Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia todella hankalassa tilanteessa? Muuttoko edessä?

Vierailija
03.04.2009 |

Ja ihan ensin..älkää kirjoittako, että selvitä asia kys. äidin kanssa...ei vastaa puhelimeen tai muutenkaan saa suutaan auki!

Eli...Olen tuntenut erään äidin tasan tarkkaan 9v..

Saimme molemmat lapsiakin ja esikoiset puolen vuoden välein..eli esikoisemme ystävystyivät ja yökyläilivätkin keskenään..

n. vuosi sitten tämä äiti muuttui..alkoi puhua muista aluen lapsista ikävään sävyyn "hirviökakara se ja se"..siis jos lapset nahistelivat oli toinen lapsi aina se "hirviö". Omansa ei tehnyt väärin..vaikka olisi potkaissut vauvaa...

No itse asiaan...

Minä sitten erehdyin joskus sanomaan pahastikin tälle äidille, kun haukkui muita lapsia..se oli SUURI virhe..

Tämä äiti on kova suustaan ja ystävystynyt monen kanssa..ja nyt sitten on käynyt niin, että on kuulemma levitellyt mun lapsestani perättömiä juttuja:(

Mun lapseni on "hirviökakara", joka hakkaa, kiljuu..pistää kodit remonttiin...

No nämä jutut ei ole ongelma siinämielessä, että meillä on ystäväperheitä, jotka tuntevat lapseni..joten lapseni on tervetullut esim synttäreille.

Ongelmaksi on muodostunut lähinnä koulunkäynti! Kukaan luokan tytöistä ei kutsu tyttöäni juhliin. Ja kuulin sitten sivukorvalla, että tämä äiti on varoittanut lapseni pistävän sitten kodin remppaan, jos sattuu kyläilemään:( (ekaluokkalaisesta kyse)..

Millainen äiti tai isä alkaa mustamaalata lasta? Vain, koska minä riitannuin ja minä myöskin pyysin osaltani anteeksi aikoinaan!!!!

Ja millaisia vanhempia nykyään on, kun uskovat katkeraa akkaa (anteeks vaan) ja eivät anna lapsensa kutsua lastani enää kylään..

Tämä on ongelma, koska ystäväperheet asuvat eri koulupiirissä...Luokallaan lapseni on ulkopuolinen..ei ollut alkuun, mutta sitten alkoivat nämä "hirviöhuhut".

En näe mitään järkevää ratkaisua tähän tilanteeseen..koulussa mainitsin, mutta eivät voi puuttua, koska kyseessä on koulun ulkopuolella tapahtunut mustamaalaaminen..liekö edes uskoivat..Tämä miehen näköinen äiti on senverran vanhempikin kuin minä, että uskottavampi on varmasti:(

Pitääkö tässä ihan oikeasti muuttaa????

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin osittain, sillä itselleni on tapahtunut hieman vastaavaa tässä muutama päivä sitten. Ystävystyin naapurini kanssa ja olen sen tyyppinen ihminen, että kun luotan johonkuhun ja pidän ihmisestä, niin saatan kertoa hyvinkin avoimesti asioistani. Siinä minulla on opittavaa ja tästä lähtien pidänkin suuni kiinni ennenkuin olen aivan varma, että ihmisellä on kaikki palikat tallella.

No, vaikka minulla oli pienet epäilykseni siitä, että naapuri on arvaamaton ja hyvin mustavalkoinen ihminen, en niitä kuunnellut. Nyt sattui niin, että tämä naapuri veti aivan giganttiset raivarit eräästä meille sattuneesta onnenpotkusta, koska koki että olemme saaneet kohtuuttomasti ja hänen ystäväpiirissään on ihmisiä joille nämä samat asiat olisivat kuuluneet. En viitsi eritellä tarkemmin, koska muuten ihmiset on helppo tunnistaa.

Tämä naapuri postasi Facebookiin sekä minun että omaan profiiliinsa raivokkaan julistuksen, jossa meidät esitettiin systeemin hyväksikäyttäjinä, minun ja mieheni ammatit paljastettiin sekä myös minun tuloni (ennen äitiyslomaa siis). Kunnianloukkaushan tuo, etenkin kun ystävinäni on kollegoitani jne. Yritin lähestyä tätä ihmistä sähköpostilla sekä hyvällä että hieman pahemmalla, koska koin että tulimme erittäin väärin perustein tuomituiksi ja mustamaalatuiksi. En saanut vastausta. Olin niin ahdistunut siitä, että perheeseeni kohdistettiin julkista loanheittoa, että ilmoitin tekeväni asiasta tutkintapyynnön mikäli julkinen retostelu ei lopu.

Tämän jälkeen sain tältä ihmiseltä niin järkyttävän solvaustekstarin, etten ole kuuna päivänä lukenut sellaista tekstiä kenenkään kirjoittamana. Viimeistään tässä kohtaa tajusin, että tuo ihminen on täysi psykopaatti, aikapommi, agressiivinen ja helvetin pelottava.

Olemme muuttamassa ja on hyvin todennäköistä, että tämän ihmisen ystävä tai kaksi tulevat asumaan samassa talossa, pienten lasten vanhempia hekin. Minua painaa jo nyt se, millaista vahinkoa tämä seinäkaheli nainen voi saada aikaiseksi mustamaalaamalla meitä ystävilleen. Hiekkalaatikkopiirit ovat pienet ja kuka tietää mitä nämä ihmiset uskovat ja millaisia asioita he taas meistä eteenpäin kertovat.

Tällainen tarina. Opetus on, että tuhoisia ihmisiä riittää ja joskus heihin valitettavasti törmää henkilökohtaisesti.

Vierailija
2/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se äiti kovaan ääneen kailottaa mielipiteensä, niin voi hyvinkin olla, että ne kaikki muutkin vanhemmat tajuaa, että ton äidin kanssa ei kannata joutua riitoihin. Ei ne ehkä tietoisesti mieti asiaa niin, mutta jollain tasolla kuitenkin käsittävät, että jos he kutsuvat synttäreille sinun lapsesi, niin seuraavaksi se kiusaajaäiti on heidän kimpussaan ja sit heistä puhutaan pahaa samalla tavalla kuin sinun perheestäsi nyt.

Eihän ne muut luokan perheet tietenkään siihen tilanteeseen halua, joten he vain myötäilevät kiusaajaäitiä, koska se on helpoin tapa selvitä tilanteesta. He eivät koe olevansa vastuussa siitä, että sinun lastasi syrjitään, sillä heille tärkeämpää on tietenkin pitää huolta omasta perheestään.

Eli tää tilanne on aivan inhimillinen. Mutta ei tietenkään ole oikein, että sinun lapsesi joutuu syrjityksi. Tilanteen parantamiseksi joudut tekemään pitkäjänteistä työtä muiden vanhempien kanssa. Yritä tosiaan tutustua muihin vanhempiin, pidä teillä kutsut, kunhan olet ensin varmistanut, että ainakin pari luokkakaveria myös varmasti tulee paikalle.

Tsemppiä. Ala itse aktiiviseksi. Minäkin ehdottaisin siinä aktiivisuudessa sitä linjaa, ettet mitenkään mainitsisi sitä kiusaajaäitiä, vaan yrität luoda suhteita ihan puhtaalta pöydältä. Ja voithan puhua muille vanhemmille esim. niin, että tyttösi on yksinäinen, ja olisi kiva, jos voitaisi vierailla puolin ja toisin, jotta tyttösi saisi kavereita. Mutta en mainitsisi mitenkään, että yksinäisyys johtuu siitä toisesta äidistä. Muuten olet pian tilanteessa, jossa joudut haukkumaan sitä kiusaajaäitiä, ja jopa luokan muita vanhempia, jotka lähtevät mukaan siihen peliin, ja silloin et tietenkään näytä enää kovin fiksulta itsekään. Eli hillitse tunteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että mä haluan muuttaa. Toisaalta sitä se miehennäköinen (esko aho:) akka haluaakin..raivostuttaa ihan hirveesti..Paljon helpompi hyväksyä, että vaikka musta jauhettaisiin tiesmitä, mutta kyseessä on lapsi.

Ikinä en ole toivonut kellekään pahaa, mutta toivon tälle akalle pelkkää pahaa ja ajattelin lähteä samalle linjalle...tiedän yhtä ja toista..lähinnä miten tämä eukko on haukkunut muiden lapsia ja vanhempia silloin aikoinaan minulle...Että eikun kertomaan vaan, kun tilaisuus tulee...kerrotaan samantien kehuskelut, kuinka heillä on kuulemma rahaa kuin tietyillä suvuilla yhteensä...

Sitäkin mietin, että lähiaikoina on juhlat, joihin on kutsuttu ihan kaikki, paitsi tietysti pikkuinen hirviöni...että miten vaikeaa on koulussa. Leimaako tuollainen poissaolo..ei kutsuttuna oleminen pahasti? Mahtaako ne parhaimmat kaverit silti hyväksyä lapseni? Nämä juhlat vietetään siis tällä miesmammalla..hassua sinänsä, että kutsuivat nekin, jotka eivät edes leiki hänen lastensa kanssa..ei mua haittaa se, että tyttöni ei kutsua saanut, mutta se haittaa, että ihan kaikki paitsi lapseni...varmasti tulee esille sielläkin:) Täällähän on kaikki..paitsi "hirviöelli"...Tunnen tämän naisen ikävä kyllä niin hyvin, että en ihmettele, jos tehdään nro siitäkin....

Mitä luulette..johtaako nuo kemut syrjimiseen vai ajattelevatko lapset edes, että kaikki ovat paikalla paitsi "elli"?

Vierailija
4/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt satut tämän lukemaan, niin puhu minusta ihan mitä haluat...Jättäisit lapseni rauhaan. On täysin syytön aikuisten sanaharkkaan..

Mun sydän särkyy, kun tyttöni kertoo, että se ja se kutsuu synttäreille,,,yhtäkkiä ei pääsekään..olen sitä ihmetellyt, mutta syykin selvisi..

Jos tämä oli tavoitteesi, niin onnistuit..tyttöni on tällä vkolla ilmoittanut jo kolmeen otteeseen, että ei sekään kutsunutkaan, vaikka lupasi..

Onnistuit tavoitteessasi ja toivottavasti sulla on hyvä mieli..

Ja tiedän kyllä, että tälläkin palstalla...toivottavasti osuu tämäkin silmiisi...

Vierailija
5/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka satutte lukasemaan jaaritukseni..että uskoisitteko te, jos aikuinen ihminen varoittaa sanoen: Ja se "elina" on sitten sellainen hirviöpentu, että laittaa kyllä kodin remonttiin, kiljuu, huutaa, hakkaa:(:(

Kaikki luokan tytöt eivät ole vielä 8 v ja toivossa elelen, että edes jollain vanhemmalla menisi toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos:(

Että järjenkäyttö on sallittu..Näkeväthän he lastani sillointällöin esim. harrastusten parissa ja kilttihän tuo on. Ei ole todellisuudessa ketään lyönyt ja käytöstavat on ihan norm. kiltin lapsen..

Vierailija
6/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vanhempainillassa

Vierailija
7/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun mitenkään mahdollista tutustua paremmin joihinkin tyttösi luokkakaverien vanhempiin/äiteihin? Esim. luokkatoimikunnan yhteydessä, tai sitten ihan vaan menet juttelemaan ja kysyt pääsisikö teidän tyttö leikkimään meidän tytön kanssa.

Mitä jos menisit jonkun kutsun peruneen lasen äidin juttusille, rohkeasti vaan kysyt, että mikähän siinä oli kun Liisa oli sanonut meidän Maijalle että kutsuu tämän synttäreilleen, mutta perui sitten, eikä ole ainoa joka on viime aikoina näin tehnyt. Sano että haluat selvittää mitä tässä on taustalla, että tiedät että teistä liikkuu perättömiä juoruja. Ja voithan sanoa pelkääväsi että tyttöäsi kiusataan.

Hyvä olisi myös jos tyttäresi menisi johonkin harrastukseen, jossa on luokkakavereita.

Vierailija
8/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydä vaikka tätä tyttöä kotiinne leikkimään! Tai pyydä vaikka äitiäkin mukaan.

Vierailija
9/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kylään vaan sen perusteella mitä joku muu äiti olisi tästä lapsesta puhunut.

Vierailija
10/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi perhe muutti pois kys. perheen takia...pitkä tarina sekin. Heistä vaan tuli rikkojia, varkaita, kiusaajia..koko perheestä. Tämä äiti ei herkkänä naisena jaksanut jatkuvaa syyttelyä, vaan muuttivat pois.

Siis naapurit syyttivät, koska tämä kys. nainen oli kertoneen nähneensä eri tapauksia..mitkä eivät pitäneet paikkaansa.

En tiedä syytä tähän, mutta olen arvellut sen johtuneen siitä, että tämä äiti on hirmu positiivinen ja kaunis...ja lapsia hänellä on liuta, mutta silti jaksaa aina hymyillä ja olla raikas ja nätti...

Kyllä se muutto mulla on päälimmäisenä mielessä..ei haluais muuttaa, mutta en haluaisi asua tämän pelottavan naisen kanssa samalla alueella...

Alueena tämä on ihana paikka...Synnyinpaikkani vielä:(

Vierailija
11/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntä lämmitti:) Voi kun muutkin tajuaisivat käyttää omaa järkeä. Olet huippu:)

Vierailija
12/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen juoruilijaan kannata vedota, ei se muutu. vetoa niihin normaaleihin vanhempiin, ettei uskois sen juttuja. soitat ne yks kerrallaan läpi, ne jotka aiemmin kutsuneet synttäreille, ja pari muutakin.

Vierailija
13/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toin on jo kunnianloukkaus! Jos asiat ei selviä ja vielä todistettavasti kuulet juoruja perheestänne niin ottaisin sinuna yhteyttä jo viranomaisiin. Minusta on aivan sairasta millään tasolla levittää perättömiä juoruja jotka aiheuttavat toiselle kohtuutonta haittaa.

Myös voisi olla paikallaan että vanhenpainillassa otat rohkeasti asian esille ja kerrot että olet tietoinen ikävistä juoruista ja toivot että niitä ei uskottaisi.

Tsemppiä!!!!

Vierailija
14/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteeksi ja sinuna ottaisin yhteyttä opettajaan. Opettaja tehtävä kutsua ko nainen palaveriin ja tehdä selväksi, ettei tuollainen käy päinsä.

Vierailija
15/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain meni niin päin että hän ei päästänyt minua kavereiden luokse, koska he olivat "ilkeitä". Yms potaskaa. :( Kyllä oli pienellä lapsella vaikeaa kun ei sitten äidin takia uskaltanut edes koulussa olla muiden kanssa. Yksin tuli oltua.

Että ei kuitenkaan kylillä huudellut tuollaisia asioita. Mutta se oli sitten kotona suoraan sanottuna kauhean kuuloista. Mustamaalasi kavereita minulle. Mutta onneksi sitten kolmosluokkaan mennessä asiat muuttui ja sain tavata kavereita.

Vierailija
16/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. puolueettomalla maaperällä ja selvittää asiat. Opettaja sanoi, että ei voi puuttua (koulu siis), koska kyseessä on koulun ulkopuolella tapahtuneen riitelyn seuraus..että koulussa katsovat ettei kys. perheen lapset kiusaa meidän lapsia ja toisin päin..Mutta se ei ole se ongelma. Lapseni tulee toimeen tämän perheen lasten kanssa...Paitsi tilanteet, joissa haen haen lapseni koulusta samaan aikaan, kuin tämä äiti...niin jos tyttömme ovat esim. nauramassa ja leikkimässä keskenään....lähtee tämä tyttö äkkiä pois ja luo vihaisia katseita meitä päin..eli äiti on kieltänyt olemasta tekemisissä tyttöni kanssa..

Niin pienestä asiasta oli kyse ja kadun, että menin mitään sanomaan..joskus olisi hyvä pitää suu kiinni...mutta, kun tämän naisen poika kävi jatkuvasti potkimassa ja tönimässä pari vuotiaita...tämä äiti ihan oikeasti marssi yhdenkin parivuotiaan luokse kysymään, mitä teit meidän "pekalle", kun se sua potki..heitikö hiekkaa silmiin vai mitä?? Tosi vihaisesti...

Ja minä tyhmä menin sanomaan, että kyse ei ole siitä mitä tuo "erkki" teki, vaan sun tehtäväs on kasvattaa poikas siten, ettei potki muita....TYHMÄ MINÄ!!!!

Vierailija
17/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin joidenkin muuttunutta käytöstä ja sitten kuulin takavasemmalta tästä. En kuitenkaan välittänyt, vaan jatkoin ihan normaalisti elämää kuten ennenkin: jos näin tuttuja, juttelin heidän kanssaan ihan iloisesti, pyysin lapsia kylään jne. Pikkuhiljaa asenne alkoi taas normalisoitumaan, kun muut huomasi etten ehkä sitten ollutkaan sellainen hirviö miksi minut oli mustamaalattu. Ja mikä tärkeintä en lähtenyt tähän mustamaalaamiseen mukaan, naapuri on mulle ilmaa, jos hänestä tulee jotain puhetta niin puhun ympäripyöreitä ja vaihdan aihetta. Älä nyt tuollaisen ääliön takia muuta, tai muuta käytöstäsi. Jos nyt alat surkuttelemaan tilannetta ja selittelemään niin sehän kertoo vaan siitä että on jotain seliteltävää! Kutsu ihmisiä kahville, lapsia kylään jne. Näytä että lapsesi on ihan mukava, se on se pahanpuhuja joka on se ääliö.

Vierailija
18/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteeksi ja sinuna ottaisin yhteyttä opettajaan. Opettaja tehtävä kutsua ko nainen palaveriin ja tehdä selväksi, ettei tuollainen käy päinsä.

Ei myöskään ole opettajan tehtävä puuttua lasten vapaa-ajalla järjestettäviin synttärikutsuihin!

Joka tapauksessa tilanne on varmasti todella raskas! Mitä jos sinä ap vain ottaisit mahdollisimman monen luokkakaverin vanhempiin itse yhteyttä? Juttelisit ja kyselisit tilanteesta?

Vierailija
19/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kys. naisen lapsi toimi kuten äitinsä..eli mustamaalasi tyttönä ja kertoi tämän haukkuneen seläntakana jo kesällä hänelle, mutta kun siinä on sellaninen juttu..että koko kesänä ei nähty tätä tyttöä! Eli kyse oli pelkästään äitinsä tavasta toimia...tytöthän saattaisivat juoruilla, mutta tädtä olin varma ettei pidä paikkaansa. Tyttönihän ei silloin alkuun tuntenut muita luokalla..eli ei siis tiennyt edes nimiä. Miten olisi voinut kesällä siis haukkua...

Ja kun selitin tuon tilanteen, että tyttöäni mustamaalataan ja koitetaan saada syrjityksi (onneksi on nyt ystäviä, vaikkei kylään pääsekään)..niin tähän oli vastaus, että saanut alkunsa koulun ulkopuolella..eli ei voi puuttua.

Vierailija
20/30 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoisitteko te muut, jos joku tuttu/puolituttu sanoisi rempsakkaan tyyliin, että mun lapseni ei sitten tule sinne "ainon" synttäreille, jos se hirviökakara "elli" on siellä hakkaamassa muita ja rikkomassa paikkoja?

Silloin, kun vielä viihdyttiin samassa porukassa tämä nainen sanoi mm. mulle, että hän ottaa lapsensa kerhosta pois, jos on samassa ryhmässä sen hirviökakara "einarin" kanssa...tunnen "einarin" ja pidin puolustin pikkasen, mutta vastaus oli hirviö mikä hirviö....ja ei kuulemma voinut vähempää kiinnosta mun puhe...

Tiedän nimittäin naisen puhuneen ainakin viidelle...ja kammottaa jos tosiaan aivan kaikille....niin mahtaako kaikki nyt sitten uskoa?

Itse en uskonut juttuja aikoinaan, mutta toisaalta tunsin nämä haukutut lapset.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme