2010 TAMMIVAUVA
Ja laitetaampa uudelle vuodelle jälleen TOIVEIKAS ensimmäinen pino :)
Toivotaan, että kevät aurinko tekee meille kanssasisaruksille ihmeitä ja saadaan tammivauvoja oikein ennätys paljon muhimaan!!! :)
Kierron ensi päiviä täällä eletään. Kiertokertoja en edes viitsi laskea jottei masennu... liikaa jokatapauksessa tuntuu olevan. Kolmas yrityksessä ja luomuna täällä mennään.
ONNEA KAIKILLE YRITYKSEEN,
wilukisu
Kommentit (202)
Kisu, mä oksensin kakkosta odottaessani jo rv3!!! Ihan kunnolla ja oikeesti se oli raskauspahoinvointia - ei vatsatautia. Kp20 oli silloin pakko ajaa auto tien sivuun kahvitauon jälkeen ja yökätä kahvit pihalle - sitten seuraavana päivänä sainkin jo plussan testiin!
Se viimeviikon ultra olikin nähtävästi vähän turhan aikainen... Siinä näkyivät asiat, jotka siinä pitikin näkyä, paksu limakalvo kohdulla ja keltarauhanen. Pientä alkiota ei vielä näkynyt, mutta kyllä se keltarauhanen siellä raskautta jo ylläpiti! Tänään tein testin ja ei epäilystäkään, etteikö se olisi ollut positiivinen!!!
Onnellinen minä!
Vihreä rv 5
Minä HERMOILEN!!
Pahus kun ei tiedä, milloin menkkojen pitäisi alkaa, jos ovat alkaakseen. Epämääräisten ovistuntemusten ja parin epäsäännöllisen kierron takia menkkojen mahdollinen alkupäivä vaihtelee eilisestä ensi tiistaihin. En testaa ennen tiistaita, en en en!! Ehtiihän tätikin vielä hyvin tulla tällä välin...
Pientä tuhrua tuli toissapäivänä, mutta sen jälkeen ei mitään. Se saattoi kyllä liittyä edellispäivän gynekäyntiin (rutiinitarkastus). Gyne muuten oli oikein erityisen myönteinen ja kannustava raskausyritykseni suhteen, tuli hyvä mieli. :)
Sitten minulle on vielä iskenyt sellainen olo, etten haluaisi kertoa tulevasta raskaudesta kenellekään! Ahdistavaa. Olen kyllä jo yrityksestä maininnut kolmelle henkilölle, joten heille pitää varmaan kertoa pian plussan jälkeen.
Mutta jostain syystä on sellainen herkkä ja haavoittuvainen fiilis, että haluaisin vain käpertyä itseeni ja pitää kaiken salassa mahdollisimman pitkään. Tuntuuko kenestäkään muusta tältä?
Muutamille piti kommentoida, en nyt muista nimimerkkejä.
Viime raskaudessa (eka raskaus) tuli kamala paniikki kun tein plussa testin, ajattelin et apua mihin mä oon oikein ryhtynyt. Saa nähdä tuleeko seuraavallakin kerralla.
Mulla oli vähän samanlaiset tuntemukset kun Muikealla_Mustikalla, halusin pitää raskauden omana tietonani. En muista raskausviikoja, mutta vikat menkat alko 13.4 ja esimiehelleni kerroin kesäkuun lopussa, suurimmalle osalle kavereista vasta elo-syyskuussa, kun maha alkoi näkymään.
Nyt on ihan toinen tilanne ja tuskin maltan odottaa pitkään, kun kerron uutisen kaikille. Luultavasti kaikki ympärillä tietääkin, että me haluttaisiin toinen lapsi. (Helmikuussa meidän pieni tyttö syntyi kuolleena.)
Mulla ei oo tietoa oviksesta, vaikka tikutin. Ja kierto ollut 29-38 päivää, joten mäkin tässä odottelen tätiä tai sitten sunnuntaina testailen toiseen kertaan.
Marie
Täti tuli sitten tänään,eikä ! Sinne meni toivot ja haamut,nyt kävi näin.
Voi ei miten tyhmää ! Taidan siirtyä tonne helmikuun pinoon ainakin näin aluks..
Eli siis,haamu tuli ja meni,en tiedä miten tällee.
Tein siis testin toisen kerran väärin (en lukenu ohjeita,olis pitäny) ja sitten tänään täti.
Onnea kaikille plussanneille ja onnea muille yritykseen ! Odottaville tarroja.
Heidi :|
Hiemanhan tuo hatuttaa, mutta ei muuta kuin siirrytään helmikuun haaveilijoihin sitten. Jos vaikka saataisiin hääpäivälahja.
Heidi, harmi juttu! Onhan mahdollista, että sinulla oli hyvin varhainen keskenmeno. Ne ovat aika yleisiä. Tsemppiä seuraavaan kiertoon!
Pahoittelut ensiksi teille, kenellä haaveet siirtyi helmikuulle :( Minä puolestani tikutin tänään 2 viivaa, joten siirryn tuonne Odotus-puolelle... jänskää. Hyvää jatkoa kaikille!
Eilen aamulla tein testin ja negaa näytti. Menkat alkoi sitten illalla, joten nyt on varmistettu tuo helmikuisiin lähtö. Tällä kertaa ei voi peittojen heiluttelun puutetta syyttää. Onnittelut plussanneille ja muitten kanssa jännittäminen jatkuu seuraavassa pinossa.
Marie
Jennuli: tuuhan välillä pistäytyy aina täälläkin kannustamassa meitä "onnettomia hedelmättömiä" ;). Kyllä itsekkin olen kovin miettinyt tätä pahoinvointia. Kroppa temputtelee inhasti, kun on tälläsessä tilanteessa, onhan se nähty ennenkin. Pahoinvointi tosin jatkuu aaltoilevana...joten tällaisessa kinkkisessä vaiheessa tietty olen nyt kaiken kukkuraksi saanut jonkun ihme sitkeen pöpön...näin yritän itselleni vakuutella jotten ihan alkaisi oireen kanssa höyryymään.
aLmA: Onnea plussasta. Olittekos te yrittäneet kauan, vai tärppäsikö pikaseen? Mulla ihan samanlaisia oireita, kun sulla :). Huimausta, aaltoilevaa pahoinvointii ja tuota mahan nopeaa täyttymistä. Kääk. Kovin yritän kyllä rauhotella itteeni, et ei tässä mitään, jottei putoominen niin sattuis.
Onnea myös vihreälle! Ihanan yllärin sait!
Katjalah: en tiedä käytkö täällä usein, mut oliko sulla ekassa raskaudessa yht. aikaiset oireet. Mulla aiemmissa raskauksissa phv alkoi normi aikaan 6-7 vk.
Pahoittelut heidille, mustikalle :(, ja Marielle. Pahuksen täti. Mistä saatais douppinkia simpoille, jotta saisivat jo vihdoin tuon tätin kukistettua.
ON: Siis pahoinvointi sitkeänä jatkuu. Viimeyönä heräsin voimakkaaseen phv:n. Vaikuttaa, että aamut on helpompii ja illasta vaikeempaa. Aiemmissa raskauksissa olen kärsinyt kokopäivä pahoinvoinnista, mutta se on ilmaantunut normi aikaan. Huimaus on helpottanut. Ota tästä nyt selvää, testaamallahan tää tietty ratkeis, mutta pelkään negaa. Perstuntuma sanoo, et raskaana ollaan, mutta pelkään siihen luottaa, niin monesti tässä on jo tullut petyttyä. Taidan nauttia tästä "ehkä" tunteesta ja sit jos täti tulee, niin sit se taas vaan tulee... Eilen puhuttiin miehen kans, et mitä jos ei sitä vauvaa sit tulekkaan ja millon "lopetellaan" yritys. Varmaan pian...Jos näin käy niin mulle se tulee olemaan tosi kova paikka.
kisu
... mutta sitä ennen täytyy sanoa kisulle että kyllähän toi tietty aika lupaavalta kuulostais! Voi kun säkin pääsisit meidän haahujen odotus-pinkkaan bd bd bd!
Joo, siis ihastuttava detalji: mä en kestä enää oman pierun tai kakan hajua vessassa oksentamatta XD On ollut siis mahtavia tilanteita vessassa viimeisen vuorokauden aikana, psykopaattisinta on että tilanne naurattaa itseänikin ja hihitän sitten siinä kakomisen ja piereskelyn välissä... sairasta. Olen nyt ratkaissut asian niin että mulla on erillinen oksuastia, jotta voin rauhassa ryynäillä ja paukutella ilman housut ylös-alas-temppuilua ja kumartelua ja kyykkäilyä pöntön edessä. Arvatkaa onko miehellä ollut hauskaa mun kustannuksella :/ Kukaan ei kyllä ole varottanut tällaisesta!
Jennuli rv 5+5
Täti tuli ja vielä pari päivää odotettua aiemmin! En viitsi kirjoittaa, mitkä ajatukset taas tällä hetkellä ovat...=(
Jennuli: Hih... Toivotaan, että sun "oksutauti" pian helpottaa...;) Mutta tosiaan, paljon vielä "hienoja uusia" kokemuksia on tulossa, niitä vaan ei yleisesti raskaana ollessa hehkuteta...
Sofi
p.s. Plussaa sä kisu pinon päätteeksi!!!!
Mahdan olla tässä pinossa ihan yssisseni? Kirjotelkaa ny joku mun kans, etten ihan höperöks tuu. :)
Voi hitsi sofi, kun säkin joudut pinon jättämään! Tiedän ainakin osan ajatuksistasi :(
Jennuli voi sua ;). Kokeile pyykkipoikaa nenässä :). Kyllähän se kaikkea teetättää tuo pahoinvointi. Jossain vaiheessa sitä ei voi kaupassakaan käydä yökkäilyltä. Mulla ainakin paino on raskauksissa tippunutkin tuon voimakkaan phv:n ja ruokahaluttomuuden takia. Mut joo ihan niinkun Sofi sanoi monta on ihmeellistä asiaa raskaudessa :) ja parempi, ettei ihan kaikea tiedäkään!
Mun oireet on kyllä helpottaneet (samperi soikoon)...joten en taida minkään pinon lopettamisen kunniaksi plussata. Oli sitten vissiin mulla joku 6 päivää kestävä oksutauti, jossa tosin ei tarvinnut oksentaa lainkaan. En (vielä) ole niin tärähtänyt että oireet keksisin, eli olen täysin vakuttunut, että ne olivat oikeita phv oireita, kun useampaan otteeseen olin vihreä naamaltani ja nieleskelin oksua takas alas....Olis vaan pitänyt uskoo siihen, ettei oireet niin aikaisin tuu! Sitä vaan täpinöissään toivoo toivottomiakin...Huimaus siis helpottikin jo muutama päivä aiemmin ja muuta mainitsemisen arvoista oiretta ei oo ollu. Joten olen jo kirveeni kaivoon heittänyt, pohjaan kolahti kun kivi... ja ne ikkunatkin on vielä pesemättä.
kisu
Eikös meillä ollut aika sama toivottu LA? näin ainakin muistelisin :D Mulla nyt kp 24 ja tänään testattu nega, no olihan se liian aikaistakin, mutta ei malttanut. Mitään muita "oireita" ei ole kuin ihan hirveä närästys (mulla oli sama kahdessa keskenmenneessä), ei kyllä ymmärrä miks se alkais noin aikaisessa vaiheessa, mutta... Sen perusteella siis voisi olla toivoa, mutta pitää nyt varmaan ens viikon loppuun malttaa noiden testien kanssa ;D Äläkä myöskään heitä kirvestä kaivoon, aina on toivoa, kunnes täti saapuu! Nyt plussataan molemmat, eikös?
Pahoittelut myös kaikille helmikuisiin siirtyneille :(
Jennulilla aika hauska tarina :D
Emma
No mä vähän muistelinkin, et sinä oisit vielä täällä, mut kun ei vähään aikaan ollut kuulunut...
Toivotaan, et toi nega vielä kääntyis. Mullakin oli tiukkaa, etten kurvannut la apteekkiin, mut sit jotenkin vaan kehtuutti ja mukana oli jätskit, jotka ois tietty sulanut. Kannattaakin apteekin ohi ajaessaan olla aina jätskii mukana niin ei tuu kiusausta :). Toivotaan, että närästys nyt olisi oire hyvästä.
Mulla on raskautumisoireet hellittäneet ja tätioireet ilmaantuneet.! :( Päätä särkee ja finnejä pukkaa, joten se siitä taas tällä kertaa. Ärsyttävää, et tollanen MEGA oksutauti ilman oksennusta nyt sit just tähän väliin iski ja sai toiveet korkeelle. Olisi tullut ennen ovista niin empä olisi ainakaan raskautumisoireisiin mennyt sekottamaan. Typerää! Kyllä on kirves jo niin syvällä kaivossa, että ei sitä sieltä auta kalastamaan lähtee. Mulla täti tulee joko huomenna tai sitten sunnuntaina riippuen siitä kumpana (kp 10 vai 15) se ovis nyt sit oli. Ja nyt on taas sellanen "sen vaan tietää" olo...
kisu
Kuulun varmaan tähän tammivauvan yrittäjiin?
Eli nyt kp1/ 35-40, aamulla vielä oli 40/35... :( Aika paljon myöhässä, ihmetys on kova ja pettymys...La:na testin tehnyt ja näytti negaa.
Joo eli neljännen yritys olisi, lapset 00-,03 ja 06. 2,5v yritetty nyt tätä neljättä nyt, muissakin lapsissa mennyt tuo 1,5v-2,5v...
Ihan luomusti yritellään siis ja ennenkin sitten LOPULTA onnistanut niin.
Kiva jos täältä saisi tukea ja tietoa muilta samassa veneessä olevilta, ihan uutta tämä tänne kirjoittelu :)
Onnea minunkin puolestani kaikille yritykseen!!
Dodia
Hei
Minäkin vihdoin uskaltaudun liittymään tänne pinon jatkoksi, pitkään mietin tullako tänne vaiko suoraan tonne helmivauvasta haaveileviin. Ikää on 29v ja miehellä 35v. Lapseni ovat 10v, 9v ja 8v, nyt olis nelonen haaveissa. Yrityskierto on ensimmäinen ja toiveet on korkealla vaikkakin tuskinpa sitä nyt heti ekasta yrityskierrosta tärppää kun on kierukkakin ollut 5v ja sen aikana ei o menkkoja ollut ollenkaan. Hormonit varmaan jonkin aikaa viel sekaisin, yhdet luomumenkat on nyt siis tullut. Nyt olis kiertopäivä 25 ja ei o minkäänlaisia tuntemuksia viel suuntaan jos toiseen. Loppuviikosta ajattelin testailla.
Dodia: Tervetuloa vaan mukaan. Ymmärsinkö oikein, että täti tuli sulla tänään? Pitkään olette jo yrittäneet, toivotaan pikaista plussaa!
Tervetuloa myös mansikkaiselle. Sullakin on piinaviikko, kuten mullakin menossa. Toivotaan parasta :)
ON: Olen siis kolmosta toivova kahden (10 ja 6 vee) lapsen äiti. Yritystä on noin 9...10 kierron verran. Ensimmäiset tärppäsivät yk 1 ja yk 2, joten minulle tämä tilanne on uusi. Meinaa usko loppua - ehkä meille ei enää kolmatta suoda :(. Luomuna täällä mennään, ovikset bongaan tuntemuksien perusteella.
Täti ei sitten tullut tänään, eli ovulaatio tapahtui siis kp 15, eli täti odotettavissa sunnuntaina, vähän niin kuin arvelinkin. Kirveksen olen siis jo kaivoon heittänyt näiden täti oireiden vuoksi. Eli ei kurjuutta kummempaa täältä päin, toivottavasti teillä muilla hieman valoisammat tuntemukset.
kisu kp 24
Dodia: Tervetuloa mukaan!
Mansikkainen: Sulla kanssa jännät paikat, tulepas heti kertomaan kuinka kävi!
Wilukissa: Ei täällä yhtään ainakaan yhtään sen valoisampia tuntemuksia, närästys kesti kaks päivää ja hävis, olin siis varmaan syönyt jotain ei sopivaa :D Nyt tätiä odotellessa. Alavatsalla eilisestä asti ihan hirveitä kouristeluita, yöllä herännyt niihin 4kertaa, tätiä siis enteilee ja oireiden perusteella tulee tänään tai viimeistään huomenna, pöh! Meillä kanssa pitkä ja takkuinen tie tän vauvan yrityksen kanssa, ensimmäistä siis yritetään ja heinäkuussa 2007 jätetty ehkäisy pois. Käyty tutkimuksissa ja kaikki ok. Kaks keskenmenoa (viime syksyllä ja nyt helmikuussa). Nyt clomifem tukemassa ovulaatiota ensimmäistä kiertoa ja näin mennään kolme kiertoa, jos ei tärppää niin sitten mietitään uudelleen mitä tehdään... Alkaa kanssa usko mennä, mutta aina sitä sitten vaan jostain taas saa uutta tsemppiä!
No tulipas pitkät turinat :D PLUSSATUULIA kaikille ja wilukissa aina on toivoa ennen kuin... Jos nyt kuitenkin...
Emma
Itse ajattelin, että jos tämä kolmosen yritys pitkittyy, niin voisin käydä. Vaikka olen aikaisemmin tullut suht helposti raskaaksi, niin nyt ikää on enemmän.
Tsemppiä yritykseen, olette kyllä jo pitkään odottaneet!
No muutamia kertoja tullut huimauskohtaus, töissä piti työkaverin taluttaa mut sohvalle pötköttelemään ja niin poispäin... sit on hajuaisti terästynyt, pahoinvointia iltapäivisin-iltaisin sekä vatsa tulee herkemmin täyteen... Ja menkkamaista jomottelua ajoittain alamahalla / selässä... pelkään menkkojen alkavan joka yö :( Mulla siis yleensä aina alkaa menkat yöllä... Mies sanoi, että testataan vasta ens viikolla :O Mitenkähän jaksan odottaa...... KÄÄK.