Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pusutaudin sairastaneet?

Vierailija
06.04.2009 |

Pikkuisen veikkaisin, et ei ole pusutaudista kyse. Olen nähnyt vierestä kun kihlattuni sen sairasti ja ei tosiaankaan mennyt ohi missään muutamissa päivissä vaan sairasti viikkoja ja kuukausia. Sai syömistä varten puuduttavia kurlattavia lääkkeitä jne.

Se on sensijaan ihan normaalia, että imusolmukkeet ärtyy jos on joku sairaus ollut. Luultavasti on siis menossa piakkoin ohi tuo imusolmukekipu, ihmettelisin, jos ei parissa viikossa laannu.

Jos imusolmuke tulee aina vaan kipeäksi kun juot alkoholia, niin silloin kannattaa hankkiutua lääkäriin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kesti kurkkukipu 8-9 päivää ja perjantaina alkoi olla jo ihan normaali ja lauantaina oli bileet jonne tietty menin ja kännipäissä polttelin tupakkaa aika paljon, normaalisti en siis polta ja sitten oltiin karaokessa.. nyt mulla on vasemmanpuolen kaularauhanen/imusolmuke helvetin kipee kun, nielasee, liikuttaa kieltä yms.. onx tää ihan normaalii ja menee itestään ohi? johtuuko se tosta pusutaudista tai itse sen diagnosoin itselleni kun ei ollut angiina.

Vierailija
2/7 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntakyky meni lähes kokonaan. Tuli myös keskenmeno. Omaa typeryyttäni kun en levännyt sairastuttuani vaan kävin sitkeästi töissä. Tosin minulla oli myös angiina samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti tauti parisen kuukautta jonka lopuksi olin sairaalassa tiputuksessa. Imusolmukkeet voivat turvota ihan kunnon pateiksi, ja kaula olla kipeä, tupakointi varmaan pahentanut vaan tilannetta. Otettiinko sinulta ihan testi tuosta rauhaskuumeesta vai testattiinko vain angiinasta negatiivinen? Voipi tuon nimittäin ihan testillä todeta varmaksi että onko vai ei

Lääkettä ei tautiin ole, pitää vain lepäillä ja odottaa että menee ohi, särkylääkettä tietenkin kipuun

Vierailija
4/7 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka mätii?

Vierailija
5/7 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 päivässä 30kpl burana 800:sia. eikä nekään kunnolla tehonnut tuohon kurkkukipuun.. kävin lekurissa ja ottivat nuhan takia poskiontelosta röntgenin ja nieluviljelystä ilmeisesti vaan angiinan. Sitä eikä poskiontelossakaan ollut tulehdusta, joten sitten en saanut abtibiootteja eikä pyydetty muihin tutkimuksiin.. jatkoin burana kuuria itsekseni ja lopulta se kurkkukipu loppui perjantaina.. ja nyt tilalle tuli tuo rauhaskipu tuonne sivulle.. aiemmin se järkky kipu oli keskellä kurkkua, nyt tää kipu ei oo enää niin paha, pärjään ilman lääkettä. mulla oli siis ton 9 päivää äänikin kokonaan melkeen poissa, nyt taas tulee ääntä. kuumetta ei ole ollut juurikaan. nyt tuo kaula on kipee myös kun sitä painaa ulkopuolelta leuan alta sivusta... en tajuu tätä.. t. ap

Vierailija
6/7 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voix toi olla totta? en todellakaan haluu et tonne kurkkuun ainakaan tungetaan mitään.. jo nieluviljely on tuskaa sen oksennusrefleksin takia.. ei hitto. t. ap

Vierailija
7/7 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kertaa ei auttaneetkaan vaan kurkkukipu paheni entisestään ja kiskoin kaapista jalkaleikkaussärkyyn tarkoitettuja kolmiolääkkeitä. Kurkku turposi niin umpeen, ettei meinannut enää vesi mennä edes alas. Lopulta 5 päivää antibioottien alkoittamisen jälkeen menin uudelleen lääkäriin ja ottivat mut sairaalaan, koska kuumetta oli hurjasti ja olin heikossa kunnossa nestehukasta. Sairaalassa meni 6 päivää ja leikkasivat päivää ennen kotiutumista nielurisat (varmaan just sen angiinakierteenkin takia). Noin viikon oli kurkku vielä leikkauksen jälkeen niin kipeä, ettei syödä oikein pystynyt. Pikkuhiljaa alkoi ruoka laskea ja noin 3 viikkoa leikkauksen jälkeen oli jo kunnossa. Kaikkineen tuohon meni siis noin kuukausi, jossa on mukana leikkauksesta toipuminen. Laihduin hurjasti, noin 10 kiloa, joka kyllä tuli nopeasti takaisin.:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi