Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~~~~sen parhaan JOULULAHJAN odottajat~~~~~~*

30.03.2009 |

Pistetäänpä pino pystyyn. Sitä ei vielä tiedä saako tässä loppuun asti olla, mutta toivotaan, että sen parhaan lämpöisen pehmeän joululahjan saisi.

La laskurin mukaan 9.12. Lapsi 2.5v ja kaks keskenmenoa sen jälkeen, joten jännää tulee olemaan tämä alkuraskaus.

nau rv3+5

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekkin katosi taas viesti, mutta kirjoitetaan uusi.

Eli kaks lasta poika -00 ja tyttö -02, keskenmeno oli 22.11.08 rv 6+5.

Nyt epätodellisen ihana olo, huolettaa tuo edellinen km, mutta yritän olla ajattelematta sitä. LA aika olisi 11.12. ja 6 raskausviikko menossa.

Pahaa oloa ollut ja hirveää väsymystä, selkää jomottaa aikaisempaa enemmän ja itkuherkkä olo, alamasussa poreilee hassusti vähän väliä, kuin jotain ilmakuplia menisi siellä.

Kamalasti en uskalla vielä kenellekkään ilmoitella, neuvolaan sain ajan 5.5. ja sen jälkeen varmaan vanhemmilleni ajattelin ilmoittaa, paras ystäväni tietää ja tietenkin ekana mieheni.

Tandy 5+5

Vierailija
62/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä toki on monia, mutta ainakin itselleni tää palsta piisaa ihan riittävän hyvin. Mites muilla, koetteko tarvetta suljetulle ryhmälle?

Aika monta jäsentä ehti ryhmään jo kuitenkin liittyä. Olisi tarvittu vain joku heistä kuka olisi ottanut jatkossa uudet jäsenhakemukset vastaan. Mutta ei siinä mitään. Olisin vain mielelläni valmiiksi tehdyn ryhmän luovuttanut käyttöönne.

Itse olen tykännyt neljän lapseni kohdalla kuulua suljettuun ryhmään ja olen saanut niistä elinikäisiä ystäviä. Suljetussa ryhmässä ihmiset ovat avoimempia omilla nimillä ja kuvilla mukana sekä olemme tavanneet usein ryhmien kanssa. Siksi olisin viidennessäkin raskaudessa toivonut samaa yhteishenkeä tälläisen avoimen nimimerkkipalstan rinnalle. Ja jos meille vielä viides suodaan niin taatusti taas ryhmän väsään ja toivon, että silloin löydän samanhenkistä porukkaa rinnalleni. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutamaan Yahoo-ryhmään kuulunut, ja mun mielestäni ne toimii tosi huonosti ja hankalasti. Sen verran pahasti meinasi päre palaa tuossa joulumasu-ryhmässä teknisten ongelmien vuoksi, että olisin siitä hyvin pian irtaantunut joka tapauksessa. Kyse ei ole henkilöistä, vaan Yahoosta. Jos joku keksii paremman vastaavan, harkitaan asiaa uudestaan. Kiitos kuitenkin piparii vaivannäöstä, kannattihan sitä kokeilla.

Vierailija
64/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kahden lapsen äippä ja kolmatta nyt siis odotellaan ihan alkumetreillä. Eilen tein testin ja kaksi viivaahan siihen tuli. Jännittää ihan sairaasti miten käy! La olisi noin 21.12.2009. Ihan ensimmäinen raskaus 2003 meni kesken (5+jotain) ja nyt pelottaa.

Oireita on kaikennäköstä, ällöä oloa, örkkä meinaa tulla ku vaihtaa peinemmälle vaippaa, väsymystä, rintojen pingotusta ja mahan nippailua ja itkuherkkyyttä. Eilen meinas rääky päästä ihan mitättömästä jutusta :-)

On tää kamalan ihanaa aikaa, Ilo pienestä tulokkaasta, mutta samalla pelkoa, että sen menettääkin....

:) :) :( :) :(

Vierailija
65/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia teknisiä ongelmia sulla oli joulumasun ryhmässä??

Itselläni ei ollut mitään. Ainut oli alkuun se, että etten osannut laittaa suojauksia oikein. Vika oli siis minussa ei tekniikassa.

Itse kuuluun ainakin kymmeneen yahoon ryhmään joista lasteni neljässä ryhmässä olen ollut vuosia aktiivinen eikä mitään teknisiä ongelmia ole ollut.

Vierailija
66/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparii, harkitsin kyllä vakavissani, että olisin ottanut tuon ryhmän hoitaakseni. En kuitenkaan ikinä ole kuulunut tuollaiseen ja se olisi ollut ihan outo ja uusi juttu, niin ajattelin että joku kokeempi enemmin vetämään. Harmi kun ei kukaan sitten lähtenyt.

Täällä alkoi aamu huimaamisella. Kaks kertaa mietin voinko lähteä töihin ja hyvä kun lähdin kun se meni tunnissa ohi. Elämäntilanteesta sen verran, että olen ala-asteen opettaja, joten luokasta ei niin vain lähdetä oksentamaan yms. joten olen päättänyt jäädä sitten aina kotiin, jos enemmän on oireita aamulla. Eilen ekaa kertaa inhottavaa selkäkipua. Väsyttää myös päiväpäivältä enemmän ja mahakin on jo alkanut pömpöttää. Kireista vaatteissa tarkemmat kyllä jo varmaan osais epäillä jotain. Kaks viikkoa vielä neuvolaan ja varhaisultraan...

Leppis ja pieni rv6+2

Vierailija
67/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein myös positiivisen raskaustestin, kylläkin jo 4.4. mutta en ole uskaltanut liittyä porukkaan. Edellisen kerran olin raskaana helmikuussa ja laskettu aika oli lokakuussa, mutta se meni 6+3 viikolla kesken. SItten odottelin kuukautisia, mutta niitä ei kuulunutkaan joten tärppäsi uudelleen tosi nopeasti (tein välillä siis negatiivisen testin). Ehdin liittyä jo lokakuisiin (yahoon ryhmäänkin), mutta jouduin jättäytymään sit ikävän yllätyksen myötä pois. Laskettu aika on ehkä heti joulukuun alussa. Neuvolassa kuullostivat hiukan pettyneeltä kun nyt kuukautisista ei voi päätellä laskettua aikaa. Minä en taas ollut yhtään pettynyt! :)

Olen 32v yhden 1v pikkupojan äiti. Poika syntyi keskosena 29rv:lla ja on kasvussaan nyt hienosti saanut ikäisensä kiinni ja muutenkin pojalla kaikki hyvin. Nyt tietysti jännittää että alkuraskaus menisi hyvin, mutta myös se että vauva pysyisi mahdollisimman pitkään mukana (syy keskosuuteen jäi auki)

Raskausoireita on enemmän kuin viimeisessä joka siis keskeytyi, rintojen arkuutta ja lievää pahaa oloa. Eka ultra neuvolan kautta vajaan 3vkon päästä.

Pahoittelut keskenmenosta :( mutta tsemppiä. Meidän kohdalla se suru muuttui uudeksi toivoksi aika pian :). Saa nyt nähdä miten käy, varovaisen toiveikkaana odotellaan tutkimuksia... Kuinka pian muilla km:n kokeneilla menkat on alkaneet? Voisin hiukan paremmin arvioida laskettua aikaa....

Vauva-10: varhaisultraan kannattaa mennä kun viikkoja 7+0 tai enempi. Silloin sykkeen pitäisi jo näkyä. Meillä neuvolan ultra olisi noin vko 11, mutta itse pääsen hiukan aikaisemmin kun tuo laskettu aika on niin epävarma.

Nau: minullakin on ollut tuhruttelua ja tällä kertaa en ole pitänyt sitä vakavana. Km:ssa vuoto runsastui 1pv:ssä reilusti veriseksi ja runsaaksi ja oli kipuja. Esikoista odottaessani oli reipasta vuotoa 5-11viikoilla, isoja hyytymiäkin mutta raskaus kuitenkin jatkui ja syntyi terve poika! Vuotelu ei liittynyt keskosuuteen.

rv 6 tai 7+jotain???

Vierailija
68/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vitsi uskaltaudun nyt kokeilemaan tuota yahoofoorumia. Eli jos haluat tulla keskustelemaan suljettuun foorumiin, niin ilmottaudu ryhmään.

http://groups.yahoo.com/group/joulukuun2009vauvamasut/

Toivotaan, että pääsette ton linkin kautta...

Tulpaani

Ps. ja kiitos piparii sen edellisen aloittamista. Olisin mielelläni jatkanut sitä, mutta meni hetki aikaa kerärä rohkeutta :)

Vierailija
69/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille odottajille!!

pipariille pahoittelut :(

Yksikselle: hienoa, että ultra meni hyvin ja näit jo pienen sydämen sykkivän!

Itsellä vielä suht oireetonta, mitä nyt housut kiristää ja vähän väsyttää!! voi kyllä johtua pääsiäisen ja sitä edeltävien viikkojen herkutteluistakin.. Ahdistaa tää oireettomuus, kun ei ole juuri mitään konkreettista. Aika sama se oli kyllä esikoisen aikaankin, mutta silloin oli sentään rinnat todella kipeet ja selkä oireili myös aika alkuvaiheessa. Onko kellään muulla samaa?

minä jouduin muuten töissä kertomaan jo. Meillä ilmeni parvorokkotapaus, ja pomo hönkäs kahville et: eihän täällä ole ketään raskaana olevia? no siinä sitte kättä pystyyn ilmottautumaan! Tänään kävin verikokeessa parvon vasta-aineet tarkistuttamassa, tuloksia odotellaan viikko.

Kannattaa muuten tosiaan varata alkuraskausultraan aikoja vasta yli 6 vkon, mielellään 7, itte kävin esikoisesta 6+1 ja ei näkyny juuri mitään. sitten 7+5 jouduin uudelleen kun tuli vuotoa, ja siellä näkyi sydämen syke, joten voi todella olla päivistä kiinni! nyt ajattelin, että odotan sinne 12 vkolle.

siinäpä tärkeimmät

tasan 6 tänään.

Vierailija
70/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis laitellut nuo lasten syntymävuodet päin peetä, muutenkin kaikki menee ihan sekaisin päässäni ja tuntuu kuin leijuisi jossain muualla kuin maan päällä. :)

Siis kotona poika -02 ja tyttö -04.

Vierailija
71/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vitsi uskaltaudun nyt kokeilemaan tuota yahoofoorumia. Eli jos haluat tulla keskustelemaan suljettuun foorumiin, niin ilmottaudu ryhmään.

http://groups.yahoo.com/group/joulukuun2009vauvamasut/

Toivotaan, että pääsette ton linkin kautta...

Tulpaani

Ps. ja kiitos piparii sen edellisen aloittamista. Olisin mielelläni jatkanut sitä, mutta meni hetki aikaa kerärä rohkeutta :)

Toivottavasti saatte mukavan ryhmän kasaan. Oikein hyvää raskausaikaa jokaiselle ja kiitos pahoitteluista minulle. Voin ihan hyvin jo.

Vierailija
72/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparii osaatko neuvoa vielä sen verran, että miten sen keskustelun saa suljetuksi? Nyt viestit taitaa vielä näkyä etusivulla....

Vierailija
73/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minäkin uskaltaudun liittymään mukaan. Plussatestin tein pääsiäisenä ja laskettu aika lienee 21.12. Olo on niin onnellinen, että ei meinaa todeksi uskoa! Ikää on mulla tasan 30 ja kolmas lapsi tuloillaan. Näköjään pelot iän myötä lisääntyy, kun tässä raskaudessa pelottaa joka päivä meneekö kesken. Tai onko kaikki kunnossa.

Menkkamaista "kipuilua" on etenkin iltaisin ja se huolettaa, samoin alaselän vihlaisuja. Mutta kuulostaa siltä että monella muulla sama juttu ja kuuluu asiaan. Miten minä en muista edellisistä tällaista ollenkaan...hmmm..

Pikkutassu79 rv 4+2

Vierailija
74/77 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaan yahooryhmän toimimaan. jes! :)

Vierailija
75/77 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudennelle viikolle selvitty! Jee! :) Aika matelee niin mahdottoman hitaasti, että täytyy iloita pienistäkin etapeista! ;)

Aika samanlaisia oireita täällä, kuin muillakin: mahaa nippailee ja alavatsalla kipuilua, tissit enemmän tai vähemmän arat. Hieman ilta-yöpainotteista pahaa oloa. Viimeksikin mulla alkoi pahoinvointi keskellä yötä. :o

Mä en taida edelleenkään liittyä tuohon yahoon ryhmään. Katsotaan ensin miten tässä aktivoituu kirjoittelemaan muutenkaan. Jotenkin musta tuntuu, että olisi kiva ensin katsoa, että synkkaako tässä porukassa ja sitten vasta käydä enemmän henkilökohtaisuuksiin. Palstailin aiemmin niin mahtavissa porukoissa ettei ole tosikaan, joten toivottavasti täältä löytyy yhtä ihanaa seuraa! Ja miksei löytyisi! :)

Yksis: ihania ultrakuulumisia! :) Kyllä tuo takuulla tekee asian niin paljon todellisemmaksi!

Nau: Onneksi sentään vuoto hellittää! Eiköhän tuo ole vain sitä tavallista alkuraskauden vuotoa! Koska sulla olikaan se ultra?

Sallis kyseli elämäntilanteesta: töissä ollaan molemmat miehen kanssa. Minä hoitoalalla ja mies tutkijana. Reilu vuosi sitten ostettiin oikein perheasunto, vaikka vauvasta ei silloin ollutkaan vielä mitään takuuta (eikä tietty ole vieläkään...). Helsingissä asustellaan.

Miinulla on tosiaan ihana iso perhe! :) Isommista on varmaan jo apua sitten pienempienkin kanssa.

Minitassu: pahoittelut keskenmenosta! Ja hankaluutta on ollut sitäkin ennen keskosuuden vuoksi. Toivotaan, että kaikki menisi nyt "putkeen" eli ilman pahempia huolenaiheita!

Teresa: joo, mäkin oikein toivon, että alkaisi nyt pahoinvointi, että olisi todellisempaa tämä raskaus! :D Tosin, sitten jos/kun se alkaa, saattaa olla toista mieltä! ;)

Vauva-10: ekassa raskaudessa kävin alkuraskauden ultrassa vatsakipujen vuoksi rv 6+5 ja silloin syke näkyi juuri ja juuri. Meillä hoidoilla alkuun autetut raskaudet, joten silloin aika rutiinisti tehdään tuo ultra jo varhain. Suosittelevat kumminkin vasta aikaisintaan 7+ viikolle, jotta tosiaan syke varmasti näkyisi, eikä tulisi turhaa huolta, jos ei vielä näykään. Tällä kertaa olen menossa rv 6+6.

Alkaa tosiaan venyä jo pitkäksi tämä pino, kukahan olisi reipas ja laittaisi vaikka viikkopinon alulle. Ja esittelyt vaikka sinne alkuun, niin muistaisi kenen kanssa kirjoittelee!? :)

Killa rv 5+1

Vierailija
76/77 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on ultra, muutama tunti enää. Toivottavasti näkyy jotain, vaikka meen näin aikaisin. Mut kun piti mennä ajoissa, ettei ehdi km tulla ennen, ne kun on olleet rv7 ja poliltakin on vaikee saada aikoja.

Elämäntilanteesta, Lapsen 2.5-v kanssa oon kotona, mies opiskelee. Köyhiä ollaan, mut pärjätään. Oon halunut "tehdä" lapset ensin ja hakea sitten vasta töitä/perustaa yrityksen. Valmistuin esikoisen vauva-aikana. Eipä toisen lapsen saaminen oo ihan suunnitelmien mukaan mennyt, mut jospa nyt.

Voin laittaa esittelypinon ja uuden viikkopinon.

nau rv6+1

Vierailija
77/77 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäuskoisena liityn tähän jengiin :D

Eli olen 26v naisen alku ja odotan nyt jo kolmattani. Esikoinen täytti juuri kuusi ja tämä seuraava täyttää 2v samana päivänä kun la-laskurin mukaan olisii uuden pienen aika tulla (15.12). Tosin mulla on aina sen pari viikkoa yli, että saattaa todellisuudessa tulla vaikka tammivauvakin...