ENSKA-taaperot huhtikuussa 2009
Teinpä nyt uuden pinon, kun on kerran kuukausi vaihtunut. Edellisen kuukauden juttuihin saa linkitykset tehdä joku vähän mua viisaampi...
ODOTTELIJA: Onnittelut pikkumiehen syntymä johdosta!! Mites se arki on lähtenyt sujuun kahden vipeltäjän kanssa? Kiirettä varmaan riittää, mutta tulehan kertomaan kun ehdit.
TIPU: Hyvä että sait avaimet lopulta. Jaa että Sienna siellä jo juttelee kovasti. Meillä Ella ei vielä kauheen selkeästi puhu. Tai siis kyllähän Ella puhuu mut vanhemmat on vaan niin tyhmiä ettei ne ymmärrä :) Mä kyllä uskon et osasyynä on se että neiti on pääosin mun kanssa kotosalla ja mä vissiin ymmärrän häntä liian hyvin ilman puhettakin niin ei vaan viitsi puhua. Valtaosa hoidossa olevista lapsista puhuu paremmin kuin kotihoidossa olevat. Eipä ne vieraat hoitotädit varmaan ihan yhtä helposti ymmärrä asioita kuin äiti joten on vaan pakko alkaa puhumaan. Olen kyllä viime aikoina yrittänyt ihan tietoisesti esittää etten ymmärtäisi mitä asiaa Ellalla on kun hän osoittelee sormella tai elehtii muuten. Vaikka kylläpä tuo kai ajallaan alkaa puhumaan joka tapauksessa.
ON: Aamulla käytiin muskarissa, nyt iltapäivällä piti treffata yhtä kaveria, mutta eilen illalla peruuntuikin ne treffit. Harmi vaan kun on noin pilvinen sääkin, aurinkoisella säällä kun viihtyis ulkona vaikka koko päivän (ainakin melkein). Mutta kaipa sitä vähäks aikaa ainakin tarvii mennä ulkoileen kunhan neiti herää päikkäreiltä. On vaan tylsää kun Ellalla on toisen puolen kulmahampaat juuri nyt puhkeamassa ja taas tungetaan kaikki suuhun, myös ne likaiset hiekkalelut ja muut. Huomenna isännällä onkin vapaapäivä joten voi olla että en ehdi koneelle jos vaikka lähdetään johonkin, vielä ei ole sen suurempia suunnitelmia tehty huomisen tai viikonlopun varalle.
hannnah ja Ella
Kommentit (48)
Meinasin selvitä tän päivän ilman päiväunia ja nyt on aikaa olla hetki ihan rauhassa koneella. : )) Yleensä aina vähintään toinen lapsista vaatii jotain tai on sylissä.
TIPU, toivottavasti saat apua unettomuuteen, kurjaa ettei lääkkeistä ole apua. : ( Ihanalta kuulostaa Siennan touhut. Kiva että mies taas kotona.
GAIOLE Piiperölle onnittelut kävelytaidosta! Ja hienosti siellä tulee jo sanoja. meillä enimmäkseen pölötetään ihan omaa kieltä, ja paljon.
Meillä ei ole Eemil vielä ollu erityisen mustasukkanen. Kovasti vauva kiinnostaa, aamullakin pitää ensimmäisenä päästä kurkkaamaan koppaan. Rättiä laittaa olalle ja sanoo kädet ojossa anna. Vauvan haluais syliin. Odottaminen on toki vaikeeta ja siinä menee välillä pienellä hermo! ja kyllä esim. siivouspäivänä huomaa että kun aamupäivän siivoilee eikä ole niin aikaa touhuta Eemilin kanssa niin iltapäivästä vaatii selvästi enemmän huomiota.
Mäkin mietin kovasti kuinka arki alkaa pyörimään kahden pienen kanssa, mutta totuus onkin paljon helpompaa kun mitä kuvittelin. Toki on tilanteita kun molemmat huutaa samaan aikaan, tai vauva itkee ja Eemil kiukkuaa muuten vaan. Uhmakkuutta tuosta pojasta meinaan löytyy tällä hetkellä ja paljon! Sit on vaan pakko tehdä asia kerrallaan ja yrittää pitää pää kylmänä ettei ite hermostuis. Huomaan laulavani aika paljon, se kun saa omasta päästä paineen pois ja monesti tehoaa myös tohon isompaan kiukuttelijaan. : )
Nyt kun on päästy ulkoilemaan niin arki on helpottunu entisestään.
Ei Eemil nyt niin kauheen isolta vaikuta, johtuisko siitä että oon muistuttanu itteeni ja muita jo pitkään että se on myös pieni ja se pitää muistaa. Paino ero on kyllä huomattava, vauvaa kun kantelee ja sen jälkeen ottaa isomman syliin niin kyllä huomaa. : ) Vaikka kyllähän Eemilillä ison pojan jutut kokoajan lisääntyy ja sitä kautta vaikuttaa isolta. muttei siis isommalta kun oli ennen vauvan syntymää, vaan entiseltään.
DAJM tutulle kuulostaa tuo Pätkiksen karkuun meno, meillä kanssa painellaan karkuun joka välissä, hienosti osaa esim. mennä sängyn/pöydän alle piiloon tai pöydän toiselle puolelle niin ettei yletä nappaamaan. Tsemppiä sinne miehen taivutteluun. Meiläkin mies ilmotti että nää on nyt sitten tässä! Tai aínakin pidetään useamman vuoden väli. Ei kuulema jaksa raskausaikaa. Vaikka mulla ne on ollu helppoja niin kyllähän sitä on ollu tavallista kiukkusempi, varsinki loppua kohden. Pitää vissiin alottaa taivuttelu jo nyt. ; )
Siitä mun puudutuksesta oli jotkut kyselleet, se laitettiin samalla tavalla kun epiduraali, tai tässä pistettiin vaan yks piikki, mutta samalla lailla selkään.. Vaikutusaika on noin 2h, eikä sitä voi uusia niinku epiduraalia. Vähänhän tuo jännäs vaikuttaako enään ponnistusaviheessa mutta kyllä siitä vielä apua oli vaikka supistukset alkokin jo tuntumaan läpi. Olin jo sen verta auennu puudutusta laitettaessa etten olis ehtiny saamaan epiduraalia ku yhden annoksen ja siks sen laitto olis ollu ns turhaa. jos en olis ollu auki niin paljoa niin sit olis ollu eriasia.
Niin ja jos synnytys ei olis edistyny niin hyvin ja puudutuksen vaikutus olis ehtiny lakata niin sitten olis laitettu jotain muuta, esim kohdunkaulan puudutus.
Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!! Kivoja tämmöset lyhyet viikot. : )
Odottelija, Eemil 1v 3kk päikkäreillä ja vauva 17vrk, unilla myös
Piti tulla raportoimaan, että otin viime yönä unilääkkeen ja nukuin klo 22-05 heräämättä kertaakaan! Senkin jälkeen ehdin vielä torkahdella kun Sienna heräsi armeliaasti vasta 6.30, jolloin olikin jo aika nousta. Heti tuntuu erilaiselta kun on yksi kunnon yö takana monen kuukauden valvomisen jälkeen! Ensi yönä olen ilman lääkettä, mutta toivottavasti unta riittää.
Tänään mennään varmaankin varaamaan lomamatkaa heinäkuulle, aion reippaasti matkustaa vielä ison masun kanssa... Kertoilen lisää kun varaus on tehty.
Tipu & Sienna 1v7kk ja Ruu rv17+3
...ennen kuin lähdetään ulkoilemaan... että minne päin te Tipu meinaatte heinäkuussa matkustaa? Meilläkin suunnitelmissa/haaveissa heinäkuuks reissua, mahdollisesti Bulgariaan, mikäli nyt saadaan jostain haalittua tarpeeks rahaa kasaan....
ja nyt ulkoilemaan, koitan iltapäivällä neidin päikkärien aikaan ehtiä kirjoitella vähän enemmän...
hannnah ja Ella
Pakko tulla ilmoittautumaan että hengissä ollaan...
Suuren suuret onnittelut odottelijalle ja hermionelle pikku tonskista!!
Täällä suunnalla on kiirettä pitänyt siivoilun merkeissä. Mun pieni täyttää ens viikolla jo vuoden joten juhlia varten on ollut pakko aloittaa tuo perusteellinen siivous jo hyvissä ajoin=). Jätkä otti kolmisen viikkoa sitten ekat askeleet ja nyt mennäänkin sellaista 6-12 askelta sujuvasti. Oon mä yrittäny päivittäin käydä lukemassa teidän kuulumisia mut pää on taas niin tyhjä (tai liian täynnä ajatuksia) ettei kommentointiin ole, taaskaan. Flunssaa yrittää mulle lykätä, kurkku kipeä, mikä on ihan tylsää kun huomenna olis kivaa menoa illalla. En haluais perua kun kuitenkin mun järkkäämät kekkerit. Ehkä aamulla taas löytyy virtaa.
Taidan täst lähteä katselemaan telkkaria ja nukkumaan. Ja jos kaikki menee hyvin niin joulun aika sekä vuodenvaihde voi olla täällä suunnalla aika jännää aikaa;)
Hauskaa viikonloppua kaikille! T.V & T
Tervehdys pitkästä aikaa!
En edes muista koska olen viimeksi kirjoitellut mutta ehkä vielä muistatte :)
Hermionelle ja Odottelijalle suuret onnittelut pikkuisista!
Ja en muista olenko edes Tipua ja Gaiolea onnitellut masuasukeista, mutta onnea!
Meillä arki on kiireistä eikä oikein jaksa iltaisin mitään ylimääräistä ja viikonloputki kuluu hujauksessa kun on kaupassa käyntiä ja siivousta!
Tällä viikolla Saaga on ollut kovassa kuumeessa. Kolmena päivänä oli yli 39 mutta nyt toinen kuumeeton päivä. Oma diagnoosini oli että vauvarokko kun eilen ja tänään on ollut ihottumaa.
Saagalla menee oikein kivasti päiväkodissa. Vilkuttelee kun vien aamulla. Ekana vilkutus aamuna mulle tuli ihan tippa linssiin, snif.
Hirveän touhukas tapaus muutenkin. Kaiken aikaa joku projekti menossa. Ja hirveästi tykkää auttaa kotihommissa, purkaa kauppakassit, laittaa pyykit koneeseen ja kuivumaan, siivoaa rätin kanssa välillä. Imurointi on ainoa, mistä ei tykkää ja silloin karkaa isin syliin turvaan.
Sanoja ei tule vielä kuin muutama. "Isi" tuli eilen ja isi tykkäsi kovasti. Omaa höpötystä eri äänenpainoilla on kyllä mahdottomasti eli asiaa kyllä piisaa.
Joku ehkä muistanee ku kerroin parisuhdeongelmista ja tällä hetkellä asustellaan yhdessä ja katsotaan päiväkerrallaan tilannetta. Mies on täysin sitoutunut olemaan minun kanssa ja yrittää kovasti, mutta ongelmia on kun voin sanoa etten luota juurikaan mieheen tietyissä jutuissa ja melkeinpä joka päivä tämä kolmas pyörä tapaus pyörii ajatuksissa jollakin tasolla. En kuitenkaan halua tehdä liian hätäisiä päätöksiä. Tiedän että kun jonkun päätöksen teen niin sitten se on lopullinen.
Oikein paljon vilkutuksia kaikille!
Yritän aktivoitua kirjoittelemaan, mutta mitään en lupaa...
Terkuin Susanna ja Saaga 1v 3kk
Kiva kuulla Viivioskarin ja Susannankin kuulumisia! Viivioskarilla on jotain jännää meneillään, onko se sitä mitä luulen? Kerrohan lisää heti kun uskallat!
Hannah: me lähdetään heinäkuussa Kreikkaan Zakynthokselle kahdeksi viikoksi. Ekaa kertaa sitten teinivuosien olen lähdössä pakettimatkalle, yleensä reissataan ihan omin päin. Nyt päätettiin, että tämä on vaivattomin tapa hoitaa lennot ja hotelli, ei kyllä aiota muuten osallistua mihinkään ryhmäaktiviteetteihin vaan vuokrataan auto ja kuljetaan omin päin.
Onko muuten kenellekään tullut eteen lääkärintodistuksen hakeminen rv 28 jälkeen jotta saa lentää? Saako sen ihan neuvolalääkäriltä? Mulla on reissun alkaessa rv 31 meneillään, joten tarvitsen sen todistuksen.
Meillä oli puuhakas viikonloppu vaikkei mitään ihmeellistä tehtykään. Ostettiin vihdoinkin uusi matto olohuoneeseen kun edellisestä ei enää kissan oksennustahrat lähde suosilla (kissa söi kevätesikon ja laattasi ihan urakalla, taisi olla myrkyllinen). Puistoiltiin paljon ja ajoin ekaa kertaa autoa lähes 10 vuoteen... Totesin, että nyt kun meillä on oma auto niin on pakko opetella taas ajamaan. Yllättävän helpolta se tuntui. Sienna oppi sanomaan "karate, HAI" kun isänsä lyö kädellä lego-palikkapinon poikki... Ja juoksivat isin kanssa kotona hippaa, jonka seurauksena tytöllä on huuli turvoksissa kun törmäsi eteisen lipastoon... Totesinkin, että mulla taitaa olla kaksi lasta jotka yllyttävät toisiaan tyhmyyksiin...
Mukavaa, toivottavasti lämpenevää viikkoa kaikille!
Tipu & Sienna 1v7kk (tarhassa, ruoka-aika) ja Ruu rv 18
Kiva kuulla Viivioskarin ja Susannankin kuulumisia! Viivioskarilla on jotain jännää meneillään, onko se sitä mitä luulen? Kerrohan lisää heti kun uskallat!
Hannah: me lähdetään heinäkuussa Kreikkaan Zakynthokselle kahdeksi viikoksi. Ekaa kertaa sitten teinivuosien olen lähdössä pakettimatkalle, yleensä reissataan ihan omin päin. Nyt päätettiin, että tämä on vaivattomin tapa hoitaa lennot ja hotelli, ei kyllä aiota muuten osallistua mihinkään ryhmäaktiviteetteihin vaan vuokrataan auto ja kuljetaan omin päin.
Onko muuten kenellekään tullut eteen lääkärintodistuksen hakeminen rv 28 jälkeen jotta saa lentää? Saako sen ihan neuvolalääkäriltä? Mulla on reissun alkaessa rv 31 meneillään, joten tarvitsen sen todistuksen.
Meillä oli puuhakas viikonloppu vaikkei mitään ihmeellistä tehtykään. Ostettiin vihdoinkin uusi matto olohuoneeseen kun edellisestä ei enää kissan oksennustahrat lähde suosilla (kissa söi kevätesikon ja laattasi ihan urakalla, taisi olla myrkyllinen). Puistoiltiin paljon ja ajoin ekaa kertaa autoa lähes 10 vuoteen... Totesin, että nyt kun meillä on oma auto niin on pakko opetella taas ajamaan. Yllättävän helpolta se tuntui. Sienna oppi sanomaan "karate, HAI" kun isänsä lyö kädellä lego-palikkapinon poikki... Ja juoksivat isin kanssa kotona hippaa, jonka seurauksena tytöllä on huuli turvoksissa kun törmäsi eteisen lipastoon... Totesinkin, että mulla taitaa olla kaksi lasta jotka yllyttävät toisiaan tyhmyyksiin...
Mukavaa, toivottavasti lämpenevää viikkoa kaikille!
Tipu & Sienna 1v7kk (tarhassa, ruoka-aika) ja Ruu rv 18
Tipu: Joo, luulen että arvaat oikein:). Hirvittää vaan ihan pirusti mut toisaalta fiilikset on täysin erilaiset kuin viimeksi. Ihanalta kuulostaa tuo teidän tuleva Kreikan loma. Olin muutama vuosi sitten just heinäkuussa Kreikassa ja tais olla joka päivä reilut +30 varjossa... Aika tuskasta oli.Kuulostaa jotenkin tutulta tuo riehuminen, meillä myös vähänväliä mustelma ohimossa tms...
Meillä jätkä alkoi ihan tosissaan riehumaan tänään. Tuo sen "kävely" alkoi vaihtua "juoksuksi". Koko aamupäivä meni perässä juostessa. Pari kertaa hain kirjahyllystä pois (aku ankan taskukirjoja heitteli lattialle), pääsee jo hienosti hyllyn päälle. Meidän molemmat tv:t onnistui säätämään niin et oli pakko soittaa miehelle että mitä mä nyt teen. Mitäs muuta? Kyllä se riiviö jotakin muuta jäynää teki vielä. Ainakin kani sai pari kertaa aika kovakouraista käsittelyä eikä päässyt edes omatoimisesti karkuun. No, ehkä ne kohta oppii menemään karkuun, toivottavasti, voi kani parkoja! Huomenna sitten riehutaan lisää kun serkkupojat tulee synttärijuhlille=)) Tuskin maltan odottaa...
Mä oon ihan täysin ylienerginen, kolme yötä on menny tosi katkonaisena. Ei millään meinaa saada unta mut sitten aamulla väsyttäis ihan pirusti. Varmaan menee ohi sit kun noi synttärit on juhlittu ja saa palata taas normaaliin päiväjärjesatykseen eikä tarvii oikeesti siivota joka päivä niin perusteelisesti.
T: Viivioskari & jätkä huomenna 1v.
En tiedä karkasiko äsken viesti jo tänne vai ei. Taisi tulla pelkkä otsikko jos tuli. Nää sivut ei meinaa TAASKAAN toimia, murh ja ärh!
Viivioskarille varovaiset onnittelut.. :) Ihana uutinen, toivon, että kaikki menee nyt hyvin loppuun saakka! Ja isot 1v onnittelut pojulle jo huomiseksi valmiiksi! Pitäkää kivat juhlat!
Kiva kuulla myös Susannan ja Saagan kuulumisia! Saaga on varmasti tosi reipas typy, olis mukava nähdä teitäkin livenä pitkästä aikaa.
Tipulla ihana reissu tiedossa :) Olis ollu ihana lähteä reissuun vielä kesällä, jonnekin Eurooppaan, mutta veikkaan etten jaksa enää mahani kanssa sillon heilua. Jos lähtis vaikka jonnekin Ruotsin risteilylle tms, saisi vähän vaihtelua arkeen. Itsellä ei ole kokemusta noista lentoja varten tarvittavista lääkärintodistuksista. Kannattaa kysyä neuvolasta.
Laitoin omaa pinoa ja kyselyä pk-seudun enskatärskyistä. Kaikki mukaan vaan, ketkä kynnelle kykenee! Tosiaan tarjouduin emännöimään kanssa tapaamista, jos on intoa tänne meille tulla kyläilemään.
Onko monella enskapenskalla vielä tutti käytössä? Miten olette vieroittaneet lapsen tutista ja minkä ikäisenä? Apua kaivataan, nyt on asia lähinnä henkisellä suunnittelun asteella.. Olis mukava saada tutti pois piiperöltä ennen tonskan syntymää. Tällä hetkellä se on käytössä vain nukkuessa sekä ihan mahdottomissa kriisitilanteissa tai väsyraivareissa julkisilla paikoilla. Lähinnä omia hermoja säästämässä siis :) Lisäksi pitäisi jossain vaiheessa saada opetettua piiperö isompaan sänkyyn nukkumaan, kun pinnis tarvitaan loppukesästä uudelle tulokkaalle. Kertoilkaapa kokemuksianne ja vinkkejä siihenkin aiheeseen.
Nyt haisulivaipan vaihtoon, ei ollut äiti tarkkana potan kanssa paikalla.. Piiperö pääsi kakkahommiin salaa päin, kun äiti kökkii koneella. Selvä kostoisku..
Gaijis ja piiperö ja masukki rv24
Viivioskarille varovaiset onnittelut =) toivotaan kaikkea hyvää masuasukille. Ja 1v-onnittelut Tonille!
Gaiole, meillä on Eetulla vielä tutti. Nukkuessa sitä tarvii, en oo nyt jaksanut miettiä vieroitusta kun vauvalla on nähnyt tutin(otettiin vasta kokeiluun). Ei oo kyllä vauvan tutin perään itkenyt, Eetun oma tutti on siis jemmassa hyllyn päällä odottamassa yötä. Antaa sen aina itse kun herää. Sit kun vieroitetaan tutista niin kai se kerrasta poikki suoraan. Mä toivon että Eetu itse huomais että tutti on vauvojen juttu..
Tipulle tsempit univaikeuksien kanssa, toivottavasti olet saanut nyt nukuttua paremmin..? ihania matkasuunnitelmia teillä.
Mukava oli lukea Susannan ja Saagan sekä äitin ja Edwinan kuulumisia pitkästä aikaa. Ja mukava lukea muidenkin kuulumisia. Mulla on niin huono omatunto kun en jaksa kirjoitella vaikka usein käynkin lukemassa juttuja. Ei viitsis aina vaan sitä omaa napaa kirjoitella.
Mutta nyt jotain kuulumisia kun kerta aloin kirjoittaa. Vauva on tosi kiltti, syö ja nukkuu. Viihtyy rinnalla aika paljon päiväsaikaa mutta yöt nukkuu 3-4h syöttövälein. Päivälläkin saattaa nukkua sen 2h että saan ottaa usein tirsat Eetun unien aikaan. Eetu on ollut aivan älyttömän kiltti! varmaan jossain vaiheessa tulee takapakkia mutta alku on ainakin ihan huippu. Harmittaa vaan kun täällä on edelleen tosi kylmät ilmat ettei ulos olla päästy kuin kaks kertaa vauvan kans. Josta tulikin mieleen että ostettiin Eetulle se seisomalauta ja se on kaks puolen tunnin lenkkiä seisonut siinä niin näpäkästi että!! ekalla kerralla ei olis halunnuy edes tulla siitä pois. Mutta onneks ei etukäteen ostettu tuplia kun toi seisomalauta toimii meillä ainakin oikein hyvin. Tai voihan se uutuudenviehätys siitäkin mennä ohi pian eikä sit enää maltakaan siinä olla. Aika näyttää. Ristiäiset sain tänään järkättyä, olis 24.5 eikä nimestä vielä tietoa.
Vilkutuksia kaikille kamuille Dajm, heltsy, hannnah, Pia-maria ja muutkin joita en nyt maininnut. Onkos muuten Buuffa kadonnut kokonaan palstalta?
Odottelijan kuulumisia on myös mukava lueskella.
Mamalle ja Justukselle kiitokset vierailusta =) pian taas uusiks.
hermione ja Eetu 1,5v ja Eero 2,5vko
Mama: Harmi tosiaan että asutaan niin kaukana toisistamme. Ois tosi kiva nähdä:) Kiva että sait lepäillä isäkuukauden aikana. Se on kyllä tarpeen näitten viliskanttien kanssa. Meillä ei sentään ielä kävellä. Sit saakin juosta kunnolla perässä. Teillä vissiin jo käveltiin ihan sujuvasti?!?
Hermione: Ihana synnytyskertomus sulla ja Eetu kuulostaa tosi reippaalta miehen alulta:) Täällä kovasti jännäillään mihin nimeen päädytte pikkuveikan kohdalla. Isoveikalla ku on niin ihana nimi (Eetu kuuluu munkin suosikkeihin) :)
Edwinan äiti: Oi siellä kuumeillaan<3 Toivottavasti pääsette kesällä tonskailemaan!
Dajm: Pääsiäinen meillä meni tosi hienosti (vaikka ikäviäkin uutisia tuli). Syötiin paljon pääsiäismunia ja lepäiltiin:)
Harmi kun siellä ollaan sairasteltu:(
Tipu: Siennalla on kyllä aika hauskat jutut:)
Viivioskari: Toivottavasti masukki pysyy matkassa. Varovainen onnittelu täältäkin:) Ja Tonille onnittelut 1 vee päivän johdosta=)
Susanna: Kiva kuulla susta ja Saagasta:) Toivottavasti saisitte miehen kanssa suhteen vielä kuntoon!
Gaiole: Meillä on tutti unikäytössä vaikka nykyään pojat haluis käyttää sitä muutenkin. En oo kuitenkaan antanu periks. Mä aattelin varmaan ainakin vielä syksyllä poikien käyttää unituttia. On sitten turvana kun menee päiväkotiin.
ON: Meillä Leevi on kovasti nyt rupenut hakemaan sanoja varastoonsa. Uusinpia on kakka ja loppu. Sais vaan sanoa tuon kakka ennen kun se jo on vaipassa. Ruuan jälkeen Leevi toteaa aina että "loppu" :)
Lauri on edelleen meiän "ei ei" mies. Vastaa kaikkeen siis "ei" ja mukana myös asiaan kuuluva päänpudistus. Vastaa myös Leevin puolesta:)
Ihanaa ku aurinko paistaa. Tänään käytiin aamusta leikkimässä tossa naapurissa ja sitten mentiin pihalle leikkimään. Oltiin siinä vajaa tunti. Pojat tykkäs taas kovasti ku pääs muualle leikkimään ku omat lelut alkaa olla tylsiä:)
nyt kattoo jotain hömppäohjelmaa kovalevyltä. Hauskaa viikkoa enskoille ja penskoille:)
-Butterfly & pojat 1v2kk-
Just ajattelin että Butterflyn kuulumisia olis mukava lukea niin sähän olit sit kirjoitellut =) Nimiasiat on kyllä aika hakusessa, pari kivaa ehdotusta meillä on mut ei osata päättää kumpi niistä vai tuleeko jostain vielä joku vielä mukavempi nimi. Ehdotuksia otetaan vastaan..
Yritän laittaa yhden kuvan vauvasta, nukkuu niin somasti mun olkapäätä vasten.
hermione ja poitsut
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=aef59c4c-2e65-11de-9190-…!
Kiitämme Tonin kanssa onnitteluista! Ihana tuo hermionen vauva!!
Täällä erittäin paha huono äiti fiilis.... Jätkä tuli hienosti pää edellä pöydältä alas sen näkösesti että... En sitten ihan ehtiny ottamaan koppia vaikka just pääsin puolen metrin päähän että otan tuon pojan pois tuosta pöydältä ennen kuin sattuu mitään, en sit ihan ehtiny. Teki kirjaimellisesti voltin. Niskat retkahti tosi pahan näkösesti. En edes saanu miestä heti kiinni (onneksi puhelin oli taskussa) niin oli pakko soittaa ambulanssi tarkistaan tilanne. Sekunnissa meni oikea ohimo ihan siniseksi ja kiva kuhmu. Onneksi totesivat et kaikki ok ja kiva kuhmu + katu-uskottavuutta=). aivotärähdyksenhän tuo sai muttei onneksi tarvinnu lähteä sairaalaan tarkkailuun. Tosi kiva mennä 1,5h päästä neuvolaan... Tekis melkein mieli perua se aika vaikka flunssaan vedoten... No, ovat kyllä varmaan aiemminkin nähny vastaavia mustelmia. Toivottavasti eivät tee mitään ilmoitusta tuosta. Ambulanssityypit tosin sano että mustelma ehkä valahtaa silmään. Onneksi kaveri otti jo eilen 1v kuvat ja onneksi juhlat oli eilen. Ainut vaan et juhlien 2 osa on sunnuntaina... Ehkä tää munkin pulssi tästä vähitellen tasoittuu. Vähän tuo pieni on sekavan oloinen mutta eiköhän tää tästä...
Voi kauhistus, Viivioskari, tuota Tonin putoamista! Mä olisin varmaan saanut slaagin, sä toimit mun mielestä tosi hyvin. Toivottavasti pikkuisen olo paranee pian. Myöhästyneet synttärionnittelut tältäkin suunnalta!
Jännityksellä odotetaan, minkä nimen Hermionen Eetun pikkuveli saa. Onko sen tarkoitus jotenkin sopia yhteen Eetun kanssa vai haetteko vaan yleisesti kivaa nimeä? Yhteensopivia nimiä olisi mun mielestä muut ee-yhdistelmäiset nimet (tyyliin Teemu, Leevi, Veeti etc.), mutta itse saattaisin kyllä valita jonkun ihan toisenlaisenkin nimen.
Gaiole mietiskeli piiperön siirtämistä "isojen tyttöjen sänkyyn", meillä on samat pohdinnat. Toista pinnasänkyä ei missään nimessä osteta, joten Siennan olisi siirryttävä isoon sänkyyn ennen vauvan tuloa. Samalla se siirtyy myös toiseen, isompaan huoneeseen, jolloin Siennan nykyinen huone jää sellaisenaan vauvan käyttöön. Pitänee tehdä muutos hyvissä ajoin kesällä ettei tule kaikki sitten yhtäaikaa vauvan syntymän kanssa.
Hiukan omaa napaa: kävin tänään neuvolassa ja siellähän se pikkuinen sydän jumputti sataakuuttakymppiä. Vauva oli selvästi liikkeessä, vaikken kyllä tuntenut mitään. Muutenkin kaikki hyvin, hemppa on tosi hieno eikä verenpainekaan ole noussut (mun vanha vaiva). Seuraava etappi on ultra kahden viikon kuluttua, silloin voisi olla saumoja sukupuolenkin selvittämiseen.
Eipä nyt enempää, vilkutukset kaikille!
Tipu & Sienna 1v7kk ja Ruu rv 18+2.
Neuvolassa käytiin. Onneksi ei tullut saarnaa vaan hyvät naurut=). Pituus oli77cm ja paino 9445g. Ihan oli ok, toi paino nyt on vähän vielä alakantissa mut ei tarvii onneksi käydä erikseen punnituksessa. Neuvolan täti oli kans sitä mieltä et toi ambulanssi oli se kaikista fiksuin ratkasu aamulla, ja nopein. Ei tarvinnu lähtee päivystykseen jonottelemaan. Täytyy lähteä viemään toipilas nukkumaan.
Tipu: Slaagin mä sainkin, hetken jo luulin et paha säikähdys ei mullekkaan kovin hyvää tekisi...
Vilkutuksia kaikille! T: Viivioskari ja Toni 1v
Eksyin taas tänne vauvan sivuille piiiitkän tauon jälkeen. Kai minut vielä joku muistaa? :D En tainnut esikoisen syntymän jälkeen hirveästi enää kirjoitella täällä. Lähinnä kuumeilu- ja odotusaikana enemmän. Nyt on iskenyt uusi vauvakuume niin eikö sitä kummasti taas tiensä tänne löydä! Esikoistytär on nyt 1v 9kk. Mies ei vaan ole vielä vihreätä valoa näyttänyt toisen lapsen yritykseen, joten toistaiseksi kuumeilen itsekseni.
- Titi ja Netta
Tulin vaan nostelemaan pinoa, eipä juuri ole kauheasti asiaa :)
Ihana kuva Hermionen pienestä :) Joko nimi on päätetty? Vaikea ehdotella nimeä näin.. Eemeli tai Eemil tuli ensimmäisenä mieleen. Mutta en tiedä haluatteko nimenomaan samalla kirjaimella alkavan nimen vai ehdottomasti ei samalla. Jotenkin Eetulle sopisi ihan joku perusnimi kaveriksi, omasta mielestäni. Tyyliin Lauri, Juho, Arttu, Aleksi tms. Veetikin on kiva, yleinen sekin.
Mulla olisi ihana nimi tytölle valmiina, mutta mies teilasi sen täysin :( Pojan nimestä oltiinkin yllättäen yksimielisiä, ehdotin miehelle yhtä ja hän otti sen heti "vastaan". Luulin, että olisi teilannut senkin alta sekunnin. No, katsellaan nyt kumpi tulee. Piiperön nimi ei ole kauhean yleinen, niin en halua tästä kakkosestakaan mitään Mattia tai Maijaa. Kummiasia tulee olemaan myös hieman mietintöjä aiheuttava asia. Onneksi tässä on vielä aikaa.
Viivioskarin Toni oli ottanut vähän kosketusta lattiaan, kamalalta kuulosti! Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Kyllähän nämä pienet niitä kolhuja saa ja ottaa, kun vauhti vaan kiihtyy ja taidot on vielä hatarat. Silti sydäntä kylmää joka kerta, kun jostain alkaa verta vuotaa. Piiperö on suunsa poksauttanut pari kertaa johonkin, ja suustahan tulee verta ihan hulluna. Onneksi on hampaat toistaiseksi vielä suussa kokonaisina. Ja tuo putoaminen on kanssa paha. Se pelottaa, meilläkin sohvalla pompitaan kuin päättömät kanat aina kun silmä välttää. Onneksi piiperö ei ole ruvennut kiipeämään muualle. Yksi kaverin samanikäinen lapsi ei muuta teekään kuin kiipeilee pöydille ja hyllyjen päälle.
Hyvä Tipu, että uni on maistunut paremmin. Toivottavasti jatkuu hyvinä nuo unet. Miten sen raskauden aikana lentämisen ja todistuksen hankkimisen kanssa kävi? Itse saatan lennellä Suomen sisällä joskus kesällä, mutta Suomen sisäisillä lennoilla saa kait olla enempi viikkoja mittarissa ilman lääkärintodistusta?
Me ollaan piiperön kanssa ulkoiltu ahkerasti, kun on ollu niin ihanat ilmat. Kavereitakin ollaan tavattu ja yritetty viettää oikein sosiaalista elämää. Piiperö kaipaa jo aktiviteetteja ihan eri tavalla, kuin vielä talvella. Muskari on kyllä hyvä harrastus, meinasin jatkaa sitä myös tonskan syntymän jälkeen, katsotaan miten onnistuu. Nykyään jos kotosalla kökkii koko päivän, niin alkaa seinät kaatua päälle.. Onneksi puisto on lähellä ja kevät tullut.
Muutenkin olo on ok. Ainoastaan aamuisin on alkanut vähän suonenvetoa ilmaantua. Neuvolassa kävin tuossa yksi päivä ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Maha kasvaa ja viikot vaan lisääntyy.. Masukaveri on tosi vilkas, mimmonenkohan vilpertti sieltä oikein on tulossa.
Nyt laittamaan lounasta, aktivoitukaahan kaikki kirjoittelemaan kuulumisia :)
Gaijis, piiperö pian 1v 4kk ja masukki rv 25 (vissiin)
rummutan tuota pk-seudun enskatärskypinoa. Nostelin sitäkin ylemmäksi, onko muita kotimammoja vielä kuin minä ja Butterfly? Pia ainakin, huhuu!! Ja mites ÄitijaEdwina, pääsisitkö tapaamiseen? Kaikki muutkin kynnelle kykenevät mukaan!
Kyllä Titi-uu sun nimimerkki tutulta kuulostaa. Onnea vaan tonskailuun. Olisko tuolla vantut-pinossa sulle enempi tuttuja jos täältä enska-pinosta ei niitä löydy?
Olet toki tervetullut meidänkin kanssa jutustelemaan =)
Sänkyasiaa on meilläkin pohdittu jo jonkin aikaa. Kesällä varmaan viimeistään siirretään Eetu lasten sänkyyn. Nukkuu vielä pinnasängyssä, vauvaa varten on kehto jossa se ei kyllä ole nukkunut yhtään yötä. Viime yönäkin viihtyi niin tiiviisti rinnalla että ihan alko jo ärsyttämään. Aina kun nukahti, nukku ehkä 5min ja sit heräs ja halus taas imeä. Iltayön kyllä nukkui tosi hyvin mut aamuyö meni huonommin. Tuttia ei oikein yöaikaan huoli vaikka päivällä sitä jonkin verran syökin. Aamu meni kans aika tiiviisti syöttöpuuhissa, sit oli ihan pakko jo tehdä muutakin niin annoin sitten pullosta, siihen simahti. Pakko välillä ehtiä tekemään muutakin kuin imettämään.
Kiitos vaan Tipu ja Gaiole nimiehdotuksista. Meillä suosikit on just Eemeli, Eemil, Veeti, Lauri, Eero, Jere... Katsotaan nyt mihin päädytään?!
Kauhistus oli tuo viivioskarin poitsun tapahtuma, onneks pidit pääs kylmänä ja soitit ambulanssin. Kerralla sit selvis ettei pahempaa tapahtunut, onneks!
nyt päiväunille
hermione ja Eetu 1v7kk ja Eero 3vko
Ihania synnytyskertomuksia, tosi kivasti oli mennyt molemmilla tonskamammojen äideillä!
Tulin pikaisesti töiden lomassa kertomaan meidän kuulumisia. Pääsiäisestä selvittiin hengissä ja isikin saatiin takaisin rapakon takaa, helpotti hiukan taas mun arkea kun on kaksi aikuista sitä pyörittämässä. Sienna ja Ruu saivat kivoja vaatetuliaisia ja äippä suklaata...
Puistoiltiin ahkerasti pääsiäisenä ja Sienna oppi laskemaan isosta liukumäestä itse, siis kiipeää itse ylös, menee istumaan ja liukuu. Aika rämäpää meidän rauhallisesta tytöstä alkaa kuoriutua, koko ajan pitäisi olla menossa. Vastapainona jaksaa kyllä lukea pitkään ja tehdä palapeliä ym. muita keskittymistä vaativia puuhia. Sunnuntaina kun yritettiin siivota miehen kanssa yhtäaikaa, Sienna huusi niin kauan "äiti tule leikkimään" että oli pakko alkaa siivota vuorotellen, toinen joutui viihdyttämään lasta.
Vaikka lapsi onkin tosi haastava ja jaksaa kiukutella varsinkin äidille, on se välillä melkoinen komediapläjäys. Tässä yhtenä päivänä Sienna (jota kutsun usein Pimu Pimpulaksi) söi reippaasti lasagnea keittiössä ja komensi samalla itseään: "kuules, Pimpula, kunnolla!". Äitiä huvitti. Sitten se ilmoittaa "musiikki päälle", laittaa levyn soimaan ja tanssii eli pyörii itsensä ihan pyörryksiin. Tämän hetken suosikkilaulu on pienenpieni veturi, jota Sienna pyytää laulamaan sanoilla "vetui tsuku tsuku".
Omaa napaa sen verran, että unettomuus jatkuu, kiitos vaan tsemppaajille. Sain viime viikolla unilääkkeet, mutta niistä ei valitettavasti ole apua. Aion vielä kokeilla kertaalleen, mutta sitten on kai keksittävä jotain muuta. Viime yönäkin nukuin taas klo 22-03 parilla pikku herätyksellä ja sen jälkeen en enää ollenkaan. Nyt alkaa olla veto ihan loppu. Mulla on viikon päästä neuvola, ajattelin sinne asti sinnitellä ja kyselen sitten sieltä lisää apua. Onneksi mulla on fiksu ja mukava neuvolan täti.
Nyt en ehdi kommentoida teidän juttuja kun työt painavat päälle. Vilkutukset kaikille ja aurinkoista loppuviikkoa!
Tipu & Sienna 1v7kk (huomenna) ja Ruu rv 17+2