Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKA-taaperot huhtikuussa 2009

02.04.2009 |

Teinpä nyt uuden pinon, kun on kerran kuukausi vaihtunut. Edellisen kuukauden juttuihin saa linkitykset tehdä joku vähän mua viisaampi...

ODOTTELIJA: Onnittelut pikkumiehen syntymä johdosta!! Mites se arki on lähtenyt sujuun kahden vipeltäjän kanssa? Kiirettä varmaan riittää, mutta tulehan kertomaan kun ehdit.

TIPU: Hyvä että sait avaimet lopulta. Jaa että Sienna siellä jo juttelee kovasti. Meillä Ella ei vielä kauheen selkeästi puhu. Tai siis kyllähän Ella puhuu mut vanhemmat on vaan niin tyhmiä ettei ne ymmärrä :) Mä kyllä uskon et osasyynä on se että neiti on pääosin mun kanssa kotosalla ja mä vissiin ymmärrän häntä liian hyvin ilman puhettakin niin ei vaan viitsi puhua. Valtaosa hoidossa olevista lapsista puhuu paremmin kuin kotihoidossa olevat. Eipä ne vieraat hoitotädit varmaan ihan yhtä helposti ymmärrä asioita kuin äiti joten on vaan pakko alkaa puhumaan. Olen kyllä viime aikoina yrittänyt ihan tietoisesti esittää etten ymmärtäisi mitä asiaa Ellalla on kun hän osoittelee sormella tai elehtii muuten. Vaikka kylläpä tuo kai ajallaan alkaa puhumaan joka tapauksessa.

ON: Aamulla käytiin muskarissa, nyt iltapäivällä piti treffata yhtä kaveria, mutta eilen illalla peruuntuikin ne treffit. Harmi vaan kun on noin pilvinen sääkin, aurinkoisella säällä kun viihtyis ulkona vaikka koko päivän (ainakin melkein). Mutta kaipa sitä vähäks aikaa ainakin tarvii mennä ulkoileen kunhan neiti herää päikkäreiltä. On vaan tylsää kun Ellalla on toisen puolen kulmahampaat juuri nyt puhkeamassa ja taas tungetaan kaikki suuhun, myös ne likaiset hiekkalelut ja muut. Huomenna isännällä onkin vapaapäivä joten voi olla että en ehdi koneelle jos vaikka lähdetään johonkin, vielä ei ole sen suurempia suunnitelmia tehty huomisen tai viikonlopun varalle.

hannnah ja Ella

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meidän palstalla hiljaista, olisi kiva lukea enemmänkin kaikkien kuulumisia. Odottelijalla on varmaan ihan kädet täynnä töitä, mutta olisi hauska kuulla, miten teidän arki on lähtenyt kahden lapsen kanssa rullaamaan. Ja onko Buuffa ihan kokonaan kadonnut?

Gaiole: oliko niin, että te ette halunneet kysyä vauvan sukupuolta ultrassa? Vai eikö se käynyt ilmi? Me ajateltiin tällä kertaa kysyä, ensi viikolla se ehkä sitten selviäisi.

Hermionella on ollut rankka imetysyö, toivottavasti saat edes lasten päikkäriaikaan vähän levättyä. Mä olen kukkunut kanssa tyypilliseen tapaan sata kertaa yön aikana. Ensin heräsin kahdelta siihen, että kissan rontti latkii vettä mun vesilasista yöpöydällä ja sitten neljästä eteenpäin Sienna parahteli unissaan puolen tunnin välein niin kovaäänisesti, että heräsin siihen aina (tai en edes väleissä nukkunut). Itse ipana heräsi vasta puoli seiskalta, mutta äitiä piti kyllä herätellä pitkin yötä.

Viikonloppuna sain aikaiseksi käytyä kampaajalla ja löysin itselleni uudet silmälasit, pari viikkoa pitää vielä niitä odotella. Ulkoiltiin paljon ja Sienna käveli ekaa kertaa meiltä ehkä noin kilometrin matkan kauppaan. Hyvin se jaksoi eikä edes kestänyt ihan tuhottoman kauaa, mitä nyt piti välillä jotain keppejä ja käpyjä pysähtyä tutkimaan. Meidän lähettyvillä oli kaksikin eri lastentarvikekirppistä, joissa piti tietysti käydä kaikkia mammakavereita moikkaamassa, niitä kun ei enää niin paljon näe kun olen töissä.

Siinä meidän uusimmat kuulumiset. Jos onnistun, niin laitan tähän tuoreen kuvan Siennasta isin lippis päässä ja aurinkolasit kaulassa. Poskessa näkyy vielä kolmen viikon takaisen kaatumisen jättämä ventti, ei meinaa millään häipyä.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 1v7kk ja Ruu rv 19

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8fe9e574-330f-11de-9605-…!

Vierailija
22/48 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nähtävästi hieman tylsää kun käyn kutakuinkin 10 kertaa päivässä katsomassa josko joku olisi jotakin kirjoitellut... Huomaa heti kun tuli kaksi viikkoa siivottua hyvin intesiivisesti eikä koneelle juurikaan ehtinyt, et nyt kun ei "tarvii" siivota niin mä istun kaiket päivät koneella...

Tipu: Ihana kissa teillä... Tuolla tavalla herättää keskellä yötä=) Toivottavasti saisit jatkossa nukuttua hieman paremmin. Täällä kanssa viime viikolla tuli valvoskeltua. Ei vaan illalla uni meinannu tulla, aamulla kyllä olis nukuttanu senkin edestä:) Hienosti tuo teidän Siennä jaksaa kävellä! Mä kans uuditin hiustyylin pari viikkoo sitten. Hiukset lyheni n. 20-30cm ja sit tuli kivat violetit raidat eteen. Kivasti piristää tuollainen vaihtelu. Täytyis vaan kohta laittaa lisää tuota violettia tai sit keksiä joku muu kiva väri.

Hermione: Musta tuo Eemeli on kiva nimi, meillä kolmas nimi. Tulee aina vaahteramäen eemeli ja kaikki metkut mieleen=)

Gaiole: Meillä ei onneksi vielä ole mistään tullut verta mutta eiköhän sekin päivä tässä lähiaikoina kuiteskin tule... Me käännettiin nojatuolit toisin päin jottei tuo riiviö pääsisi enää kiipeilemään niiden kautta pöydälle. Eiköhän se kuitenkin sohvalle kohta pääse, kiva kiva.

Eikös Butterfly ja Pia-maria suunnitelleet häitään kesäksi, vai muistanko ihan väärin? Mitenkäs suunnitelmat etenee? Jännittääkö jo kovasti?

Sara-mariasta ei kans oo kuulunu mitään pitkään aikaan... Hieman kaipailisin kuulumisia.

Ihan pässiä olla kotona kun ei ikkunoista näe ulos remontin takia. Onneksi meidän pihalla on sentäään keinut jotta voi mennä ihan vaan pihalle eikä tarvii niin paljon miettiä millaset vaatteet on päällä. Heti kuitenkin pääsee tarvittaessa sisälle. Paitsi tuo yksi joka ei lähtisi keinusta millään pois...

Nyt on iltasella taas alkanu saamaan unen päästä kiinni, mut uudeksi riesaksi on tullut huimaus illalla. Siis ei tarvii kuin vaikka vaan istua niin alkaa yhtäjaksoinen huimaus ja pyörryttää. Toisaalta olen kyllä erittäin tyytyväinen tuosta huimauksesta ja lievästä etovasta olosta illalla. Kuulostaa omituiselta, tiedän.

Vilkutuksin Viivioskari ja Poitsu 1v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria ja poitsu ilmottautuu hengissä olevaksi :) Kieltämättä konella ei enää iltaisin kerkeä paljoa istumaan ku päivät on töissä ja illat koittaa viihdyttää tuota pienokaista. Meillä poitsu meni tarhaan reilut kuukausi sitten ja hyvin tuntuu siellä viihtyvän mikäli yhtään on luottaminen meidän hoitotätien kertomiseen. Aamut oli vaikeita, itkien jäätiin, mutta nyt siitäkin on onneks päästy eroon. Siinä samassa meillä siirryttiin yksiin päiväuniin, siitä johtuen illat on välillä haasteellisia. Illalla menee hyvin nukkumaan ja nukkuu hyvin aamuun saakka. Siinä vuoden iässä poitsu alko käveleen, nyt nyt mennään jopa kengät jalassa ulkona.

Odottelijalle ja hermionelle onnittelut pienokaisista. Kiva lukea teidän kuulumisia :)

Tipulle ja Gaiolelle kanssa onnittelut masuasukeista.

Gaiole kyseli tutin pois jättämisestä. Meillä poitsu söi tuttia vielä tuossa vuoden iässä (pääasiassa unille menessä ja kiukkutilanteessa), mutta kun hoito alotettiin saatiin tietenkin kunnon flunssa ja kuume. Sen aikana ja jälkeen meillä jäi tutti pois käytöstä vähän niinkuin varkain. Kipeenä ei silloin huolinu tuttia eikä sen jälkeenkään tarvinu niin sitten vaan lopetettiin sen tarjoaminen. Nyt sitten onkin meillä kaikki tutit kerätty pois eikä aikomusta oo enää antaa.

Isompaan sänkyyyn siirtäminen on täälläkin käynyt mielessä, mutta jos vaikka ensin siirtäis poitsun nukkumaan omaan huoneeseen.

Viivioskari: Hyvä, että siellä selvittiin pudotuksesta säikähdyksellä ja apua sai paikalle. Teillä oli hyvät mitat saatu neuvolasta. Meillä tuntuu kanssa pojalla olevan vähän väliä jonkinlainen naarmu tai kuhmu tai mustelma päässä/kasvoissa. toivottavasti sentään nyt pysyy suht järkevän näköisenä kun ollaan kuvaan menossa.

Pyykit pitäis mennä koneesta ottamaan, torstaina lähdetään reissuun mummolaan. Me poitsun kanssa jäädään sinne sitten hiukan pidemmäksi aikaa kun mulla on vapaata töistä. Meillä täällä aletaan kanssa vauvakuumetta potemaan, onneks isäntä sentään on mukana ettei tarvi yksin asiaa pähkätä :)

Siinä jotain meidän kuulumisista :) Useammin tarvii kyllä kirjotella ja käydä lueskelemassa teidän kuulumisia.

-Sara-Maria ja poitsu 1v2kk-

Vierailija
24/48 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs meni vappu enskoilla ja enska (ja tonska-!!!)penskoilla? Meillä puhallettiin ilmapalloja ja silputtiin serpentiiniä, ulkoiltiin ihanassa kevätsäässä ja illalla äippä ja isi korkkasi pikkupullon kuohuvaa. Vappupäivänä taas ulkoiltiin, tehtiin vähän puutarhahommia ja kyläiltiin Pätkiksen kummien luona. Saatiin mahtava päivällinen (kummisetä on taitava kokki ja leipuri) jälkiruokakakkuineen.

SARA-MARIA: kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Siekin olet jo työelämään palaillut ja poitsu aloittanut hoitouran. Kiva, että alkuitkujen jälkeen on alkanut sujumaan. Ja vauvakuumetta sielläkin ilmassa, hienoa, että mies mukana kuumeilemassa. Mitenhän tuon meidän miehuksenkin sais innostumaan? Olishan se jänskää kuumeilla taas yhdessä, vai mitä?

VIIVIOSKARI: varovainen onnitteluhali sinne: toivottavasti kaikki sujuu hienosti : ) Ja Tonille myöhästyneet 1-v onnentoivotukset. Ja huh, mikä kupsahdus siellä käynyt, onneksi ei sattunut pahemmin. Meillä Pätkis tippui keittiönpenkiltä pää edellä, mutta kuhmulla mekin selvittiin. Onneksi ei ihan seisoviltaan tippunut, just oli ylös könyämässä, niin luiskahti ote. Eipä kai näiltä kukaan lapsi valitettavasti kokonaan voi välttyä.

TIPU:lla uniongelmia, tsempitystä ja toivottavasti alkais mennä ohi. Miulla loppuraskaudessa oli samoja ongelmia, tosin enemmänkin varmaan sen takia, että lonkat ja selkä kipuilivat. Ja yhteen aikaan oli pakko herätä juomaan piimää, kun alkoi närästää makuuasennossa. Hienoja matkoja Sienna kyllä jaksaa jo kävellä. Pätkis kävelee nyt kans mielellään melko pitkiäkin pätkiä ulkona, kun oppi kunnolla sielläkin kävelemään (sisällä juokseekin jo niin kovaa kyytiä, ettei perässä meinaa pysyä). Teittekö kirppiksiltä löytöjä? Me löydettiin Pätkikselle kumpparit ja kurahaalarit sekä iso kasa housuja ja ihania mekkoja lasten kirppistapahtumasta viikko sitten. Ja pikku-Ruun sydänäänetkin olit päässyt kuulemaan, ihanaan! Jokos siulla se ultra on kohta? Tulehan kertomaan kuulumiset sitten.

HERMIONE: mie kannatan Eeroa tai Eemeliä nimeksi teidän tonskapojalle! : ) Lauri on myös kiva nimi kyllä, meillä Pätkiksestä olis hyvinkin mahdollisesti tullut Lauri, jos olisi ollut poika. Voi että, miten söpö kuva pienokaisesta : ) Hienosti teillä arki kuulostaa sujuvan.

GAIOLE: Meillä mahdollisen tonskan kanssa tulis olemaan just tuo sama juttu nimen suhteen: Pätkisen nimi ei ole kauhean yleinen (siksipä en sitä täälläkään halua julkaista), joten tonskastakaan ei tod.näk. tulisi nimeltään kauhean yleistä. Vai vilkas kaveri siellä masussa, johan noita viikkoja alkaakin olla (miten tää aika näin äkkiä on mennyt) siulla jo melkoisesti, että varmaan liikkeet jo hyvin tuntuvatkin. Pätkiksellä on tutti käytössä vielä ihan entiseen malliin. Kovin innokas tutin perään ei ole ikinä ollutkaan, joten käytössä on uniaikaan ja kiukutus-apuna. Pitäis yrittää vieroitusta meilläkin, mutta jotenkin ei saa aikaiseksi... Katotaan kesällä vaikka sitten, josko tutit lähtis linnunpoikasille : ) Piiperölle onnittelut kävelemistaidosta: siitä se lähtee! Meillä myös uusia sanoja tulee nyt koko ajan lisää: amme, nennään (=mennään), pettään (pestään), täällä, tähän, vettä, lisää jne. Ja eka kahden sanan yhdistelmäkin tuli: pittää pettä (pitää pestä)... : D Ilmeisesti tullut hoettua tarpeeksi, että pitää kädet, pylly, hampaat tms. pestä.

TITI-UU: Heipat siulle pitkästä aikaa! Kyllä olet ihan tuttu nimimerkki: kommentoitiin varmaan toisillemme kuumeilu- ja odotuspuolella melko paljon aikoinaan. Joskus mietinkin, että mitä siulle kuuluu. Eikun mukaan vaan, tänne mahtuu kyllä : )

BUTTERFLY: Ihania nuo poikien touhut, ihan alkoi naurattaa tuo ei ei -juttu : )

SUSANNA: vilkutuksia sinne! Kiva kuulla teidän kuulumisia myös. Tutulta kuulostaa Saagan touhuamiset, mutta eihän näillä meidän typyillä tainnut paljoakaan ikäeroa olla. Tsemppiä parisuhteeseen myös, toivottavasti asiat siitä selviää.

ODOTTELIJA laittoi tsemppiä miehen tonskailu-taivutteluun, kiitos vaan! Katsastellaan miten tässä käy... Tosin olen tyytyväinen ja kiitollinen tästä yhdestäkin rakkaasta enska-penskastani, mutta olisihan se tosi ihanaa saada hänelle pikkusisko tai -veli joskus. Mitäs teidän arkeen nyt kuuluu?

Sellaista piti kysymäni, että miten hyvin teillä antaa taaperot harjata hampaitaan? Meillä harjaus on yhtä taistelua nykyään, enkä enää keksi mikä avuksi? Kun ei nyt ihan väkisinkään viitsisi, ettei tule kammoa. Sitäkin kokeilin, että laitan ihan pikkutipan hammastahnaa: tepsi muutaman kerran, muttei enää.

Jep, nyt ulkoilemaan taas, kun on niin ihana ilma.

Dajm + Pätkis, torstaina 1 v 5 kk

Vierailija
25/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelijalle paljon onnea poika-vauvan syntymästä!! *halauksia*

Mä olin eilen illalla jo varma ettei käynnistely auta mut 21.30 alkoi yhtäkkiä supisteleen tosi napakasti ja säännöllisesti. Puolen yön maissa siirryin jo synnytyssaliin kun olin 3senttiä auki ja poika syntyi jo 2.36! eli alun hitaan käynnistymisen jälkeen tosi nopea synnytys. Epiduraalin ehdin saamaan mut se ei kunnolla kerennyt vaikuttaa kun alkoi jo ponnistuttamaan. Ehkä pahimmat loppuvaiheen avautumiskivut vei, en tiedä? Joka tapauksessa ihana pieni poika syntyi tasan rv38. Painoa 2720g ja pää 33cm, pituus täällä nykyään mitataan vasta kotiin lähtiessä.

Kiitos rakkaat ystävät tsempeistä!!

hermione ja Eetu (joka on just tulossa katsomaan pikkuveljeään tänne sairaalaan) ja masukki vajaa 1vrk joka mun kaikkien tuntemuksien perusteella oli kuin olikin poika =)

Vierailija
26/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin onnittelu halaus pikkuisesta pojasta:)

Terkuin Butterfly & pojat

Vierailija
27/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle pienestä pojasta :) Ihanaa, että kaikki sujui hyvin.

Vielä Odottelijalle myös paljon onnea pojan syntymän johdosta! Tuonne maaliskuun pinoon kävinkin jo laittamassa onnitteluja.

Nyt on poikavoittoisesti alkanut tonskia sadella. Saas nähdä kuinka jatkuu.

Tässä vielä linkki maaliskuun pinoon:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Gaiole, piiperö ja masukki rv 21

Vierailija
28/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ODOTTELIJA:lle ja HERMIONE:lle Isot Onnitteluhalit tonskapojista! Ja tietysti onnea myös miehillenne ja ylpeille isoveljille Eetulle ja Eemilille. Tulkaahan kertoilemaan kuulumiset kun ehditte. Muille moikat, palailen pidemmästi paremmalla aikaa. Dajm + Pätkis

Vierailija
29/48 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN paljon onnea Odottelijalle ja Hermionelle! Ihana uusi elämänvaihe taas alkamassa teillä, nauttikaa nyt täysin rinnoin (heh, ehkä myös konkreettisesti noin...)

Aika vähän olen ehtinyt täällä pyörähtelemään, satunnaisesti lukenut kuulumisianne. Mutta aina on yhtä kiva tulla katsomaan juttuja ja näkemään miten enskataaperot kehittyy! Jos lyhyesti omia kuulumisia niin eipä mitään uutta, teen edelleen lyhyttä 3-päiväistä työviikkoa ja to ja pe nautin kevätauringosta ja Kallen seurasta. Kalle kasvaa kovaa vauhtia, tuntuu että joka viikko siivoan jotain pieneksi jäänyttä vaatetta laatikosta pois. Varmaan joku kasvupyrähdys. Kalle syö jo itse (ja syökin muuten paljon, päiväkodissa jaksavat päivitellä kun se syö lounaalla saman verran kuin aikuiset), osaa yksittäisiä sanoja (mm. kissa, lisää, anna, leipä, vettä, isi), kokoaa hienosti palikoista korkeita torneja, kasaa nuppipalapelejä, keittelee soppaa pehmoeläimillensä minun laittaessani ruokaa, ylipäänsä häsää mukana siinä mitä tehdään ja RAKASTAA kaikkia teknisiä vempeleitä. Pientä insinööriä olen ilmeisesti kasvattamassa... No, kyllä se myös tykkää tanssia, pyöriä ja juosta.

Oikein ihanaa kevään odotusta kaikille enskakamuille!

Bianco+Kalle 1v5kk

Vierailija
30/48 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, Eetulla on pikkuveli! Tosi nopsaa meni synnytys, toivottavasti toivutkin yhtä nopeasti. Nauttikaahan pikku kullanmurusta!

Kiva lukea Biancon kuulumisia! Kalle kuulostaa yhtä hurmaavalta kuin mitä muistan enskatreffeiltä hänen olleenkin. Olisi kiva joskus treffata, vaikka se taitaa olla aika hankalaa näiden työaikataulujen kanssa. Käy kuitenkin silloin tällöin kertomassa teidän kuulumisia!

Gaiole: en sitten tiedä, onko tämä liitoskipua vai mitä, mutta nivuseen vihloo aina silloin tällöin, vähän asennosta riippuen. Siennaa odottaessa ei ollut mitään tällaista.

Hannnahille piti sanoa tuosta puheen kehittymisestä, että olen ihan samaa mieltä, kotona lapsi varmaan pääsee helpommalla kun äiti "ymmärtää" kaiken. Toisaalta meillä Sienna on kyllä oppinut kaiken suomenkielensä kotona (ja sitä tulee tosi paljon) ja ruotsin tarhassa, eli kai se on ihan lapsesta kiinni myös missä vauhdissa eri asiat kehittyy. Sienna oli puolestaan hidas lähtemään liikkeelle, oppi kävelemään 1v2,5kk iässä.

Taidan lähteä tänään aikaisemmin kotiin töistä, meiltä on kaikki täältä jo häipyneet melko aurinkoisesta kevätsäästä nauttimaan. Meille tulee mun isä ja äitipuoli viikonlopuksi, kiva saada viihdytysapua Siennalle kun mies on siellä reissussa. Jos vaikka saisin hetken hengähdetyä itsekin.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Tipu & Sienna 1v6kk ja Ruu rv15+4

Vierailija
31/48 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinpa tietysti ensin tän tonne maaliskuun pinoon. Höh. No tässä tää tännekin.

Täälläpä oli iloisia uutisia sekä Odottelijalta että Hermionelta! Onnea molemmille pienistä prinsseistä! Ihana vauva-arki alkaa taas.

Mä täällä töissä taas. En näköjään saa muualla kirjoitettua. Nyt väsyttää niin hirveästi ja liikaa tulee tota kelloa vahdattua josko se aamu pian tulisi, että ajattlin mutaman rivin kirjoittaa.

Meillä on Kiian päiväkotielämä alkanut sujumaan jo paremmin. Itkua ei enää ole juuri ollenkaan ja muutenkin tätien mukaan Kiiasta tullut reipas ja touhukas oma itsensä. Vaippailussakin ollaan edistytty, tai siis vaipattomuudessa, niin että nyt myös päiväkodissa Kiia on ilman vaippaa muuten paitsi ulkona ja unilla. Vielä ei ole tullut yhään pyykkiä.

Gaiole kyseli pääsiäissuunnitelmia. Meillä ei ole sen ihmeellisempiä suunnitteilla. Mulla vapaata mutta mummolat niin lähellä että vaikka ei olisikaan niin ehtisi ne kiertämään.

Mamalle ja Justukselle moi pitkästä aikaa! Kiva kuulla että teillä menee mukavasti. Ja vaikka isäkuukausi olisikin taloudellisesti koetteleva niin varmasti tosi palkitseva, hienoa että pystyitte pitämään sen.

Tipu: voi kun kuulostaa ihanalta tuo Siennan puhe, kokonaiset lauseet jo. Täällä odotellaan vielä lauseita mutta paljon on tullut uusia sanoja viimeisen parin viikon aikana joten eiköhän nekin sieltä pian ilmesty.

Butterfly: miten teidän parisuhdeviikonloppu meni? Tekee kyllä hyvää itse kullekin. Itse kaipaan myös niitä ihania kiireettömia aamuja jolloin saa nukkua ihan niin pitkään kun haluaa. huoh

hannnah: ai te olitte thaimaassa, voi kun kuulostaa ihanalta. Itsekin tässä kaipaan johonkin lämpimään mutta taitaa olla niin että vasta syksyllä pääsee johonkin seuraavaan kerran. Ellei sitten innostuta jossain laivalla tässä poikkeemaan. Aurinko tule jo!

Ja vielä välikausipuvuista loppuun. Mä tein superlöydöt kirppiksltä yks aikanen lauantai aamu kun yks myyjä just oli laittanut tavaransa pöytään. Löysin nimittäin Kiialle sekä kevättakin (name it 5€) että välikausihaalarin (ticket to heaven 7€). Varsinkin tuo haalari lämmitti mieltä koska se oli täysin uudenveroisessa kunnossa ja kaunis kun mikä. Samasta pöydästä tarrtui mukaan myös sisävaatetta ja reiman välikausihanskat edullisesti. Joskus onnistaa. Kaapissa meillä on vielä travallen kaksosainen puku syksyltä ja näyttää sekin vielä menevän.

Ihanaa kun kello on jo noin paljon a kohta pääsen nukkumaan. Kiia ja isi lähtee aamusta jo mummolaan että äiti saa nukuttua ja jaksaa mennä vielä toiseksi yöksi töihin. Pakko tehdä noin, äänet ja touhu kotona ei haittaisi, mutta Kiia ei antais mun nukkua vaan olis koko ajan tönimässä ylös.

terkut ja heilutukset kaikille!

heltsy ja kiia 1,5v

Vierailija
32/48 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermionelle pienestä pojasta! ihanaa. niin ne äidin vaistot on monesti oikeessa.

eipä tullu meidän tonskille paljoa ikäeroa.

meillä sujuu täällä ihan kivasti, nytkään en ehdi enempää kirjottelemaan, pieni tässä sylissä on tissiä vailla.

palaan paremmalla ajalla...

odottelija, kirppu 6vrk ja Eemil 1v3kk, tasan tänään.

Vierailija
33/48 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittelen vaan että mekin ollaan kotiuduttu sairaalasta eilen. Mukavasti on mennyt ainakin tähän asti. Eetu on ollut kiinnostunut vauvasta mut myös vähän itkuinen, oli kyllä ollut vähän itkuinen koko sen ajan kun olin sairaalassa. Käytiin äsken ulkona niin kauhea hätä oli Eetulla että pääseekö se mun mukaan. Näki siis kun pukeuduin ja mies puki Eetulle vaatetta samalla. Jospa se rauhoittuu kun näkee etten mä enää minnekään lähde. Eilen oli kovasti mielissään kun mä olin syömis- ja iltahouhuissa mukana pitkän tauon jälkeen, yön nukkui niin hyvin ettei kertaakan tarvinnut käydä tuttia antamassa.

Vauva on rauhallinen ainakin vielä, syö ja nukkuu. Ei jaksa imeä vielä pitkiä aikoja joten vaatii ruokaa usein. Viime yö meni ihan mukavasti. Klo22 mentiin nukkuun, poika söi klo01, 03 ja sit 6.30 herättiin koko sakki. Nukku ainakin ekan yön mun kainalossa, koen sen helpoimmaksi niin imetyksen suhteen. Oli koppa kyllä vieressä ja illalla yritin kerran sitä sinne laittaa huonolla menestyksellä. Rauhoittui sit niin nätisti mun viereen niin en raskinut (jaksanut) siirtää sitä sinne koppaan.

Sorry kun en nyt jaksa kirjoitella kuin omaa napaa...

hermione ja pojat

Vierailija
34/48 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kirjoittelin jo pari päivää sitten, mutta nytpä sitä viestiä ei täällä näy...

Nyt ei ehdi enempää, kun pikku apuri juuri heräsi, yritän palailla illalla.

M & J

Vierailija
35/48 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tässä vierähtänykin jo monta viikkoo viime kirjottelusta. Ensinnäkin hirmuisesti onnea ODOTTELIJAlle ja HERMIONElle pikkuruisista pojista!!! Synnytystarinoita minäkin odottelen, jahka jaksatte tulla kertoileen.

Viivioskari, teillä meni sitten kaikki ihan putkeen reissussa. Jotenkin sitä lapsen kanssa reissaamista ulkomaille jännittää ihan eri tavalla, vaikka ite oliskin kokenu matkaaja.

Butterflylle ja Gaiolelle tosiaan kiitokset treffiseurasta. Uutta päivää vois varmaan kans alkaa katteleen?

Gaiole, kuumemitari on tosi kätevä ja tulihan sille sitten käyttöäkin. Pötkö oli 4 päivää kuumeessa treffien jälkeen. Ei nyt kovassa kuumeessa, mutta näköjään väsytti pienempikin lämpö tehokkaasti. Sillä ei ollu vielä kuumetta ollutkaan. Tiedä sitten mikä oli, kun ei ollu muita oireita.

Heltsylle ja Kiialle piiiiitkästä aikaa moi! Kiva kun oot palannu palstalle. :)

Hannnah, teilläkin oli reissu menny hyvin. Mä ootan kans jo malttamattomana kesää, ettei tarvis pakata noita vaatteita... Meillä kun se on oikeesti aika painimista.

Tuplaratas-keskusteluun tungen nenääni sen verran, että kaverini osti just Emman Jule Twin -rattaat ja on tyytyväinen. Sillä lapset 1v 5kk ja 2kk.

Me ollaan edelleen kipeenä. Tai tällä kertaa vaan mä. Varmaan tammikuusta saakka oltu vuorotellen kipeenä, pari päivää kaikki terveenä ja taas jollain alkaa. Käsittämätöntä!

Käytiin viime viikolla neuvolassa, 9100 g ja 79,5 cm. Mäkin jouduin vaakaan, poika ei suostunu millään yksin. :) Kaikki muuten reilassa. Sai rokotuksenkin taas, mistä ei ainakaan vielä mitään oireita. Ja jos siihen pottalaikkoiluun keksitte jotain vinkkejä, niin täällä kaivataan myös. Sillä erotuksella, että Pötkö ei oo vielä kertaakaan suostunu istuun siinä niin kauaa että mitään olis kerinny tuleen. Jotenkin tuntuu että tulee oikein kiire ton opettelun kanssa...

Meistä on tullu pojan kanssa oikein taistelupari. Vähän aikaa halitaan ja sit alkaa läpsiminen ja raapiminen (siis lapsi, en minä!). Ärsyttävää kun toinen hampaat irvessä tulee läppäseen keskelle naamataulua. Ei lopeta, eikä usko millään. Sit saa kauheen hepulin ja hakkaa päätään lattiaan tai mätkii itteensä naamaan, kun komentaa kunnolla ja laittaa sylistä lattialle. Kai tää on taas näitä "vaiheita"...

Mulla oli paljon muutakin kommentoitavaa ja asiaa, mutta lyö ihan tyhjää... Mulla jatkuu saamattomuuskausi, pääseeköhän tästä ikinä???

Pia ja Pötkö 1v 3kk

Vierailija
36/48 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki vähän kiireettömämpää aikaa töissä ja tulin kirjotitelemaan. Synnytyskertomuksia lukisin mielelläni minäkin heti kun Hermione ja Odottelija ehtivät ja jaksavat kirjoittaa.

Mä lasken päiviä lauantaihin kun mies tulee kotiin työmatkalta. On aika rankkaa olla yksin vastuussa taas kaikesta, käydä töissä ja kuskata lasta tarhaan, varsinkin nyt, kun lapsi tuntuu olevan kärttyinen koko ajan, enkä edes tiedä mistä se johtuu. Olisikohan toisella isiä ikävä? Tässä sunnuntai-aamuna se pohdiskeli, että "isi matkalla, äiti matkalla, Tinna matkalla (sanoo itseään nyt Tinnaksi)". Mä sitten korjasin, että vain isi on matkalla, äiti ja Sienna on kotona, johon se totesi, että "Tinna tarhaan". Ei vissiin kotielämä äidin kanssa oikein maistu... No, eiköhän me tästä viikosta selvitä hengissä.

Toinen valituksen aihe on väsymys. En tiedä olenko sitä jo täällä sanonut, mutta en ole reiluun pariin kuukauteen nukkunut kuin 2 yhtäjaksoista 7-tunnin unipätkää, normaaliyön unisaldo jää noin viiteen tuntiin ja sekin pätkissä. Heräilen pitkin yötä enkä saa herättyäni ainakaan tuntiin unta ja aamu alkaa yleensä jo ennen viittä. Siennakin tosin heräilee jo puoli kuudelta, mutta olisi se nyt kiva nukkua itse edes siihen asti. Mies patistaa soittamaan neuvolaan ja kysymään, mitä tämä nukkumattomuus tekee vauvalle, mutta tähän asti en ole vielä soittanut. Nyt alkaa vireystaso olla sen verran matalalla, että taidan tänään soittaa. Mitään tietoista stressiä mulla ei ainakaan ole enkä murehdi mitään ihmeellisiä, eli siitä unettomuus ei ainakaan johdu. Ja iltaisin nukahdan tosi hyvin, olen tietysti niin väsynytkin päivän jälkeen.

No se siitä omanapaisesta valituksesta. Kiva kun on paikka, jossa saa avautua.

Tipu & Sienna 1v6kk ja Ruu rv 16+1 (ekat liikkeet tunnistettu sunnuntaina)

Vierailija
37/48 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ihan nuutunut olo, kun ei oltu aamupäivällä pihalla ollenkaan. Piti mennä ulos heti aamusta mut Ella heräs vasta puoli kymmenen aikaan niin eipä siinä sit ehdittykään kun oli jo sovittu et mennään klo 11 kyläileen. Ja nyt sitten puolestani odottelen yhtä kaveria meille kahville. Ja illalla vielä miehen sisko on tulossa kylään miehensä kanssa. Joten ihan mahdotonta kahvittelua koko päivä, ulos ei varmaan ehditä missään välissä joten täytyy luottaa siihen että pysyy hereillä tuon kahvin voimalla.

Jahas, nyt se kaveri sit kurvaskin pihaan, joten tää kirjottelu jäi aika lyhyeen...

hannnah

Vierailija
38/48 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä maanantaina 30.3 pakkasin Eemilin rattaisiin ja lähdin reippaasti kävelemään kohti edellistä kämppää, (noin 30min matka) matkalla noin klo 13 tuli eka tuntuva supistus. Siellä sitten pestiin uuni jne että saatiin asunto luovutus kuntoon, siinä samalla supisteli aina välillä semmosia ihan napakoita suppareita. Kotiin tultiin miehen kyydissä.

klo 16 eteenpäin supisteli jo 3-5min välein. Siinä sitten kävelin ympäri kämppää ja lopulta menin reilu tunniks suihkuun.

Sillä aikaa mies soitti vanhempansa Eemiliä hakemaan.

Noin klo 19 mies oli sitä mieltä että enään ei odoteta yhtään vaan nyt lähdetään! Ite koin pärjääväni vielä kotona.

No lähdettiin kuitenki kaupan kautta kohti sairaalaa. Autossa istuminen oli tosi tukalaa ja kävelin parkkipaikalla autoa ympäri ku mies kävi kaupassa.

Sairaalassa halusin välttämättä kävellä itse parkkipaikalta ovelle, vaikka matkaa on ja kiva ylämäki...

Salissa oltiin noin klo 19.30, sisätutkimuksessa olin 4cm auki. Paikoillaan olo oli yhtä tuskaa ja pyysin saada nousta ylös vaikka otettiin käyrää. Siinä sitten seisoin ja heijailin, tepastelin pientä ympyrää ja painoin toisella kädellä anturia että vauvan sydänkäyrä saatiin otettua. Mies paino selkää aina supistuksen aikana.

Tässä vaiheessa ajattelin vielä meneväni kylpyyn.

No käyrien jälkeen alettiin puhumaan puudutuksesta, sillä hetkellä olisin vielä pärjänny ilmankin mutta Eemilin synnytyksestä viisastuneena sanoin että joo aletaan vaan hommaamaan. Sisätutkimuksessa oli 6-7cm auki joten päädyttiin intratekaalipuudutukseen.

Siinä odotellessa kivut ylty tosi nopeesti ja klo 21 kun sain puudutuksen en olis enään ilman pärjännytkään. Varsinkin paikoillaan käyrällä makaaminen oli ihan tuskaa!

Puudutus autto ihan kivasti, supistukset tuntu mutta ei kipeesti.

Joskus klo 22 jälkeen supparit alko taas olemaan kipeitä ja olin jo auennu kokonaan. Kätilö sitten sano että voin alkaa ponnistelemaan vauvaa alaspäin supistuksen aikana, se autto kummasti kestämään kivun. Oikeestaan missään vaiheessa mulle ei tullu kunnollista ponnistamisen tarvetta, vähän tunne voimeni loppua kohden.

Pieni poika synty sitten klo 23.00, tai mies tarkkana katsoi että 20 sekuntia yli. : )

Synnytyksen kokonaiskesto oli 7h44min. Ponnistusvaihe kesti 17min ja istukkaa irroteltiin 44min.

Kokonaisuudessaan tosi positiivinen kokemus! (Eemilin synnytys kesti 22h ja kerkesin olla kauan tosi kipee ennen puudutusta. Ekasta kipeestä supparista laskettuna kesti yli 30h) Liikkeellä olo oli mulla se juttu, siinä sai kipua hallittua paljon paremmin, paikoillaan olo oli ihan tuskaa.

Selvisin ilman tikkauksia ja toipuminen on ollu tosi nopeeta!

Mulla oli synnytyksessä mukana kreikkalainen kätilöopiskelija. Saa nähdä tuleeko pojasta kansainvälinen tyyppi kun jo synnytyksen aikana väännettiin englantia. : ) Tai mä lähinnä kuuntelin ja keskityin ollennaiseen. Oli kyllä mahtava persoona.

Eka yö saatiin olla synnytysosastolla lepohuoneessa vauvan kanssa kahden, vasta aamulla meidät siirrettiin osastolle.

Osastolla seuraavan yön hoitaja kysy että sinäkö se kävelit eilen illalla tuolta parkkipaikalta? Olivat ikkunasta kattoneet ja meinanneet soittaa synnärille että nyt on äiti tulossa synnyttämään eikä varmaan mene kauaa että vauva on ulkona. : )

Nyt en sitten ehdikkään kommentoimaan... Edelleen meillä sujuu arki ihan kivasti, kunhan ite nukkuu päiväunet niin jaksaa. : ) Vauva nukkuu päivisin paljon, tankkaa sitten illasta tissiä ja syliä.

Seuraavalla kerralla lupaan jotain kommentoidakkin!

Odottelija, Eemil 1v 3kk ja vauva 8vrk Tuntuu että viikon takasista asioista on jo ikuisuus, aika kiitää eteenpäin.

Vierailija
39/48 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Odottelijalle* kiitos synnytyskertomuksesta, oli mukava lukea siitä. Hienoa, että meni nopeammin kuin Eemilin synnytys ja jäi noin hyvät fiilikset :) Mikä tuo saamasi puudutus on, miten ja mihin se laitetaan?

*Pialle ja pötkölle* vilkutuksia! Toivottavasti taudit olisi siellä jo selätetty. On ihan syvältä sairastaa jatkuvasti, mutta tätähän tämä on ollut itse kullakin... Älä kiirehdi sen pottailun kanssa, jos pötköä ei vaan kiinnosta. Kaikki ajastaan. Kesä tulee, ja sitten varmaan on helpompaa opetella noitakin juttuja kun vaatekerrat vähenee automaattisesti. Toi läpsiminen on ärsyttävää, piiperö harrastaa sitä myös, varsinkin väsyneenä. Ja kun yrittää kieltää, niin vauhti vaan kiihtyy.. Tämä tosin piiperön osalta toimii kaikessa. Jos jostain kieltää, niin alkaa entistä isomalla volyymillä tehdä kyseistä asiaa.

Ja voitais tärskyillä taas joskus pääsiäisen jälkeen? Alapa kaivaa kalenteria esiin, että millon sopisi :)

*Tipu* painii uniongelmien kanssa, kökköä! Voisiko olla ihan raskaudesta aiheutuvaa unettomuutta? Mulla oli piiperöä odottaessa, heräsin aina aamuisin neljän jälkeen, eikä uni tullut millään silmään. Oli muuten raivostuttavaa! Silloin ei ollut edes lasta ennestään, jonka takia piti jaksaa, mutta eipä tuota töissä tullut oltua kovinkaan skarppina. Lopulta jouduin sairaslomalle viikoksi, kun väsähdin totaalisesti. Itsellä tuohon ei auttanut kuin aika, ja piti ottaa se lepo sitten silloin, kun nukutti (saikun aikana päivällä). Eli hae saikkua ja yritä nukkua päivällä, kun Sienna on hoidossa.

Kiva kuulla Biancosta ja Kallesta, Heltsystä ja Kiiasta sekä Mamasta ja Justuksesta. Mihin kaikki muut ennen niin aktiiviset enskat ovat kadonneet, huhuuuu?

Omia kuulumisia ei erityisemmin ole. Ollaan vihdoin terveinä kokonaan, toivottavasti nyt pidemmän pätkää kerralla. Lapsimessuilla pyörähdettiin viime viikonloppuna ja piiperö oli siellä ihan silmät pyöreinä :) Vähän isommille lapsillehan siellä oli vaikka sun mitä, mutta näkipä piiperökin kaikkea ihmeellistä. Paljon olis ollut ihania lastenvaatteita ja muuta ostettavaa, mutta ei oikein tuo rahatilanne antanut periksi tuhlailla. Ostin yhden paidan piiperölle kyllä. On tullut huudeltua huuto.netistä nyt vaikka mitä, vähän turhaakin, joten pitää ottaa ryhtiliike.

Kaikille terkkuja ja hyvää pääsiäistä! Me lähdetään ajelemaan pian kohti pohjoista ja palaan maisemiin taas pääsiäisen jälkeen.

Gaiole ja piiperö 1v3kk sekä masukki rv 22

Vierailija
40/48 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannah: Meillä myös hampaita pukkaa ja kuolaa valuu ja kaikki laitetaan suuhun. Musta alko jo tuntumaan että tuo lelujen suuhun laittaminen on vähentynyt mutta nyt taas kalutaa kaikkea. Onko teillä kiukkua ollut ilmassa hampaiden puhkeamisen aikana? Me ollaan säästytty oikeastaan kiukkuilulta mutta saa nähdä miten käy kun alkavat poskihampaita tekemään...

Hermionella on kivasti vauva-arki lähtenyt käyntiin:)

Kiva kuulla Biancosta ja Kallesta pitkästä aikaa. Ois kyllä kiva nähdä teitä livenäkin:) Hurjalta kuulostaa nuo Kallen ruoka-annokset. Meillä on kans Laurilla menossa kasvukausi ja vetää ruokaa massuuun minkä kerkeää:)

Tipulle jaksuja unettomuuteen=) Mulla oli tuota vasta sitten loppuraskaudessa ku oli paikat kipeet. Toivottavasti saa neuvolasta apuja ongelmaan. Ihana miten sun mies on huolissaan vauvasta<3

Heltsy: Hyvä et Kiia alkaa tottumaan päväkotielämään:)Hienoja löytöjä olit tehnyt kirpparilta. Mä kans kolusin kirppareita ja löysin pojille lähes uudet kurahousut. Toiset oli 5 euroa ja toiset 6 euroa.

Odottelija: Ihanalta kuulosti sun synnytys tarina. Mua kans kiinnostais mikä tuo puudutus oli minkä sait?

Pia-Maria: Hui kuulostaa ikävältä tuo Pötkön läpsiminen. Toivottavasti loppuis pian! Hienot mitat Pötköllä:) Ja tosiaan meillekin treffit sopii vallan mainiosti!

Gaiole: Mä oisin kans halunnu sinne lapsimessuille mut oltiin reissussa. Jospa sitten ens vuonna... Mä en oo uskaltanu lapsille huutaa mitään tuolta huuti.netistä ku tiedän jääväni koukkuun siihen hommaan. Nyt mulle on tullu kirppari-innostus ja hirveesti tarttunu matkaan just sitä turhaakin vaatetta...

ON: Pojat on vihdoin ja viimein saanu kiinni tästä kesäajasta. Tosi pitkää meni että eivät olisi millään käyneet nukkumaan. Nyt nukahtavat taas ihan vaan sänkyyn viemällä itsekseen. Osakseen varmasti vaikuttaa sekin että ollaan ulkoiltu nyt lähes joka päivä. Kivaa kun pojatkin alkaa viihtyä ulkosalla eivätkä roiku koko aikaa lahkeessa kiinni. Ainut vaan että etsimällä etsivät kaikki kuralätäköt ja sit mä saan juosta noitten perässä etteivät ihan kastelisi itseään.

Poikien suosikki leikki on nykyään pallon heittely. Osaavat tosi hyvin heittää palloa ja ottaa kopin:) Sit nauretaan ihan hirmusesti ku on niin hauskaa. Toinen mistä tykkäävät on kirjojen katselu. Sieltä osottavat kaikkea moneen kertaan ja sit pitää aina kertoo mikä mikin esine on. Nyt ovat tosin alkaneet tahallaan rikkoa kirjoja. Ei oo enää kovin montaa ehjää meillä :(

Pääsiäisen viettoon lähdetään kotkan mummolaan. Mä tosin menee heinolan kautta ja käyn mun äiskää ja kavereita moikkaamassa ja meen sit vasta perjantaina linkulla Kotkaan.

Nyt meen jatkamaan siivoilua. Täytyy tehdä vähän pätkissä ettei ehdi kyllästymään:)

-Butterfly & pojat 1v2kk-