Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Chavroux kypsyttämätön vuohenmaitojuusto ja raskaus?

Vierailija
19.06.2009 |

Voiko käyttää kypsennettynä? Onko tuo tuorejuustoa? Luulin, että olisi ollut tavallista vuohenjuustoa, mutta ei taida olla. Uskallankohan heittää täytteeksi grilliherkkusieniin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää kypsennettynä. Listeria kuolee muistaakseni n. 70 asteen lämpötilassa.

Vierailija
2/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska se on tehty lähes aina pastöroimattomasta juustosta.

Juu, kyllä tuo Chavroux lasketaan tuorejuustoksi koska se on kypsyttämätön ja kaiken lisäksi se on mitä luultavimmin tehty pastöroimattomasta juustosta. Grillaus on vähän siinä ja siinä. Itse en olisi varmaan käyttänyt - moni muu olisi. Faktahan on se että listeria kuolee kun joutuu 72 asteeseen 5 minuutiksi eli esim. pizzan päällä oleva homejuusto käy oikein hyvin koska uuni on huomattavan lämmin ja pizza on siinä yli 5min. Mutta grillaus. Oletan että aiot laittaa vuohenjuuston herkkusienien sisään (jalka pois ja juusto sisään). En usko että sisälämpötila välttämättä nousee tuohon 72 asteeseen sienen sisällä vaikka sienen ulkopinta olisikin erittäin kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää kypsennettynä. Listeria kuolee muistaakseni n. 70 asteen lämpötilassa.

Jos voi olettaa että nousee niin sitten käyttäisin. Jos ei niin sitten en käyttäisi. Eikö se grillauspinta kuitenkin ole sienen hattu ja juusto vaan lilluu siinä sienen hatun sisällä eli lämpeneekö se tarpeeksi?

Vierailija
4/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin läpi raskauden vuohenjuustoa, sinihomejuustoa ja fetaa mozzarellasta puhumattakaan (asuimme eri pulilla maailmaa).

En usko ihan näitä Suomen ylihysteerisiä neuvoja, mutta jokainen taplaa tyylillään. Olen siis äiti 45 v. lapset 17, 14 ja 5 ja kaikki allergiattomia ja terveitä. Ei varmaan tähän liity, mutta mukavaa. Hyvää Jussia, nyt lähdetään mökille pikkuhiljaa.

Vierailija
5/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska se on tehty lähes aina pastöroimattomasta juustosta. Juu, kyllä tuo Chavroux lasketaan tuorejuustoksi koska se on kypsyttämätön ja kaiken lisäksi se on mitä luultavimmin tehty pastöroimattomasta juustosta.

Vierailija
6/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin läpi raskauden vuohenjuustoa, sinihomejuustoa ja fetaa mozzarellasta puhumattakaan (asuimme eri pulilla maailmaa). En usko ihan näitä Suomen ylihysteerisiä neuvoja, mutta jokainen taplaa tyylillään. Olen siis äiti 45 v. lapset 17, 14 ja 5 ja kaikki allergiattomia ja terveitä. Ei varmaan tähän liity, mutta mukavaa. Hyvää Jussia, nyt lähdetään mökille pikkuhiljaa.

Silloin 54 raskaana olevaa sai listeriatartunnan tuorejuustosta. Jokainen menetti lapsensa.

Maailman huonoin esimerkki: no kun mullakaan ei ole tapahtunut... Meidän naapurin rouvakin veti viinaa viikoittain raskausaikana ja lapsella ei ollut FAS:in. Eli johtopäätös: FAS:ia ei ole olemassa!!! Huomio kaikki - vetäkää viinaa vaikka kuinka paljon raskausaikana. Ei naapurin rouvan lapsellekaan käynyt mitään!!!

Vierailija
7/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin läpi raskauden vuohenjuustoa, sinihomejuustoa ja fetaa mozzarellasta puhumattakaan (asuimme eri pulilla maailmaa). En usko ihan näitä Suomen ylihysteerisiä neuvoja, mutta jokainen taplaa tyylillään. Olen siis äiti 45 v. lapset 17, 14 ja 5 ja kaikki allergiattomia ja terveitä. Ei varmaan tähän liity, mutta mukavaa. Hyvää Jussia, nyt lähdetään mökille pikkuhiljaa.

Myös mm. USA:ssa, Espanjassa, Saksassa ja Kanadassa ohjeistetaan näin.

Terveisin "joku toinenkin joka on asunut ympäri maailmaa"

Vierailija
8/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kahdessa muussa Euroopan maassa jossa olen asunut on ihan samat suositukset kuin Suomessakin noiden juustojen suhteen, eli ei se ole ainoastaan suomalaisten "hysteriaa". jokainen toki itse päättää kohdallaan kuinka tarkka haluaa olla ja toki riski on monesti pieni, mutta listeriaa on siitä ei mihinkään pääse.

Vierailija
9/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tehty pastöroidusta maidosta, mutta... En ollut hoksannut, että se on tavallaan kypsyttämätön juusto, eli olisiko sitten tuorejuusto. Mutta pastöroitua maitoa siinä on käytetty. Jos juusto kiehuu sienten sisällä, niin eikö listeria ole silloin takuulla kuollut? Tuorejuustoja en ole käyttänyt edes takuuvarmasti läpikotaisin kypsennettynä ja siksi nyt mietin uskallanko tätäkään. Harmi että tuli valittua vääränlainen juusto. Aurajuustoa taidan kuitenkin uskaltaa laittaa niihin sieniin.

Vierailija
10/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lapselle suurempi paha on äitien hysteria. Varsinkin länsimaissa kaikkinaiset kieltolistat on mennyt ihan överiksi. Surullista sinänsä. Ja joo, ne allergiat ja diabetekset, miksihän me Suomessa ollaan maailman huippuja, milelenkiintoista sinänsä... Itse minäkin söin kaikenlaisia (myös pästöroimattomia) juustoja.

Ai niin, tietty lintuflunssan jälkeen sikaflunssa tulee ja tappaa...

Vierailija
11/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei suositella raskaana oleville. (Että ei pelkästään suomalaisten kotkotuksia...)

-ap-

Mutta kypsennettynä..? No, itsehän ne riskit otetaan, mutta kysyinpähän vain.

Vierailija
12/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä olisin raskaana ja asia mietityttäisi niin en varmaan edes nauttisi niistä täytetyistä sienistä kun sitten vaan harmittaisi jälkikäteen että "no ei kai nyt vaan tullu mitään, voi kamalaa.." mites jos teet muille niitä herkkareita ja itse syot kaikkea muuta ?

Vierailija
13/13 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on muitakin herkkuja yllin kyllin. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän