Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~HEINÄHATUT VKO 14~~~

30.03.2009 |

HEINÄHATTUJEN VIIKKO 14

Aloitanpas nyt sitten tänne heinäkuun odottajillekin uuden viikon, kun kovin tuntuu hiljaista olevan meidän keskuudessa. Olenko minä todellakin ainut joka ehtii netissä nykyään surffata?

Kovasti näyttää räntäiseltä ja kostealta tämä viikon alku, mutta jospa se siitä loppuviikkoa kohti jo taas aurinkoiseksi muuttuu ja kevät vihdoinkin tulee. Itsellä tänään 30-vuotis synttäripäivä, jota olen juhlinut täällä töissä :( No saipahan syyn tehdä kakun ja syödä sitten sitä ihan runsaasti.

Mirable ja masuasukki 25+6

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulputtaja: ensin on nimimerkki, sitten äidin ja isän syntymävuodet, sitten kuinka mones lapsi ja sitten synnytyssairaala :)

Huomenna lääkäriin, uuh, kyllä kun eilen neuvolaan käveltiin synnytysvalmennukseen ja sieltä pois niin illalla tuntui ettei saa sukkia jalasta, joten taitaa se sairasloma huomenna jatkua... Alaselkäkin alkanut oireilemaan kun vaan istuskelen ja pötköttelen sohvalla, jos on hyviä venyttelyohjeita, niin otan kiitollisuudella vastaan! =)

T:Puunukke ja salamatkustaja 26+4

Vierailija
22/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahoittelut Mirella-79:lle koiranpennun kuolemasta. Se on niin surullista, kun ne jää auton alle, omani selvisi vuosia sitten mutta oli se kamala shokki. Kyllä se siitä ajan kanssa.

Huvitti lukea Mirabelin kirjoitusta vauvan aamu-unisuudesta, itse kun panikoin viime viikonloppuna samaan tyyliin. Mietin jo, että nyt mä olen aiheuttanut jotain kamalaa, kun en heti tuntenut vauvan liikkeitä. Oltiin kirppiksellä myymässä roinaa pois, kun pitää saada vauvan tarvikkeille tilaa, enkä ollut havainnoinut vauvan liikkeitä pahemmin siinä touhun keskellä. Lisäksi olin laittanut sellaisen leveän "laihdutusvyön" vaatteiden päälle selkää tukemaan, ja sain yhtäkkiä päähäni, että nyt se vauva on lopettanut liikkumisen sen vyön takia. Otin sen pois ja yritin löytää takaisin meidän myyntipaikalle paniikissa. Kyllä ne liikkeet alkoi sitten tuntua, kun vähän odotti, mutta vyö tosiaan lähti kyllä äkkiä pois. Nauratti jo jälkeenpäin, kuinka sitä on heikkopäinen ja kuvittelee kaikenlaista.

Ihanaa lukea kaikkien hankinnoista! Meillä kävi vaunujen kanssa niin, että oltiin jo varattu ja osaksi maksettu unelmayhdistelmät, jotka aiotaan nyt perua, sillä saatiin ystäviltä ei nyt ehkä yhtä hienot, mutta hyvin asiansa ajavat yhdistelmät, jotka on heillä olleet käytössä vain puolisen vuotta. Varausmaksu pitäisi saada takaisin, pitääkin hoitaa asia jo tänään.

Vauvan pinnis raahattiin miehen papan luota meille. Se on mieheni vanha, mutta hyväkuntoinen pinnasänky! Uskomatonta katsella hänen vanhoja vauvakuviaan, joissa tuo kyseinen sänky näkyy. Sen koonti jätettiin myöhemmälle, meillä kun ei pahemmin ylimääräistä tilaa ole.

Kirpparilta löysin myös vauvan suloisia, 54-kokoisia bodyja 50 senttiä kipale, ja tosi hyvää laatua ja melkeinpä käyttämättömiäkin. Samoin pinniksen pehmusteet löytyi kuudella eurolla. Oli kyllä kiva kirppispäivä, vaikka lopussa olinkin ihan naatti.

Sitten henk. koht. galluppia: miten teidän muiden rintavarustus voi? Mulla turpoo kuin pullataikina ja uusia, isompia liivejä sais olla ostamassa harva se kuukausi. Olin jo ajatellut, että ostamani mukavat imetysliivit olis hyvät ja tarpeelliset synnytyksen jälkeen, mutta nyt näyttää siltä, että pieneksi tulevat jäämään.. Ensikertalaisena kun ei voinut tietää...

Aurinkoista keväänjatkoa kaikille!

RR 24+3

P.S: Meille tulee poika, en tainnut sitä täällä vielä kirjoittaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun laskettu aika on 19.7, ei 17.7, niinku listassa vielä lukee.

RR

Vierailija
24/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tyttöä odottaessani hankin muutamat imetysliivit ihan niinkuin valmiiksi ja kun laitokselta kotiuduin,niin ne olivat aivan liian pienet =(

Nyt meinaan odottaa ainakin vauvan syntymään asti ennenkuin hankin mitään imetysliivejä,josko silloinkaan. Ihan normaaleilla liiveillä pärjäsin tytönkin kanssa.

Vierailija
25/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki.

Tälläkertaa vaan pikaset moikat, kun on ollu nyt hyvän aikaa ihan naatti ja huono happi. Terkkakeskuslääkärilläkin kävin neuvolatätin suosituksesta ja sitten pikalähetteellä äitipolilla ja sieltä miltei naurettiin pihalle vaivoista...että tosi lohduttavaa. Nyt vaan nautitaan hamaan loppuun asti helkkarillisesta päänsärystä ja mahakivuista jotka menee vuoristorataa.

Ei ollu valkuaista eikä paineita...ja maksa-arvotkin ihan puhtaat (taustalla se PBC)

Lyhyesti esillä olleisiin aiheisiin:

*Äitiyspakkaus tuli mullekin jo viimeviikolla. Halusinkin vanhan paketin kun pelkään että se uus on ihan kökkö...

*syön D-vitamiinia ja foolihappoa...joskus myös beroccaa kun muistan. Obsidan pisti mahan jumiin, joten en ota sitä enää ennenkuin on hempat niin huonot että ois pakko.

*Vaunut/rattaat löytyy tuon 5v tytön jäliltä ja oon nekin jo pessy Justiinaa varten. ne on emmaljungat

*turvakaukalo ostatetaan anopilla... Gracon sellanen jalustallinen

*häkkisänky pitää kuulemma ostaa kun mies sano että se vanha on huono...en kyl ymmärrä miten, mut sillä on siitä enemmän kokemusta kun mulla...mutta senkin ostamista lykätään vielä kun taidetaan saada tuttavalta lainaksi joku pieni kehto/rottinki kori vastasyntyneelle

*Mumma (mun äiti) lupas ostaa sitten petihörsöt (lakanat, verhot, pehmusteet...) mulle synttärilahjaksi kun meinsin pyörtyä niiden hinnasta...

*Eilen saatiin vähä uusia kaappeja, joten tilaa vapautui Justiinan vaatteille, niinpä olen niitä nyt kaapitellut. Äitiyspakkauksen vaatteet, muovikassillinen käytettyjä ja pari kaupan vaatetta, niissäkin näyttäs olevan liikaa...

*tissit onkuin maitotonkat...vuos sitte olin vielä C-kuppinen, tosin vähä omaa tyhmyyttäni liian pienissä liiveissä kun en tahtonu uskoo että olen uhkeampi. Sitten tuli D ja nyt oli ostettava jo E kupillisia...imetysliivejä samantien niin ei tartte sitte taas mennä kauppaan. Minä kyllä vietän niinpaljon aikaa ilman liivejä kuin mahdollista...

*Eilen käytiin tutustumassa jo synnäriin, kiva oli nähä synnytyshuone...muutoinhan sairaalat on mulle liiankin tuttuja.

Valmennukseen en meinaa muuten osallistua.

*ensviikolla sokerirasitushässäkkäjudanssi...ei pal kiinnostais, mun mennää kun käsketään

*sit seuraaval viikol pitää mennä taas labroihin, kun mul on viel 20 päivä lääkärikäynti polilla...joka viikolle jotain

Mut tässä tää "lyhykäinen"

Jenniliini ja Justiina 26+1

Vierailija
26/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kelan paperit viimein postitettua maanantaina. Tuli hyvännäköinen kirjekuori kun eka liimasin sen kiinni, ja sitten revin auki tarkistaakseni muistinko allekirjoittaa, ja sitten teippasin kiinni, ja avasin taas kun sain juuri tietää sen tarkan päivämäärän mihin asti työnantaja maksaa palkkaa (olin laittanut tasan 3kk, eikä se mennyt ihan niin) ja taas teippailin... =)

Tän viikon perjantaina kuulemma julkistetaan se uusi äitiyspakkaus lapsimessuilla, ja kuvat tulee tänne vauvan sivuille myös perjantaina. (luki siinä odottajan uutiskirjeessä)

nasqun vitamiinigalluppiin: multitabsin raskausvitamiinia otan, en muuta.

ja rintavarustusgalluppiin: mä olen ostanut yhdet isommat liivit, ja nyt ne on ainoat jotka mahtuu päälle. Pitäisi siis mennä ostamaan uudet että saa näitä joskus pestyä =) Imetysliiveihin ajattelin sijoittaa sitten vasta loppuraskaudessa kun varmaan on silloin koko paremmin selvillä.

Puunukella on ollut jo ensimmäinen valmennus. Millaista oli? Meillä ei ole vielä tietoa järjestetäänkö valmennusta edes. Seuraavaan neuvolaankin on vielä kuukausi.

pulputtajalle: Valitettavasti raskaana olevan tuotannollisista ja taloudellisista syistä irtisanominen ei ole laitonta. Raskaana olevan irtisanominen on laitonta vain siinä tapauksessa että raskaus on ollut irtisanomisen syy.

Omassa navassa ei mitään uutta, masuasukki liikuskelee ahkerasti. Varsinkin iltaisin. Tai ehkä sitä ei vaan päivällä töissä ehdi huomaamaan kun olen itsekin jaloillani koko päivän. Töissä on alkanut rasittamaan se, että pitäisi ravata pissalla vähän väliä, mutta en millään kehtaisi... Tänäänkin kärvistelin väkisin viimeiset 45 minuuttia hirveässä hädässä kun en kehdannut niin lähellä kotiinpääsyä enää lähteä vessaan. :)

laku 26+1 (tai jotain)

Vierailija
27/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on selvää ettei kukaan työnantaja kirjoita raskaana olevan irtisanomispaperiin syyksi raskautta, vaan tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Meillä työmaalla kuviot vaan menivät niin ettei työnantajaa kiinnostanut minusta tulevat "kustannukset" - myönsi itsekin irtisanomispaperin ojentaessaan muitten ihmisten läsnäollessa sen olevan laiton. Jos en olisi äitiyslomalle jäämässä niin lähtöpassit olisi meidän yksikössä kohdistunut muihin henkilöihin. No mutta, samapa tuo, en olisi muutenkaan ko yritykseen äitiysloman jälkeen halunnut palata.

Liiveistä, itse olen vaihtanut raskauden aikana jo kerran suurempaan kuppikokoon ja vieläkään ei näytä tulevan stoppia. Sain suosituksen että nämä nettikaupan liivit voisivat olla hyvät http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=1857&cookiechec…

Onko muilla kokemuksia? Sopivat loppuraskauden aikana ja imetykseen, kokonsa puolesta ovat hieman joustavat joten olen harkinnut tuollaisten hankkimista.

Vierailija
28/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärineuvolassa. Paino edelleen vaan laskee, nyt laskenut 8kg. Olivat siitä vähän huolissaan. Itse en kyllä ole yhtään, kun edellisessäkin raskaudessa tippui 20kg. Itse voin kuitenkin hyvin ja ilmeisesti vauvakin kasvaa. Kohdunpohjan korkeus oli 26cm eli on yläkäyrän yläpuolella. Verenpaine ok ja hemppaa ei tällä kertaa mitattu, kun on ollut niin hyvä. Lääkäri määräsi mut pissakokeeseen,kun on vähän supistellut, kylläkin tosi vähän. Ilta insuliinit mulla on käytössä jälleen.

Niina Rv 25+0

Vierailija
29/48 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsin kurkkaamaan masuun, kun piti pistäytyä synnytyssalissa... Syy miksi sinne menin oli jo yli kaksi viikkoa minua huolestuttanut vetinen vuoto. En sitten osannut päättää, että onko se pissaa, valkovuotoa vai lapsivettä. Jo silloin pariviikkoa sitten soittelin neuvolaan ja kysyin mitä asialle pitäisi tehdä? Neuvolasta neuvoi sitten pitämään sidettä ja tarkkailemaan vuotoa. No pidin sidettä viikon ja vuotoa oli... hajutonta, varitöntä ja välillä ikään kuin valkkaria. No sit tuli armoton kutina ja arvelin sen olevan hiivatul, jonka sit hoidin ja kutina hävisikin. No mut kuitenkin jäi sit se kirkas vuoto, jonka aina huomasi pöksyihin tulleen vessakäyntien välillä. Tänään sit soitin synnytyssaliin, kun neuvolasta sanottiin, että siellä voivat tehdä tikkutestin vuodosta ja todeta heti onko se lapsivettä. Synnytyssalista sitten ystävällinen kätilö sanoi, että tule ihmeessä kaymään niin katsotaan. Hän vielä vakuutteli, että kannattaa katsoa mieluummin, kuin jättää katsomatta.

Töistä sitten ajelin suoraan kotikaupunkiin ja sairaalan synnäriille. Siellä minut otti heti ovesta sisään päästyä vastaan oikein ihana kätilö, joka kertoi, että rutiinisti tutkitaan vauvan sydänkäyrä ja mahd. supistukset ja lääkari ottaa tikkunäytteet ja tekee sisätutkimuksen ja katsoo vielä ultralla. No näinhän siinä tapahtui ja kaikki meni todella mainiosti ja vauvalla oli asiat hyvin. Kohdun suu oli kiinni ja kaulaa normi mitta 3 cm. Vauvan painoarvio oli nyt 890 g, eli hyvin hän on kasvanut ja muutenkin kaikki oli ok. Käynnistä päällimmäisenä jäi mieleen se, että missään vaiheessa ei tullut sellaista tunnetta, että miks sinä tulit tänne?(Vaikka vähän pelkäsin mennä, kun ajattelin että turhaan menen ja pitävät vainoharhaisena) Kätilö ja lääkäri olivat erittäin ystävällisiä ja kun tietää, että samaan paikkaan menee joskus synnyttämään, tuli tosi hyvä mieli, kun sai ystävällistä kohtelua ja hyvää palvelua. J atietysti ennenkaikkea oli hyvä saada itselle mielenrauha, että kaikki on hyvin. (vuoto on siis vetistä valkovuotoa, joka on tässä vaiheessa raskautta siis täysin normaalia)

Eli näillä mennän siis eteenpäin ja huomenna aamusta sokerirasitukseen... nyt jo kauhea nälkä, kun ei ole saanut klo 19 jälkeen syödä.

Hyvää yötä ja kiva, kun ihmiset ahkerasti kirjoittelee!

P.S Saatiin muuten viitteitä sukupuolestakin, mutta vielä en uskalla paljastaa, jos se vielä "muuttuu" asento edelleen vauvalla niin, että pylly alhaalla ja jalat ristissä, joten ihan varma ei vieläkään lääkäri ollut :)

Mirable ja masuasukki 26+1

Vierailija
30/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirable: hyvä, että kaikki kunnossa. Ja oman mielenrauhan kannalta hyvä varmistuia asioista. Yleensä tulee mietittyä liikaa, että voiko soittaa ja pyytää tutkimuksia, mut aina kannatta kysyä!

Eilen sain sokerirasituskokeen tulokset ja kaikki arvot olivat kunnossa, kuulemma ihanteelliset! Mulla taustalla sukurasite, omissa arvoissa/painossa ei ongelmia. Nyt voi hyvillä mielin sit jatkaa karkin syömistä entiseen malliin.. : )

Ihanaa nähdä millainen se uusi äitiyspakkaus on! Ehkä parin viikon päästä lähetän paperit, saiskohan sit jo uuden??

t. Suzan 25+2

Vierailija
31/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirable oli jo päässyt/joutunut synnärillä käymään! Onneks kaikki kunnossa =)

Mun tarttis tänään käydä varaamassa sokrurasitukseen aika. Nyt tuntuu olevan niin kiireinen aikataulu, et muutama pv vaan tuntuu lastenhoidon ja työkuvioiden lomassa onnistuvan. Menee kyllä lähemmäs 28 viikkoa ennen ku sinne pääseen. Toivotaan, et arvot kunnossa vielä silloinkin ;)

Kirppikselle pitäs tänään suunnistaa tarkastamaan mun pöydän tilanne, onko mitään menny kaupaksi. Toivossa on hyvä elää. Laitoin mm hoitolaukun, BabyBjörn, myyntiin kun en ollu sen käytännöllisyyteen tyytyväinen. Jos sit ostais uuden laukun kirppisrahoilla..

Jee, meillä masussa luultavasti käännytty ainakin jonkinasteiseen raivotarjontaan. Nyt potkut tuntuu ylhäällä kyljessä! Jes!! Yöt on näin ollen hiukan rauhoittuneet, kun ei rakko ole niin kovilla kokoajan.

Suzan ja muutama muukin odotteli jo innolla uuden äitiyspakkauksen kuvia. Niin myös täällä! Oon jo kalkkiviivoilla laittamassa papruja eteenpäin kunhan nyt vaan pääsis kurkkaamaan sen uuden paketin sisuksen. Oon tytön kanssa menossa lapsi-messuille viikonloppuna, jos siel pääsis jo ihan hypistelemään...

Vielä pitää vähän fiilistellä....asuntoasiaa. Meillä näyttää nyt kuitenkin siltä, että polkastaan meidän taloprojekti käyntiin tässä kevään korvalla. Jännää ja ihanaa samaan aikaan =) Eikös täällä ollut muitakin, ketkä tässä samaan syssyyn masun kasvatuksen kanssa on moiseen projektiin lähtenyt?

Nyt jää pinon luku/kommentointu vähän vaillinaiseks kun täältä töistä taas hätäseen laitan kuulumisia. Mut jaksuja kaikille ja koitan taas joku ilta päästä paremmalla ajalla koneelle...

Hepe rv 25+2

Vierailija
32/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan ny jotain.

Pulputtajalle Bebesin Bravadon liiveistä.. Mulla on kolmet ja ovat tosi hyviä. Ihanan pehmeitä ja venyvät/kasvavat rintojen mukana. Mulla on tosiaan vaikee löytää liivejä ku ennen raskautta kuppikoko oli E/F 70-75 ja nyt H 85. Oon "muutavat" liivit kokeillu mut ei löydy mistään tavallisesta kaupasta. Sit jos harrastais liikuntaa ja tarttis tukevat niin pitäs varmaan teetättää.

Supistuksia on edelleen paljon ja työpäivän lopussa ovat aika tuskaisiakin. Töissä kerroin eilen raskudesta ja ensin olivat hiljaa ja hämmästyneitä ku oon just aloittanu mut ihan hyvin kai loppuje lopuks suhtautuivat.

Vaavi on iha reipas masussa mut potkut on tosiaan sellaisia pyöreempiä ei enää niin teräviä. Ku vaavi myllää niin siitä mulla tulee supistuksia ja yks yö supistelikin paljon sen takia. Pitää ny ottaa vaa päivä kerrallaan.. Muutokin olis ens viikol edessä.

Ainii mä syön raskaus multitabsia, Magnesiumia ja Ferrosania 100 mg ja satunnaisesti maitohappobakteeria. Ummetuslääkettä pitää käyttää. Se on visiblin.

Hyviä vointeja kaikille.

Is ja Papunen 25+1

Vierailija
33/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin varmaan melkein kuukausi, kun oon viimeks kirjoitellut. Tietokoneeseen muutti mörkö ja lievät häätöyritykset täytyi vaihtaa lopulta koviin otteisiin, aikaa vierähti muutama viikko. Töissä on ollut lisäksi kiirus ja yhden lapsen synttäreitäkin on vietetty, joten eipä ole ollut aikaa istua koneella, niin kivaa kuin se onkin!

Mirablelle onnittelut!!

Mirellalle suuret pahoittelut koiranpennun vuoksi!! Meilläkin koiria on tavallisesti, mutta nyt on vielä pari vuotta tauko, että saadaan talo valmiiksi, sitten olisi tarkoitus taas pari ottaa.

Minä popsin kanssa raskaus-multitabsia ja D-vitamiinia ja lisäksi koko perhe syö omega3:a, kun meillä on lapsilla kala-allergia, eikä kalaa käytetä. Tämä neljäs on kuitenkin, yllätys yllätys, ensimmäinen raskaus, ettei ole tarvinnut rautaa syödä.

Kelan peperit odottaa vielä työnantajalle viemistä, jospa tänään kun menen iltaan... Emme ota pakkausta, joten ei ole niin kiire, ovat tosin kohta hukassa, jos vielä niitä pyöritän kotona. Tänään neuvolassa terkkari kysyi, mitä on hankittu vauvalle. Tuli ihan höh-olo, ei tosiaan mitään muuta kuin kaksostenrattaat, kummallista että valmisteluita ei tarvitse juurikaan tehdä, mutta kun kaikki on ennestään ja paljon liikaakin ;-)

Imetysliiveistä... Ostin aikanaan imetysliivit esikoiselta etukäteen B- ja C-kuppiset (tavallisesti A) ja C meni ehkä ekan pari kuukautta ja sitten B. Kerta kerralta tuo alun meloniaika on lyhentynyt eli B menee nyt lähes koko imetyksen ajan. Mutta vinkiksi voin sanoa varsinkin esikoista odottaville, että se rintojen koon kasvu voi olla ekalla kerralla todella suuri, parasta ois jos pääsisi ostamaan liivit vaikka muutama päivä synnytyksen jälkeen. Minä olen tykännyt KappAhlin ja Lindexin kaarituellisista imetysliiveistä, lisäksi oon käyttänyt kankaisia liivinsuojia, kun minulla ei kauheasti rinnat valskaa, niin ei montaa paria tarvi. Maitoa mulla tulee nytkin, kun edellinen imetys loppui vasta loppukesästä, mutta topatut liivit riittää säästämään noloilta tilanteilta =)

Hepeliini, meille tulee kasa kiviä tontille muutaman viikon sisällä, joista ois tarkoitus omin voimin rakentaa lego-talo =D Eli yksinhuoltaja olen kotona käytännössä. Ollaan muutama asunto aikaisemminkin remontoitu, joten ei tämä mitään uutta ja järkyttävää ole ja muutto toteutuu ehkä parin vuoden päästä, ei tehty aikataulua liian tiukaksi, ettei mene lusikat jakoon :-/ Mutta kyllä rakentaminen on toisaalta ihanaa, kun saa haaveilla ja suunnitella, budjetti valitettavasti tietysti rajoittaa =)

( . ) Neuvolassa tosiaan kävin tänään, viime aikoina on olo tuntunut jo ei-niin- hyvältä supistusten, selkäsäryn ja suonikohjujen kanssa, mutta olen huono valittamaan, joten etukäteen vähän mietitytti, mitä pitäisi sanoa. Ajattelin kuitenkin pyytää lääkärin ens kerralle, kun en ole kertaakaan vielä lääkärillä käynyt, np-ultrassa vain katsottiin kohdunkaulan pituus. Nyt olikin sitten lisäks ekaa kertaa mun raskauksissa paineet vähän koholla ja valkuainen yhdellä plussalla. Muuten kaikki oli hienosti, sf edelleen taivaassa, nyt 29. Onneksi minulla on fiksu ja mukava neuvolatäti ja oli kanssa lääkärin kannalla, kun oli vähän kysellyt yleisvointia. Parin viikon päästä on sitten lääkäri ja terkka sanoi, että saraslomalle varmaan pistää. En kyllä kuvitellut vielä tässä vaiheessa pois jääväni, kun en ole ikinä ollut mistään syystä sairaslomalla, mutta voi olla, että tänään iltavuoron jälkeen on taas eri mieli.

Nyt täytyy mennä kasvattamaan mahaa lisää ruualla, ettei vaan loistava painon nousu pysähdy (jo 10kg lisää), ajattelin tehdä uudet enkat, enää 1,5 kiloa aikeisempiin synnytyspainoihin x-)

Miksu 27 tasan

Vierailija
34/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö lindexillä/KappHallilla on imetysliivejä kun noi äitiysvaatteiden myynnin ovat lopettaneet. Ei ole tullut edes katsottua kun jotenkin sitä vaan olette ettei niitäkään enää ole. Liivejä on kuiteskin hommattava sillä jos kaikki hyvin menee imetyksen suhteen niillä on käyttöä ja etenkin alkuun vaihtaa pestä tarttee usein maidon ja hikoamisen liatessa ne nopeasti.

Edellisellä kerralla mulla oli babyideasta ostettu toppi mallinen, verkkomainen liivit. Ei mitkään kovin tukevat ja kauniit, imetyskäytössä ei ne kaikkein näppärimmätkään (nostetaan pois rinnan päältä, ei mitään kuppeja/luukkuja), mutta ah niin pehmeät kipeillä, kiristävillä rinnoilla kun maito nousi.

Vierailija
35/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosta listasta vielä et mielestäni päivitin siihen joskus puuttuvat tiedot, mutta ne eivät näköjään pysyneet matkassa eli

la. 15.7 Athina -----81/80-----3.s-----NKL

Athina rv 25+1 (?)

Vierailija
36/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä aamulla oli lääkärineuvola. Verenpaine ihan ok,samoin pissa. Nyt sain valiteltua,et aina kun meinaa tehdä pitemmän kävelylenkin,alkaa supistamaan.Mutta kun ei ole kipeää supistelua,niin asialle ei tehdä mitään.

ja sitten ne huonoimmat uutiset eli yllätys yllätys,yksi sokerirasituksen arvo heitti 0.1% yläkanttiin. Ja kyllä on loppuillan asia harmittanut. Kun tyttöä odotin seitsemän vuotta sitten,yksi arvo sai heittää,mut nykyään kaikki täytyy olla raja-arvojen alle,perhana. Ja juuri se sama arvo eli ekan tunnin arvo heitti,ihan niinkuin tyttöä odottaessanikin ja ihan normaalin kokoinen neiti sieltä silloin tuli (3710g).

Tietääkö kukaan,mitä tämä yhden arvon heittäminen nyt sitten tarkoittaa? Meneekö ihan ruokavaliolla vai joutuuko ramppaamaan kontrolleissa harvase viikko? Tuntuu,et tästäkin on tehty oikein show nykyään. Monet kavereistani,jotka ovat tässä lähiaikoina saaneet,olleet ihan normaalipainoisia eivätkä ole olleet sokerirasituskokeessa,niin heillä ne suurimman kokoiset vauvat ovat olleet. Eli ei se ihan käsi kädessä mene painon mukaan tuo raskausdiabetes.

No,toivottavasti menee ihan ruokavaliolla,mutta silti harmittaa,kun nyt on tullut syötyä todella terveellisesti tämän raskauden aikana.

Marika ja toukka 27+0

Vierailija
37/48 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

En ole alkuilmoittautumiseni jälkeen kirjoitellut mutta seurannut kyllä viikoittain muiden heinäkuisten kuulumisia. Tosi mielenkiintoista ja antoisaa on ollut lukea kunkin vaiheita, ja nyt ajattelin minäkin vihdoin kantaa korteni kekoon... Ehkä tässä voisi hieman aktivoitua loppukuukausiksi :) .

Oma raskaus sujunut hyvin ja ongelmitta, toivottovasti jatkuu samaan malliin (kop-kop). Ei pahoinvointia eikä ylitsepääsemätöntä väsymystä missään vaiheessa. Ensikertalaisena on saanut keskittyä nauttimaan ja ihmettemään muuttuvaa kehoa ja nyt viime viikkoina vihdoin myös pikkuihmisen liikkeitä.

Muutama sana neuvolasta ja käytännöistä, joista jonkin verran ollut puhetta... Asun itse Ruotsissa, ja jonkin verran on eroa kotimaan käytöntöihin. Täällä tunnutaan ottavan rauhallisemmin ja raskaus todellakin nähdään luonnollisena osana naisen elämää, riskeihin toki puututaan sellaisten ilmaantuessa.

Minut on luokiteltu terveeksi ensisynnyttäjäksi, joten esim lääkäriä en tule tapaamaan ollenkaan ellei vaivoja ilmaannu. Kätilön luona olen tähän mennessä ollut kaksi kertaa; "ensi-info"-käynnillä viikolla 9 ja varsinaisella "sisäänkirjaus"-käynnillä viikolla 12. Nyt parisen viikkoa sitten oli ensimmäinen valmennus-kerta, tämä ensimmäinen vain tuleville äideille. Kahdelle seuraavalle tapaamiselle ovat myös isät tervetulleita, ja silloin enemmän asiaa esim synnytksestä.

Seuraava kätilö-visiitti on parin viikon päästä, jolloin mm saa mukaan Försäkringskassaan (eli Kelaan) lähetettävän raskaustodistuksen. Ja luonnollisesti tehdään samoja kontrolleja kuin Suomessakin: verenpaine, paino, vauvan sydääänet, s-f-mitta jne.

Ultrassa olemme käyneet kahdesti, yksityisesti viikolla 12 (nt) ja kaupungin tarjoamassa rakenneultrassa viikolla 18.

En tiedä, kuulostaako teistä kovin vähäisiltä nämä kontrollit mutta itse olen ollut tyytyväinen... Apu ja palvelut ovat kuitenkin lähellä MIKÄLI jotain poikkeavaa ilmaantuisi tai oma vointi huolestuttaisi.

Isompia hankintoja en ole vielä tehnyt, vähän olemme käyneet katsemassa vauvansänkyjä ja hoitopöytiä (IKEAT ovat tiheässä täällä kotinurkilla.. :D ). Tässä vaiheessa olen toistaiseksi panostanut (kuten joku muukin oli tehnyt) lähinnä itseeni ja mukaviin odotusvaatteisiin... Legginsejä ja tunikoita on kertynyt muutamat. Jonkin verran olen myös haalinut kirjallisuutta: vauva- ja kasvatusopuksia sekä tietoa esim synnytyspsykoprofylaksiasta.

Tuli hieman pidempi teksti, ehkä tiheämpään kirjoittamalla selviäisi vähemmällä... Täytyy kokeilla.

Marikalle vielä pikavastaus tuohon kysymykseen yhdestä poikkeavasta sokeriarvosta: ainakin pari vuotta sitten pk-seudulla käytäntönä, että yksi poikkeava arvo=dieettihoito, useampi poikkeava=insuliinihoidon tarpeen arviointi (nk vuorokausikäyrä, yl osastolla sairaalassa).

Hyviä vointeja kaikille!

Vee-lan ja vauva v 23+5

Vierailija
38/48 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty Kelan sivuilta katsoo 09 pakkaus.

Nopea kommentointi siitä, aika samanoloisia 08 ja 09...

Mutta jos saisin valita ottaisin mieluummin 2008.. mulle pitäis tulla pakkaus jo ens viikolla.

Taateliz ja 27+2

Vierailija
39/48 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh noes, sydämiä! No muuten ihan ok, paitsi se oloasukin on karmaiseva, mutta tykkään että sinertävä ulkopuku on jees ja samoin vihreät kamppeet.

Kävin eilen lääkärissä ja niinhän sieltä napsahti kolmen viikon sairasloma, joten en ole siis menossa töihin ennen kuin kesäloma alkaa. Mitenhän vaan saan pidettyä pääni kasassa?

Valmennus oli tosiaan tiistaina, ja siellä ei mitään kovin kummoista näin ensimmäisellä kertaa, vähän vanhemmuudesta juteltiin ja käytiin läpi synnytyksen vaiheet. Ensi kerralla sitten pelkkää synnytystä.

Onneksi ilmat ovat lämmenneet! Kyllä se kevät sieltä vaan tulee! :)

Aurinkoista viikonloppua toivotellen,

Puunukke ja skloddi 26+6

Vierailija
40/48 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin esikon kanssa Lapsimessuilla. Muistaakseni tuo äp:n toppapuvun väri lähinnä harmaa... ei iskenyt yhtään. Taidetaan ottaa avustus rahana... vaatetta on ennestään runsaasti ja hankintoja olen tehnyt myös tulokkaalle. Hulluilta päiviltä lähti iso kassillinen mukaan vaatteita naperoille. :) Täydennys kestovaippavarastoon olisi kyllä kiinnostanut...

Hikataanko vielä kenenkään masussa? En nyt muista mistä viikoista alkaen esikoinen hikkasi, mutta se oli lähes päivittäistä loppuaikoina. Oli vähän kuin olisi elohiiri vatsassa, kun hikka oli päällä... ja saattoi kestää runsaan tunninkin. :) Neiti myös pienenä varmaankin keskimääräistä kovempi hikottelija, nytkin hikkaa vielä usein ainakin itseeni verrattuna, vaikka paljon on vähentynyt tuo.

Meillä 4D/lääkäri ensi viikolla. Saapi nähdä mitä etuseinäistukan läpi näkyypi vai näkyykö oikein mitään.... :)

Meillä sisarrusrattaat edelleenkin tilaamatta. Käytetään varmaan niiden lisäksi esikolle hankittuja Bugaboo Bee matkarattaita ja Gessleinin Vision S:iä. Seisomalauta pitäisi Gessuihin hankkia

Mukaavaa vkonloppua kaikille!

t. pikku2? & napsukka 24+5 (/25+0)