Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun kaveri ei hoida pientä velkaansa!

Vierailija
02.04.2009 |

Ystäväni on minulle 10 euroa velkaa. On ollut jo kuukauden. Olen kahdesti lähettänyt viestin ja tiedustellut josko maksaisi ja lupaa maksaa, mutta eipä vain rahoja kuulu. Aina "unohtaa". Ei tuo 10 euroa maailmaa kaada, mutta periaatteessa vaan ärsyttää kun ei voi velkaansa maksaa. Olen ihan kahden vaiheilla, kehtaanko vielä karhuta. Toisaalta tulee pikkumainen olo karhuta 10 euroa useampaan otteeseen, toisaalta minusta on periaatekysymys, että velat maksetaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri on 150€ velkaa. kysyi ensin voisinko luottaa häneen että lainaisin rahaa, lupasi myös maksaa takaisin noin viikon sisään. sanoin että jos hän varmasti myös maksaa viikon sisään niin sitten voin lainata. nyt kun kyselin velkaa takasin tekstarilla hän ei vastannut mitään. itsekin olen ollut hänelle velkaa mutta kaiken olen takaisin maksanut vaikkakin aikaa kului jonkun aikaa, mutta mielestäni se EI oikeuta häntä olemaan vastaamatta kun pyydän velkaa takaisin, etenkään kun hän itse lupasi maksaa viikon sisään. silloin kun häneltä lainasin ei oltu sovittu edes mitään takarajaa koska velka tulisi maksaa. vinkkejä velan takaisin saamiseksi otan mielelläni vastaan! itse tämä "kaveri" uhkasi minua siinä vaiheessa kun velka oli lähes kokonaan jo maksettu mutta vielä puuttui hieman, itse tosin en uhkailuun alennu eikä se muutenkaan mielestäni ole kovin fiksua koska laittomasta uhkauksesta voi tehdä poliisiasian.

Vierailija
2/33 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä edes muista paljonko, muistan vain, että oli aika pitkä matka.

En voi kyllä enää pyytää, mutta aion saada rahat jollain toisella konstilla (=vippaan häneltä enkä maksa takaisin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin lainasin monta kk sitten mun Elegia ateriamiani. Sain suurimman osan takaisin -kolme aterinta puuttui. Siella ne on hanen laatikossaan, naan ne melkein joka kerta vieraillessani, mutta mulla ei ole pokkaa pyytaa takaisin.

Samoin kay cd ja dvd-levyille, lapsille lainatuille vaatteille jne. Tunnen kuitenkin olevani pikkumainen, jos pyydan takaisin...

Vierailija
4/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just tollainen unohtelija, ihan reikäpää ja unohdan aina kaiken, miten heti kirjoita ylös ja hoida samantien. Lainasin kaverille 80 e shoppailurahaa reissussa ja pari vkoa sitten kun katselitiin tässä sen reissun kuvia porukalla hän tajusi että ei hitto oo muistanut maksaa ja ja syyllisti mua, et miksen ole kysellyt perään (olin unohtanut koko jutun:) Sain rahani takaisin korkojen kanssa, mutta ko. ystävään kyllä luotan ja lainaisin tarpeeseen edelleen. Hänellä elämäntilanne vaikea ja mulla tällä hetkellä se sellainen, että voisin vaikka antaa satunnaisen satasen.

Ymmärrän kyllä jos itse on raha-asisoista tarkka, niin tuollainen ärsyttää. Tai jos itsellä on tiukkaa ja joku pyytää vippiä. Mutta kyllä mä mieluummin autan kaveria ja lainaan rahaa, kuin käskisin mennä ottamaan jonkun pikavipin hirveillä koroillla.

Vierailija
5/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten lainaa, jos et kerran "muista" maksaa takasin.. Kyllä se on enemmän noloa lainata, kuin pyytää takaisinmaksua.

peesi. kyllä on aika erikoinen kun kehtaa lainata. paljon nolompaa on vinkua ihmisiltä rahaa lainaan kuin pyytää rahojaan takaisin.

Vierailija
6/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään nyt Sinulla ei ole tietenkään koskaan enää syytä lainata tälle henkilölle pienempää tai suurempaa summaa.

Tiedät myös, että vaadit rahat aina heti jos jotain laitatte puoliski. Ajattele niin, että halvalla sai selville kuinka luotettava ystäväsi on.

Vierailija
7/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että voit ottaa sen kympin myös tavarana, vaikkapa joku kiva astia hänen kotoaan josta tiedät hänen tykkäävän.

Kirjoita lapulle tilinumerosi ja velkasumma, ja anna hänelle. Jos rahoja ei kuulu, niin sano että nyt pitää päättää koska on viimeinen maksupäivä, ja jos hän ei rahoja ajallaan maksa, niin tulet ottamaan hänen kotoaan jotain kympin arvoista jonka hän saa takaisin heti velan maksettuaan.

Onko ystäväsi muuten luotettava?

Vierailija
8/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siis 200 € kuulunut takaisin :( EIhä se ole kuin yli puoli vuotta myöhässä.

Mies sitten huomasi toisenkin jutun eli kaveri pyysi häntä töistä ostamaan housut (mies saa alennusta) lahjaksi veljelleen ja ne piti maksaa tilille. Ei ollut mies edes tarkistanut tiliä, kun luotti kaveriinsa. Nyt sitten tarkisti ja rahoja ei ole tullut :(. On jo karhunnutkin pari kertaa ja tää kaveri vaan sanoo, että on maksanut tilille. Mutta rahoja siellä ei näy.

Mä inhoan lainaajia ja meiltä ei enää kukaan saa rahaa lainaan. Se on takuuvarma juttu. Nyt on siis mennyt 300 € noihin. Minusta se on jo liian iso raha :(

Vierailija
9/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kesästä asti kun tultiin yhden työkaverin kanssa pippaloista yhteisellä taksilla ja piti laittaa lasku puoliksi ja hänellä ei ollut rahaa. Lupasi maksaa heti töissä, mut meni sit niin ettei nähty ja tuli lomat (ja ehkä hän oli sen verran kännissä ettei muista koko juttua), mut rahoja en ole saanut, en ole tosin kehdannut muistuttaa, ois pitänyt sanoa heti kesällä, nyt ei enää kehtaa.

Mut aina se vaan palaa mieleen. Ehkä tästä huomaa ettei ole muuta elämää kun täytyy tällaista asiaa surra...

Vierailija
10/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan minulta on rahaa vailla...? Minä en kerta kaikkiaan muista noita, siksi yritän hoitaa vipit aina mahdollisimman heti ja sanon, että pyytäkää, jos en muista.

Toisaalta ainakin minusta olisi noloa kysellä jonkun kympin perään, mutta ehkä se on jollekin tärkeä periaate.

Vierailija
11/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan minulta on rahaa vailla...? Minä en kerta kaikkiaan muista noita, siksi yritän hoitaa vipit aina mahdollisimman heti ja sanon, että pyytäkää, jos en muista.

Toisaalta ainakin minusta olisi noloa kysellä jonkun kympin perään, mutta ehkä se on jollekin tärkeä periaate.

Mä olen tehnyt selväksi sen että jos ei maksa entistä velkaansa ajoissa, niin turha on tulla pyytämään lisää. Toki osaa joustaa, mutta se tarkoittaa sitä että pitää soittaa ja kertoa rehdisti että nyt ei ole varaa maksaa sitä. En mä ole kuitenkaan itse niin varakas että mulla olisi kymppejä kylvää tosta vaan suuntaan jos toiseen.

Noloa on jättää velkansa maksamatta.

Vierailija
12/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten lainaa, jos et kerran "muista" maksaa takasin.. Kyllä se on enemmän noloa lainata, kuin pyytää takaisinmaksua.

Vierailija
13/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä lainaile rahaa, mutta joskus olen jokusen euron yleensä jollekin työkaverille pystyssä kun hän on maksanut puolestani jotain. Yleensä olen pian jo maksamassa mutta ei löydy tasarahaa eikä vaihtorahaa. Yritän muistaa rikkoa rahaa, mutta kun en yleensä käteistä käytä niin tähän voi mennä aikaa. Sitten unohdan asian jo täysin. Siksi aina joskus työpöydän kahvipöydässä huutelen että sanokaa nyt jos olen velkaa jollekulle.

Vierailija
14/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euron lainan jo muistan maksaa/periä..

Minä ainakin vilpittömästi unohdan helposti pikkuasiat, en tee sitä pahalla.

Vierailija
15/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus lainaa tietyille samoille ihmisille, aina maksavat takaisin velkansa, jopa kympit.

Mä ihmettelen että jollekin on kymppi vähän rahaa? meillä on nelihenkinen perhe ja mä saa kympillä jo päivän ruuat. No, tää onkin tätä päivää. Ennen pyydettin lainaan 50 markkaa, nyt pyydetään 50 euroa. Ennen maksettiin 50 markkaa takaisin, nykyään 10 euron laina on pikkuraha!

Vierailija
16/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös yksi ystävä 25 euroa velkaa ja joskus kyselin sen perään, lupasi hoitaa, mutta ei ole näkynyt.. Kerran unohti käydä automaatilla.. Aikaa on kulunut jo niin, että en enää aio kysellä.

Aiemminkin saman kanssa ihmeellisiä viivytyksiä veloista, vahinkoja? tai sitten ei. En tiedä.

Kaikki velat syntyneet sillä tavalla, että koska kiertelen enemmän kaupoissa, olen ostellut alesta hänen lapsilleen löytöjä. Nyt vaan sitten jatkossa en aio tätä tehdä, eipähän synny lisää karhuttavaa. Toisaalta luulisi, että on hänelle vahinko, sillä kaikki löydöt olleet tosi hyviä!

Muuten reilu ja kiva kaveri, enkä oikeasti tiedä mistä johtuu - huolimattomuudesta vai rahan puutteesta. Ystävyys sujuu mallikkaasti, kunhan vaan ei "perusteta velkasuhteita".

Vierailija
17/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos joutuu lainaamaan rahaa, ja kymppi ON rahaa, niin senhän voi hoitaa heti nettipankin kautta. Siis kaveri antaa tilinumeronsa ja minä maksan hänelle tai päinvastoin. Ymmärrän että on noloa periä, mutta ei se summan suuruudesta/ pienuudesta johdu, vaan siitä että se velallinen on niin ymmärtämätön. Tylsää hokea aikuiselle ihmiselle selvää asiaa. Ehkä, ap, pistät tämän oppirahojen tiliin etkä lainaa kys. tyypille enää ja sitten unohdat koko asian.

Vierailija
18/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaltaistesi ihmisten vuoksi mä en enää lainaa kenellekään. Eikä enää mieskään. Mies lainasi ystävälleen 700 € lokakuussa ja se piti maksaa heti marraskuussa. No osa saatiin ja se loppu 200 € piti maksaa sitten joulun jälkeen. Vieläkin odotellaan :(. Mies sanoikin, että se oli viimeinen kerta, kun hän kenellekään lainaa rahaa.

Tiedätkö, että niistä "noloista kympeistä" saattaa äkkiä tulla satasia, kun lainaajia on useita. Ja luuletko itse saavasi keltään enää lainaksi, kun et maksa takasin :(. Et taatusti saa enää lainaan toista kertaa.

Tiedätkö, miltä lainaajasta tuntuu, kun sitä rahaa ei maksa takaisin. Siinä menee sun maineesi ikuisiksi ajoiksi. Sitä sä et saa enää paikattua millään. Tuo mun mieheltäni lainaaja oli miehen lapsuusajan kaveri, yksi parhaista. Mutta mies sanoi itse nyt, että ei luota häneen enää, eikä tee mieli edes soitella tai nähdä.

Jos mä ikinä lainaisin, niin taatusti maksaisin takaisin. Ei sellaista unohda tai saa unohtaa. Törkeää!!!!

Vierailija
19/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tyypillinen lokki. Sillon kun oot persesaukinen, niin se kymppi kelpaa. Mutta kun saat rahaa itse, niin se kymppi unohtuu, muuttuu pikkurahaksi. Ällöä, toivottavasti sulle ei kukaan lainaa enää yhtään mitään.

Vierailija
20/33 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kun esittelee minulle shoppailujaan muttei maksa velkaansa.

Enemmän ärsyttää silti asian muistaminen kuin itse raha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän