Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajilla mielestäsi hyvä palkka?

Vierailija
05.04.2009 |

Itse olen luokanopettaja minimitunneilla 24t/vko ja saan palkkaa noin 2850€/kk. Itse pidän palkkaani työtunteihin nähden hyvänä. Tosi työtunteja on enemmän kuin tuo 24t/vko, koska suunittelutöihin, vanhempien tapaamisiin ym. menee aikaa, mutta kaikenkaikkiaan olen tosi tyytyväinen.

Mitä muut mieltä?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nopea päässälasku kertoi että jos huomioi opettajan työajan olevan

-3/4 normaalista työajasta (tiedetään että opettaja voi tehdä yli 30h viikossa vaikka ap:n esimerkki oli 24t/vko, mutta kyllä normaalisti akateemisen koulutuksen saanut henkilökin tekee kotona etätöitä ja suunnittelua yms. sekä firman tilaisuuksia myös yli sen 40viikkotyötunnin)

-loma-aikaa lähes sen 2kk enemmän kuin normitöissä 4+1viikkoa

Niin tuo ap:n palkka vastaisi normaaleilla työajoilla suuruusluokkaa 4 300eur päässälaskettuna, mutta joka tapauksessa suuruusluokkaa yli 4000 eur. Niin kyllä tämä minusta on jo ihan ok tuon koulutuksen saaneen työn palkaksi.

Jos vertaa miesvaltaisiin aloihin, niin sama ongelma on näillä muilla akateemisilla naisilla. Eivät he yleensä niitä miesten palkkoja.

Vierailija
102/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nopea päässälasku kertoi että jos huomioi opettajan työajan olevan

-3/4 normaalista työajasta (tiedetään että opettaja voi tehdä yli 30h viikossa vaikka ap:n esimerkki oli 24t/vko, mutta kyllä normaalisti akateemisen koulutuksen saanut henkilökin tekee kotona etätöitä ja suunnittelua yms. sekä firman tilaisuuksia myös yli sen 40viikkotyötunnin)

-loma-aikaa lähes sen 2kk enemmän kuin normitöissä 4+1viikkoa

Niin tuo ap:n palkka vastaisi normaaleilla työajoilla suuruusluokkaa 4 300eur päässälaskettuna, mutta joka tapauksessa suuruusluokkaa yli 4000 eur. Niin kyllä tämä minusta on jo ihan ok tuon koulutuksen saaneen työn palkaksi.

Jos vertaa miesvaltaisiin aloihin, niin sama ongelma on näillä muilla akateemisilla naisilla. Eivät he yleensä niitä miesten palkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertauksesi on vain huono.

Et todennäköisesti. Sinulle tulee sijainen ja vaikka se ei olisi koulutettu niin oppitunnit jatkuvat.

Mutta leikkausajat peruuntuvat jos hoitajat sairastuvat.

Tämä on tosiasia, eikä kyse nyt ole minun älykkyydestäni. Kyse on nyt siitä, että sinä tässä et älyä tätä asiaa.

Vierailija
104/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä akateemisilla on vaan täysin hampaattomat liitot (poislukien lääkärit).

Ei tietystä opiskelusta saada palkkaa, vaan siitä työstä... Tämä tuolle joka mietti

Vierailija
105/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös luokanopettajana, mutta pohjalla on aineenopen tutkinto, joten lähtöpalkkani on hieman korkeampi. Lisäksi minulla on neljä ylituntia ja ikälisä. Silti ansaitsen suunnilleen samoin kuin sinä. Missä kunnassa maksetaan noin hyvin kuin väität?

Vierailija
106/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kalliin paikan lisää? Entä ikälisiä? Minä en todellakaan saa noin paljoa, vaikka olen ollut töissä 8 v ja olen minimitunneilla minäkin.

Vierailija
107/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajahan tienaa luokanopettajana vähemmän, jollei hänellä ole kaksoiskelpoisuutta.

Alkuperäisellä on varmasti enemmän ikälisiä. Ilman ikälisiä palkka noilla tunneilla olisi noin 2300-2400. Itse saat ylitunneilla kirittyä niitä puuttuvia ikälisiä kiinni.

Vierailija
108/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit opiskelee vuosia, koska ovat veteliä. Aikuisiällä tein FM-tutkinnon 2 vuodessa 3 kuukaudessa, pääaine matikka, pitkät sivuaineet fy ja ke + kasvatustieteen opinnot. Korvattavia sain kielistä, fysiikasta ja kasvatustieteestä, Yhteensä kuitenkin murto-osan tutkinnosta. Ihan tyhjästäkin opiskeltuna tuon tutkinnon olisi vääntänyt alle kolmeen vuoteen. Se vaati vaan kovaa motivaatiota, loma-aikojen hyödyntämistä 100% opinnoille ja hyvää oppimiskykyä ja alotteellisuutta mennä kursseille, jotka eivät muka kuulu ekan vuoden ohjelmaan... Mutta sama kai se joka koulutusasteella, että tiiviisti tehtynä opinnota saisi tiivistettyä puoleen. Nuorille tuota en suosittelekaan, kun heidän täytyy hiukan kasvaa samalla ja nauttiakin elämästä. Itse olin jo 30+ -ikäinen ja taloudellisesti ei ollut mahdollista opiskella vuosia. Sitä paitsi olin jo kerran viettänyt hauskan ja hurvittelevan opiskelijaelämän, enkä kaivannut sitä enää uudellen...:)

Vierailija
109/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua tarkoitit, niin mulla on kaksoispätevyys.

t. 66

Aineenopettajahan tienaa luokanopettajana vähemmän, jollei hänellä ole kaksoiskelpoisuutta.

Alkuperäisellä on varmasti enemmän ikälisiä. Ilman ikälisiä palkka noilla tunneilla olisi noin 2300-2400. Itse saat ylitunneilla kirittyä niitä puuttuvia ikälisiä kiinni.

Vierailija
110/110 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opettajilla hyvä palkka. Mun mies on luokanope ja tienaa jotain 3300. Hänellä on kyllä kaikki ikälisät ja määrävuosikorotukset, tekee töitä kuin hullu, vaikka vähempikin riittäisi. Mitä olen miehen juttuja kuunnellut, niin opet vain ruikuttaa huonoa palkkaansa.