*~~~~sen parhaan JOULULAHJAN odottajat~~~~~~*
Pistetäänpä pino pystyyn. Sitä ei vielä tiedä saako tässä loppuun asti olla, mutta toivotaan, että sen parhaan lämpöisen pehmeän joululahjan saisi.
La laskurin mukaan 9.12. Lapsi 2.5v ja kaks keskenmenoa sen jälkeen, joten jännää tulee olemaan tämä alkuraskaus.
nau rv3+5
Kommentit (77)
Raskaana ollaan, vaikka vielä alkutaipaleella, tänään 5 + 4 ja laskettu aika laskurin mukaan 4.12. Ikää on kertynyt 35-vuotta ja ennestään kotona asustaa 10-vuotias tyttö. Olo on vähän epätodellinen, mutta onnellinen.
T. Santtu
Hei, minulla ei nyt vielä olisi asiaa tänne, mutta kirjottelin tuonne vauvakuume puolelle samaisesta asiasta ja toivoisin nyt teiltä, "kokeneimmilta" kommentteja asiasta, elikkäs suoraan copy/paste:
mä en nyt yhtään tiedä mitä ajatella, tein tänään testin, mitä en jäänyt sen kummemmin kiukustuksissani katselemaan kun jostain syystä ei kontrolli viivaa tullut (clearblue), mutta nyt vilkasin testiä ja siinä näkyy hailakka plussa! voihan video, pakko kai käydä apteekissa taas.
Lisäisin myös että kontrolliviiva näkyi siis myös sitten myöhemmin ihan niinkuin pitää...
että hakisit uuden testin apteekista, niin saat varmuuden asiaan. Itsellänikin ensimmäiseen testiin tuli vain haalea viiva, jonka jälkeen hain uuden testin ja odottelin muutaman päivän. Uusintatestissä viiva oli melkein paksumpi, kuin kontrolliviiva. Tuo kontrolliviiva tulee pienellä viiveellä, joten ei kannata ihan heti heittää testiä takaseinään (testi oli muistaakseni valmis 2 min kuluttua). Itselläni on kokemusta vain apteekin "omista" testeistä, ei clearblue, mutta toimintatapa lienee samanlainen?
Ja sitten raskausoireista ;) Aika oli jo sen verran kullannut noita muistoja edellisestä raskaudesta (10 v, neuvolassa käsitellään ensisynnyttäjänä...), etten muistanut, ettei tuo alkuraskaus silloinkaan mennyt ihan ilman oireita. Eli olen kärsinyt päänsäryistä, etovasta olosta, vilunväreistä ja väsymisestä. Toi väsyminen on sinänsä metkaa, että voin nukahtaa kesken leffan istualleen, mutta en saa nukuttua pitkiä yöunia, kun joko ravaan vessassa tai pyörin sängyssä (levottomat jalat). Edellisessä raskaudessa oli muistaakseni samanlaisia oireita alussa. Pitkät kävelylenkit tuntuvat auttavan parhaiten, ja nyt olen kokeillut magnesiumia noihin levottomiin jalkoihin. Onko jollakin muita vinkkejä noihin levottomiin jalkoihin?
Ensimmäinen neuvola on varattuna perjantaille 17.4 ja alkuraskauden ultrankin varasin 8. viikon loppupuolelle.
Tsemppiä kaikille odottajille!
T. Santtu
Täällä on oltu nettipimennossa useita päiviä, joten ihanaa oli vihdoin saada lainakone ja päästä vähän kurkkimaan kuulumisia...
eewokki (toivottavasti sain oikein nimimerkin), toivottavasri kaikki kuitenkin on hyvin ja huolehdit turhia... onhan tiputtelu kovin yleistä alkuraskaudessa...
Täällä edelleen ei sen kummempia oireita, mikä vähän huolettaa, mutta ei tässä nyt auta muu kuin toivoa parasta ja odottaa maanantain ultraa... HCG oli kuitenkin noussut veritesteissä mukavasti eli ehkä kaikki kuitenkin on hyvin... Jotenkin sitä ei vielä osaa olla niin erityisen onnellinen, kun ei oikein jaksa uskoa tätä todeksi...
Miulle en muuta osaa neuvoa kuin että testaa uudestaan parin päivän päästä.
T. Yksis rv 5+5/6
Meille odotetaan nyt myös kakkosta! :) Esikoinen on ihana ja reipas poika (8/07), ja nyt seuraavan (kierron heittelemisen vuoksi varmasti väärin) laskettu aika on 6.12.
Ollaan ihan mielettömän iloisia miehen kanssa tästä uudesta raskaudesta, joka tuli vähän yllättäen ja todellakin yrittämättä. Ollaan oltu paljon kipeänä, ja stressin määrä viime aikoina muutenkin on ollut aika suurta. Mulla myös oli keskenmeno muutama kuukausi sitten, ja vaikka gyne puhui silloin vain huonosta tuurista, kyllä nyt jännittää ihan erilailla kuin esikoista odottaessa. Silloin en oikein edes ajatellut mitään keskenmenon mahdollisuutta. No, nyt taas muistaa, ettei mikään ole itsestään selvää. Ja että lapsia ei tehdä - ne saadaan.
Olo muuten on loistava! Eilen testi varmisti sen, minkä jo hyvin varmasti tiesin, vahva plussa tuli heti :) Toisinaan olo on hyvin väsynyt ja vähän öplöttävä (etova...?), sellaista ei koskaan ole ollut kun näissä raskauksissa. Mies oli satavarma että kyse on vaan flunssan jälkeisestä väsymyksestä, se yllättyi tosta plussasta ihan hirveästi! Nyt sitten se jo kattelee autoilmoituksia - auto menee väkisinkin vaihtoon, jos uusi vauva syntyy.
Aurinkoista torstaita kaikille!
- sallis (rv 5+4, tai jotain)
Kai minäkin sitten uskaltaudun mukaan odottajiin.Raskaustesti näytti tiistai iltana selkeetä plussaa ja hiukan epätodellinen olo on.Meillä tärppäs sittenkin?!?Laskettuaika sijoittuis sitten joulukuun puolenvälin tienoille.
Oireita on vaihtelevasti,rintojen arkuttaa,hetkittäistä huonoa oloa,pissittää,vatsassa nipistelee ja sellasia repäisykipuja,varsinkin yöllä kun kääntää kylkeä tms.
Eilen varasin aikaa neuvolasta ja ihan unohdin että ainakin täälläpäin eka käynti on viikolla 8.Myöskin olin vallan unohtanut että maksan syöminen on kiellettyä.Arvatkaa vaan olinko maanantaina kaupassa käydessäni ostanut hirmuisissa himoissa itselleni maksalaatikon joka nyt jää minun osalta syömättä..murr.
äitimaalta
...eli joulutonttusta odotellaan täälläkin. Olen 29-vuotias kahden lapsen (-03, -06) äiti, ja tulokas on ensimmäinen yhteinen lapsemme nykyisen mieheni kanssa.
Laskettu aika on 6.12. tienoilla, plussatestin tein viikko sitten perjantaina. Oireina vilunväristykset, aaltoileva pahoinvointi sekä rintojen turvotus ja arkuus.
Onnittelut kaikille mukanaolijoille, tehdään tästä rattoisa yhteinen taival toisillemme :x
_TuulenTyttö_
Kiitos vaan avusta tuon raskausviikkohommelin kanssa, johan selkis! Lisää vinkkejä miten feikata bileissä, please! Ja sitten, mikä toi ultra on , mihin ootte kaikki menos jo viikolla 7, kun meillä on eka ultra eli niskaturvotusultra viikoilla 10-12 VASTA.. oon niin kade. Olis ollu kiva saada kuva äitienpäiväkorttiin.
jellonaäiti: nt-ultra on mullakin vasta myöhemmin, mut varhaisultraan voi mennä yksityiselle, se vaan maksaa aika paljon. Mä pääsen polille, koska mulla on takana keskenmenoja.
Feikkaus vinkkejä en oikein osaa antaa, kun en oo ikinä kauheesti alkoholia nautiskellut, voisko sulla olla lääkekuuri, jonka aikana ei voi juoda...
nau rv5+1
En vielä liity joukkoon, vaikka itsekin olen juuri plussannut, kun taustalla lapsettomuutta ja yksi huonosti päättynyt raskaus. Käyn kumminkin kurkkimassa samassa vaiheessa olevien kuulumisia ja siksi kommentoin Jellonaäidille:
jos kehtaat sanoa, kun joku kysyy miksi olet kuurilla, että sulla on emätintulehdus. Siihen käytettävä lääke Flagyl aiheuttaa antabusreaktion, jos ottaa vähäisenkin määrän alkoholia. Toinen vaihtoehto on helico-bakteerin häätöhoito, johon (ainakin muutamia vuosia sitten) määrättiin yhteensä 3 eri lääkettä, joista yksi saattoi aiheuttaa antabusreaktion. Lääkkeiden nimiä en muista, mutta varmaan googlettamalla löytyy. :)
Itse suunnittelin myös yhteen saunailtaan vieväni omat siiderit (täytyy muistaa olla palauttamatta kaapissa olevia tyhjiä pulloja) eli täytän pullot mehulla ja juon sitten vain suoraan pullon suusta. En usko, että kukaan niin tarkkaan katsoo. ;)
Yksikselle huiskutus ja kiitos onnitteluista tuolla toisaalla! :)
Killa rv 4+1
...ja onnea kaikille muillekin uusille plussanneille.
Yritän kommentoida paremmin sitten kun saan oman koneen takaisin... (tässä lainavehjeksessä kun ei ole wordia jossa kirjoitella pidempiä sepustuksia ja pää on niin hatara ettei millään muista mitä piti kommentoida)
Jellonaäiti, mä meen varhaisraskauden ultraan viikoilla 6 ja 8, koska ollaan oltu lapsettomuushoidoissa ja klinikka haluaa seurata raskautta vähän tavanomaista tiiviimmin.
Killa, olis kyllä ihan huisin upeeta jos saatais tällä kertaa odottaa yhdessä (pidän peukkuja pystyssä meille molemmille). Ensi maanantain ultra jännittää ihan hirmuisesti ja välillä tuntuu ettei sieltä mitenkään voi mitään löytyä. Mulla muuten pp15 HCG oli 145 ja pp18 HCG 959 (kai!) eli okein hyvähän tuo sun HCG oli! Munkin arvoja kehuivat, vaikka omasta mielestä olivat vähän alakanttiin. Muuten kuluu myös hyvää, neiti täyttää ensi viikolla vuoden... uskomatonta miten aika rientää!
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Yksis rv 5+5/6
porukkaan, vaikka viikkoja vasta 3+6. Laskettuaika siis 19.12. laskurin mukaan.
Olen 34-vuotias kuuden pojan (1-14v) äiti ja nyt siis seitsemäs raskaus aluillaan. Silti aina yhtä jännittävä ja epätodellinen olo tässä alussa : ). Oireita ei vielä kamalasti ole, lähinnä kova väsymys alkuillasta. Hirveistä pahoinvoinneista olen kärsinyt ja sitä odotan kauhulla : (
Mitään vakaumuksellista taustaa meillä ei ole, ollaan vaan tämmöisiä vauva/lapsihulluja!
Meillä eka neuvola n. vkolla 10 ja silloin ultrataan. Aikaisemmin tuo on ollutkin ainoa kunnan tarjoama ultraus, täällä ei ole ollut np- eikä rakenneultraa lainkaan. Mutta nyt käytäntöjen yhtenäistyessä myös meiltä pääsee noihin kaikkiin ultriin. Mä en halua osallistua down-seulaan, mutta mielelläni kuitenkin tuohon np-ultraan sillä mielellä, että katottais ihan perusrakenteet. Siis, että on aivot, raajat jne. Mutta vielä kaukauinen ajatus... Neuvolaan soittelen tossa vkolla 8-9, kyllä jo papassa käydessäni vihjaisin terkkarille, että taas on yritys päällä ; )
Mutta tässä siis pikainen esittely, yritän tässä pääsiäisen aikaan päästä mukaan juttuihin.
Miimu : )
Mulla on tässä paritkin kekkerit tiedossa ja ihan aattelin vaan sanoa, että ei nyt drinksut maita, ehkä yhen pienen siiderin voin maistiaisiksi ottaa. Jos joku tarkemmin kyselee, niin sanon sitten vaikka olevani lääkekuurilla enkä viitsi juoda. Tosin osa kaveriporukasta kyllä tietää, että vauvahaave on ollut olemassa. Joten jos joku suoraan kysyy raskaudesta, voipi olla, että paljastan totuuden juomattomuuteen.
Huomenna alkais sitten 6.viikko, jee :)
Olisin kysellyt joko joulukuun odottajille on perustettu omaa Yahoon sähköpostilistaa? Tykkäisin käydä keskustelua avoimemmin tutussa ryhmässä suljetulla listalla kuin tälleen avoimella palstalla.
Jos ryhmää ei ole vielä perustettu, voin sellaisen pystyyn laittaa ja alkaa sille emoksi! Laittakaahan nimiehdotuksia ryhmälle.
Terkuin Piparii 5+4 :D
uudet plussanneet! Killan muistankin enskakuumeilupinosta, aloitimme yrityksen samoihin aikoihin, toivottavasti nyt menee kaikki hienosti.
Hyvä vinkki tuo siideripullojen täyttö. Sinnehän vois laittaa sopivan väristä limua niin näyttäis siideriltä tai greippilimu näyttäis lonkerolta. Mut sitten jos joku tarjois muuta juotavaa vois käry käydä :). Itse kyllä aattelin kertoa raskaudesta, on sitten helpompi kertoa keskenmenostakin, jos semmoisen vielä joutuu kokemaan.
Niin, epävarmalla mielellä tässä useimmat varmaan on vielä tämän raskauden kanssa näin alkumetreillä. Itsekään ei vielä oikein tajua todeksi, toivottavasti sitten ultrassa näkyy elonmerkkejä...
nau rv5+2
piti vielä pipariille vastata. ei oo ryhmää vielä, mutta pistä toki pystyyn. Mikähän se nimi voisi olla ja tämän pinon sitten kun kuukausi vaihtuu? Oisko tuo joululahjat tai joulutontut, joulumasut... mulle sopii kyl mikä vaan :)
Täällä olis uusi joukkoon ilmoittautuja. Esikoinen siis tulossa ja laskettu aika olis 19.12. Neuvolassa tietysti asia voi vielä muuttua. ikää olis itsellä 29v ja avomiehellä 32v. Kertokaa jos olen väärässä pinossa.
Nyt on perustettu Yahoon ryhmä kaikille joulumasuille 2009.
Ryhmä on suljettu ulkopuolisilta. Jätä hakemus linkistä pienen esittelyn kera.
Tervetuloa mukaan!
[http://groups.yahoo.com/group/joulumasut2009/]
:x
Laskettuaika olisi laskurin mukaan 13.12. Raskausoireet aika pahoja verrattuna ensimmäiseen jonka aikana ei ollut mitään. Nyt rinnat aivan kosketusarat, alamahakivut välillä aika kovia, lonkkiin koskee, mieliala vaihtelee ja pahoinvointi ILTAISIN!, iltapäivällä alkaa todella kuvo olo ja päättyy sitten alkuyön oksentamiseen. No, ompahan vähän todellisempaa tässä vaiheessa tää odottaminen kun tuntee että jotain siellä tapahtuu.
Minä en ainakaan päässy tuon edellisen linkin kautta Yahoon ryhmän sivuille...
Onnea kaikille muille odottajille ja hyvää pääsiäistä!
Tosin viikkoja vielä vähän. Yleensä kuvotus alkanu kuudennella viikolla. mulla km tapahtuneet 7 ja 8 viikon välissä. Kummassakin jouduttu kaapimaan.
Enää en aio käydä varhaisultrassa, koska kohdallani kaikki ollut siellä aina hyvin. sitten ensimmäisessä ultrassa neuvolassa ei enää elämää.
eewokki: Toivottavasti pieni pysyy kyydissä. mun hyvällä ystävällä oli ihan kunnon vuotoo ja kuinka ollakkaa ultrassa pieni sydän sykki ja nyt jo raskaus loppupuolella. Paljon peukkuja ja enkeleitä....
siis ei öklöö oloo..rintojen arkuutta ja alaselän jomotusta toisinaan. Pissillä pitää ravata ja kerran yössä herään vessaan. ihan ylivirkee olo ei edes kummemmin väsytä ?
annmarii 4+5