Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutettiin Etelä-Suomeen ja uusien työkavereiden elitistiset asenteet yllättivät.

Vierailija
31.03.2009 |

Vain Helsingin kantakaupungissa tai tietyissä helsinkiläisissä ja espoolaisissa kaupunginosissa "saa" asua. Omista tekemisistä puhutaan muille ihan kuin markkinoitaisiin itseä koko ajan: kävin siellä ja siellä Hienossa Paikassa, keskustelin sen ja sen Tärkeän Ihmisen kanssa, luin sen Kirjan josta nyt kohistaan jo aikoja sitten alkukielisenä, kokkasin sitä ja sitä Hienoa Ruokaa viikonloppuna... Tavallaan ollaan olevinaan kauhean suvaitsevaisia ja kansainvälisiä, mutta oikeasti ivataan ns. tavallisia ihmisiä koko ajan. Ihmettelen myös, millä työkaverit kalliin asumisensa ym. oikein rahoittavat, koska ala, jolla olemme on aika pienipalkkainen, vaikka akateeminen koulutus vaaditaankin. Ovatko kaikki perineet rahaa tai tienaavatko kaikkien miehet tähtitieteellisiä summia?



Onko muilla etelän "akateemisilla työpaikoilla" samanlaista? Vai onko käynyt vain kurja tuuri?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiö on täällä pääkaupunkiseudulla nuorten ja vähän vanhempienkin naisten puhetapa, kun sitä saatanan ässää pitää suhisutaa puhuessa ja samalla naristaan nenään kuin Räikkönen konsanaan, eikä leukaa tuetystikään voi liikuttaa vaikka puhuu. Enpä ole muualla moiseen törmännyt...

Vierailija
102/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaa ääntä, minkä luulisi olevan ihan samanlaista, riippumatta asuinpaikasta. taidat olla juuri tuollainen aikuispissis, joka narisee ja suhisee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kysymys ihmisten erilaisuudesta ja eri arvoista.



Mitä siinä on nauramista jos ihmisellä on tarve brassailla.



On miljoona tyyliä elää elämänsä, pääasia että ihminen on tasapainossa itsensä kanssa. Ja se tasapainottava tekijä ei ole tietenkään sama kaikilla.



Ihmisellä on tapana käydä elämässään vaiheita jotka ovat hyvvinkin tärkeitä selviytymisen kannalta. Elämänlangan löytäminen voi löytyä aivan mistä tahansa. Kirjat , teatteri, tanssi, urheilu, musiikki, sisustaminen, vaatteet, ruoka, matkailu, kielet, kulttuuri etc.



Kaikkein haastavinta onkin kohdata ihmiset joiden kanssa asiat ei "natsaa" täydellisesti.



Toisten arvostaminen terve uteliaisuus luo lähtökohdat mielenkiintoisalle keskustelulle ja tapaamiselle. Kukaan ei ole parempi, ollaan erilaisia.



Ihminen joka puhuu esim, eri murteella kuin itse ei ole tollo. Vaikka herkästi ajatellaan näin. Kirjakieli ei ole aina merkki sivistyksestä.



Itseäni ei häiritse vaikka ihmiset apinoisvat Räikköstä, kaverilla on vain tarve tehdä niin..



Turhanpäiväinen toisten arvostelminen kertoo omista heikkouksista ja huonosta itsetunnosta.

Vierailija
104/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottaa ääntä, minkä luulisi olevan ihan samanlaista, riippumatta asuinpaikasta. taidat olla juuri tuollainen aikuispissis, joka narisee ja suhisee...[/i

Vierailija
105/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kun on oppinut puhumaan tuolla tavalla jo lapsena, niin siitä on hankala päästä eroon. Pk-seudulla nyt vaan se s-äänne tuppaa olemaan erilainen (vrt. ranskalainen r ja venäjän seitsemän ässää vai montako niitä oli, kirjainten ääntäminen vaihtelee eri paikoissa, myös maan sisällä), koulutus- ja pisiismintasosta huolimatta :) Joillain se suhina on tietysti voimakkaampi, mutat kyllä täällä kasvaneilla se suhina on jollain tasolla aika lailla kaikilla - näin sanovat ainakin muualta tänne muuttaneet kaverit.

tuottaa ääntä, minkä luulisi olevan ihan samanlaista, riippumatta asuinpaikasta. taidat olla juuri tuollainen aikuispissis, joka narisee ja suhisee...

Vierailija
106/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

v... ärsyttävältä teinixiltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ei voi vaan mitään :D

Kärsi!!!

Vierailija
108/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on tarve brassailla, kohottaa itseään muiden yläpuolella ja alentaa muita niin kyllä sitä tosiaan on syytä ihmetellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi täältä kotoisin :)

no eikös ne akateemiset puhu ihan kirjakieltä. Nyt on kyse puhetavasta, tavasta.

Vierailija
110/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ranskalaisesta ja venäläisestä melko kaukana :)

ihan vaan kuulostaa naurettavalta aikuisen ihmisen suusta kuultuna. Mutta joo, kaikkenhan sitä onneksi tottuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en suinkaan yleistä sitä koskemaan kaikkia pk-seutulaisia.

Itse olen ikäni täällä asunut ja suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia tavallisine ongelmineen.

Mutta, sitten löytyy näitä brassailijoita. En yhdistä sitä edes akateemisuuteen tai kultalusikka suussa syntymiseen, vaan enemmänkin tietynlaisiin nousukkaisiin. Lapsuus ja nuoruus on eletty tavallista elämää tavallisessa lähiössä. Ja sitten 3-kymppisenä otetaan se 250 000€ asuntolaina, ostetaan omakotitalo ja kallis auto ja sen jälkeen kuvitellaan olevan jotenkin parempaa väkeä.

Eihän näissä em. jutuissa itsessän mitään erikoista ole, mutta kun sen yhdistää tietynlaiseen itsensä nostamiseen ja muiden halventamiseen niin siinäpä se.

Koko ajan pitää tuoda esille omaa omaisuuttaan, mitä nyt on hankittu ja kuinka paljon se maksoi, matkustellaan Thaimaassa joka vuosi vaikka oikeasti ei ehkä olisi varaa. Monilla vanhemmat maksavat tätä kallista elämäntapaa, mitä tietenkään ei kehdata muille mainita.

Meillä on myös yksi ystäväpariskunta joka ostaa jatkuvasti kaikkea uutta ja kallista millä brassailla - lainaksi.. En usko että ymmärtävät, että eräät muut ystävät ostavat asioita koska heillä on siihen oikeasti varaa.

Vierailija
112/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen kun naurat, ei se minua haittaa :) Mutta ihan oikeasti en ymmärrä miksi mikään puhetyyli (paitsi ylenpalttinen kirosanojen viljely) olisi toista huonompi? Ei minustakaan kaikki murteet kauhean hehkeiltä ja kauniilta kuulosta, mutta ihmiset nyt vaan puhuu eri tavalla ja se siitä.

on ranskalaisesta ja venäläisestä melko kaukana :)

ihan vaan kuulostaa naurettavalta aikuisen ihmisen suusta kuultuna. Mutta joo, kaikkenhan sitä onneksi tottuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en suinkaan yleistä sitä koskemaan kaikkia pk-seutulaisia.

Itse olen ikäni täällä asunut ja suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia tavallisine ongelmineen.

Mutta, sitten löytyy näitä brassailijoita. En yhdistä sitä edes akateemisuuteen tai kultalusikka suussa syntymiseen, vaan enemmänkin tietynlaisiin nousukkaisiin. Lapsuus ja nuoruus on eletty tavallista elämää tavallisessa lähiössä. Ja sitten 3-kymppisenä otetaan se 250 000€ asuntolaina, ostetaan omakotitalo ja kallis auto ja sen jälkeen kuvitellaan olevan jotenkin parempaa väkeä.

Eihän näissä em. jutuissa itsessän mitään erikoista ole, mutta kun sen yhdistää tietynlaiseen itsensä nostamiseen ja muiden halventamiseen niin siinäpä se.

Koko ajan pitää tuoda esille omaa omaisuuttaan, mitä nyt on hankittu ja kuinka paljon se maksoi, matkustellaan Thaimaassa joka vuosi vaikka oikeasti ei ehkä olisi varaa. Monilla vanhemmat maksavat tätä kallista elämäntapaa, mitä tietenkään ei kehdata muille mainita.

Meillä on myös yksi ystäväpariskunta joka ostaa jatkuvasti kaikkea uutta ja kallista millä brassailla - lainaksi.. En usko että ymmärtävät, että eräät muut ystävät ostavat asioita koska heillä on siihen oikeasti varaa.

Vierailija
114/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ranskalaisesta ja venäläisestä melko kaukana :)

ihan vaan kuulostaa naurettavalta aikuisen ihmisen suusta kuultuna. Mutta joo, kaikkenhan sitä onneksi tottuu :)

Se on Helsinkiläisten tapa ilmeisesti puhua? En mä naura kun lappalainen vetää hoota sanojen keskelle, oudolta kuulostaa mutta mä tiedän että niin puhutaan lapissa, niin lapset kuin aikuiset. Pohjanmaalla on ihan hirvee murre, ei ne osaa edes sanoja lausua oikein ja sitä Ärrää on pakko koko ajan korostaa. Sekin on varmaan sun mielestä naurettavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinussa herää tunne, että sinua alentaa brassaileva kaveri? Silloin on kysymys sinusta eikä kaverista. Miksi jokin tavra alentaa sinut ja ylentää toisen.



Mieti miksi ajattelet niin?



Mitä tapahtuisi jos kaikki kävelisivät tuulipuvuissa? Juu joku joukosta huomaa että farkut on minun mieleen. Hän pukee farkut ylleen ja tuulipukua käyttävä sanoo: sillä on tarve olla parempi kuin muut hän on toisten yläpuolella. Ajatus lähtee tulipuvun käyttäjästä ei farkkujen käyttäjästä.



Aivan minusta ei ole mitään syytä ihmetellä elämän eri valintoja. Kysymys on tarpeiden tyydyttämisestä.

En näe brassailua toisten alentamisena. Brasseileva ei saa minua tuntemaan alempiarvoiseksi.





Vierailija - 1.4.2009 15:06 (ID 1616805)





72 ei oikein tainut ymmärtää aloitusta tai sitten vain kolahti liian lujaa...?



Jos jollain on tarve brassailla, kohottaa itseään muiden yläpuolella ja alentaa muita niin kyllä sitä tosiaan on syytä ihmetellä.

Vierailija
116/116 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ainakaan brassaile ostoksellani. Ostan siis vain tarpeeseen. Ehkä siksi sitä rahaa jemmassa onkin).


Niin, ja sä kuulut tietenkin niihin ihmisiin joilla on varaa :D

Meillä on myös yksi ystäväpariskunta joka ostaa jatkuvasti kaikkea uutta ja kallista millä brassailla - lainaksi.. En usko että ymmärtävät, että eräät muut ystävät ostavat asioita koska heillä on siihen oikeasti varaa.