ENSKA-taaperot huhtikuussa 2009
Teinpä nyt uuden pinon, kun on kerran kuukausi vaihtunut. Edellisen kuukauden juttuihin saa linkitykset tehdä joku vähän mua viisaampi...
ODOTTELIJA: Onnittelut pikkumiehen syntymä johdosta!! Mites se arki on lähtenyt sujuun kahden vipeltäjän kanssa? Kiirettä varmaan riittää, mutta tulehan kertomaan kun ehdit.
TIPU: Hyvä että sait avaimet lopulta. Jaa että Sienna siellä jo juttelee kovasti. Meillä Ella ei vielä kauheen selkeästi puhu. Tai siis kyllähän Ella puhuu mut vanhemmat on vaan niin tyhmiä ettei ne ymmärrä :) Mä kyllä uskon et osasyynä on se että neiti on pääosin mun kanssa kotosalla ja mä vissiin ymmärrän häntä liian hyvin ilman puhettakin niin ei vaan viitsi puhua. Valtaosa hoidossa olevista lapsista puhuu paremmin kuin kotihoidossa olevat. Eipä ne vieraat hoitotädit varmaan ihan yhtä helposti ymmärrä asioita kuin äiti joten on vaan pakko alkaa puhumaan. Olen kyllä viime aikoina yrittänyt ihan tietoisesti esittää etten ymmärtäisi mitä asiaa Ellalla on kun hän osoittelee sormella tai elehtii muuten. Vaikka kylläpä tuo kai ajallaan alkaa puhumaan joka tapauksessa.
ON: Aamulla käytiin muskarissa, nyt iltapäivällä piti treffata yhtä kaveria, mutta eilen illalla peruuntuikin ne treffit. Harmi vaan kun on noin pilvinen sääkin, aurinkoisella säällä kun viihtyis ulkona vaikka koko päivän (ainakin melkein). Mutta kaipa sitä vähäks aikaa ainakin tarvii mennä ulkoileen kunhan neiti herää päikkäreiltä. On vaan tylsää kun Ellalla on toisen puolen kulmahampaat juuri nyt puhkeamassa ja taas tungetaan kaikki suuhun, myös ne likaiset hiekkalelut ja muut. Huomenna isännällä onkin vapaapäivä joten voi olla että en ehdi koneelle jos vaikka lähdetään johonkin, vielä ei ole sen suurempia suunnitelmia tehty huomisen tai viikonlopun varalle.
hannnah ja Ella
Kommentit (48)
Olihan mulla sen verran omia kuulumisia, että olen nyt sopinut meneväni töihin lokakuun alussa. Tarkoitus olisi miehen vielä olla kotona kaksi tai kolme kuukautta. Pähkäillään tässä juuri, miten tehtäisiin sen hoitoharjoittelun kanssa... Kun ei kumpikaan voida hoidon aloittamisen takia tehdä lyhyempää päivää, niin pitäisi harjoitella hoidossa käyntiä silloin kun mies on vielä hoitovapaalla. Niin mietittiin, että onko se tyhmää käydä harjoittelemassa ennen joulua, kun sitten tulisi taas yli viikon loma ennen kuin menisi oikeasti hoitoon. Vai pitäisikö Justuksen mennä varsinaiseen hoitoon jo joulukuun alussa ja harjoitella marraskuun lopulla. Ei siis olla vielä päätetty, onko mies hoitovapaalla loka-marraskuun vai loka-joulukuun. Eikä me edes voida vielä hakea tuota hoitopaikkaa, kun ei tiedetä minne muutetaan... Pari asuntoa olisi kiikarissa, mutta ei ole vielä tämä oma mennyt kaupaksi. No, jospa nämä tässä kesään mennessä järjestyisi...
Tiistai aamupäivällä kävin neuvolassa ja siellä kaikki oli ok. Rv:t oli 37+5. Kotiin mentyä köllötelin ja odottelin että Eetu herää päiväunilta. Ekan kerran lorahti housuun joskus 13.30 ja ajattelin vaan että ompas vetistä valkovuotoa. Kolmannen pikkuhousun suojan kastuttua laitoin jo miehelle viestin että kunhan ei ole lapsivettä...? laitoin sit lopulta menkkasiteen ja siihen lorahti melkein heti ihan kunnolla vaaleanpunaista nestettä jonka heti tiesin olevan lapsivettä. Eetun synnytys kun alkoi samalla lailla. Soitin miehelle että alahan tulla kotia töistä.
Nostelin siinä pyykit kuivumaan ja annoin Eetulle välipalaa ennenku soitin synnärille. Sieltä sanoivat että lapsiveden menolta kuulostaa ja jos lapsi on pää alaspäin, voi tulla omalla autolla ihan rauhassa. Mies lähti Eetun kans mua viemään ja synnärillä olin noin klo15.30. Siellä varmistivat että lapsivettä on ja käyrässä olin pitkän pätkän. Ruuhkaa oli joten lääkäri ei päässyt tarkastaan mua koko iltana. Kätilö katsoi kohdunsuun joskus klo19, 1,5senttiä auki ja kanavaa jäljellä 2cm. Lääkäri oli katsonut tiedoista että mut oli siellä ultrattu 5päivää aiemmin (kaatumisen takia olin siellä yön) joten ruuhkan takia siirryin kätilön saattamana klo20 osastolle. Siellä meni yö huonoilla unilla.
Klo8 laitettiin eka antibiootti tippumaan kun lapsivesien menosta oli mennyt se 18h. Lääkäri kavi hakemassa ihan henk.koht. mut ultrattavaksi, tilanne oli sama kuin illalla. Klo10 maissa tuli sit määräys että aletaan käynnistelemään. Eka kohdunkaulan kypsytys kapseli laitettiin n.10.30 eikä siitä ollut mitään vaikutusta. Toinen laitettiin illalla n.klo17 eikä silläkään mitään vaikutusta. Klo21 soiteltiin miehen kans että aletaan vaan rauhassa nukkumaan, tänä yönä ei tapahdu yhtään mitään. Mulla alko jo tympäsemään se odottelu!
Menin nukkumaan ja sit klo21.30 supisti ekan kerran tosi voimakkaasti. Supistukset alkoi heti 10min välein ja voimakkaina. Tunnin niitä kuulostelin sängyllä ja sit lähdin käytävälle käveleen. Soitin jo miehellekin että kyllä tässä jotain alkaa tapahtua. Klo23 valittelin kätilölle että alkaapa sattumaan aika tavalla. Olin sit käyrässä jonkun aikaa ja supisteli jo n. 5-7min välein. Puolen yön aikaan kohdunsuu oli auennut 3cm ja sain luvan siirtyä synnytyssalin puolelle. Soitin miehelle että alahan tulla, ei kiirettä. Kummitäti tuli Eetun yökaveriksi.
Salissa olin klo 0.15 ja jutustelin kätilön kans kaikenlaista. Mulla ei mitään erityistoiveita ollut, kivunlievitystä halusin ja epiduraalista kerroin olevan hyvä kokemus ekassa synnytyksessä. Käyrässä siinä olin ja ilokaasua hengittelin, supisteli voimakkaasti mut ilokaasulla pärjäsin jotenkin vielä siinä vaiheessa. Mies tuli hieman vaille yks, sillon oli edelleen se 3senttiä auki. Epiduraalin sain klo1.30 ja se rentoutti jonkun verran. Kipu muuttui erilaiseksi. Kamalat menkkakivun tapaiset kivut hävis mutta painontunne takapuolessa oli kova ja alapää muutenkin oli kipeä. Kaikkea kipua epiduraali ei ehtinyt viemään mutta varmaan rentoutti sen verran että avautuminen tapahtui nopeasti. Kätilö tutki kohdunsuun klo2 ja oli jo 7cm auki. Epiduraalia kerkisin saamaan siis sen aloitusannoksen, enempää ei tarvinnut.
Kätilö lähti hetkeks pois ja kahden voimakkaan supistuksen jälkeen ähisin miehelle että soita sitä kelloa että ponnistuttaa jo kovasti. Kätilö tuli heti paikalle ja kohdunsuu olikin sen verran auki että sain luvan seuraavalla supistuksella ponnistaa. Olin siinä valmiiks kyljellään niin aloittelin ponnistaa siinä asennossa. Ensin tuntu ettei oikeeta suuntaa löydy mut kyllä se vauva sieltä nopeasti tuli. Ponnistusvaihe kesti 11min. Pään syntyminen oli se kamalin paikka mut sen jälkeen kyllä helpotti. Istukka syntyi 9min päästä. Vauva syntyi siis 2.36. Raskausviikkoja 38 tasan. Ekaan synnytykseen verrattuna huomattavasti nopeampi ja helpompi vaikkei se ekakaan mikään vaikea ollut. Tikattavaa ei tullut. Vauva pääsi hetkeks rinnalle ennen napanuoran katkaisua. Lämpö oli vauvalla vähän matala joten hän kävi iskän kanssa lämmittelemässä lämpölampun alla sillä aikaa kun mä kävin suihkussa. Vauva imikin sitten oikein topakasti rintaa ja me iskän kans nautittiin aikainen aamupala siinä imetyksen jälkeen. Osastolle siirryttiin n.klo5.
Synnytyksen kokonaiskesto oli jotain 5h, lapsivesien menosta lapsen syntymään yli 36h.... =) Hyvä mieli kaiken kaikkiaan.
Kaikki taitaa olla pääsiäisen vietossa kun on niin hiljaista.
Kiitos Odottelija synnytyskertomuksesta, hieno juttu että kaikki meni hyvin =) Mites siellä arki sujuu?
Mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia, aika vaan ei tahdo riittää kunnolla kirjoitteluun nyt tässä vaiheessa =( Pitäkäähän pinoa pystyssä kuitenkin!
Vauva on kiltti, syö ja nukkuu. Pientä uhmaa on Eetun puolelta alkanut tulla. Ei meinaa minua aina huolia hoitajaksi, isin poika on. Saas nähdä miten ens viikko menee kun mies lähtee töihin... Sehän se kamalin tilanne on että vauva huutaa ruokaa ja Eetu huutaa muuten vaan =/ no ei passaa maalailla piruja seinille etukäteen. Toivottavasti teitä enskoja ei haittaa kun mulla nää jutut nykyään on myös vauva-aiheisia, ei vain taaperojuttuja...?
Toivottavasti lähiaikoina ehdin kommentoimaan myös muidenkin juttuja enkä aina vaan omaa napaa kirjoittele. Eetun päiväunien aikaan yritän kyllä itsekin mahdollisuuksien mukaan levätä.
hermione ja Eetu 1,5v ja pikku-Eero 10vrk
olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa muiden kuulumisia, mutta kirjoittaminen vain on jäänyt.
Ensimmäiseksi odottelijalle ja hermionelle suuret onnittelut tonska pojista !
TIpulle tsemppiä unettomuuteen ,mulla oli samanlainen vaiva Edwinaa odottaessa... toivottavasti helpottaa jo.
Seuraavaa tapaamista puuhastellaan, yritetään silloin päästä mukaan.Olisi kiva nähdä.
Gaiolellakin viikot jo yli puolen välin. Ihan huomaamatta tullut. =)
Sitten omaa napaa...
joku jossain vaiheessa kyseli mitä teen olen ravintola-alalla töissä, aamu ja iltaa tulee tehtyä ja jos miehen kanssa molemmilla iltavuoro on Edwina yön tarhassa.
Edwina on nyt oppinut sairasteluiden (vatsaoksennus ja kuumeflunssa) jälkeen oppinut kävelemään ja on aivan innoissaan uudesta pystyasennosta.
Sanoja tulee äiti ja kija (kirja) kaa-ka (ankka) muuten neidillä on aivan omanlainen kieli, hirveästi kyllä höpöttää.
Välikausipuvuista täällä on ollut puhetta, mä en ole vielä saanut aikaiseksi ostaa, hirmuisesti kyllä miettinyt minkä kokoista ja laista pitäisi ostaa... vaihtoehtoja vain on mielestäni liikaa =(
Mua vaivaa hirveä vauvakuume eikä kavereiden pienet helpota asiaa.. .onneksi mies on myöntyväinen ja yritys alkaa kesällä, piti hieman laskeskella milloin on ollut töissä riittävän pitkään että saa paremmat rahat äitiyslomalle.
kaikille enskoille ja tonskille kevätterveiset..
Äiti ja Edwina 1v1,5kk höyhensaarilla
HERMIONELLE kiitoksia synnytyskertomuksesta! meillä arki lähti heti täysillä, mies ei pystyny tähän väliin isyyslomaa pitämään. eemilin unien aikaan mäkin nukun jos vaan suinki mahdollista. vauva onneks nukkuu välillä 3-4 tunnin pätkiä niin riittää aikaa touhuta myös eemilin kans. välillä ne huutaa samaan aikaan, mut sit pitää vaan tehä asia kerrallaan. eemilin kans oon lukenu/leikkiny jotain samalla ku imetän, jos kaipaa just silloin seuraa. jos menee ihan mahdottomaks, eli alkaa tekeen vaan pahojaan niin sit oon laittanu jonku dvd pyörimään. onhan tässä käsitöitä, kakkavaippoja saa vaihtaa sarjatyönä. : ) meillä kun on edelleen se pottalakko... Manducan hommasin ja pari kertaa oon sitä jo kokeillu, ihan huippu! jää kädet vapaaks tehdä muita hommia eikä vaadi sitomista niinku liina. se kun olis pikkusen haasteellista eemilin roikkuessa toisessa päässä. : )
Mitenkäs teidän arki on alkanu sujumaan?
toivottavasti TIPU on saanu helpotusta unettomuuteen. inhottavaa. sairaslomalle hetkeks jos ei muuten helpotu.
kiva kuulla äiti ja edwinan kuulumisia myös. kiva että teillä parannuttu. ja onnea neidille kävelytaidosta. Ja onnea tonskailuun kun sen aika koittaa.
Samoin mamajajustuksesta kiva kuulla. Kiva että teillä mies pysty pitämään isäkuukauden. Kyllähän se taloudellisesti on tiukkaa mutta antaa varmasti kuitenki paljon!
GAIOLELLAKIN viikot vaan lisääntyy. Niin se hiipii lähemmäs tonskan tulo teilläkin. : )
Me lähdetään tänään ulkoilemaan!! Vähän käydään kävelemässä poikien kanssa.
Aika menee ihan aläyttömän nopeesti ja vauva kasvaa silmissä!
Odottelija vauva 2 vko ja 1vrk sylissä ja Eemil 1v 3kk vieressä touhuamassa auton kanssa
Mitenkäs enskoilla penskoineen meni pääsiäinen? Meillä muuten kivasti (oltiin reissussa pe-su), mutta kipeinä ollaan taas koko porukka. Mulla alkoi flunssa jo la, Pätkis tuli kuumeeseen (oli yli 39 pahimmillaan) su ja mies tuli kipeeksi eilen. Tänään vietetään siis koko porukka kotipäivää. Itsellä alkaa jo olla parempi olo. Jos yrittäis vähän kommentoidakin...
ODOTTELIJA: Kiitos synnytyskertomuksesta ja ihanaa kuulla vauva-arjestanne! Ihan varmasti on haasteellista yrittää viihdyttää Eemiliä imetyksen lomassa tai vaihdella vaippoja "liukuhihnalla"... tsemppiä sinne siis. Vaikka kai siihenkin oma rutiini varmaan tulee ajan myötä? Mitenkäs sujui ulkoilut? Miten Eemil suhtautuu pikkuveikkaan?
ÄITIJAEDWINA: Onnea neidille kävelytaidosta! Kohta huomaat, että perässä saa juosta toden teolla... meillä Pätkis on huomannut miten kivaa on lähteä karkuun, kun äiti tulee perässä vaipan kanssa tms. : ) Tsemppiä tonskailuun sitten kesällä... täällä kuumetta myös, mutta mies pistää vastaan ainakin vielä.
HERMIONE: Kiva oli lukea synnytyskertomusta, kiitos. Eikä miuta ainakaan haittaa vauvajutut, päinvastoin mielelläni niitä luen. Tuleeko "Eerosta" muuten oikeesti Eero vai onko vaan "tekonimi"? : )
MAMAJAJUSTUS: Kiva, että oot päässyt lepäämään kunnolla miehen isäkuukauden aikana, se on oikein! Pähkäilit hoidon aloittamista: mielipiteeni on se, että kannattaa kyllä ajoittaa harjoittelu siten, että pystytte rauhassa tutustumaan Justuksen kanssa hoitopaikkaan. En tarkoita tällä viikkoja tms., mutta edes parina päivänä olemaan siellä osan päivästä Justuksen kanssa. Tai sitten toinen vaihtoehto (jos jotenkin järjestyy), että Justus olisi siellä yhdessä tutustumisen jälkeen aluksi vain osan päivästä. Kannattaa ottaa puheeksi ajoissa hoitajan kanssa, kunhan saatte tietää paikan, että mikä heillä on tapana/mitä suosittelisi.
Taitaa tuo pienin potilas heräillä, joten moikat kaikille muillekin!
Dajm + Pätkis 1 v 4 kk
Pääsiäinen on sitten vietetty ja seuraavaksi odotellaan vappua :) Hurjaa ajatella, että pian on jo hiirenkorvat puissa - ainakin toivottavasti!
Pääsiäinen sujui pohjoisessa ihanassa auringonpaisteessa. Oli kyllä rentouttava loma, sai olla hotellissa yötä ja kammeta aamulla ihanaan aamupalapöytään. Olis viihtynyt pitempäänkin :) Hiihtämään en kyennyt enää tämän mahani ja liitoskipujen kanssa, mutta tuli muuten reippailtua aurinkoisessa ulkoilmassa. Piiperökin pääsi pulkkailemaan, etelässä se ei enää onnistu.
Kiva kuulla *Hermionenkin* synnytystarinaa, kovasti voivat olla synnytykset erilaisia. Hyvä, että kaikki meni sutjakkaasti käynnistyksestä huolimatta. Tiesitkö muuten etukäteen, että toinen poika tulee, vai oliko sulla vaan vahva olo pojasta?
Minusta on ainakin kiva kuulla myös vauvajuttuja, mielenkiinnolla kuulen miten arki lähtee tonskan kanssa pyörimään ja miten se enska siinä käyttäytyy ja menee mukana. Itse jännitän kovasti juuri sitä arjen rullaamaan lähtemistä ja pelkään jo valmiiksi, että kuinka riittämättömältä voikaan olo tuntua, kun ei repeä yhtä aikaa kahteen paikkaan.. Miten pojat on suhtautuneet pikkuveljiin ja miten mahdollinen mustasukkaisuus käytännössä ilmenee? Tuntuvatko enskapojat nyt hurjan isoilta, kun vieressä tuhisee pieni nyytti?
*MamajaJustus* ovat saaneet pitää iskän kotosalla jonkin aikaa, mukavaa. Meilläkin miehen piti pitää isäkuukausi, mutta eipä se sitten käytännössä onnistunutkaan. Harmitti kyllä kovasti.
*Edwinalle* onnittelut kävelemään oppimisesta! Pitää ruveta suunnittelemaan nyt uusia pk-seudun tärskyjä, onko sulla jotkut tietyt päivät jotka käyvät/eivät käy?
*Dajm* perheineen sairastaa taas, voi kurjuus! Nyt on hirveästi jälleen pöpöjä liikkeellä, mahatautia, kuumetta ja flunssaa.. Toivottavasti olette jo toipumaan päin.
Pitiköhän muuta kommentoida.. En muista enää.
Meillä on siis arki taas alkanut. Pyykkiä tullut pestyä koko päivä, sitä kertyy reissussa aina kauheasti. Piiperöllä sanavarasto laajenee koko ajan, yrittää sanoa tosi vaikeitakin ja monitavuisia sanoja. Selkeästi ja sujuvasti tulevat ainakin äiti, isi, pappa, pallo, kakka, täällä, tätä, pää, napa, auto ja joitain muitakin mitä en nyt muista. Sitten hurjan paljon sanoja, jotka ei aina täysin oikein mene, mutta tarkoitus tulee kyllä selväksi (esim. mummo, kello, koira, paperi, potta, leipä, pyykki..)
Piiperö lähti kanssa kävelemään. Aikansa sitä kait pohdiskeli päässään, ja lähti sitten suorilta koivin kävelemään heti tosi sujuvasti. Yritettiin miehen kanssa sitä harjoituttaa vaikka kuinka, mutta veti aina liinat kiinni ja jämähti polvilleen. Tukea pitkin piiperö on mennyt jo pitkän aikaa, joten kait se vaan halusi, että kun aloitetaan kävelyura, niin lähdetään sitten kunnolla liikenteeseen :)
Saatiin sukulaisilta Travallen välikausihaalarikin, kokoa 86 cm. On aika reilu, mutta menee ihan ok, kun kääntää vähän hihoja. Meinasin sillä mennä tämän kevään, koska haalari on hyvässä kunnossa. Menee varmasti vielä ensi syksynäkin, piiperö kun käyttää 74-80 cm vaatteita vielä. Eli onneksi ei tarvitse ostaa uutta. Ensiaskelkengätkin ostettiin, mutta ne ei ole oikein hiekkalaatikkomallia. Tai en itse halua niitä missään ropakossa kuluttaa, joten pitänee hankkia toiset vähän halvemmat "raskaampaan" ulkoilukäyttöön. Kyllä pienen ihmisen kengät voikin olla kalliita! Ja olen etsinyt piiperölle jotain kivaa kevättakkia, mutta toistaiseksi ei ole mieleistä (ja tarpeeksi edullista..) löytynyt. Edes huutiksesta. Pitäisi päästä jollekin kirpputorille, mutta ilman autoa on vaikeampi lähteä tuonne pitkin kyliä liikkumaan. Kun ei oikein edes tiedä minne kannattaisi mennä.
Sellaista täällä. Terkkuja kovasti kaikille!
Gaiole ja piiperö 1v3kk kera masukin (rv 23)
Bianco: Teillä on kyllä kiva kun on onnistunut tuo kolmipäiväinen työ- ja tarhaviikko. Oma työnantajani ei oikein lämmennyt ajatukselle, joten venytin vielä kotonaoloa. Vai on sielläkin pikku insinööri, samoin täällä : ) Suurimpia suosikkeja on imuri ja traktorit ym. isot koneet. Tänäänkin kun mies sanoi vahingossa laittavansa imurin päälle, tarkoitti saunan ilmastointia, niin Justus lähti hakemaan imuria kaapista.
Heltsy: Kylläpäs teillä sujuu jo hienosti vaipattomuus. Minä olen ollut taas vähän laiska tuon pissattamisen suhteen, vaikka kakka tulee yleensä pottaan. Pitäisi taas alkaa ahkerammin pissattaa, niin jospa kesällä jo päästäisiin kokeilemaan ilman vaippaa, olisi varmaan kesällä helpompi kuin talvella. Justus kyllä yleensä aina yrittää jotain tiristää kun mennään istuskelemaan, mutta ei vielä ilmaise hätää itse.
Pia: Jaksuja sinne sairasteluihin ja kiukutteluihin! Olisikohan tuo jo sitä parivuotiaan uhmaa? Olen kuullut, että voi alkaa reilusti aikaisemminkin. Meilläkin Justus yrittää välillä purra, ja sitten kun komentaa siitä tai jostain muusta, heittäytyy oikein teatraalisesti lattialle istumaan ja huutamaan.
Sienna: Jaksuja sinne väsymyksen kanssa! Mulla oli syksyllä sellainen vaihe, että en oikein saanut nukuttua ja muistan miten kamalaa se oli. Justuskin heräili silloin paljon, mutta oli tosi ärsyttävää, kun ei saanut nukuttua edes niitä pätkiä mitkä lapsi nukkui. Epäilin, että olisi liittynyt imetyksen lopettamiseen liittyviin hormoneihin. Toivottavasti saat apua neuvolasta!
Hannah: Mihin aikaan Ella käy yleensä nukkumaan? Kateellisena luen noista teidän aamuista... Meillä vaan aamut aikaistuu kun unentarve vähenee, ei oikein iltojen myöhäistämisyrityksetkään tunnu auttavan.
Odottelija: Kiva oli päästä lukemaan synnytyskertomusta. Tuli mieleen Justuksen synnytys, kun yritettiin tähdätä sairaalaan meno supistuksien väliin, kun mullakin auttoi liikkuminen parhaiten, ja matkaan meni just joku 7 min. Ihania hetkiä teille pikkuisen nyytin kanssa!!
Butterfly: Siellä on innostuttu ulkoilusta, samoin täällä. Justus on vasta nyt oppinut kunnolla kävelemään ulkokengät jalassa ja muutenkin tuntuu nyt keväämmällä olevan enemmän kaikkea kiinnostavaa tekemistä kuten lätäköissä lotraamista : ) Minä olen antanut rypeä ihan kunnolla kuravaatteet ja kumisaappaat päällä, sitten pitää vaan rientää kotiin kuivattelemaan, kun aina sitä vettä jostain raosta pääsee sisään. Samoin Justus on nyt innostunut kirjoista, kiikuttaa luettavaksi ja osoittelee kuvia. Kiva ois joskus nähdä teidän poikia, kun kehittyvät niin samaan tahtiin kuin Justus, mutta aina kun sinne etelään tulee, niin pitää kiertää niin monta sukulaista ja sinne muuttanutta kaveria.
Hermionelle myös ihania hetkiä pikkuisen kanssa! Soitellaan niistä liinajutuista vaikka maanantai-iltana.
Vilkutukset myös Gaijikselle ja kaikille muille!
Omaan napaan ei kai kuulu sen kummempia... Olen nyt isäkuukauden aikana nukkunut ihan urakalla. Vähän on ollut huono omatunto siitä, kun mies on joka aamu herännyt Justuksen kanssa klo 6-7 ja minä nukkunut aina vähän pidempään, jos ei ole ollut uintiin tai kerhoon menoa tms. No, miehellä on ollut kuluneen vuoden aikana paljon enemmän omia menoja kuin mulla, joten minä otan nyt omaa aikaa nukkumalla ; ) Pääsiäisenä lähdetään käymään mummolassa.
Aurinkoista Pääsiäistä kaikille!
M & J