Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia todella hankalassa tilanteessa? Muuttoko edessä?

Vierailija
03.04.2009 |

Ja ihan ensin..älkää kirjoittako, että selvitä asia kys. äidin kanssa...ei vastaa puhelimeen tai muutenkaan saa suutaan auki!

Eli...Olen tuntenut erään äidin tasan tarkkaan 9v..

Saimme molemmat lapsiakin ja esikoiset puolen vuoden välein..eli esikoisemme ystävystyivät ja yökyläilivätkin keskenään..

n. vuosi sitten tämä äiti muuttui..alkoi puhua muista aluen lapsista ikävään sävyyn "hirviökakara se ja se"..siis jos lapset nahistelivat oli toinen lapsi aina se "hirviö". Omansa ei tehnyt väärin..vaikka olisi potkaissut vauvaa...

No itse asiaan...

Minä sitten erehdyin joskus sanomaan pahastikin tälle äidille, kun haukkui muita lapsia..se oli SUURI virhe..

Tämä äiti on kova suustaan ja ystävystynyt monen kanssa..ja nyt sitten on käynyt niin, että on kuulemma levitellyt mun lapsestani perättömiä juttuja:(

Mun lapseni on "hirviökakara", joka hakkaa, kiljuu..pistää kodit remonttiin...

No nämä jutut ei ole ongelma siinämielessä, että meillä on ystäväperheitä, jotka tuntevat lapseni..joten lapseni on tervetullut esim synttäreille.

Ongelmaksi on muodostunut lähinnä koulunkäynti! Kukaan luokan tytöistä ei kutsu tyttöäni juhliin. Ja kuulin sitten sivukorvalla, että tämä äiti on varoittanut lapseni pistävän sitten kodin remppaan, jos sattuu kyläilemään:( (ekaluokkalaisesta kyse)..

Millainen äiti tai isä alkaa mustamaalata lasta? Vain, koska minä riitannuin ja minä myöskin pyysin osaltani anteeksi aikoinaan!!!!

Ja millaisia vanhempia nykyään on, kun uskovat katkeraa akkaa (anteeks vaan) ja eivät anna lapsensa kutsua lastani enää kylään..

Tämä on ongelma, koska ystäväperheet asuvat eri koulupiirissä...Luokallaan lapseni on ulkopuolinen..ei ollut alkuun, mutta sitten alkoivat nämä "hirviöhuhut".

En näe mitään järkevää ratkaisua tähän tilanteeseen..koulussa mainitsin, mutta eivät voi puuttua, koska kyseessä on koulun ulkopuolella tapahtunut mustamaalaaminen..liekö edes uskoivat..Tämä miehen näköinen äiti on senverran vanhempikin kuin minä, että uskottavampi on varmasti:(

Pitääkö tässä ihan oikeasti muuttaa????

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta "syytetään" kuopusta..kukonlaulun aikaan heräävää:)

Vierailija
22/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutaan koko luokan tytöt synttäreille, ei yhtä voi jättää kutsumatta. Missä päin Suomea muuten asutte, tuntuu niin uskomattomalta tapaukselta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa luultavasti häntä mitenkään lopettavan puuhaansa. Et ennen kuin hän keksii seuraavan uhrin.

Sen sijaan ole yhteydessä lapsesi luokan muihin vanhempiin. Kutsu ensin luokan tyttöjä (äiteineen) yksitellen teille vierailulle niin huomaavat että teillä on ihan normaali meininki. Kutsu niin usein että teille rupeaa tulemaan vastakutsuja. Sitten kun tulee vastakutsuja niin osoitatte siellä päässä että lapsesi on ihan normaali ihana pieni koululainen. Eiköhän niitä kutsujakin rupea tällä tavalla tulemaan synttäreille.

Vierailija
24/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamaalaajat saavat karvani pystyyn, haluan itse tehdä arviot ihmisistä.

Vierailija
25/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sille, joka kysyi mistä päin kirjoittelen...

Ja oikeasti aivana ihana ja mahtava lukea, että teitä jotka ette joka juttua usko löytyy vielä!!!!

Vierailija
26/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti esim. koko perheelle croksit? vai miten ne kirjoitetaan..niin joka värinä..koska lapset pyysivät....

Ostaa reimatec puvut ja hanskat (ei siinä mit) mutta heittää roskiin käytön jälkeen....siis loppukeväästä..

Vierailija
27/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku aikuinen kertoo minulle jotain ja nimittää jotain lasta "hirviöksi", pidän ko. aikuista ääliönä ja lähinnä herää ajatus, että mikä tässä on takana, miksi se aikuinen yrittää mustamaalata lasta.

Eli en tosiaankaan rajoittaisi oman lapseni kanssakäymistä tuo lapsen kanssa. Ehkä vierailutilanteissa yms. katsoisin tavallista uteliaammin, että onko tässä nyt oikeasti jotain.

Sitäpaitsi, aikuisena uskon saavani kotiini vierailulle tulleen alle 10-v lapsen pidettyä aisoissa, vaikka lapsi osoittautuisikin tavallista vilkkaammaksi. Jotain mielenterveystapauksia lukuunottamastta, tietysti. Eli siinäkään mielessä en jättäisi kutsumatta.

Vierailija
28/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu olevan sitämieltä, että muodostaa ihan itse mielenpiteen ja pitäisi lähinnä outona, että lasta haukutaan..

Mä taidan asua aika paskassa paikassa, kun tuntuu, että täällä ei ilmeisesti ole mammoilla järjenhiventäkään.

Tuon croksi/ reimatec jutun laitoin siksi..että tää nainen tuntuu olevan jotenkin "ääripäinen"..siis kaikki tai ei mitään..

Kaikki muumimukit kerralla...kaiken väriset croksit kerralla...ja tuo ihme tapa heittää roskiin kalliitkin vaatteet, vaikka voisi antaa esim. uff?

Ja just tuo, että meni välit minuun..eli pilataan koko perheen elämä..

Alan nyt vasta tajuta, että nainenhan on pelottava!

Vierailija
29/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/kun miehen näköinen kovaääninen nainen tulee kertomaan kauhutarinoita lapsestani, niin tulkaa meille kahville..näette sitten ihan itse, että lapseni on ihan yhtä kiltti ja hyvätapainen kuin muutkin lapset...

Vierailija
30/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse mahdollisesti näen ja kuulen omin silmin/korvin. Itse kutsuisin luokan tyttöjä kylään teille, jotta näkisivät, miten kiva teidän tyttö on. Älä välitä tuosta sääliö-äidistä, ei hänelle varmaankaan kovin mukavaa elämä ole, jos noin sivistymättömästi ja moukkamaisesti täytyy käyttäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi