Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMET 2009 Huhtikuu

01.04.2009 |

Uutta pinoa uuden kuukauden kunniaksi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa :) Ihanaa. Tänään on ollut taas mukava ilma, kevät taitaa sittenkin tulla.

Meidän poika on nyt 4vkoa ja hienosti menee. Syö suht tasaiseen tahtiin, mukavat 3-4h syöttövälit ja siinä väleissä syödään tuttia. Tämä pikkumies meinasi pitää minua huvituttina monena iltana kunnes saatiin tutti uppoamaan ;) Nyt hän syö tyytyväisenä pahimpaan imemisen tarpeeseen tuttia ja elämä on paljon helpompaa näin.

Olen kerhoillut ja puistoillut ahkerasti vauvan ja toiseksi nuorimman (2v) kanssa. Päivät menee vauhdilla.

Mies on jäämässä kuukauden päästä kotiin, useampi viikko "vapaata" on tiedossa, hänenkin työpaikalla on yt-neuvottelut ja lomautukset iski päälle. Sitä miettii nyt vaan, että miten me pärjätään taloudellisesti kun liitossa on 8 viikon jono päivärahoissa. Tilistä jää puolet pois... ja kolmessa otteessa. Onneksi ovat sentään vähän jaksottaneet lomautuksia ettei kaikkea ole yhteen palaan.

Pitänee mennä unille, poikakin nukkuu vielä. Ennättää ehkä tunnin nukkumaan ennen maitotankkausta.

Z ja pojan pollukka 4vkoa sekä muu katras

Vierailija
22/43 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään ottamassa vauvalle rotarokotus. Olipahan milenkiintoinen reissu... Ensiksi hain itse lääkkeen apteekista, sitten menen vauvan kanssa neuvolaan, jossa täti aukaisee purkin ja sitten minä itse annan sen lääkkeen sinne suuhuun... Hei haloo!!! Olisin tämän voinut tehdä kotonakin, koska luultavasti mulla olisi sen verta älyä löytynyt, et olisin osanut sen purkin itse avata:)

Seuraava satsi annetaan neljän viikon päästä, jolloin myös seuraavan kerran punnitaan ja mittaillaan. Tuntuu kyllä, että tuo tyttö kasvaa kohinalla,niin isolta jo tuntuu! Kovasti myöskin hymyilee ja juttelee:) Ihanan aurinkoinen tapaus! Ja mukavassa 3-4 tunnin syöntirytmeissä elelee ja päivisin nukkuu pariin otteeseen kolmen tunnin unet...Et ei voi pahemmin valittaa:)

Viikonloppuna on ristiäiset, en niitä kauheasti odota... ahdistaa oikeastaan ajatus ja siivoaminen ei pahemmin nappaa. Mutta kiva saada vauvalle nimi, tytöt jo kovasti odottavat minkä nimen pikku siskosta tulee:)

Joku kyseli raskauskiloista. Mulla niitä tuli vain kymmenisen ja kaikki on lähtenyt. Hyvä niin! Tosin kroppa on kyllä ihan erimallinen kun ennen raskautta...Ja hieman kiinteytystä kaivattaisiin!

Miina ja tyttö kohta 8vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottelen täällä että vauva heräisi ja päästäisiin kartsalle hengaamaan:) Sen verran änisee, että eiköhän kohta herää. ollaan jo päästy miehen kanssa samoille linjoille vauvan nimestä. Kiva päästä sanomaan nimellä. Meinasin pyytää omaa äitiä siivous apuun ja ehkä anoppiakin. Vielä pitäisi miettiä tarjottavat. kaikkea en tee itse. Gluteenittoman kääretortun ja ehkä juustokakun ainakin.

No nyt neiti heräsi. Palailen paremmalla ajalla.

Jonttu ja neiti 4 vkoa

Vierailija
24/43 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kommentoimaan, että myös minulle kävi niin että annoin rotarokotteen itse vauvalle. Terkka kuitenkin sanoi, että huoneessa pitää olla 15 min, jotta nähdään tuleeko akuuttia allergista reaktiota. Tätä varten terkalla on huoneessa kortisoonia ja adrenaliiniä. Tämä 15 min odotus on kuulemma aina pidettävä saa rokotteen kuin rokotteen (en kyllä esikoisesta muistanut kuulleenikaan). Ai niin ja Rotax aineesta ei vauvalle tullut mitään oireita; itse on vain pitänyt pitää hyvää käsihygieniaa kakkavaippojen osalta. Meillä toinen satsi otetaan vappuaattona.

Meillä myös ihanaa arkea elellään... poika kasvanut 1800 g syntymästä ja senttejä on tullut 8. Selässä ja käsissä alkaa pikkuhiljaa tuntumaan tämä 5 kg:n punnus!

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

-vauvaksi- ja Niklas kohta 9 vkoa

Vierailija
25/43 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me kyllä odotettu mitään 15 minuuttia vaan heti se meidät pisti sieltä pihalle. Meilläkin seuraava satsi otetaan vappuaattona:) Mutta nyt siivoamaan, huomenna ristiäiset. Papista ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka lupasi ajoissa olla yhteyksissä... No mutta onhan tässä vuorokausi aikaa h-hetkeen,

Vierailija
26/43 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut kiukkuinen mamma tänään, ja vähän eilenkin, mistä lie johtuu..! ;( Isot lapset on olleet niin täpinöissään virpomisesta, että hermo menee äidiltä. Ja raivostuttaa meidän keskimmäinen poika 6 vee, joka ei millään halunnut tehdä vitsoja, kun väsyttää ja ties mitä tekosyitä ja sitten itketään, kun ei ole vitsoja ja ruinataan isosiskolta, joka teki niitä eilen ahkerasti. Tämä ei ole yksittäinen tapaus, vaan enemmänkin pojan toimintatapa / luonne / temperamentti, jota minun on tosi vaikea sietää... No juu, se siitä. Nyt poika palasi kierrokseltaan ja oli tyytyväinen, joten ehkä minunkin pitää yrittää rauhoittua...

Rotarokotteesta: Meillä terkkari antoi rokotteen, mutta tuntuihan se vähän hassulta seistä siinä odottamassa, kun toinen kaataa rokotetta suuhun... Meillä toinen satsi 3 kk neuvolassa reilun parin viikon päästä. Meillä tyttö oli kyllä seuraavan päivän selkeästi kiukkuinen ja paukkui kovasti. Yöksi pistin sitten suponkin ja silloin nukuttiin hyvin.

Itse olen taas vaihteeksi antibioottikuurilla. Keuhkot täynnä limaa ja kuumettakin oli tuossa toissapäivänä. Koko alkutalvi on ollut tällaista yskimistä ja puolikuntoisuutta, alkaa mennä jo hermot siihenkin. Heti kun vähän tästä kohenen, niin liityn tuohon läheiselle kuntosalille ja alan käydä siellä säännöllisesti, kun tuntuu, että muuten ei pysy kunnossa. Selkäkin on jumittanut jo pari viikkoa, vaikka kuinka olen yrittänyt venytellä. Ei siihen muu auta kuin treeni.

Toivottavasti muut on aurinkoisemmissa tunnelmissa tänään..!

Hilpsu ja tintti 10 vkoa

Vierailija
27/43 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan yksinpuhelua, kovin hiljainen on tämä meidän pino... Itsekin tulee kyllä käytyä puuskittain, silloin kun sattuu olemaan aikaa. Jotkut päivät on vain sellaisia, ettei ole mitään saumaa.

Tänä aamuna on jo parempi olo, antibioottikuuri alkaa ilmeisesti purra, joten mielikin on parempi. Ulos en ole vielä uskaltautunut eikä ilmeisesti kannatakaan, sen verran pölyistä tuolla on. Mutta vähän raitista ilmaa tekisi mieli kyllä haistella...

Vauveli on ollut pari päivää tosi kiukkuinen ja nukkunut vain pätkissä. On myös paukkunut paljon eli ilmesesti mahakivut vaivaa. Viime yöksi pistin supon, että saataisiin ehkä nukuttua paremmin ja kyllähän se auttoi, saatiin yksi pidempi pätkä ja muutama kohtalainen. Toivottavasti mahakivut lakkaa, ei voi kuitenkaan joka yö suppoa laittaa! Ja tietysti täytyy myös pohtia, ettei kyse ole jostain muusta kivusta.

Raskauskilojen kanssa menee täällä aika huonosti. Niitä tuli kymmenen kiloa ja lähti sairaalassa 6 kg, mutta nyt on tullut vähän takaisin, joten 6 kg:sta pitäisi taas päästä eroon. Samalla tavalla kävi edellisen kanssa, imetysaikana paino vain nousi, kun söin suklaalevyjä väsymykseeni... Minulla on hirveä syöpöttelytarve iltaisin ja kun ei tule urheiltua muuten kuin tuota kärryttelyä, niin siinä on kaksoisvaikutus. Mutta nyt aloitan tuon salitreenin, jospa se antaisi taas selkärankaa tähän hommaan. Miehen kanssa myös eilen puhuttiin, että jos tsempattaisi yhdessä tuon iltasyömisen kanssa, hänelläkin on noita raskauskiloja kertynyt..! :)

Mitenkäs meni ristiäiset niillä, joilla oli viikonloppuna? Miinalla ainakin oli?

Hyvää alkuviikkoa!

Hilpsu ja tintti 10 vkoa

Vierailija
28/43 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko mäkin muutaman rivin kirjoittaisin niin ei menisi Hilpsulla yksinpuheluksi:)

Maillä juu vietettiin lauantaina ristiäisiä ja ihan mukavasti meni, mutta olen silti erittäin tyytyväinen, et juhlat ovat nyt takanapäin! Tyttömme sai nimekseen Alma Elviira. Alma nautti suunnattomasti saamastaan huomiosta. Sylivauva kun on niin mikäs sen mukavempaa kun kierrellä sylistä syliin:) Itselle päivästä jäi päälimmäiseksi kaaos-olo,mutta eiköhän vieraat nauttineet!

Alma on ollut nyt eilisestä asti tosi räkäinen:( Syömisestäkään ei meinaa tulla mitään ja sitten pulauttelee isosti... Toivottavasti menisi pian ohi!

Torstaina olisi jälkitarkastus meikäläisellä, saa nähdä kuin paikat ovat "toipuneet". Lantionpohjan lihakset on ainakin heikossa hapessa, kun aivastaessa lirahtaa housuihin:( Kovasti olen niitä yrittänyt treenata, mutta ei tunnu auttavan...

Vierailija
29/43 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireesti ennen neuvolaa.. Meillä oli eilen ristiäiset ja nimi myös siinä yhteydessä kerrottiin, eli Senja Vilhelmiina tuli meidän tytöstä. Kohta tosiaan neuvolaan, saapi tyttö eka annoksen rotategiä. Yritän tulla päivittämään kuulumisia ja tarkemmin myös lukea muiden kuulumisia, mutta nyt tyttö pitää herättää että ehditään ajoissa.

Sittis

Vierailija
30/43 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö vielä nukkuu neuvolareissun jäljiltä. Painoa oli nyt 5405g ja pituutta 58,5cm. Että pitkä ja suht hoikka tyttö on. Miina, minusta teillä tuli tytölle oikein nätti nimi! Meillä meni viimeyö nukkuessa, Senja heräsi vain kerran syömään ilmeisesti juhlat otti voimille. Nytkin on koko päivän enimmäkseen nukkunut. Muutenkin meillä yöt sujuu rauhallisesti, max. 3 kertaa tyttö herää syömään, mutta yleensä vain kahdesti. Esikoinen oli täysin toista maata aikanaan...

Mulla on nyt energiaa, mutta se varmaan johtuu siitä, että mulla on nyt painoa 13kg vähemmän kuin ennen raskautta. Vielä on paljon pudotettavaa ja mulla myös mies alkaa kaverina liikkumaan ja tuota ruokapolitiikkaa tarkistamaan.

Me ollaan kans käyty ahkerasti kerhoissa ja olen saanut uusia äiti ystäviä. Se on varmaan myös yksi syy, miksi mieli on hyvä.

Nyt taas tarttee mennä. Jaksamista kaikille vauva-arkeen toivottavasti saatte välillä levähtää.

Vierailija
31/43 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidänkin vauva sai:) Meidän vanhimman tytön toinen nimi on myöskin Vilhelmiina:)

Vierailija
32/43 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika sai lauantaina nimen, mutta yksityisyydestäni olen niin tarkka etten viitsi sitä täällä kertoa, sorry vaan kaikille. Jos olisi suljettu keskustelu niin ilman muuta silloin kertoisin.

Millä ihmeellä olette saaneet vauvoille tutin käyttöön, meillä ei poika millään huoli. Ei vaikka kuinka yritän. Nyt ostin taas uudenlaisen, tommee tippeen, jos se kelpaisi...Nukahtaminen on vaikeeta kun ei halua maitoa, suuttuu rinnalla kun sieltä tulee, mutta ei osaa nukahtaa ilman tissiäkään. Ihan huudoksi aina menee nukutukset. Olen yrittänyt kantaa sylissä, hytkyttää sylissä, rintarepussa, keinuttaa, laulella... vaikka mitä, mutta ei nukahda ilman tissiä. Ehkäpä aika tässäkin auttaa.

Viikko sitten kirjoittelin ja tuskailin imetyksen kanssa, nyt se alkaa vihdoin sujua eikä ole tarvinnut lisämaitoa enää antaa (koputtaa puuta). Itsekin olen jaksanut paljon paremmin kun yöt on vähän rauhoittuneet. 2-4 kertaa syödään yöllä, mutta onneksi poika nukahtaa heti syönnin päälle. Mahavaivaa on ollut ja kakka on tullut tosi harvaan, ehkä kerran viikossa. Aikoinaan kakkosen kanssa opettelin tietynlaisen vatsan hieronnan jota eilen kokeilin ja poika tekikin tänään kakat kolmesti!! Liekö sattumaa tai sitten se hieronta tosiaan toimii. Auttoi kyllä kakkosenkin kanssa.

Kaikki kunnioitus Zeldattarelle ja muille jotka saavat arjen sujumaan vauvan ja muiden pienten kanssa. Itsestä tuntuu etten selviä mihinkään tiettyyn aikaan. Kertaalleen yritin kaupassa käydä pojan kanssa, mutta se meni ihan huudoksi. Pakko oli lähteä kotia kesken kaiken.

Hilperiina ja poika huomenna 7 vkoa

Vierailija
33/43 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskasti tullut kirjoteltua, kun päivät on niin touhua täynnä, jotenkin tuntuu sitlä, että vuorokaudessa on nykyään muutama tunti vähemmän =)

Pojalla nyt siis ikää kohta 9 viikkoa. Tänään oltiin lääkärineuvolassa, pituutta 60 cm (+4 cm) ja painoa 6530 (+1,5 kg), eli tosi hyvin kasvaa, maito siis riittää hienosti. Välillä tulee tunne, että mitä jos se ei piisaakkaan...aina täytyy jostain murehtia. Yöllä syöpöttelee 1-3 kertaa, yleensä sen 2 ja päivällä suunnilleen 2-4 tunnin välein. Hyvin nukkuu yönsä ja päivälläkin mukavasti, yleensä muutamat kunnon unet. Ihanaa kun voi nukuttaa ulkona vaunuissa ja mäkin oon jo rohkaistunut pukemaan pojalle vähemmän vaatteita, toppasin niin kovasti aluksi, että nukku sen takia varmaan hiukan huonommin. Aina sillon tällön päiviä, että päikkärit ei kunnolla maita, mutta sitten nukkuu taas hienosti. Muutama päivä sitten koisi vaunuissa 5 ja puoli tuntia yhtä soittoa...

Hyväntuulinen ja hymyileväinen poju on, jos vaan on kunnolla nukkunut. Aamuisin on hiukan masuvaivoja, kunnolla paukuttelee ja sitten olo helpottuu. Röyhtäytykset on pop, mutta joskus öisin jää huonolle, kun tahtoo jo nukahtaa ennenkun on röyhtässytkään.

Ihan mukavasti siis on mennyt, ei mitään kummempia murheita.Sunnuntaina on ristiäiset, täytyy siivoilla ja leipoa tällä viikolla. Nimi on jo päätettty ja papin juttusilla käyty. Juhlat siis pidetään kotosalla ja vaan lähipiiri tulee, eli ei mitään kovin suuria kemuja tuu. Sellasia tänne, koitan kirjotella hiukan ahkerammin!

T:Hannekka ja Armas

Vierailija
34/43 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tännekkään mitään sen ihmeempiä kuulu...Joskus on helpompia päiviä ja joskus huonompia...Tänään on vähän huonompi,ku poitsu ei suostu oikeen nukkumaan ja viime yöki meni aika valvoessa...!:(

Mahaa taitaa kipristellä taas,kun kakkaakaan ei oo tullu 5 päivään ollenkaan!

Ajattelin hommata sellaisen vauva kiikun,mikä toimii paristoilla.Onko kellään kokemusta sellaisesta?

Kun poika on aika kanneltava,niin ajattelin että siinä voisi viihtyäkkin,kun se keinuu ja musiikki kuuluu...:)

meilä on kans sunnuntaina ristiäiset ja nimi vielä vähän hukassa,mutta onhan täs vielä aikaa...;)

On kyllä mukava lukea muittenkin vauva-arjesta,ja että muillakin ei ole aina niin helppoa...

santtuvm82 ja potsu kohta 8vk

Vierailija
35/43 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole ilmoittautunut vielä helmikuisiin mutta nyt olis muutama kysymys eli 8vko vanhan tytön äiti kysyy; Onko teille(jotka olette ottaneet rotarokoitteen vauvallenne) suositeltu rokotetta jossain esim.neuvolassa? Eikös sen joudu itse kustantamaan?

Entä onko vauvoillanne ollut vielä flunssaa tms.? Meillä on tytöllä alkanut nuha ja viime yön nukkui tosi levottomasti.Normaalisti nukkuu kolmen tunnin pätkiä ja nyt heräs tunnin välein ja tuhtas vaan kun syöminen oli vaikeeta.Kuumetta ei ole,pelkkä nuha toistaiseksi ja kysynkin voiko näin pienelle laittaa yöksi suppoa ja onkohan siitä edes apua pelkässä nuhassa.Kokemuksia?

Tytöllä on 3v ja 5v isoveljet mutten muista heille tarvinneen laittaa suppoa noin pienenä.Keittosuolatippoja laitan yöksi mutta onko muita helpotuskonsteja? Nukkuu melkein koko yön vieressä eli päätyäkään ei voi kohottaa.

Ja niille jotka ovat saaneet vauvan syömään tuttia.Miten?? Meillä neiti itkee kahta kauheammin kun lykkää tutin suuhun ja melkein kyökkää joka kerta.Ja olen ostanut jo kolmea eri merkkiä tuttia.Eipä tuo kyllä syö pullostakaan eli tämä mami ei vielä kampaajalla tms. istu.

Mami ja tytsy 8vko

Vierailija
36/43 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina ja Sittis, kauniit nimet saivat tyttönne! Meillä ristiäiset vielä odottavat tuloaan...

Pakko sanoa, että kaikkien kirjoitukset kuulostavat tosi tutuilta! Varsinkin Hilperiinan viesti oli kuin omasta näppiksestä! Meilläkään ei tutti maistu, yöunille meno hakusessa, kakkaa pantataan välillä ja päiväunet nukutaan hyvin. Ja tsemppiä kaikille nuhanenille, ei ole kivaa pienen sairastelua katsoa. Meillä toistaiseksi pärjätty tukkoisella nenällä. Ja täältäkin hatunnosto Zeldattarelle, kun jaksat arkea pyörittää kuin tuosta vain! Meillä mennään kyllä ihan vauvan ehdoilla ja isommat saa odotella, valitettavasti.

Tutti ei tosiaan kelpaa millään, huuto vain yltyy, kun yrittää sitä tuputtaa. Ja kuten Hilperiinalla, yöunille meno on välillä huutoa, kun äidin pitäisi toimia huvituttina ja sitten sitä maitoa tuleekin, niin siitähän kiukku nousee. Nyt olen pari iltaa koittanut hyssytellä tytön unille sylissäni siinä telkkaria katsellessa, kun on ensin kunnolla tankattu. Sammuu syliin ihan nätisti ilman mitään kitinää, mutta siirto sänkyyn ei suju, havahtuu siihen. Eilen kömmin sitten itse vauvan kanssa sänkyyn. Kun havahtui, tarjosin tissiä ja sitä luputti hetken ja nukahti! Havahtui hetken kuluttua tosin vielä uudelleen ja siinä vähän aikaa meni taas luputellessa, mutta nukahti lopulta. Tämä on tähän astisista ollut kevyin vaihtari. Huvittavaa jotenkin, miten aina miettii uusia vaihtoehtoja, että miten tämän homman saa toimimaan.

Tuttihommelia puolestaan yritti mies pari iltaa sitten, ja se onnistui huomattavasti paremmin kuin minulta. Mies sai vauvan jopa hieman syömään tuttia, kun jos minä tarjoan, niin huutaa vaan. Olisiko niin, että tietää, että minulla on muutakin tarjolla eikä tutti kelpaa? Uskon, että ennemmin tai myöhemmin tutti kelpaa, vielä ei vain ole sen aika. Sama ongelma oli jälleen kerran edellisen lapsen kanssa.

Yöunet on nyt maistuneet aika kivasti, n. 22-3 ja siitä eteenpäin parin tunnin välein kahdeksaan, yhdeksään asti. Näillä unilla olen hyvin pärjännyt.

Hannekka: Teillä jo komean kokoinen poika, en nyt muista minkä ikäinen, mutta kuitenkin! Meillä tyttö oli vähän vajaa kaksikuisena vain nelikiloinen ja 54 cm pitkä..! Toivotaan, että mittaa ja painoa on kolmikuukautis neuvolaan kertynyt vähän enemmän. Ja minäkin toppailin alkuun liikaa neitiä ja kumma, kun nukkui huonosti! Tuntui hurjalta pistää vain ohut haalari makuupussin sisään, mutta niin se vain tuolla on lämmin, kun aurinkokin alkaa lämmittää parveketta (lasitettu sellainen).

Santtu: Kannattaa varmaan käydä jossain kaupassa tms. kokeilemassa, viihtyykö poika kiikussa, ettei turhaan osta, jos ei viihdykään..? En ole kokeillut sellaista, joten en osaa sanoa kokemuksia. Mutta voin lohduttaa, että ei tätä kanniskeluaikaa niin kauaa enää kestä, hankalin vaihe on jo takana. Itseä helpottaa, kun on useampi piste, missä vauva hetken viihtyy ja kädet saa levätä. Meillä tällaisia ovat hoitopöytä (on laitettu paljon värikkäitä kuvia seinille ja ekat pupu-helistimet on jo ihan poppiksia, tosin vain katseltuina), sitteri (siinä tykkää keittiössä katsella, kun touhuilen tai juttelee tai näyttää kuvia kirjasta) ja pinnis (kuunnellaan musiikkia ja jutellaan). Vauva viihtyy meillä myös aika pitkään sohvalla vieressä tai vähän koholla olevien jalkojen päällä, naama istujaan päin köllötellen, vähän kuin sitterissä, kun juttelee tai vaikka lukee lehteä ja vauva voi katsoa kuvia. Muistan esikoisen kanssa kanniskelun olevan tuskaa eikä ollut näitä isompia viihdyttämässä, joten sympatisoin kovasti. Tsemppiä, kuukauden parin kuluttua vauva osaa jo tarttua leluihin ja aika kuluu paremmin!

Mamacat: Meille suositeltiin rota-rokotetta neuvolassa, kun jos rota iskee, niin seuraukset pienelle vauvalle aika ikävät. Sen joutuu itse kustantamaan ja onhan tuo hintava (n. 150 eur koko hommeli), mutta me ajattelimme sen olevan sen arvoista. On tulossa rokotusohjelmaan, mutta valitettavasti vasta syksyllä. -Flunssaa tai nenän tukkoisuutta meillä on ollut melkeinpä koko ajan, mutta ei onneksi kovin pahana. Voi laittaa suppoa, mutta enemmän auttaa ehkä ilmateiden auki pitäminen eli suolatippoja monta kertaa päivässä ja niistäjällä limoja pois nenästä. Tutin syömisestä olikin jo tuossa alussa eli ei onnistu meilläkään. Luotan, että sekin päivä vielä tulee, kun tuttia saa repiä neidin suusta pois..!

Ja sokerina pohjalla, tämä mamma pääsee ensi viikon torstaina ekaa kertaa punttisalille! Odotan jo ihan innolla. Se vaan tarkoittaa, että sitä ennen pitää verestää pullosta syömisen taitoja. Olenkin vähitellen yrittänyt pumppailla varastoja pakkaseen, että olisi mistä ottaa, kun pääsen joskus liikenteeseen. Vähän kyllä jännää, miten sujuu, mutta eiköhän se hyvin mene.

Aurinkoista päivän jatkoa!

Hilpsu ja tintti n. 10 vkoa

Vierailija
37/43 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen pari iltaa koittanut hyssytellä tytön unille sylissäni siinä telkkaria katsellessa, kun on ensin kunnolla tankattu. Sammuu syliin ihan nätisti ilman mitään kitinää, mutta siirto sänkyyn ei suju, havahtuu siihen. Eilen kömmin sitten itse vauvan kanssa sänkyyn. Kun havahtui, tarjosin tissiä ja sitä luputti hetken ja nukahti! Havahtui hetken kuluttua tosin vielä uudelleen ja siinä vähän aikaa meni taas luputellessa, mutta nukahti lopulta. Tämä on tähän astisista ollut kevyin vaihtari. Huvittavaa jotenkin, miten aina miettii uusia vaihtoehtoja, että miten tämän homman saa toimimaan.

Meillä myös juuri näin :) Pääsiäisen aikaan tulee vieraita ja vähän harmittaa kun mulla menee illat pojan kanssa tissitellessä, en voi yhtään olla "emäntänä". Saavat sitten itse laitella iltapalat ym. mä olen ihan jumissa pojan kanssa.

Tutin syönnistä: meillä esikoinen oli tosi riippuvainen tutista, vieroitettiin sitten siinä 2 v iässä. Kakkonen ei huolinut tuttia vaan söi sormia ja niistä vieroitus oli työn ja tuskan takana. Vasta kouluun lähtiessä saatiin jättämään sormien imeminen pois. Nyt onkin raudat muistona siitä. Tämän takia yritän niin kovasti sitä tuttia pojalle tyrkyttää.

Hannekalle minäkin pukemisesta: nyt vasta tajusin laittaa pojalle sen äitiyspakkauksen ohuen topatun haalarin ja makarin sisään vaunuihin, nukkuu paremmin. Ja varsinkin autolla liikkuessa toppahaalari on ihan liikaa, poika huutaa kuumissaan (esim. se meidän kauppareissu). Nyt pelkästään tuo äp:n haalari ja kypärämyssy niin paljon paremmin viihtyy.

Santulle tsemppiä täältäkin!! Nyt et ehkä usko, mutta viiden vuoden päästä kaiholla ikävöit tätä aikaa :-) Niin ne valvomiset, kantamiset ym, unohtuu. Onko sinulla kavereita samassa elämäntilanteessa? Itse pyrin käymään kyläilemässä ja kutsun toisia äitejä lapsineen käymään. Eihän kukaan muu jaksa näitä vauvajuttuja kuunnella, itseä ei paljon muu kiinnostakaan :-)

Me lähdetään viikon päästä Rukalle pidennetylle viikonlopulle, itse ajattelin käydä rinteessä ja mies saa hoitaa vauvaa sen aikaa. Toisena päivänä mies pääsee pilkille ja minä olen vauvan kanssa. Isommat lapsetkin pääsevät laskettelmaan. Toivottavasti reissu menee hyvin!

Rotasta: meillä se on ilmainen ja aion sen ottaa. Sitä vastoin kierukka ei ole ilmainen ja hämmästyin sen korkeaa hintaa (180e)! Eka kierukka olisi ilmainen mutta mulle tämä on toinen.

Kysynpä vielä, että minkälaisia ratassysteemeitä teillä on? Onko kellään käytössä travel systemiä? Olen itse sellaista harkinnut. Meillä on Britaxin kaukalo ja rattaat pitäisi hankkia. Yhdistelmät meillä on, mutta ne on aika kookkaat kasata autoon mukaan.

Hilperiina ja Leo (paljastan nyt nimen :) )7vkoa

Vierailija
38/43 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä vuoropuhelu paljon kivempaa kuin yksinpuhelu! :) Ja hauskaa kun päivillä on eritysnimiä - nyt olen käynyt läpi jo aprillin, palmun ja kiiraan..! :)

Hilperiina: Ymmärrän tissittelyn hankaluuden, kun vieraita tulossa. Minua kanssa stressaa oma äitini, kun on näitä pullo-sukupolven ihmisiä - ei siis alkoholi, vaan maitopullo! ;) - ja jaksaa päivitellä tai vähintäänkin luoda katseita, jos imettelen vähän väliä..! No, vanhempani ovat nyt kolme viikkoa reissussa, joten pääsiäisenä tätä ongelmaa ei ainakaan ole. Mutta olisihan se ihanteellista, jos vauvan saisi itsekseen sänkyyn nukkumaan illalla, jotenkin en vaan siihen usko ja pidän vauvaa vielä niin pienenä, että sen paikka on kainalossa. Ehkä vähän itsellä vaikeuksia olla erossa pienestä myös, oikeastaan nautin siitä, että saan sylkytellä niin paljon, kun sitä olen kaivannut.

En ole osannut tutti-asiaa hätäillä, kun meillä esikko mieltyi siihen heti ja keskimmäinen aikansa taisteltuaan. En kyllä muista missä vaiheessa. Oletan, että väsytystaistelulla ja pienellä pakottamisella onnistuu, mutta jos on tuollainen kokemus kuin teillä, ymmärrän kyllä, että haluaa tutin vauvan suuhun. Ja kyllähän minäkin sen sinne haluan, mutta ei ole ollut vielä kauheaa hätää. Kaveri juuri kertoi, että heillä neljän kuukauden ikään asti äiti maistui paremmalta, sitten vasta kelpasi tutti.

Ruka-reissu kuulostaa kivalta, on varmasti ihana päsätä hiihtelemään! Vähän mietin, että jos meidän isot lapset veisi ensi talvena rinteeseen kokeilemaan. Raukat ovat siitä toistaiseksi jääneet paitsi.

Mikä on travel system? Olen ihan pihalla kaikista uusista jutuista. Esikon kohdalla jaksoin innostua kaikista välineistä, nyt vaan kaivelen kellarista vanhoja kamoja ja huokailen helpotuksesta, kun ei tarvitse perehtyä mihinkään..! Vanhuus tekee ilmeisesti laiskaksi... Meillä siis Emmaljungan jotkut rattaat, josta nyt käytössä kova koppaosa ja myöhemmin tilalle voi vaihtaa ratasosan. Lisäksi meillä ennestään jo tosi hyviksi koetut Gracon matkarattaat, jotka on tosi kevyet, painavat muistaakseni vain n. 3 kg. Niitä ei vauvan kanssa ole vielä kokeiltu, mutta kesällä varmaan pääsevät jo käyttöön.

Minä olen täällä yrittänyt väsäillä pääsiäisen menuta ja kauppalistaa, että mies pääsee iltapäivällä kauppaan puolen Suomen kanssa... Muuten pääsiäisen tavoitteena on saada vähän talvea pois ja kevättä esiin komeroihin. Ja pyörät talviteloilta esiin. Anopin luona pitää myös käydä vähän kaffella ja yhtä kaveriperhettä ajateltiin myös pyytää kyläilemään. Huomasin myös lehdestä mielenkiintoisen valokuvanäyttelyn viime vuosisadan alun Helsingistä, sinne ajateltiin mennä myös. Vähän kulduuria lapsillekin..! :)

Munarikasta pääsiäistä kaikille!

Hilpsu ja tintti 10,5 vkoa

Vierailija
39/43 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin netistä käytetyn fisher pricen vauva keinun,mutta saan sen vasta vkl.Toivottavasti poitsu viihtyy siinä!:)

Meilläkään ei poitsu oikeen tykkää tuttia syödä,tissiä kyllä!Se olisi vaan niin paljon helpompaa kun huolisi tutinkin...

tänään ollut taas päiväunet todella hukassa!Yritin vaunuissa nukkuttaa varmaan tunnin,mutta märyhän siitä seurasi,kun hyssyttely loppui!:(

Yöunille mennään 21-22.30 välillä ja yleensä aika helposti nukahtaa.Nukkuu nimittäin minun vieressä.

Mutta eipä tässä nyt kummempia!

Santtu ja poju 2kk

Vierailija
40/43 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saavutettu jonkinlainen voitto taistelussa tutti vs. vauva! Eilen illalla tyttö minun sylissäni imi tuttia tai ainakin suostui pitämään sitä suussaan pitkän aikaa huutamatta! Meinasi jopa nukahtaa sitä syödessään, mutta havahtui sentään ajoissa..! Ja tänään sama juttu päiväsaikaan, kun oltiin reisussa autolla, niin luputti tuttia istuimessaan ja nukahti! Toivoa siis on!! :)

Muuten tänään on ollut ihan sekava päivä ja rytmit tiessään. Meidän piti siivota aamupäivällä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun tyttö nukkui vain tunnin normaalin kahden tai kolmen sijaan. No, tälläistähän tämä on.

Huomenna olisi tarkoitus ehtiä kipaista vähän ostoksilla ja iltapäivällä tulee sitten vieraita.

Pääsiäiset!

Hilpsu