Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetysliiveistä!

08.08.2007 |

Monillako imetysliiveillä olette ajatelleet pärjätä? Itse sain vaivalla hankittua kahdet kohtuuhintaiset, Oulun seudulla ei isorintaisille ja laajan ympärysmitan omaaville äideille juuri liivitarjontaa ole.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole hommannut ensimmäisiäkään... Pitää varmaan kohta lähteä ostoksille kun laskettuaika alkaa olemaan käsillä.

Yritän hommata sellaiset liivit joissa se liivi" lärpäke" kiinnitetään ikäänkuin ripustamalla pieneen koukkuun. Vaikeasti selitetty, mutta se oli systeeminä kätevä ja hellpo avata ja sulkea yhdellä kädellä. Sellainen systeemi missä se liivi" lärpäke" kiinnittyy niin, että sulkijaosa työnnetään lukko-osan alle voi olla välillä aika hankala ja ainakin jos imettää jossain julkisella paikalla eikä halua kaksin käsin alkaa liivejä kaivelemaan.

Vierailija
2/22 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kahdet hyvät ja tukevat liivit päiväkäyttöön helposti 1-kädellä avattavalla mekanismilla.

Lisäksi yöksi urheiluliivin malliset saumattomat imetysliivit, joita mm. Anita-merkkisenä. Ovat melko hintavia, mutta IHANAT käytössä.

Lisäksi aivan ehdottomia ovat liivinsuojukset, kun sitä maitoa kuitenkin valuu ja tihkuu. Näitä on kertakäyttöisiä marketeissa, puuvillaisia konepestäviä (suosittelen) ja Ruskovillalla on villaisia, jos tarvitset talveksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun olitte vastanneet.

Juuri tommoset " ripustettavaa mallia" olevat liivit vaikuttivat mustakin parhailta. Pitänee ostaa vauvan synnyttyä ja entisten liivien nuhjaantuessa uusia liivejä, josko pärjäilis alkuunsa noilla kaksilla.

Sitä vaan ihmettelen, etteivät kaupat ollenkaan satsaa äitiysliivitarjontaan, kun kyseessä kuitenkin on ympärivuotinen ja jatkuva tarve ko. vaatteille. Netistähän näitä varmaan löytyy, mutta eiväthän kaikki nettikauppoja käytä. Muissakin äitiysvaateasioissa kuin liiveissä pätee myös ajatus siitä, etteivät isot naiset hankkiudu raskaaksi, oikeasti isoja äitiysvaatteita ei tahdo löytyä mistään.

Vierailija
4/22 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahet liivit omistan. Kaarituelliset päivän ajaksi ja kaarituettomat yöksi. Niillä on pärjännyt, mutta kyllä niitä sais olla päiväksi kahetki. sitä maitoa kun minulla ainakin tulee melkosella vauhilla ja kun sitte liivit kastuu niin ne haisee melkosesti. Taidampa ottaa muuten ihan asiaksi huomenna :)

Vierailija
5/22 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

et maininnut, minkäkokoisia liivejä etsit. Oulussa toimii kuitenkin nettikauppa http://www.omppulinna.com joka myy imetysliivejä. Keskustassa on myös Taikapilvi Isokadulla, sielläkin on jotain imetysliivejä ja -toppeja. Varmaan molemmista kannattaa kysyä, jos sopivaa kokoa ei valikoimissa normaalisti ole!

Vierailija
6/22 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Taikapilvi-vinkistä. Sieltäpä näytti ainakin nettisivujen mukaan löytyvän tommoisia D-DD/ 95-100 - kokoisia liivejä, joten pitää pistäytyä myymälässä joku päivä.

Kiitos kaikille viestiini vastanneille!

Ap

Vierailija
7/22 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivit on käytössä ja tuntuu kätevälle. Yhdet valkoiset ja kahdet mustat. Mun suosikki on ehdottomasti Triumpfin " pitsinen" , tosi hyvä liivi. Tosin en ole varma mihin kokoon asti sitä on. Itsellä " vain" D-kuppi.. ;)

Mammis

Vierailija
8/22 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmet liivit on päiväkäytössä(kahdet mustat ja yhdet valkoiset, joista yhdet kaarituelliset) itselläni ja kahdet yö käyttöön. Vain yhdet olin ostanut raskaus aikana ja olivat näppärät sairaalassa. Kannattaa ostaa vasta maidonnousun jälkeen kunnolliset liivit sillä kuppikoko saattaa kasvaa paljonkin ja itselläni oli ensimmäisen viikon rinnat niin turvoksissä että yhdet liivit eivät enää olekkaan mukavat päällä ja myös 2kk aikana olen huomannut että liivien ympärysmitta alkaa olla jo liian iso kun paino on alkanut normalisoitumaan.

suosittelen satsaamaan imetysliiveihin kunnolla, mutta vasta synnytyksen jälkeen ettei sitten harmita kun kaapissa on useat liian isot/pienet liivit.

Vierailija
9/22 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30e vielä menee per liivit, mutta kun hinnat alkavat olla yli 50e! olen ehkä pihi, mutta en ees tavallisiin liiveihin satsaa tollasia rahasummia...

Vierailija
10/22 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä kaarituellisia imetysliivejä saa ostaa siis onko niitä myytävänä tavallisissa marketeissa? Itse olen ostanut yhdet kaarituettomat H&M:stä ja siellä ei ainakaan ollut kaarituellisia.

Kiva jos joku tietää:)

Vierailija
11/22 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan marketeista. Ainakin citymarketissa ja prismassa on. Triumphin (kirjotetaankohan se noin?!) ainakin löytyy. Maksaa reilun kolmekymppiä.

Vierailija
12/22 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytyksen jälkeen toiset kaksi, periaatteella, että yöparit ja päiväparit, joita voi vaihdella, niin ettei tarvii koko ajan pestä; yöllä ilman kaaritukea ja päivällä tuelliset - mun mielestä ehdoton minimi, mutta kaiketi makuasia?!

Vierailija
13/22 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin esikoista odottaesani kahdet kalliit imetysliivit ja parit halvat. Loppujen lopuksi kalliit hajosivat hienoista kiinnityksistään hyvin nopeasti, halvat eivät olleet mukavat ja sitten siirryin takaisin tavallisiin.

Kuopuksen aikana en edes viitsinyt imetysliivejä ostaa, koska itse huomasin imetyksen sujuvan aivan yhtä hyvin tavallisillakin liiveillä. Tärkeintä oli mukavuus, etteivät paina tai hierrä.

Joten minun mielipiteeni on, että silkkaa rahastusta! ;D

Toki uskon, että voipi olla tapauksia joissa ne ovat ihan ehdottomia, mun kohdalla siis näin ei ollut!

Vierailija
14/22 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aluksi synnytyksen jälkeen luulin pärjääväni kaksilla... Reilun kuukauden kaksilla liiveillä sähläiltyäni ostin neljät lisää. Kuusilla imetysliiveillä pärjäsin sitten koko 1v5kk imetyksen ajan.

Nyt odottaessani pikkukakkostamme, ovat esikoisen imetystä varten hankitut liivit vielä ihan hyvässä kunnossa, kun niitä on voinut kierrättää eikä ole kuluttanut niitä loppuun. Nyt olen hankkinut jo yhdet uudet imetysliivit, erityisesti yökäyttöön (pehmomalli). Ja varmaan hankin vielä parit kivat ja nätit imetysliivit lisää... Suunnitelmissa on kuitenkin pitkä imetys ja haluan nätit ja tukevat liivit myös siksi ajaksi.

Viipurin korsettiliike Helsingissä tekee (tai ainakin aiemmin teki) normaaleihin rintaliiveihin tarvittavat hakaset, joten halutessaan saa vaikka kuinka ihanat ja kauniit imetysliivit :-)

Vierailija
15/22 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituellisia imetysliivejä KappAhlista saa! Valkoisena ja mustana..koristeena pitsiä. Aika sievät :)

Vierailija
16/22 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustavasta topista sai alareunaa nostettua sen verran, että imetys onnistui. Rintaliivit päällä oli mielestäni epämukavaa nukkua, mutta jotain tietysti piti olla sellaista, johon sai liivinsuojat viritettyä, ettei ole sänky maidossa.

Päiväkäyttöön kahdet liivit on varmaan ihan riittävät.

Vierailija
17/22 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan jotakin kiinnostaa täälläkin, joten vinkit kiertoon :)

Nettiemo – Bravadon imetysliivit ja –toppi. Boob-imetysvaatteita. yms.

http://nettiemo.fi/verkkokauppa/index.php?cPath=89&osCsid=44615306d2fac…

Omppulinna – Eva Alexanderin imetysliivit http://www.omppulinna.com/

Vaippatalo – Vähän seksympiä imetysliivejä ja imetyspaitoja. Ym. mukavaa selattavaa. http://www.vaippatalo.fi/kauppa/?p=productsList&iCategory=27

Kenguruu – Imetysliiveje ainakin ja ALE ssa! http://www.kenguruu.fi/

Vekaravintti – Imetystopit 2kpl/70e. Ihan hyviä vaihtoehtoja ainakin löytyi. Ja erilaisia imetyspaitoja. http://www.vekaravintti.fi/

Belua – Useammat erilaiset imetysliivit mm. kaarituelliset. http://www.belua.fi/index.php?page=shop.browse&category_id=38&option=co…

Vierailija
18/22 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on enemmänkin isot kuin pienet rinnat ja olen tottunut normaalitilanteessakin ostamaan suhteellisen hintavia, tukevia ja kauniita liivejä.

Imetysaikana (nyt olen jo palannut tavallisiin liiveihin) minulla oli pitkään käytössä kahdet liivit ja yksi toppi yökäyttöön. Liivit mustat ja " valkoiset" triumphin peruslärpäkkeet, jotka ei tukeneet pätkän vertaa. Toimivat lähinnä liivinsuojien paikallaan pitiminä. Alussa joustavina liiveinä oikeinkin hyvät. Kuitenkin imetyksen jatkuessa (täysimetystä 5kk ja osittaisimetystä 12,5kk) tuli semmoinen tunne, että rinnat tarvis tukeakin. Lisäksi tuli alaston olo, kun liivinsuojia ei enää tarvinut ja liivit oli niin ohuet. Niinpä aloin etsiä uusia liivejä, vaikka imetystä ei enää montaa kuukautta ollutkaan suunnitelmissa. Ostin kaarituelliset Figura-imetysliivit (http://www.myllymuksut.com) Myllymuksuilta. Ihan toimivat ja kauniit, mutta kaarituet eivät aina tuntuneet mukavilta. Ehkä koko ei ollut aivan optimaalisen oikea. Noiden lisäksi hankin vielä punaiset Eve Alexanderit, joissa ei ole kaaritukia (http://www.omppulinna.com). Mukavammat, eikä ollut enää alaston olo ;) Yhteensä loppuajasta oli siis neljät imetysliivit ja se alkoi olla jo aika sopiva määrä.

Mutta yhteenvetona: jos on aikomus jatkaa imetystä pitkään, minusta kannattaa vähän panostaa liiveihinkin. Mukavampaa niin, eikä tarvi koko aikaa liivejä pestä.

Vierailija
19/22 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelivat siis ihan pehmeitä malleja.

Itse pärjäsin just ja just kaksilla pehmeillä triumphin liiveillä.

Vierailija
20/22 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kahta edellistä lasta pitkään, joten imetysliiveillä on ollut käyttöä. Ostin juuri uusia, koska osa vanhoista oli niin kulahtaneita, että niitä ei voinut enää käyttää. Minulla on liivejä neljät, parit, jotka ovat hyvät yökäyttöön ja parit, jotka ovat hyvät päiväkäyttöön, kaikki mustia, koska valkoisista tulee aika nopeasti keltaisia...