Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen erittäin kiinnostunut tappajien sekä murhaajien psyykkeestä.

Vierailija
14.04.2015 |

Päivittäin luen erilaisia kertomuksia erilaisista murhista ja tapoista. Sen jälkeen otan selvää murhaajan/tappajan mielenterveysongelmista, taustoista sekä mahdollisista lääkityksistä. Erityisen kiinnostunut olen tällä hetkellä mielialalääkkeiden ja kouluampumisten yhteydestä toisiinsa. Olen kiinnostunut myös ihmisistä, jotka ovat tehneet itsemurhan. Tutkin myös tarkasti heidän taustansa yms. Tämä alkoi jo vuosia sitten. Onko täällä muita samanlaisia?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi samanlainen, 18v tyttö :) varsinkin pedofilia-sarjamurhatapaukset vat todella mielenkiintoisia, sillä usein heillä jo lapsuudessaan vanhemmat ymv käyttäytyneet hirveällä tavalla lastaan kohtaan (josta siis myöhemmin tullut tämä raadollinen tapaus)... Joissain tapauksissa varmasti voi olla synnynnäisiä mt ongelmia jotka sitten johtaneet lopputulokseen, mutta valitettavan usein tekijöiden lapsuus jo ollut traumaattinen... Olen myös miettinyt missä ammatissa voisin hyödyntää tätä mielenkiintoa! Opiskelen tällä hetkellä kaupan-alaa ja on kyllä niin puuduttavaa hommaa että pläh.

Pitäisi löytää mielekäs ala niin voisi opiskelukin maistua paremmin! Onko sulla ketään ns. lempparitapausta (JÄRKYTTÄVÄ SANA! kuulostanpa sairaalta) ts. tapausta joka kiehtoo eniten?

Vierailija
22/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: Kuulostaa pelottavalta. Jännä, että tiedostat tuon itse. Isälläni oli puutteellinen empatiankyky ja monimuotoinen persoonallisuushäiriö. Opin jo lapsena hyvin manipuloimaan ihmisiä sekä miellyttämään sairaita ihmisiä siten, etten itse joudu ongelmiin tai he eivät halua minulle mitään pahaa. Mulla on persoonallisuushäiriöitä, mutta ei mitään mikä liittyisi puutteelliseen empatiankykyyn vaan päinvastoin, olen mm. Epäluuloinen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopatia johtuu tosiaan aivojen rakenteesta. Todennäköisesti tunteita ja empatiaa käsittelevät aivorakenteet ovat "alikehittyneet". Epäsosiaalisiin tekoihin altistaa huonot lapsuuden olosuhteet, rikkonainen perhetausta ja vanhempien alhainen sosiaaliluokka. Lisäksi on valkokauluspsykopaatteja, jotka voivat hyvin selviytyä elämässään.

Vierailija
24/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 22:29"]

Olen samaa mieltä kanssasi :) Itse en ole niin kamalan lääkevastainen, mutta ihmettelen sitä miten psykologit/psykiatrit eivät jaksa paneutua kunnolla potilaidensa asioihin sekä ongelmiin ja usein sen takia tälläisiä hirmutekoja tapahtuu. Haluaisin keskustella näistä asioista samankaltaisten näistä asioista kiinnostuneiden kanssa. :) ap

[/quote]

En voi allekirjoittaa sitä, etteikö potilaiden asioihin tai ongelmiin paneuduttaisi. Tosiasia on, että hoitavataho elää sen tiedon varassa mitä potilas ja läheiset ottavat esille ja mitä henkilökunta havannoi. Monesti tarvitaan paljon aikaa siihen että luottamus syntyy ja siitäkin huolimatta hetkessä voi tulla ylilyöntejä. Ja muistutuksena vielä että suurin osa mt-ongelmista kärsivistä eivät ole niitä jotka tekee hirmutekoja, vaan enemmänkin välttelevät ihmisiä, kokevat huonomuutta siitäkin huolimatta että ovat aivan yhtä arvokkaita kuin sinä tai minä. Kuka tahaansa voi sairastua psyykkisesti kun kuorma kasvaa liian isoksi.

Vierailija
25/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: Jes! Mukava kuulla, että täältä löytyy samanmielinen ja saman ikäinen! :) Itsekin olen tutustunut tuohon pedofiilin psyykkeeseen sekä sarjamurhaajien, mutta ne eivät minua hirveästi kiinnostu sillä he ovat näitä ns. menetettyjä tapauksia joilta sellaista käytöstä on voinut odottaa. Ja se on ihan totta, että monesti traumat ja vanhemmat ovat olleet osasyy noihin psyykkisiin sairauksiin. Itse olen aina ollut todella kiinnostunut Columbinen verilöylystä. Eric Harris oli psykopaatti ja Dylan Klebold mukamas maanis-depressiivinen poika. Uskaltaisin väittää Dylania vain erittäin masentuneeksi. Varsinkin tuo poikien välinen ystävyyssuhde kiehtoo erittäin paljon. Psykopaatti manipuloi masentuneen ja kiusatun pojan tuollaiseen hirmutekoon. En todellakaan puolustele Dylania ja hänen tekojaan, mutta hänen päiväkirjaansa lukeneena ja videoita katsoneena uskaltaisin väittää, että Eric sai hänet manipuloitua mukaansa ammuskelemaan. Myös muut tälläiset kouluammuskelut kiinnostaa. Olin itsekin kiusattu, mutta moiseen tekoon en olisi ikinä pystynyt. Siksi olenkin yrittänyt saada päähäni, miten joku pystyy siihen. Ap

Vierailija
26/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:10"]

20: Kuulostaa pelottavalta. Jännä, että tiedostat tuon itse. Isälläni oli puutteellinen empatiankyky ja monimuotoinen persoonallisuushäiriö. Opin jo lapsena hyvin manipuloimaan ihmisiä sekä miellyttämään sairaita ihmisiä siten, etten itse joudu ongelmiin tai he eivät halua minulle mitään pahaa. Mulla on persoonallisuushäiriöitä, mutta ei mitään mikä liittyisi puutteelliseen empatiankykyyn vaan päinvastoin, olen mm. Epäluuloinen. Ap

[/quote]

No se selittääkin osaltaan kiinnostuksesi. Olen samantyyppisistä oloista ja tutkin näitä asioita huvikseni. Sitä on aikaisin oppinut analysoimaan toisia ihmisiä kun oma turvallisuus on riippunut siitä. Minä itse olen siis narsisti-perheestä. -21

Vierailija
27/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:10"]

20: Kuulostaa pelottavalta. Jännä, että tiedostat tuon itse.

[/quote]

Minulle se on normaalia. Pikemminkin muut ihmiset tuntuvat minusta välillä suorastaan hysteerisiltä. Voimakas myötäeläminen ja tunteella reagoiminen voivat sumentaa ihmisen harkintakyvyn, ja se voi johtaa typeriin lopputuloksiin. Kaikenlaiset noitavainot ovat tästä hyvä esimerkki. -20

Vierailija
28/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: No olet kyllä aivan oikeassa. Kyllä varmasti kaikkien asioihin paneudutaan, mutta eri asia on että paneudutaanko riittävästi. Psykopaatitkin yms. muut psyykkisesti erittäin sairaat osaavat puhua itsensä terveiksi jopa kokeneen silmissä. Siksi täytyykin miettiä juuri tuota kokonaisuutta. Ap

Vierailija
29/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: No sieltähän se tulikin, vastaus asiaan miksi olen näistä asioista niin kiinnostunut. En ole aikaisemmin tuota edes miettinyt, että tämä johtuu isästäni. Suurin mysteeri on minulle se, että pystyykö narsistinen ihminen tai psykopaatti oikeasti rakastamaan ketään. Siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta itse en vielä ole vastausta löytänyt. Mitä mieltä sinä olet? Ap

Vierailija
30/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten kaikille teille! Saatiin hyvä keskustelu aikaiseksi ja mukavaa, että täällä tuodaan oma mielipide asioista esille. Ap

Vierailija
31/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö ei-sosiopaattinen ihminen rakastamaan ketään? Onko yhden rakkaus samanlaista kuin toisen? On tiedossa, että APD-ihmisten on vaikea pitää yllä vastavuoroisia ihmissuhteita, mutta niin on meillä muillakin. -20

Vierailija
32/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rakastava ja empaattinen ihminen. Kun rakastun, niin rakastun täysillä. Isälläni tosiaan oli puutteita empatiankyvyssä ja hän oli väkivaltainen, mutta minut ja veljeni nähdessään pitkästä aikaa hän itki ja suukotteli meitä. Hän olisi antanut vaikka henkensä meidän puolestamme. Silti välillä epäilen hänen tunteidensa aitoutta. Mietin myös muiden narsistien ja psykopaattien kykyä rakastaa, ja voisiko oikea rakkaus jopa parantaa heidät. Tiedän, että ajattelen tässä asiassa todella lapsellisesti, mutta tässä maailmassa kaikki on mahdollista. Ap

Vierailija
33/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 22:47"]Täytän n. Viikon päästä 19-vuotta ja olen nainen :) ap
[/quote] niin nuori! No sä voit mennä nostamaan sun numeroita ja käydä erä lukion. Tai sitten mielenterveyshoitajaksi?

Vierailija
34/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etä ei erä :D

Vierailija
35/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:42"]

Itse olen rakastava ja empaattinen ihminen. Kun rakastun, niin rakastun täysillä. Isälläni tosiaan oli puutteita empatiankyvyssä ja hän oli väkivaltainen, mutta minut ja veljeni nähdessään pitkästä aikaa hän itki ja suukotteli meitä. Hän olisi antanut vaikka henkensä meidän puolestamme. Silti välillä epäilen hänen tunteidensa aitoutta. Mietin myös muiden narsistien ja psykopaattien kykyä rakastaa, ja voisiko oikea rakkaus jopa parantaa heidät. Tiedän, että ajattelen tässä asiassa todella lapsellisesti, mutta tässä maailmassa kaikki on mahdollista. Ap

[/quote]

Psykopaatit eivät koe empatiaa tai kokevat sitä hatarasti, joten he eivät nähdäkseni kykene rakkauden vaatimaan vastavuoroisuuteen. Narsisti taas tarvitsee itselleen henkisen tukijan, jolloin tämän osoittamat tunteet ovat vain jotain jolla manipuloidaan toinen tälle varattuun paikkaa.

Lapset haluavat uskoa vanhemmistaan hyvää joten en syytä sinua että sinulla on vaikeuksia suhtautua isääsi yhtä neutraalisti kuin johonkin ulkopuoliseen henkilöön. Ja kyllähän minunkin äitini rakasti minua - mutta se ei ollut tervettä rakkautta. Tämä on siis oma kokemukseni. -21

Vierailija
36/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34: Kyllä :) yritin käydä 10luokan mutta kiinnostus numeroiden nostamisesta loppui heti alkuunsa :D tunsin olevani vapaa tekemään mitä vaan, lopettamaan koulun halutessani ja sen tein. Nyt kaduttaa kyllä! Jos haluaisin nostaa numeroita täällä Jyväskylässä, minun pitäisi tehdä se kristillisessä koulussa. Ei se kyllä yhtään haittaisi minua. Täytyy vaan yrittää saada motivaatio kohdalleen ja lähteä opiskelemaan :) ap

Vierailija
37/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, kiitos paljon viesteistäsi. Ymmärrän kyllä ja tiedän, että saatan vain herätellä toivoa psykopaattien/narsistien kokemista rakkauden tunteista. Olivat ne sitten mitä vaan, niin kaikella on mielestäni jokin tarkoitus. Nämä ihmiset ovat olemassa jostain syystä ja jostain syystä he ovat olleet joidenkin meidän elämässämme mukana. Ap

Vierailija
38/40 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:59"]

21, kiitos paljon viesteistäsi. Ymmärrän kyllä ja tiedän, että saatan vain herätellä toivoa psykopaattien/narsistien kokemista rakkauden tunteista. Olivat ne sitten mitä vaan, niin kaikella on mielestäni jokin tarkoitus. Nämä ihmiset ovat olemassa jostain syystä ja jostain syystä he ovat olleet joidenkin meidän elämässämme mukana. Ap

[/quote]

Ah, korostan sitä asiaa että äitini todella rakasti ja rakastaa minua - tai ainakin tekee sen omalla tavallaan. Ongelma oli kuitenkin siinä että hän ei rakastanut minua sellaisena kuin olin. Mutta uskon että jokin äidinrakkaus hänellä on ollut minua kohtaan. Öitä. -21

Vierailija
39/40 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Ikävä kuulla, että noin on ollut. Kuitenkin on hyvä, että äitisi rakastaa sinua, edes jollain tapaa. Olisi tietenkin ihanne, että hän rakastaisi sua just sellaisena kun olet. Ap

Vierailija
40/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän