Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~HEINÄHATUT VKO 14~~~

30.03.2009 |

HEINÄHATTUJEN VIIKKO 14

Aloitanpas nyt sitten tänne heinäkuun odottajillekin uuden viikon, kun kovin tuntuu hiljaista olevan meidän keskuudessa. Olenko minä todellakin ainut joka ehtii netissä nykyään surffata?

Kovasti näyttää räntäiseltä ja kostealta tämä viikon alku, mutta jospa se siitä loppuviikkoa kohti jo taas aurinkoiseksi muuttuu ja kevät vihdoinkin tulee. Itsellä tänään 30-vuotis synttäripäivä, jota olen juhlinut täällä töissä :( No saipahan syyn tehdä kakun ja syödä sitten sitä ihan runsaasti.

Mirable ja masuasukki 25+6

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jostain hiljattain. Raskaus onkin ihanaa aikaa mutta kyllä tähän ihanaan aikaan mahtuu paljon ei niin ihanaa aikaa.

Jokunen muukin oli käynyt lääkäröimässä itseään, niin minäkin. Se kireys ja ahditava olo vatsassa yltyi niin pahaksi, että hengitys meni ihan läähätykseksi. Ajattelin alunperin, että se ei ole supistelua vaan osittain myös vauvan änkäytymistä sinne ja tänne... kattokaas kerran synnyttänyt ajatteli tietävänsä miltä supistus tuntuu..niinpä. Ensiksi tuli lepoon komennus päivystävältä lääkäriltä ja sitten aamulla kävin alan tohtorilla jonka mukaan saa elää normaalisti. Ultrat ja sisätutkimukset tehtiin kahdesti ja kaikki oli hyvin. Ilmeisesti kohtu oli ärsyyntynyt jostakin ja siksi supisteli. Vatsani oli aivan sekaisin muutamia päiviä sitten, joten pöpöä tohtori epäili syyksi.

Sokeripokerissa on aloitettu pitkän insuliinin rinnalle ateriainsuliinit.

Tosi ihanasti menee tämä elämäni ihanin aika..heh heh.

Vauvalle en ole hankkinut kuin yhdet sukkapöksyt koska muistan tykänneeni käyttää esikoisella niitä. Laskettuun on sellainen 14 viikkoa joten ajattelin ehtiä vielä pyykkäämään ja viikkaamaan tarvittavat vermeet.. pyykkikin kuivaa kesällä kivasti ulkona..jep jep ..todellisuudessa siirtelen mega-projektia laiskuuksissani. Esikoisen kampsut käy seuraavalle..tässä kahdenvuoden aikana on kertynyt vuori sellaisia epämääräisiä muovipusseja joissa on hanskaa pipoa ja bodia sekaisin..voi olla toinen tumppu toisessa säkissä..ja tietenkin olemme myös muuttaneet tässä välissä joten ..pakka on aivan sekaisin...ärsyttävän sekaisin. Anoppi on aika kova järkkäilemään joten jos se vähän avustaisi hankkeessa :) öö sitten kesällä.

Vaunut vähän mietityttää..esikoinen täyttää 2 vee joten kauankos se vielä vaunussa istuskelee? aluksi ajattelin, etten osta tuplia mutta se kyllä eristää minut kotiin..mitähän tekis?

Paljon tsemppiä masujen kanssa.

Vierailija
42/48 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin kyllä kovasti uudesta äippäpakkauksesta! Harmaan sävyt mm. miellyttivät enemmän kuin beige ja sydänkuvioinen makuupussi oli kyllä aivan ihana! : ) Eli olen tyytyväinen, etten ole kela-papereiden kanssa hätäillyt, vielä odottelen jokusen viikon ennen kuin lähetän, jotta tulis varmasti 09 pakkaus.

Hyviä vointeja & viikonloppuja!

Suzan 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eilen netin kautta äippäpakkauksen. Tiedä sitten tuleeko sieltä vuoden 08 vai 09 pakkaus - minulle sillä ei ole niin väliä, ensikertalaisena kelpaa kumpi vain :)

Tuntuu että maha on kuluneen viikon aikana taas kasvanut hurjasti - tai sitten masuasukki on vaihtanu jotenkin asentoaan. Nyt alkaa selvästi ylävatsa saamaan muotoa ja iho olemaan hyvinkin kireällä. Autoa ajaessa joutuu oikein nojailemaan taakse päin ja puhisemaan. Potkuja tuntuu välillä ilkeästi suoraan alaspäin :/

Vessassa joutuu ravaamaan päivän aikaan todella usein - ja välillä tuntuu että täysin turhasta. On muka hätä, mutta sitten ei kovin kummoista ollutkaan. Olen jokunen vuosi sitten sairastellut virtsatietulehduksia jatkuvasti riesaksi asti, sitä tässä pelkään välillä että mikäli tulee tulehdus niin antibiootteja en kyllä haluaisi alkaa syömään. Tuskin nyt mitään tulehdusta kuitenkaan on, mutta toivottavasti ei tulekaan. Ja onhan se selvää että kasvava maha alkaa rakkoa painamaan, joten normaalia kaiketi.

Onko teillä kokeneemmilla muistissa kuinka usein synnytysvalmennuksessa käydään? Onko kyse muutamasta käyntikerrasta vai millaiset on käytännöt? Täällä Lahdessa synnytysvalmennusta tarjotaan neuvolasta joskus viikon 30 tienoilla, näin siellä kerrottiin. Ensikertalaisena toki haluan osallistua, ei tarvitse pelätä ja jännittää synnytystä niin paljon. Onko synnytysvalmennuksien sisällössä tai muussa vaihtelua paikkakunnittain? Itselleni koko valmennus on aika mysteeri - lähellä olevat perheelliset eivät raskausaikoinaan käyneet valmennuksessa, joten heillä ei ole ollut tarjota tietoa.

Tänne Lahteen tuli taas tänään talvi. Johan tuossa keväisiä päiviä ehtikin jo olemaan.

Vierailija
44/48 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinäkin Lahdesta? Enpäs ole huomannut aiemmin, minäkin siis täällä odottelen :)

Meillä alkoi synnytysvalmennus viime ti ja olen viikolla 26. Kertoja on neljä ennen synnytystä, yhdet vauvatreffit missä koko perhe mukana ja sitten äipät ja vauvat tapaa vielä neljä kertaa. Eli yhteensä äidit tapaa 9 kertaa. Hassua jos erilailla menee nuo ihan kaupungin sisällä.

Valmennuksen sisältö käsittelee; vanhemmuutta; ennen ja jälkeen, synnytystä ja kaikkea siihen liittyvää.

Sairaalaan varataan sitten erikseen aika tutustumiskierrolle, missä esitellään synnytyshuoneet, osastot ym.

Näin ainakin meillä =)

Puunukke ja skloddi 27 tasan!

Vierailija
45/48 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin lahtea käyt neuvolassa? Itse olen Ahtialan alueella, siellä neuvolassa tosiaan sanottiin että n. viikolla 30 tulisi jonkinlaista kutsua tms valmennukseen.

Vierailija
46/48 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen käytiin Kokkolassa rakenneultran varmistelussa, kun viimeksi löytyi se kystä aivoista. No onneksemme se oli kuitenkin nyt kadonnut kokonaan ja kaikki oli muutenki hyvin. Lääkäri oli aivan ihana, se näytti meille 4d-ultralla vauvaa, vaikkei sitä edes pyydetty. Oli kyllä ihanaa nähdä pikkunen hymykuoppineen peukkua imemässä. :x 608 grammaa oli pienellä painoa (24+6) ja oli kääntyny nyt sit peppu alaspäin ja sen oon kyllä tuntenutkin ku meinaa tulla pissat housuun, jos tulee yhtäkkiä kova potku. Vähän mietityttää kun vaavi on asustanut tähän asti pää alaspäin ja nyt kääntyi sit väärin päin että ajattelikohan se syntyäkin peppu edellä. :|

Tuolla listassa on muuten taas kerran mun tiedot vähän perätilassa kans. :D eli siis 18.7 on laskettuaika ja molemmat on 24v, synnärinä Oulaskankaan sairaala.

Mä tykkään enemmän tuosta uudesta äippäpakkauksesta. Kivempia värejä, kun en tykänny yhtään oranssista mitä oli paljon viime vuoden pakkauksessa.

Weera 25+0

Vierailija
47/48 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella muullakin on neuvolalääkärin treffaillut edessä taikka takana, niin minullakin.

Ja siellä seuraavaa:

Tosiaan neuvola oli alkuviikolla ja pienen pieni "pommi" sieltä napsahti niskaan..

Ensinnäkin sokereista, kaikki hyvin ei mitään häikkää, ei ees liippaa liki.

(teki mieli sanoa jo, että mitä minä sanoin, mutta pidin suuni kuitenkin kiinni...)

Paino pakkaselle taas pitkästä aikaa, -700g erittäin omituista.

Maha oli kuitenkin kasvanut 6cm viime mittauksesta, eli nyt 26cm.

Verenpaine edelleen hyvä, ei mitään muutoksia siinä.

Pissa puhdas.

Mutta ne vatsakivut......

Nyt sitten epäillään, että mulle olis kehittymässä palleatyrä.

Tällä hetkellä sille ei tehdä mitään, seurataan ainoastaan tilannetta.

Sitten kun maha alkaa tosissaan kasvamaan, eli vatsalihakset/kalvot/mitkälie erkanee enemmän niin se voi paheta niin paljon että edessä on leikkauspöytä raskaana ollessa. =(

Varmistamaan sitä tyrän olemassaoloa ei oikein pysty millään opilla, ellei se pullahda pintaan. Nythän oireina on vaan järkyttävä kipu.

Nyt multa on kielletty jooga ja sain suosituksen välttää ylimääräisiä kumarteluja, jep tosi helppoa likan kanssa kotona ollessa välttää kumarteluja...Plus levolaccia miniannos joka päivä, ihan varmuuden vuoksi, jos tämä onkin ihan normaali tyrä, ettei raskaus ummetus ainakaan pahenna sitä.

Onko teistä ketään kuullu / sairastunu ite jonkin sorin tyrään raskaana ollessa?

Vaunuistakin olitte läpätelleet, Meillä Brion Happyt joihin oon tyytyväinen! ja voin sanoa, että ilmakumipyörillä menee niin asfaltilla kuin soralla.

Himoittaisi ihan hirvittävästi ostaa khakin värisen kopan tilalle joku iloisemman värinen koppa, mutta kun ei tiedäminkä värisen ostaisi, kun ei tuo sukupuoli ole selvillä vieläkään...

Jonkun asukas oli heittänyt voltin ja alkanu istuksimaan mahassa?

Mulla kävi just noin esikoisen kanssa! ja niihän se jäi siihen asentoon jumittamaan loppu ajaksi.. Tosin oon niin lyhyt, että mahassa ei ollu ykinkertaisesti tilaa kääntyä enää myöhemmin ja eikä lääkärikään saanut vauvaa käännettyä ulkokautta. Niinpä mentiin sovittuun sektioon.

Nyt vauva möyryää ees taas, sivu suunnassa. kerran potkut tuntuivat ylhäällä pari päivää, mutta se siitä. Nyt hakataan kylkiin ja alamassa käy kaamee kuhina välillä.

Eipä saanu lääkärikään selkoa mitenpäin mahassa oltiin!

T Helga & Plikka 1v8kk & Jumppakuutio rv 26+ 6 ?( laskut sekaisin taas...)

Vierailija
48/48 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein päätöksen lähteä sunnuntai ajelulle sairaalalle, kun kolme päivää olen tässä miettinyt ja panikoinut kun liikkeitä ei ole tuntunut, korkeintaan yksi muljahdus päivässä, muta potkut ollut kadoksissa.

Menin päivystykseen jossa eivät kyllä (taas) tienneet mihin olisin kuulunut, ja yrittivät laittaa lääkärijonoon, joka oli tietysti kilometrin mittainen..

Soitin sitten itse synnytyssalille, ja ihana kätilö sanoi että tule tänne vaan :)

Kävin siellä kuuntelee äänet, ja sieltähän ne kuului! Ja johan alkoi potkimaan heti siihekohtaan mistä kuuntelulaitteella painettiin :D Helpotus oli, ja ihana palvelu!

Nytpä opin että en ihan niin helposta huolestu..tai sitten huolestun samalla lailla, mutta mukava oli saada varmuus! Sitä kun ei osannut enää muuta kolmenpäivän jälkeen ajatella kuin pahinta!

Taateliz ja 27+4