*~~~~sen parhaan JOULULAHJAN odottajat~~~~~~*
Pistetäänpä pino pystyyn. Sitä ei vielä tiedä saako tässä loppuun asti olla, mutta toivotaan, että sen parhaan lämpöisen pehmeän joululahjan saisi.
La laskurin mukaan 9.12. Lapsi 2.5v ja kaks keskenmenoa sen jälkeen, joten jännää tulee olemaan tämä alkuraskaus.
nau rv3+5
Kommentit (77)
Taidan minäkin uskaltaa vihdoin liittyä mukaan joukkoon, vaikka epätodelliselta tuntuukin. Rv 5+2 tällä hetkellä, ja en vieläkään ole ihan varma että ollaanko sitä nyt raskaana vai ei. Testit on tehty ja selkeitä oireitakin on, mutta kun kyse on ensimmäisestä raskaudesta niin onhan se vähän uskomatonta ja jännää. Mukavaa että on tämmöinen tukiyhteisö, missä voi lukea muiden fiiliksiä ja vertailla omiin tuntemuksiin.
Yritin muuten liittyä sinne Yahoon ryhmään, mutta linkki ei näytä toimivan / ryhmää ei löydy?
Peukut pystyssä kaikille ja iloa odotukseen :)
Yritin muuten liittyä sinne Yahoon ryhmään, mutta linkki ei näytä toimivan / ryhmää ei löydy?
Sorry, olen unohtanut korjata yahoon ryhmän linkin tähänkin ketjuun.
[http://groups.yahoo.com/group/joulumasut-2009/]
Huhuilen siellä tosin nyt jotain ketä kiinnostaisi alkaa moderoimaan ryhmää koska oma raskauteni taisi tänään mennä kesken. Jos kukaan ei ole kiinnostunut jatkaamaan ryhmää niin joudun sen poistamaan.
piparii :( :( :(
Itselläkin on kova jännitys päällä, kun eilen tuli pönttöön ja pyyhkiessä punaista, mut phs:n ei kuitenkaan mitään, vielä. Ei haluu enää neljättä km:a... Torstain ultraan tuntuu olevan niin pitkä aika.
En oo vielä yahoo-ryhmään liittymässä, myöhemmin ehkä jos tästä selvitään. Toivottavasti löytyy joku modeksi.
nau rv 5+5
Surullista luettavaa nuo km:t! :( Olen tosi pahoillani teidä puolesta, joilla on mennyt kesken heti alkuunsa. Itse en osaa oikein nauttia vielä tilanteesta lainkaan, kun odotan kauhulla miten itsellä menee... Tuhrutteluhan ei tosin ole välttämättä huono merkki. Sehän on aika tavallista alkuraskaudessa! Toivotaan, että Naulla menee kaikki hyvin!
Minä voisin ehkä kuitenkin alkaa täällä kirjoitella, yahoon ryhmään minäkään en taida vielä uskaltaa. Taustoista sen verran, että me ollaan miehen kanssa molemmat 34v ja esikoista ollaat toivottu 8/05 lähtien. Kun tulosta ei kuulunut hakeuduttiin tutkimuksiin (joissa selittävää ei löytynyt) ja lopulta hoitoihinkin. Inseminaatiosta sai alkunsa eka raskaus 1.5 vuotta sitten, mutta raskaus olikin kohdunulkoinen ja leikattiin pois 6+5. Tämä raskaus on saanut alkunsa pakastetun alkion siirrosta ja la olisi 16.12.
Yksis: olisi kylä tosi mahtavaa kirjoitella pitkästä aikaa samassa pinossa! :) Teillä on ilmeisesti mennyt kaikki mukavasti tytön kanssa, kun näin pian jo seuraavaa olette tekemässä. Mun hcg oli tosiaan pp 12 jo 160, joka oli hoitsunkin mielestä oikein hyvä (ja olisi ollut vaikka olisin mennyt oikeana testipäivänä pp 14). Vähän pistää mietityttämään onko kaksoset kenties tulossa, kun arvot oli noin korkeat... No kaikki otetaan vastaan, ketkä ovat tulossa! :)
Ihanan tiuhaan teillä seurataan. Mun tekisi mieli kanssa mennä uudelleen vielä veritestiin, mutta ei kuulemaa ole tarvetta. Ja ultaankin yleensä ottavat vasta viikolla 7+, että varmasti sydämen syke näkyisi. Itselleni sain sen vinguttua jo rv 6+6, mutta sekin tuntuu olevan kovin kaukana. Jotenkin haluaisin vain nähdä, onko siellä kohdussa yhtään mitään, vaikkei sitten syke vielä näkyisikään.
Teresa(?) taisi kysellä kelle on kerrottu: me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sitten ihan läheisimmille kavereille. Sellaisille, joille haluaisin kertoa myös jos jokin menisi pieleen. Viimeksi tuli kerrottua vähän liian laajalle, joten nyt olen varovaisempi.
Killa rv 4+5
piirtyi tänä aamuna testiin :). Armaani tosin totesi: "on se kyllä vahvempi kuin haamu". Nyt uskaltaudun liittymään seuraanne! Jotenkin tämä harmaan sateinen päivä muuttui kertaheitolla aurinkoiseksi ainakin minun kohdallani.
Esittelyä: olen 31 v. ja nyt kolmas lapsi tulossa... toivottavasti kaikki menee hyvin. Yrityskertoja tässä raskaudessa yksi, josta tärppäs... kuten aiemmissakin raskauksissa. Eli meillä ei todellakaan luoteta jatkossakaan varmoihin päiviin ;) . Laskurin mukaan LA olisi 22.12. tulossa on siis parempaakin parempi joulukäärö. Raskausoireita ei juurikaan vielä ole ja toivottavasti vältyn tällä kerralla pahoinvoinnilta.... ei pahoinvointini hirvittävää ole aikaisemminkaan ollut: ekassa raskaudessa oli vain iltakuvotusta, mutta tokassa sitten olin huonovointisempi. Luultavasti alhainen varenpaine aiheutti huonovointisuutta...
ps. meidän edellinen "haamu" on nyt jo 3 v. :x
Innolla mukananne odottaa
Pimienta rv 3+6
pahoittelut teille, joita onni koettelee kovemmin.... tuntuu pahalta hehkuttaa omia ilouutisia, kun muilla on surua ja murhetta! Toivon teille kaikille onnistumista yrityksessänne ja lähetän ajatuksissani teille voimia!
piparii : (! Ja nau, toivotaan, että kyseessä vaaraton tiputteluvuoto!
Mukavaa, kun tänne alkaa porukkaa tulemaan : )! Todella varovaisin ajatuksin tässä ollaan, mutta kiva tästä nauttia edes sen aikaa kun tätä kestää.
Olo on edelleenkin hyvä, satunnaisia huimaus/heikotuskohtauksia tulee ja menee. Hajuaisti alkaa herkistyä, mutta vielä eivät mitkään hajut tee pahaa : ). Mulla yleensä heikointa tehneet normaalisti hyvät tuoksut, kosteusvoiteet, dödöt, pesuaineet. Ja niihin hajuihin jääkin sitten elinikäinen kammo!
Mutta kaikesta huolimatta sitä toivoo, että oireet voimistuisivat, paremmin uskoisi koko asian todeksi.
Hirveästi tekis mieli jo tilailla mammavaatteita huuto.netistä, kesälle semmoisia pikkumasulle tarkoitettuja... Mulla maha tulee näkyviin tosi aikaisin, kohtu eteenpäin kallistunut ja varmasti myös tämä raskauksien lukumäärä vaikuttaa asiaan. Mut jospa vielä muutaman viikon pärjäisi tavallisilla housuilla ja munhan tosiaan pitäisi tuota painoa tarkailla, joten...
Miimu
Eli jouluvauvaa odotetaan täälläkin ja ensimmäinen on kyseessä. Laskettu olisi 7.12, mutta uskon että mennään vähän eteenpäin, kun mielestäni ovulaatio tuli aika myöhään tässä kierrossa. Ja luultavasti kätilöopistolla synnytys eli helsingissä asustellaan. Olen 26 ja mies29 ja ekasta kerrasta tärppäs. Kuumeillut olen jo varmaan puoltoista vuotta.
Melko oireettomana mennään. Alavatsalla sellaista menkkamaista paineentunnetta aina välillä, erityisesti öisin. Siihen auttaa kun laittaa käden alavatsan päälle :) Toivottavasti on vain kohdun kasvukipuja. Onko muilla samanlaista tunnetta ollut?
Tuohon juomiseen tai siis sen salaamiseen ettei juo. Oon just viettänyt pääsiäisen mökillä isolla porukalla. Ostin mukaani alkoholittoman kuoharin, joka maistuu ihan samalta kuin oikeakin ja kukaan ei kysele tai huomannut mitään kun oli lasi kädessä ja tyhjeni. Pullon etikettiä vain piti hieman aina käännellä kun alkohol fri siinä luki. Mutta kun jengi humalassa niin eivät todellakaan kiinnitä huomiota johonkin pullon etiketteihin :) Ja välillä kun mies oli saanu juotua siiderinsä, niin se kävi täyttääs sen pullon vessassa vedellä ja tuli sitten tarjoamaan vaimolleen juotavaa, heh. Meni läpi kaikille koko 4 päivää!
Vielä kerran huhuilen, että löytyykö kenestäkään joulumasun kasvattajasta emoa yahooseen perustettuun ryhmään?? Ilmoittakaa pikaisesti tai poistan ryhmän. Oman keskenmenoni takia en luonnollisestikaan jatka ryhmän pitämistä.
mukaan odottajiin ja toivotaan että loppuun asti saisi mukana olla!
Kolmatta odotan ja raskaus aivan alussa. LA menisi laskurin mukaan 18.12, jännittää... Vauvaa odottaa minun lisäkseni mies ja lapset -03 ja -05.
Alavatsakivut ajoittain kovia, mutta toivon ettei mitään kummempia olisi... Kohtu voimakkaasti eteenpäin kallistunut ja edellisetkin raskaudet olleet kivuliaita.
Mutta tarrasukkia kaikille!
Millä raskausviikolla on ensimmäinen ultra? Mille viikoille te olette sitä saaneet. itsellä tarkoitus huomenna neuvolaan soittaa. Onko täällä sellaisia jotka ovat käyneet varhaisultrassa yksityisellä? Kustannus? Meille gyne sanoi, että sellainen on mahdollinen mutta en muista, että millä viikoilla sinne voisi mennä.
Ihan alkuun pipariille pahoittelut keskenmenosta - halaa... En taida kyllä vielä rohjeta ryhtyä moderaattoriksi, olkoon sitten taikauskoa tai ihan mitä vaan...
Nau, toivotaan kovasti, että kyse on vain niin kovin yleisestä alkuraskauden tiputtelusta.
Killa, ihanaa kun liityt joukkoon! Joo ihan hyvinhän me tuon tytön kanssa ollaan pärjätty vaikkei varmastikaan ole helpoimmasta päästä. Vasta viime viikkoina on alkanut nukkumaan yönsä vähän paremmin (koputtaa puuta) ja on kyllä kovasti kiinni äidissään ;) Toisaalta me ajateltiin, että parempi jos tulisivat pienellä ikäerolla ja tuleehan tässä pian ikäkin vastaan... Kyllä tuo tiheä seuranta helpottaa kummasti oloa, vaikka ehtiihän tässäkin murehtimaan ;)
Miimulle tervetuloa mukaan! Teillähän on ihailtava lukumäärä lapsia :) ...toivottavasti tämä raskaus olisi erilainen ja välttyisit pahimmalta pahoinvoinnilta.
Tervetuloa myös vauva-10 (et ole väärässä pinossa). Joku muu osaa varmasti neuvoa paremmion Suomen käytännöistä, mutta tietääkseni eka kunnallinen ultra on se niskapoimuultra viikon kaksitoista kieppeillä. Alkuraskauden ultraan menoa ei taideta siellä suositella ennen viikkoa seitsemän.
mimmukka79lle onnittelut ja tervetuloa myös mulla on eniten pahoinvointia iltasella, vaikka ei se vielä ole kovin pahaksi yltynyt mutta viime raskaudessa ei ollut edes tämän vertaa
Rutulle onnittelut esikoisesta, muistan vielä hyvin miltä se eka raskaus tuntui... toisaalta eihän tuosta ole vielä kovin kauaa aikaakaan.
Pimientalle onnittelut haamusta, eiköhän se siitä vielä vahvistu!
Tulppaanille myös onnittelut eskoisesta, kyllä ne kivut alavatsalla ihan asiaan kuuluvat :)
MinttuLotallekin tervetuloa!
Ja vielä omaa napaa... terveisiä siis alkuraskauden ultrasta. Yksi pieni sydän siellä löi kovaa vauhtia, sikiö olis siis siellä missä pitääkin ja vastasi kooltaan viikkoja. Hetken aikaa lääkäri kuvitteli nähneensä kaksi, yhteen se kuitenkin jäi :) Seuraava ultra on kahden viikon päästä, mutta lääkäri kehoitti jo kovasti varaamaan aikaa synnytyslääkärille eli täkäläiseen neuvolaan. Mun maailmassa olen nyt vasta oikeesti raskaana eli tänään on vihdoin hymyilyttänyt :)))
T. Yksis ja herne rv 6+2
Yritin jo eilen kirjottaa, mutta viesti ei tullut jostain syystä läpi.
Kovasti keskenmeno pelottaa, mutta kai sitä jo uskaltaa mukaan tulla. Ikää mulla on 27v ja miehellä 28v, ennestään lapset 02 ja 04. Eli kolmatta odotellaan.
Viime viikolla kävin ultrassa ja pieni sydän siellä sykki =). La olis tod.näk. 1.12.09.
Tsemppiä kaikille!!
-äitskä rv 7+0
Yksis ja äitskä: hienoa, että ultrassa oli kaikki kunnossa : )! On se vaan jännää kuinka aikaisin sydän alkaa pienellä sykkiä... Ja valtavan helpottavaa, kun on nähnyt, että kaikki on kunnossa. Meillä täällä ultrataan ekalla neuvolakäynnillä, eli vkolla 8-10. En ole vielä sinne varannut aikaa.
Nau, mitä kuuluu? Toivottavasti vuoto on loppunut!
Tosi epätodelliselta oma raskaus tuntuu ja onhan viikkoja vielä niin hurjan vähän, ettei vielä hirveästi edes uskalla ajatella koko asiaa...
Miimu
kun on hyviä ultrakuulumisia.
Eilen ei ollut vuotoa ja tänään tuli tippa ruskeaa. Onneks ei oo ultraan pitkää aikaa. Vaikka tietää että vuodot on yleisiä, niin itsellä on niistä vaan huonoja kokemuksia. Äklöoloo sentään yhä on.
Kätevää Miimu kun siellä on neuvolassa ultra. Täällä on ultrauspaikka kaukana pääterveysasemalla, kahdella bussilla joutuu meneen. Nyt meen polille. Onkin käynyt tutuks se paikka, kun oon km:jen takia rampannut ja kohdunkaulansyöpäesiaste epäilyä tutkittiin, mikä onneks oli turhaa. Oli viime vuosi aikas raskas. Kyllä ois tälle vuodelle pienen tuhisijan ansainnut.
nau rv5+6
Koska kukaan ei ilmoittanut halusta alkaa modeksi tilalleni saatuani keskenmenon niin deletoin joulumasut 2009 ryhmän pois.
Siinä olisi ollut hyvä valmis alusta runsaille keskusteluille ja näin vaivaa sen tekemiselle. En ihan ymmärrä miksi kukaan ei uskalla alkaa hommaan tai liittyä ryhmään "liian aikaisin" kun kuitenkin täällä voitte kirjoitella. Ihan sama asiahan se on.
Mukavaa masun kasvatusta kaikille ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin. :)
Mielipiteitä toki on monia, mutta ainakin itselleni tää palsta piisaa ihan riittävän hyvin. Mites muilla, koetteko tarvetta suljetulle ryhmälle?
Mhh... Täällä ei mitään uutta auringon alla. Tunteet on aikalailla pinnassa (voi, mikä nyyhky toi Suden vuosi -leffa onkaan!), samoin joku nippailee alamahassa iltaisin. Niin, ja väsyttää. Päikkärit on aika välttämätöntä ottaa joka päivä. Toisaalta esikoinen heräilee öisin ihme kohtauksiin, taitaa nähdä painajaisia. Yöunet on siis jääneet sekä aika lyhyiksi että katkoinaisiksi viime viikkoina. Ja pitäis tenttiin jaksaa lukea, niitä ois nyt perjantaina ja viikon päästä. Ja kohta taas lisää...
Minkälaisessa elämäntilanteessa te muut odottajat olette? Itse olen yliopisto-opiskelija, alana taloustiede. Opintoja on jäljellä ehkä vuosi, kenties enemmän, raskausaikana & vauvan kanssa opiskelusta kun ei koskaan tiedä etukäteen. Mies on töissä (ja yrittää jossain välin saada DI-työn loppuun), ja meidän 1 v 8 kk poika on perhepäivähoidossa arkisin.
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
- sallis (rv ehkä 6+3)
tämä palsta sopii mulle mainiosti! Lisäksi mukana saattaa olla taustailijoita, jotka lukevat meidän juttuja ja ovat hengessä mukana, vaikka eivät itse kirjoita. Minä ainakin usein odotusaikana taustaillut näillä palstoilla, vaikken sit itse kirjoitellutkaan.
Elämäntilanteesta olen kai aiemmikin maininnut, mutta siis ison perheen hoitovapaalla oleva äippä : ). Tosin palailen sairaanhoitajan työhön ensi kuun lopulla. Lapset 1-14v, kolme vanhinta koulussa ja kolme pienintä mun kanssa kotona. Mies vuorotyössä. Mä aloitin sairaanhotaja opinnot kahden lapsen kanssa ja pyöräytin kolmannen opintojen loppusuoralla. Tuttua siis tuo lasten kanssa opiskelu! Jotenkin työssäollessa pääsee helpomalla, opiskeluaikana pitkien koulupäivien päälle piti jaksaa vielä tentit ja läksyt, harvoin riiti se 8h...
Pikkuhiljaa toivon, että alkaisi enemmän oireita ilmaantua... En kai usko tähän odotukseen, ennenkuin se pahoinvointi alkaa, vaikka toisaalta pelkäänkin sitä kovasti. Kyllähän mua väsyttää ja palelee, ihan hurjasti. Ja äkkiliikkeissä tulee niitä repäisykipuja, mutta silti... Tosin viikojakin vain 4+4. Aika tuntuu nyt matelevan, kun se yleensä lentää siivillä!
Hieno juttu, että vuoto on rauhoittumaan päin : )! Toivottavasti tämä vuosi olisi sulle onnekas! Mä olin papassa 2 vko sit ja nyt jännäilen tuloksia. Edellisestä käynnistä 10 vuotta,huh.. Mun piti ensin malttaa lykätä tätä raskaushaavetta noiden tulosten saantiin asti, mutta kuinkas kävikään... Nyt ei auta kun toivoa, että ne olis ok...
Onko täällä vielä poruukka, vai siirtyvätkö kaikki tonne yahoo-ketjuun?!
Musta olisi ihan kiva kirjoitella tässäkin : )
Väsyttää ja heikottaa, mutta se kamala pahoinvointi ei onneksi ole vielä alkanut! Osaan kyllä nauttia nyt jokaisesta päivästä ennen sitä : ). Edellisessä raskaudessa olin 3 kuukautta aivan lamaantunut, työni hoidin, mutta loppuaika menikin sitten oksennuksen pidättelemiseen : ( Mulla pahoinvointi ollut kerta kerralta kamalampaa ja kestänyt pidempään, viimeksi helpotti vkolla 17.
Olen vielä hoitovapaalla, mutta töihin pitäisi palata (puolikkaalla onneksi) ensi kuun lopulla. Pomo saa kyllä hepulin, jos pääsen hälle tämän vauva-uutisen kertomaan...Kääk!
Pääsiäisen jatkoja: )!
Miimu 4+1