Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HAAHUJEN HUHTIKUU***

01.04.2009 |

Ehdin jo kirjoittaa tuonne maaliskuun pinoon, mutta tajusin sitten huhtikuun jo alkaneen. :) Meinasin pastettaa sen oman tekstin tänne, mutta tämän päivän aikana oli niin moni muukin kirjoittanut maaliskuuhun, että lukekaatten ne kaikki sieltä! Onko ketään muuten aprillattu? Itse menin tuolla aihe vapaa-palstalla Marimma-halpaan. :D

virva

Koitan laittaa vanhan pinon linkiksi, mutta katotaan miten käy.

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukkuisin vaikka 24/7 jos saisin! Kauhea väsymys ja haukottelu ihan koko ajan. Aamulla saan itseni suht hyvin liikkeelle ja töihin, mutta parin tunnin päästä olenkin jo valmis nukkumaan. Yöunet on 8-12 tuntia jos ei enemmänkin ja siihen päälle vähintään tunnin päiväunet joskus enemmän. Iltapäivä/ilta yökötys jatkuu edelleen.

Nyt olen ihmetellyt, että kuuluuko valkovuotoa olla tässä vaiheessa jo runsaasti? On päiviä jolloin tuntuu hulahtelevan melko tiuhaan, ja joinakin päivinä ei niinkään. Menkkamaista jomotusta on ollu ja tietäähän sen että panniikkia alkaa pukkaamaan päälle. Terveydenhoitaja yritti rauhoitella että siellä vaan kohdun kiinnikkeet venyy ja paukkuu. Silti huolettaa.

Laitan tuon esittelyn kans tähän:

Nimim: Irish79

Ikä: 29(kohta 30)

Keskenmeno/t: 11/07 (spontaani rv 10-11, sikiö kuollut jo rv5-6), 07/08 (keskeytynyt rv10+ sikiö kuollut rv6+, lääkkeellinen tyhjennys)

Lapsia ennestään:-

Paikkakunta / Synnytyssairaala:

LA:19.11.09 ultran mukaan

Irish rv9+3

Vierailija
62/97 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim: Hermione-79

Ikä: Pian 30v

Keskenmeno/t: 12/04, 01/08, 07/08(tm), 12/09(kaksoset)

Lapsia ennestään: Yksi poika :)

Paikkakunta / Synnytyssairaala: Akaa/Tays

LA: 23.12.09

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan unohtanut onnitella!! *naulle* onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!! Olipa huojentavaa kuulla että kaikki on hyvin masussa!! :)

*myy*. Pistän 40mg päivässä (kerran) Klexanea. Eilinen pistos meni jo aika hyvin, eli kyllä sitä vain kaikkeen ihminen tottuu :) Mutta ei ole enää ihan toivoton olo joka kerta kun vain ajatteleekin sitä piikkiä :D

*Irish*. Muista että kaikki jomotukset alkuraskaudessa on toivottuja :) koska se tietää sitä että masussa joku pikkuinen kasvaa kovasti. Yleensä km alkaa pienellä vuodolla ilman kipuja ja kivut tulevat vasta paaaljon myöhemmin. Juu tiedän että varmasti huolestuttaa ihana kamalasti. Sille ei vain voi mitään. Halauksia!!

On. Tyypilliseen tapaani mulle ei enää mene farkut jalkaan :( Eilen kun tulimme illalla kotiin niin farkut painoi musa ihan kamalasti ja tänään eivät enää mene kiinni. Mulla on aina ihan HIRVEÄ alkuraskauden turvotus masussa :( Kiva yrittää kätkeä tätä pömppöä muilta ihmisiltä. Kaivan taas isoimman paidan päälleni minkä kaapista löydän :D Väsymys on kanssa aivan hirveä ja tuntuukin etten ole edes vielä tänään herännyt..

*Hermione ja Baby- Jesus rv 4+4* Voi kun saisinkin ihan oikeasti tuon joulun ihmeen syliini asti!! En tietäisi mitään niin ihanaa joululahjaa :)

Vierailija
64/97 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione pistämiseen kyllä varmaan tottuu, joskaan itten ei tartte sitä tehä, mutta mieshän piikittää itteensä monta kertaa päivässä kun on diabeetikko. Se neula nyt on tosi pieni, varmaan sulla on isompi, mutta kumminkin. :) Mies on kyllä saanut totutella pistämiseen jo 28 vuotta, että luulis kyllä jo sujuvan! :D Mutta varos muuten jessevertailun kanssa, ettet synnytä sitten jossain ladossa! se käy kumminkin israelissa vähän lämpöisemmin kuin täällä suomessa tuohon aikaan vuodesta. ;)

Irish, mulla ainakin valkkaria tuli aiemmin tosi tosi paljon, nyt ehkä vähän hillitymmin. Välillä tuntui, että nyt taatusti oli jo vertakin seassa kun niin kovaa hulahti, mutta ei se sitä sitten ollut, valkkaria vain. Ja kivut oli välillä tosi raastavat, pelotti aivan peijakkaasti! Tuntui välillä ihan menkoilta ja keskenmenosäryiltä, mutta kyllä ne niitä kiinnikkeitä oli kumminkin. Ja voih se väsymys, onneksi on nykyään jo aika reipas olo.

Tänään kissa makasi mahan päällä, ja aakoo kenki sitä muutamaan otteeseen. :) tais harmittaa, kun tommoinen karvainen 7kg leipuri kävi talsimassa päällä, aivan ymmärrettävää. :) Muutoin tänään aiotaan syödä sipsejä. Oon himoinnut niitä jo viikko tolkulla, mutten oo tahtonut antaa periksi kun niissä on niin kaameesti suolaa. Nyt ei enää mahtanut mitään, ja aiotaan puuduttaa aivoja telkkarin ääressä ja natustaa sipsejä. jee.

virva, 16+6

Vierailija
65/97 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis eka neuvola ja itseasiassa lääkärineuvola, laittoi jo ekaan käyntiin vaikka normaalisti on täällä ollut vasta rv.12 kieppeillä ekä lääkäriaika. No, joka tapauksessa ultraan pääsin samalla, olikin yllättävän hyvä laite, ei niin antiikkinen ollenkaan mitä luulin:) Siellä pikkuinen oli, sydän sykki edelleen vinhasti ja heilutteli nyrkkejään ja jalkojaan:) Ihan vedet silmissä taas katselin, on se mielenkiintoista miten nuin pienellä raajat jo heiluu kovasti. Pituus oli lisääntynyt puolella 7.päivän ultrasta, oli nyt 22mm. Kaksosesta on enää rippeitä jäljellä, lääkärin mukaan tuhruttelu loppunee piakkoin kun tuo loppukin kuivuu/tuhruaa pois. Neuvolan puolella oli pikakäynti, oli täti täyttänyt paperit jo valmiiksi, sanoi että kun kerkesin helmikuussakin ekan nla:n käymään niin tuskin paljon tiedot on muuttuneet niistä. Suurin yllätys oli hb, joka laski tuulimunan tyhjennysvuodossa 99, kaksi pakkausta rautaa söin putkeen ja nyt oli huimat 136 :D Hieno homma!! Paino laskenut reilun 4kg, ihan tuon ruokahaluttomuuden ja pahoinvoinnin vuoksi, ei ollut huolissaan koska oon voinut nesteitä nauttia koko ajan hyvin kuitenkin. Sanoi että jos ennen seuraavaa neuvolaa nesteidenkin nauttiminen on vaikeaa niin suoraan vaan terv.keskukseen tiputukseen, ettei kannata jäädä odottamaan että on tosi huonossa kunnossa nestehukasta. Mutta pilvissä leijailen nyt tän päivän kun hengissä nähnyt pikkuisen taas, ehdin taas huolestua kuitenkin ennen seuraavaa ultraa ensi viikon torstaina. Taitaa tää huoli ja pelot seurata läpi raskauden..paitsi niinä päivinä kun on ultraruudussa nähnyt asukkaan:)

*helene 9+3 (tämän mukaan mennään nyt tänaamuisen ultran+neuvolan mukaan)*

Vierailija
66/97 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa helene, kun pääsit pikkuista kurkkimaan.

Tänään on taas on ollut pikkuisen tuhruvuotoa. Vaaleahkoa onneks, kun km alkoi tummanruskealla. Ultran mukaan nyt ois rv7+1 ja km:t oli molemmat rv7+4, piinaavaa. Pe yritin neuvolaaikaa varata mut siellä ei vastannut kukaan, tänään en muistanut. Täytyy huomenna soitella. Oispa kiva kun ois neuvolassa ultra, vaikka vähän antiikkisempikin...

nau

Vierailija
67/97 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim: nau

Ikä: 30

Keskenmeno/t: 8/08 10/08 ja jotain kummaa hcg-hässäkkää

Lapsia ennestään: tyttö 9/06

Paikkakunta / Synnytyssairaala: Turku/tyks

LA: 9.12.2009

Vierailija
68/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau, voin uskoa että jännittää tän viikon! Varsinkin jos tuhruaa. Toivotaan, että aika kuluis nopeesti ja olis jo turvaviikot pian. Tuu tänne vaan kirjottamaan jos hirvittää!

Helene, ihania ultrakuulumisia. :) On se älytöntä miten pikkuinen tyyppi voi jo siellä heiluskella. Meillä oli nt-ultra viikolla 10+0 (koska ne oli katsoneet mun la:n kuukautisten mukaan eikä varhaisultran mukaan niinkuin pyysin, luulivat viikkoja olleen 11+5 tai jotain, ja koko ultrakäynti kuultiin miten voivoi kun on niiiiiin varhainen raskaus nyt!) ja kyllä siellä semmoinen ihmistaimi sätkytteli että ihan ihmetti. :) ONpa sulla tippunut tuota painoa! Onko kovasti tarttenut oksentaa?

Ittellä semmoista, että mahaa on ihan toivotonta piilotella, enkä kyllä tahdokaan. Eilen pistin päälle semmoisen trikoisen kotelomekon ja se kyllä joka kurvin paljasti, ja oli aika hauskaa. :) Kerrankin ei tartte välittää mahapömpöstä yhtään, senkun pömpöttää vain! :D Huoli iskee aina välillä, onneksi silloin on doppleri. Eilen koitin sillä kuunnella, niin lapsenpeijjakas oli ihan vänkyrällä! Kauhea kääntyilemisen möly kuului vain, mutta sydäntä en meinannu kuulla sitten ollenkaan! Hetken vähän hirvitti, mutta tajuaahan sen, että jos se siellä liikkuu ja mouhuaa niin eipä sen sydän voi lyömättä olla, ja etsivä sitten löysi jumputuksen.

Vielä on matkaa rakenneultraan reilut kaksi viikkoa.. huoh. Perjantaina alkaa perhevalmennus, mitähän siellä edes tehdään?

virva, 17+1

Vierailija
69/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minitassulle tervetuloa! En näköjään viimeks ollu muistanu toivotella ;D

Tuli tuossa mieleeni, että miten te olette tehneet noiden seulojan kanssa. Ultrat taitaa olla kaikilla käytynä tai ainakin menossa, mutta ajattelin esim. Down-veriseulaa. Aiotteko ottaa/oletteko ottaneet? Mä kävin tänään verikokeet ja samalla annoin ton veriseulan ottaa, mutta me miehen kanssa ollaam puhuttu, ettei ne riskilukemat taida meidän päätökseen vaikuttaa... tervetullut vauva jokatapauksessa. Kävinkö siis ihan turhaan tuhlaamassa verovaroja?

Kamala kun mulla toi mieli vaihtuu viiden minuutin välein... verikokeesta tuskin puolta tuntia ja nyt jo mietityttää =D

Aamulla säikyin kun tissit ei ollutkaan kipeet kylkee käännettäessä. No puristelutaktiikka toimii täälläkin. On ne kipeet ku tarpeeks rutistelee ;D

Mitä luulette voisko selkä alkaa jo kipuilla kohdun kasvusta? Tuntuu että lanneranka kääntyy mutkalle ja on välillä ihan hullun kipee... Tosin mulla on siellä rakennevika, että vaikuttaisko se noihin kipuihin tällä hetkellä. Pitäis varmaan se tukivyö hommata. En vaan uskalla mitään ostaa ennen nt-ultraa.

Virvalla on doppleri. Raskisko sellasta hankkia? Missä vaiheessa sait jo sydänäänet kuuluviin?

Irish rv9+5

Vierailija
70/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIRVA, pahoinvointia on ollut jo nelisen viikkoa, alkoi sillä etten voinut suuhun pistää mitään kun tuli yökkäysreaktio. Sitä oli jonkin aikaa, laskeskelin jo silloin että energiamäärä jäi vuorokaudessa johonkin viitensataan kaloriin..ja tällöin en vielä oksentanut. Pääsiäisestä asti sitten ollut pahempi, iltaisin alkaa oksentaminen, ruokahaluttomuuden lisäksi. Eli ei voi edelleenkään laittaa suuhunsa mitään, kun kaiken rakenne saa yökkäysreaktion aikaan ja sen mitä nielen alas asti, tulee sitten illalla ylös. Viimeistään hampaita harjatessa, kun hammasharjakin tuntuu hirveältä suussa :( Onneksi nesteitä voi niellä, saa mehuista vähän energiaa kuitenkin, tosin niistäkin voin juoda vain tiettyjä mehuja, kun joidenkin haju saa myös yökkäyksen tulemaan. Ai niin, myös jotkut muodot yököttää, esim. lavuaarin pyöreä reuna on sellainen mitä en voi katsoa ollenkaan, kun tulee yökkäys!! Tosi omituista, tietyt kuviot tekee saman myös.

Odottelen vaan että tää alkaisi helpottaa, tuolla marrasmasuissa on joillakin raju pahoinvointi helpottanut jo rv.10+, olisko yhtä hyvä tuuri.. Jotenkin en osaa ruputtaa kuitenkaan vaikka olo on tällainen, kun tiedän etten turhaan ole tästä kärsinyt, mitä vain pikkuisen eteen!!

IRISH, mä oon menossa 30.4 np-ultraan mutta jätän menemättä verikokeeseen. En vain näe syytä mennä, pahimmat asiathan tulee esiin ultrissakin josta kuulemma laitetaan joka tapauksessa jatkotutkimuksiin jos jotain epäilyttävää on. Itseasiassa eniten huolestutti tuo virhemarginaali verikokeessa. Ja jos ultrassa kaikki ok ja vielä rakenneultrassakin jahka sinne asti pääsee, niin luultavasti mitään kuolemanvakavaa ei ole. Mikään pelkkä down-vamma kun ei saisi minua keskeyttämään raskautta kuitenkaan.

Eilen iltapäivällä oli aika reipasta ruskeaa tuhrua, ajattelinkin tuleeko nyt se loppu kaksosen rippeistä pois. Ja illalla eikä tänään olekaan ollut enää mitään. Ihan huima ajatus ettei olisi enää tuhruttelua, niin tottunut (ja tympääntynytkin) siihen tän 4 viikon aikana. Ihmettelin myös äitiyskorttia, kun on laittanut kohdunsuun tilanteeseen että kohdunsuu on PEHMEÄ, eikös sen kuuluisi olla kiinteä pitkälle lähelle laskettua aikaa, ainakin noissa kolmessa normaaliraskaudessani on kortteihin merkitty kiinteä melko loppuun saakka! Eipä maininnut mitään lääkäri tuosta, mutta pisti tietysti huolen päälle että onko tässä kuitenkin se kohdunsuun avautumisen riski, vai johtuukohan ihan tosta tuhrusta että on pehmeä.. Täytyy np-ultrassa kysäistä, ettei jää vaivaamaan seuraavaan neuvolaan asti. Tulipa testiä taas!

*helene 9+4*

Vierailija
71/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tosta vielä, että minä olen myös hankkimassa tuota kotidoppleria, jahka vertailen ensin hieman hintoja eri puolilla, hintahaarukka näkyy olevan hurja, 40-80e..

Vierailija
72/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tervetulotoivotuksista :) Tämä on kiva ketju kun on saman kokeneita ja toisaalta raskaudet eri vaiheissa. Tuo tissien rutistelu kuuluu myös päiväohjelmaani, varsinkin poikaa odottaessani kun vuotoa tuli monta viikkoa ja ajoittain tosi runsaana.

Huh, tämä aamu alkoikin kyllä mahtavasti. Heräsin joitain minuutteja vaille kahdeksan. Poika nukkui vielä ja mies oli lähtenyt töihin. Olin nousemassa ylös kun kuulin koputuksen... siellä oli pojan fysioterapeutti! Olin totaalisen unohtanut koko käynnin! Äkkiä poika vaatteisiin ja jumppaamaan. Hyvin se meni, jaksoi jopa paremmin kuin jos ollaan herätty ajoissa. (Pojalle aloitettiin ft kun ei vielä ryöminyt 8kk la:sta. Nyt ryömii jo, mutta harjoitellaan konttaamista ja asennosta toiseen siirtymistä.) mutta olipas tosiaan aamu. Sen jälkeen mentiin vielä päikkäreille ja itsekin nukuin 2h!

Niin, se esittely myös täältä:

Nimim: minitassu

Ikä:32

Keskenmeno/t: 2/09

Lapsia ennestään: poika 04/08

Paikkakunta/ synnytyssairaala: Pohjois-Pohjanmaa/ OYS

La: joulukuun alkupuolella?

Nau: tuo tuhruttelu voi olla hermoja raastavaa, mutta jos syke on nähty niin keskenmenoriskin pitäisi olla jo hyvin pieni. Mutta ymmärrän kyllä hyvin huolesi. Uskotaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin! :)

Helene, ihanaa kun ultrassa kaikki on hyvin :) Toivottavasti saat painosi nousuun. Hb oli kyllä tosi hyvä, varsinkin jos olet pystynyt nesteitä nauttimaan eli ei johdu kuivumisesta. Saapa nähdä miten itsellä kun oli tuo km juuri edeltävästi ja vuotoa oli reippaasti enkä hölmöyksissäni ottanut rautakuuria sen jälkeen.

Irish, ajattelin kyllä itsekin otattaa tuon veriseulan. Vaikka en tiedä onko siitä kovin paljoa hyötyä. Ystävälläni todettiin riski 1/20 ja kävivät lisätutkimuksissa ja terve tyttöhän sieltä tuli. Toiselle tutulleni kävi taas päinvastoin eli heille syntyi down-lapsi eikä testit sitä näyttäneet etukäteen...

Virva, kyllä täälläkin pääsisi yksityisesti helpostikin ultraan, mutta ajattelin malttaa mieleni ja odotella tuon vajaa 2 vkoa. Päätettiin miehen kanssa odotella "rauhallisesti" kunnallisia tutkimuksia. Vaikka olisihan se tosi ihanaa käydä kurkkaamassa onko siellä elämää... Tällä hetkellä luotetaan raskausoireisiin (vaikka eiväthän ne takaa mitään). Ollaan kuitenkin lähdössä käymään pojan kanssa rovaniemellä. Sieltä kun tullaan onkin heti neuvola ja siitä viikon päästä ultra...

minitassu, rv:a arvotaan edelleen :)

Vierailija
73/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriseulasta: Käytiin ultrassa, josta pistivät heti lapun veriseulaan, ei siis mistään syystä, mutta olettivat ilman muuta että mennään. Ei menty, kun ei turvotusta ollut niskassa, käveltiin vaan ohitte siitä. En tahtois kuitenkaan tehdä aborttia.

Dopplerista: Itte tykkään kamalasti! Ja vaikka jokkut vouhkaa netissä, että "onkohan se turvallinen", niin halojata halloo on! :D Doppler-ilmiö on se, kun ambulanssi kiitää ohi, ja ääni kuuluu ensin kimeänä, sitten kun se ohittaa kuulijan niin ääni madaltuu. Dopplerlaite mittaa niitä ääniaaltoja. Se ei ees lähetä mitään aaltoja, vaan mittaa niitä mitkä sieltä mahasta tulee. Mitenköhän se vois ketään vahingoittaa? Ääniaaltoja on tavallaan niinku kaikkialla!

Jep mutta se on ollut ihana. On varsin mukavaa saada pienestäkin huolesta kuunnella naskalia. Äänet sain kuulumaan silloin kun doppler mulle saapui rv 12+jotakin, en tiiä jos olis kuuluneet aiemmin, ehkä. Sillon oli ainakin jo suht helppo löytää sydän, nyt on ehkä vaikeempi kun tuo kakru tanssii tuolla mahassa niin ympäriinsä. Koskaan ei ihan tiiä mistä sen löytää. :)

Niin ja joku vinkkasi huuto.nettiä. Mutta uä-geeli pitää kuitenkin tilata jostain muualta. Oma maksoi noin 60e, se oli sieltä kuuntelevauvaa.fi-sivulta. Olivat vähän epämääräisiä, eikä se tullut luvatusti, mutta tuli kuitenkin. Että varmaan kärsivällisellä odottamisella ihan luotettava.

Selkäsäryistä: Mulla tuli aika tosi aikaisin selkäsärkyjä. Jos makaan kovalla alustalla, tulee aivan järkyttävä särky, joka voi jäädä koko päiväksi ja vetää jalat alta kun astuu. En siis makoile enää saunanlauteilla tai telkkarin edessä lattialla. :/ Luulen, että sillon joku lonkan sidos on jo vähän löystynyt, ja hermo jää sinne jotenkin juntturaan. Uskon vakaasti, että kaikenmoisia särkyjä voi selkään tulla piankin.

Helene oon hyvinkin varma, että se pehmeys johtuu siitä kaksosesta. Ei kai se voisi pois muuten vuotaakaan, jos kohdun suu olisi kiinteä ja kiinni? Tai niin mun järki sanoisi.

Minitassu sulla tulee aika ihanan pienet ikäerot lapsille! :) Mukavaa. Niin minäkin tahtoisin sitten. Mutta tällä mun raskautumistahdilla ei voi kuin toivoo moista. :)

virva

Vierailija
74/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee pieni ikäero lapsille. Pitänee vielä sanoa kun ei ole nähnyt asukista vilausta *pitää sormet ja varpaat ristissä ja toivoo parasta* .... joo, tosiaan mekin yritettiin ensimmäistä melko pitkään ja sitten päätettiin antaa asian olla. Yllättäen sitten tärppäsikin kun suunniteltiin pitkää matkaa yms. Toisella kertaa toisesta kierrosta alkoi ja nyt km:n jälkeen heti seuraavasta. Eli ei se historia välttämättä toista itseään... Vaikka on varmaan vähän aikaista miettiä moista :) Mutta tosiaan meki haluttiin pienellä ikäerolla jos mahdollista ja nyt lasketuilla ajoilla on vajaa 1.5v eroa.

Helene, toi pehmeys ei välttämättä kerro mitään jos kanava ei ole lyhentynyt. Minulla todettiin pehmeyttä myös aika aikasessa vaiheessa. Se ei kuitenkaan kovista supisteluista huolimatta edennyt. Pojan syntymää edellisenä yönäkin tilanne oli ennallaan ja kanavaa oli jäljellä saman verran vaikka jälkikäteen ajateltuna synnytys oli jo käynnissä. Eli vaikka olen huono esimerkki keskosen synnyttneenä, halusin sanoa ettei se pehmeys ainakaan minulla edennyt kuin vasta kun poika syntyi ja kohdunsuun pehmeydellä ei ollut asian kanssa tekemistä.

minitassu

75/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet tosiaan vähän aaltoilleet. Viikko sitten ne olivat varsin vähäisiä väsymystä lukuunottamatta. Nyt viimepäivinä oireet ovat palanneet ja alavatsaakin nipistellyt tutulla tavalla.

Vähemmän ihania oireitakin on tullut lisää; nimittäin ripulia ja heräänkin siihen pari kertaa yössä, myös pissalle herään pari-kolme kertaa sekä siihen että suuta kuivaa. Koitappa tuossa nyt sitten nukkua...

Eilen jouduin töissä pitään ylimääräisen puolen tunnin lepopaussinkin kun syömään pääsyssä kesti liian kauan ja sen takia en sitten pystynyt ollenkaan syömään vaan tuli kauhean huono olo. Makasin toimiston sohvalla ja meidän rinnepäälliköt kyseli että onkos meidän hissityttö väsynyt :p Sanoin etten ole ku vähän huonovointinen johon toiset sit ensin kysyi että oonkos ollut juhlimassa ja kun sanoin "en" niin sit kysyivät että oonko kipeä ja kun taas vastasin "en" niin ne arvasivat mistä on kyse :p Puoli tuntia siinä makoilin ja sit hipsin takas hissille.

Huomenna käyn labrassa verikokeissa neuvolaa varten sekä np-ultraa varten. Eka neuvola-aika on kuitenkin vasta n. 2vk:n päästä kun siellä on vähän ruuhkaa... Sillon mulla olis viikkoja 10+6 että aika myöhäseen meni toi eka neuvola-aika... Olisin halunnut päästä aikasemmin; jos olisivat vaikka saaneet sydänäänet kuuluviin... Mutta kaipa se vain pitää jaksaa odottaa...

Laitetaanpa vielä noi omat tiedotkin tuohon:

Nimim: Danja

Ikä: 28

Keskenmeno/t: 08/08 tm?

Lapsia ennestään: -

Paikkakunta / Synnytyssairaala: LKS

LA: 24.11

Danja ja ötökkä rv 9+0

76/97 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet tosiaan vähän aaltoilleet. Viikko sitten ne olivat varsin vähäisiä väsymystä lukuunottamatta. Nyt viimepäivinä oireet ovat palanneet ja alavatsaakin nipistellyt tutulla tavalla.

Vähemmän ihania oireitakin on tullut lisää; nimittäin ripulia ja heräänkin siihen pari kertaa yössä, myös pissalle herään pari-kolme kertaa sekä siihen että suuta kuivaa. Koitappa tuossa nyt sitten nukkua...

Eilen jouduin töissä pitään ylimääräisen puolen tunnin lepopaussinkin kun syömään pääsyssä kesti liian kauan ja sen takia en sitten pystynyt ollenkaan syömään vaan tuli kauhean huono olo. Makasin toimiston sohvalla ja meidän rinnepäälliköt kyseli että onkos meidän hissityttö väsynyt :p Sanoin etten ole ku vähän huonovointinen johon toiset sit ensin kysyi että oonkos ollut juhlimassa ja kun sanoin "en" niin sit kysyivät että oonko kipeä ja kun taas vastasin "en" niin ne arvasivat mistä on kyse :p Puoli tuntia siinä makoilin ja sit hipsin takas hissille.

Huomenna käyn labrassa verikokeissa neuvolaa varten sekä np-ultraa varten. Eka neuvola-aika on kuitenkin vasta n. 2vk:n päästä kun siellä on vähän ruuhkaa... Sillon mulla olis viikkoja 10+6 että aika myöhäseen meni toi eka neuvola-aika... Olisin halunnut päästä aikasemmin; jos olisivat vaikka saaneet sydänäänet kuuluviin... Mutta kaipa se vain pitää jaksaa odottaa...

Laitetaanpa vielä noi omat tiedotkin tuohon:

Nimim: Danja

Ikä: 28

Keskenmeno/t: 08/08 tm?

Lapsia ennestään: -

Paikkakunta / Synnytyssairaala: LKS

LA: 24.11

Danja ja ötökkä rv 9+0

Vierailija
77/97 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa alkaa vähän helpottaa, eilen oli aika kammottava olo, mutta nyt hyvin nukutun yön jälkeen on ihan siedettävä. Lähdenkin tänään taas kouluun yrittämään esseen kirjoitusta, taaaaaaas.

minitassu, meillä kävi vähän samalla tavalla. Oli ollut ensin vuoden yrittämisen jälkeen km, ja sen jälkeen isot surut. Aloin sitten miettiä ittelleni uutta tekemistä ja miettimistä, ja meinasin lähteä vaihtoon ruotsiin. Kaikki oli jo järjestetty, mutta mietittiin vielä kierronkartoitusta samaan syssyyn. Oltiin sitten käyty jo puhumassa, ja seuraavasta kierrosta oli tarkoitus käydä se tekemässä, mutta sitten sain elämäni ekan todistetun ovisplussan ja siitähän tää lähti. En oikein tiedä uskonko siihen rentoutumisteoriaan, mutta hassu sattuma se oli. Kai sitä täytyy olla jotenkin edes.. rento.

Danja tuo suun kuivaminen oli mullakin ihan kammottavaa sillon alussa. :) Monta kertaa yöllä kävin sekä pissalla että juomassa. Lisäksi oltiin Annantalolla opintokäynnillä, ja oli aivan järkyttävä jano. Vieressä oli juoma-automaatti, siis semmoinen raana mistä suihkuaa vettä. Katsoin sitä kuin janoinen autiomaalla grandi-purkkia, mutta kierrättäjän puhe vain jatkui..Se kierrättäjä puhui jotain, ja sitten sanoi jotain lopettelemisesta, ja ryntäsin juomaan, mutta siinä ryystäessäni huomasin, että ei se ollutkaan lopettanut vaan aikoi tehdä niin kohta. Kaikki tuijjotti, ja suljin sen hanan varovasti. :D Janotti vaan niin järkyttävästi! Kait se johtuu lisääntyvän veren määrästä.

Niin ja varmaan on ihan hyvä, että sun neuvola on vasta tuolloin, koska mulla ei ekalla kertaa edes yritetty kuunnella sydäntä. Mulla oli neuvoja 7+3 kait ekaa kertaa. Olisin toivonut, että oisivat yrittäny, mutta eip.

Olin jotenkin epäröinyt, etten oikeasti olekaan tuntenut liikkeitä vaan kuvitellut ne. Kumminkin eilen sitten tökkiessäni taas kerran tuota naskalia dopplerilla kuulin ja tunsin liikkeet samaan aikaan. Että eiköhän ne olleet juuri sitä minkä luulinkin. :)

17+2

Vierailija
78/97 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin sain neuvola-ajan varattua. Ens viikon torstaille sain ajan. rv 8+1/8+4 on silloin. Mahtaisko voida vielä syke kuulua? Ei taida vielä siellä suostua ees kokeilla. Esikoisesta yritettiin kuunnella n.rv10, mut ei kuulunut. Ultrassa selvis että oli istukka edessä, niin siks ei kuulunut. Nyt en tiedä missä se lienee.

Ikäerosta, mä oisin halunnut suht pienen ikäeron lapsille, mut nyt tulis reilu 3 vuotta. Jos ei ois ollut km:ja niin ois tullut 2.5. Näin jälkikäteen aateltuna ei isompii ikäero niin haittaa. Esikoinen on nyt jos sen verran iso, ettei tarvii kauheesti kanniskella ja pukeekin vähän jo itse ja vaipoistakin toivon mukaan päästäis ennen vauvan tuloa. Nyt on ollut niin kaamee väsymys, että vauvan kans vois olla aika raskasta.

Sais tuhruttelu jo loppua. Vaikka tietää ettei oo tuulimuna eikä kohdunulkoinen, se silti jänskättää. On vähän masentunutkin olo, kun ei oikein jaksa tehdä mitään ja kauhee sotku kotona. Uutta isompaa vuokra-asuntookin etsitään, mut ei oo oikein näköpiirissä sopivia. Alkaa tää huonokuntoinen kaksio ahdistaa.

nau rv7/7+3

Vierailija
79/97 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nau, ei ne välttämättä koita edes kuunnella kyllä. Mulla ei ees yritetty. Ja ihan hyvä niin, olis ollu kurjampi juttu jos ei olis kuulunut. Sit olisin varmaan joutunu ryntäämään yksityiselle ultraan heti. Ja ikäerosta vielä, on pitemmissäkin ihanuutensa! Nyt sun 3v vähän paremmin tajuaa olevansa isosisarus, ja voi vähän auttaa ja tuntea olonsa tärkeeksi. :) Tai olla mustasukkanen.. :D Mutta tosiaan on helpompi hoitaa.

Meillä oli tänään eka perhevalmennus, ja se oli aika kuraa. En tiiä, en oikeen tykännyt siitä lentelystä, se oli justiin sitä "pikku perhosesi siipien kosketus"-osastoa. Ja meiän piti kauheesti pohtia millainen vauva saadaan, ja olin ihan että mistäs minä sen tiiän, ja enpä oikeastaan välitäkään, saa olla mimmoinen on. Ja eikös eka kommentti ollut sitten se klassinen "tää on varmaan jalkapalloilija, kun potkii niin paljon"phuoh. Mutta katottiin sitten imetysvideo, ja se oli ihan ok, vaikkakin tosi asenteellinen. Ei esimerkiksi mitään puhetta ongelmista, kipeistä nänneistä tai itkevistä lapsista, haastateltavienkin lapset heräs aina nauraen ja oli rauhallisia aina.

ensi kerralla meillä on kotitehtävä, jossa meiän pitää siis miettiä millainen rytmi lapsella on. Hohhoi, sekin vaihtelee yhelläkin lapsella koko ajan, ja msitä mää sen tiiän! Ja sit sinne tulee joku "ihka oikea vauva", enkä tiiä mimmosta sekin sitten on. Mä joudun työnkin puolesta kauheesti tilanteisiin, joissa oletetaan mun aina automaattisesti rakastavan kaikkia lapsia ja että tahon aina vapaa-ajallakin hoitaa muiden muksuja ja ottaa niitä syliin ja leikittää. Jos tuolla on pätkääkään semmonen "ihastellaas nyt tätä vieraan ihmisen lasta" niin en jaksa. :D En tiiä kuulostako nyt ihan takakireeltä, mutta jotenkin.. jotenkin vaan oli niin yliäiti-asennetta tuolla. Ei mitään oikeita ongelmia käyty läpi, vaan semmosta onnea ja autuutta vaan.

no, tietty kyllähän ne neuvolassa sitten auttaa ongelmissakin jos niitä tulee myöhemmin. Mutta silti.

Ja kauheen eri kokosia mahoja oli! Mun maha oli suurimmasta päästä, vaikka on myöhin la. Hassua.

virva, 17+4

Vierailija
80/97 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireilua oireilua... :D

Kaksi päivää sitten alkoi ne totaaliset tissikivut, ei voi suihkuakaan suunnata niille kun sattuu, saati että nukkuisi enää vatsallaan, AUTS!! Pahoinvointi tuntui hetken (varmaan puolisen päivää..) ihan siedettävältä, tänään sitten taas heti aamusta asti ja sitä kauheaa keinutusta päässä, kuin karusellista olisi juuri astunut pois.

Mietin tuossa aamusella, että ylihuomenna on viikkoja samanverran mitä oli helmikuussa kun tuulimuna antoi ekat oireensa. Vaikka nyt tilanne onkin täysin eri, kun tiedän että masussa elelee pikkuinen, niin aloin miettiä miten vahva sitä onkaan ollut kun selvisi järjissään siitäkin, on tämä kuitenkin suht pitkä aika luulla että masussa joku kasvaa, kun siellä sitten ei eläjää ollutkaan. Kyllä meissä naisissa on niin mahtava sisäinen vahvuus, että miesten tulisi ihan kadehtia :D

Ai niin, eilen illalla kun pahoinvointi oli siedettävä, söin vihdoin vähän sitä himoitsemaani grillibroileria, kyllä janotti pirkuleesti läpi yön ja tänään on turvottanut ihan urakalla, enpä taida viitsiä jatkossa sitä sitten syödä, tapana kun on mun kerätä nesteitä raskausaikoina, niin ei viitsi ihan väkisin turvottaa lisää.

Kävin myös aamulla katselemassa vaatekaupoissa, etsiskelin kesähousuja, kun varmaankaan ei ole edes toivoa kesällä saada kiinni normaalicapreja, löysinkin yhdet toooosi elastiset caprit venykevyötäröllä, ne lähti sitten pikaisesti mukaan, kun oli niin huono olo etten jaksanut jäädä kaivamaan muita. Onpa edes jotain sitten mitä vetää päälleen ensialkuun. Äippävaatteita en uskalla edes katsoa vielä, näkee sitten millainen vatsasta alkaa kasvaa kesällä niin sen mukaan sitten hankkia uutta.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

*helene 10+0*

ps.hermione oli vauvakuumepuolelle laittanut listan plussanneista haahuista, ei nyt elintärkeää mutta miksihän olin pudonnut plussanneista pois..