LOKAlutuset ke-to
Kommentit (16)
Uusi yritys.. Edellinen PITKÄ viesti hävisi bittien avaruuteen, *ruma sana*
RYTMI: Meidän mukuloista muistan ainoastaan keskimmäisellä olleen jonkunlaista säännöllisyyttä mahassa, sama tahti jatkui syntymän jälkeen. Kaikki on kyllä iltaisin innostuneet liikkumaan ahkerasti, johtuen ehkä enemmänkin siitä, et silloin on ollut aikaa rauhoittua kuutelemaan.
Olen sitä mieltä, et seuraavat lapset oppivat helpommin rytmille. kun useimmiten esikoisen kanssa on jo säännöllinen rytmi olemassa.
MULLA on edellen kaikki vielä laittamatta valmiiksi, äippäpakkauksen vaatteet odottaa pesemistä, samoin sitterin ja kaukalon kankaat. Pinnasänky on semtään valmiina kolmosen jäljiltä, siihen vain suojus paikalleen. Mitään en ole edes ostanut tälle vauvalle vielä. Ja kaikki alle 60cm vaatteet on lainassa.
MIKÄHÄN mun nokan taas sai tukkoon!?! Tän TÄYTYY olla jotain
allergiaa! Tai sit olis aika siivota.....
MULLE sattui sitten ikävä juttu, kaaduin ja sain ruman haavan polveen ;-(
Ja nyt sit tietysti alkoi märkimään toi alue... *ruma sana x2*
NELLINII 32+6 (Ajatelkaas, KYMMENEN viikon kuluttua tää muksu on todennäköisesti maailmassa, toivottavasti)
Se on kyllä pirullista, kun just on näpytelly pitkän viestin ja sit se häviää. Kannattaa kopioida se viesti vaikka notepadiin ennen lähetystä, niin se on sitten tallessa, jos vaikka viestin lähetys ei onnistukaa.
Mie eilen mein lähimarketissa vallan intouduin tekemään " vauva-hankintoja" . Ostin hoitoalustan sekä rintapumpun. Tuntuu taas vauvan tulo vähän todellisemmalta. Ei sitä jotenki tässä raskaudessa ole osannu tähän vauvaan edes keskittyä, kun tuo esikoinen 2-v pitää kyllä mietteet muualla hyvin tehokkaasti.
Mulla on kohta neuvola. Kirjottelen kuulumiset sitten iltapäivällä.
Koittakaa nauttia auringosta ja kestää tätä kuumuutta!
S rv 30+5
Mulla on kyllä niin iänikuisen vanha tää kone täällä töissä, että voi olla ihan tästä johtuvaa, ettei sivut meinaa aueta millää...
Neuvolassa tuli käytyä, siellä ei mittää ihmeitä.
Pissa oli puhdas, verenpaine 109/66
Paino +575g/vko (yhteensä nyt +13 kg raskauden alusta!)
Tarjonta rt -> Jee! Tänään onkin tullu potkuja ihan selvästi tuossa kylkiluiden alla. Vaikka vielähän tuo pyörii tuolla ihan miten päin sattuu.
Sf-mitta oli 28 cm.
Nyt mennään taas keskikäyrällä, kun sijais-terkka kuukausi sitten mittasi 27 cm, jolloin mitta meni yläkäyrälle. Mun mielestä oli mittavirhe eikä terkkakaan tuosta edellisestä " hyppäyksestä" tuumannu mitää.
Vauvan syke oli 140 suunnilleen, mikä tällä kertaa taas viittais poikaan. Tai siihen, että vauvalla oli päivälepohetki meneillään. ;) En enää kyllä yhtään tiedä kumpaa tässä odotetaan. Jompikumpi tulee joka tapauksessa.
S
Me näköjään kirjotellaan jo kahteen pinkkaan :)
Huh hellettä! Mua alkaa jo ahistaa tää kuumus. Musta tuntuu, että mulle tulee helposti ulkona tai kuumassa bussissa istuessa huono olo. Öisinkään ei meinaa saada nukuttua, kun sisällä on niin kuuma. No onneksi tässä ei olla aivan viimeisillään raskaana...
Neuvolakuulumisia: Minäkin olin tänään neuvolassa. Pissa puhdas. Verenpaine 128/74. Hemogobiini 115. Sf-mitta oli 31 eli lähes yläkäyrällä mennän. Kasvu on ollut koko ajan tasaista. Vauvan syke oli 140. Tarjonta oli rt. Osasinkin aavistella, kun minua potkitaan etenkin öisin kylkiluihin... Seuraava neuvola on kahden viikon kuluttua ja sen jälkeen alkaakin jo viikottaiset neuvolakäynnit.
Sain pyykättyä äitiyspakkauksen vaatteet ja tein hieman vaatteista inventaariota mitä kaikkea löytyy ja mitä pitää vielä hankkia. Vaatteet alkaa olla aika hyvin kasassa. Syntymän jälkeen, kun tietää onko poika vai tyttö, voi ostella lisäksi vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia vaatteita. Ainakin fleecehaalarin kokoa 56/62 ajattelin hankkia etukäteen. Tosin luultavasti kaupasta tarttuu mukaan aina jotain muutakin.
Niin rytmeistä: Tämä masuasukki on erityisen aktiivinen iltaisin. Öisinkin, kun vessareissun jälkeen käyn nukkumaan, alkaa potkiminen. Ja musta tuntuu, että tää masuasukki herää myös herätyskelloon, koska aamulla kellon soitua alkaa potkiminen tai sitten mä huomaan liikkeet vasta herättyäni.
-Nelli rv 32+0 Jee uusiviikko taas lisää :)
miranneli - 08.08. 19:58 vastaa tähän viestiin (14/14)
terveisiä 4D-ultrasta
Kävin nyt illalla 4D-ultrassa. Olipas koko rahan väärti! Hyvin näkyi kasvot ja kaikki. Sain kuvia runsaasti ja CD:lle kuvan pätkiä. Ihana tyttö tulossa siis. Painoarvio oli 1300g. Liikkui paljon ja kaikki näytti olevan kunnossa. Mulla on ollut koko ajan päivittäin supistuksia, suurin osa tosin kivuttomia. Kohdunsuu on kiinni napakasti ja kiinteä (3cm pitkä). Kyllä tuntuu, että leijun jossain pilvissä...oli niin ihana kokemus.
Olen ollut viikon kotona yksin. Tänään tulee perhe kotiin, sekin tuntuu mukavalta nyt. Tulee taloon eloa kun kaksi typykkää kertoo kilpaa millaista oli mökillä.
Sää on mitä mainioin, yöllä saisi olla viileämpää. Jalkoja kuumottaa kamalasti. Pissille on noustava useasti yöllä. Muuten vauva on kääntynyt raivotarjontaan, paitsi voihan se vielä myllertää vaikka mihin asentoon. Edellisellä kerralla lääkärillä käydessäni oli poikittain.
Jep, tällaista kuuluu tänne nyt. Hyviä vointeja kaikille lokakuisille mammoille.
Miranneli 28+2.
Kirjoitan pitkästä aikaa. Nyt ehtii kun ei ole töissäkään enää. Kävin maanantaina neuvolassa ja siellä todettiin, että vauva on jo lähtökuopissa ja nyt pitää rauhoittua ja reilusti. Huomenna lääkärille joka katsoo onko kohdunsuulla tapahtunut muutoksia. Toivottavasti ei. Esikoinenkin jouduttiin laittamaan tänään tarhaan että saan levättyä. Pää painaa jo kipeästi luita vasten.
Tuosta liikkumisesta. Esikoinen oli samanlainen kuin tämäkin vauva. On rauhassa kun äiti on liikkeessä ja sitten kun rauhoitun niin vauva aloittaa liikehtimisen. Sama juttu jatkui kun vauva syntyi. Kärryssä hytkyttely tuntui tutulta ja turvalliselta.
Mutta nyt suihkuun..kun on niiiin kuuma. Moikka.
Yritin käydä eilen Kelan sivuilla katselemassa noiden meidän hakemusten tilaa, mutta koko hakemuksia ei ole merkattu sinne! Ja ihan itse vein paperit toimistoon asti jo viikkoja sitten! Gnaah! Nyt pitää vissiin raahautua sinne kysymään jotta missä viiraa, mun äippäloman kun kuitenkin pitäisi alkaa jo 2 viikon päästä... Hiton hitto, mulla ja kelalla ei tosiaan koskaan mene yksiin... :(
KATUSKA: älä liikaa stressaa siitä vauvan koosta. Ei ne lääkäreiden kokoarviot läheskään aina pidä edes paikkaansa vaikka kuinka ultralla arvioivat. Ja eihän sitä määräänsä enempää voi tehdä eikä loputtomiin syömisiään tarkkailla... Tietysti on ikävää jos et pääse alateitse synnyttämään (jos siis niin haluaisit), mutta turha siitä on itseään syyllistää jos niin ei käy.
NELLIININ nenää kutittaa, niin minunkin. Silmätkin on ihan ärtyneet. Pistän kaiken pujon piikkiin, sen pirulaisen.
PEPSI kertoi masukin hikasta, sitä Monnilla ei vielä ole ollutkaan. Esikolla oli loppuraskaudesta hikka monta kertaa päivässä, ja se tuntui kyllä melko hassulta... Jatkui sitten muistaakseni jonkin aikaa syntymän jälkeenkin se nikottelu, ei tosin kovin kauaa. Söpöä... :)
MIMM.Ulle kovasti tsemppiä lepäilyyn! Toivottavasti masukki pysyy kyydissä vielä muutamia viikkoja! Onneksi ei toisaalta enää olla kovin pahasti vaaravyöhykkeellä, vaikka tosiaan olisi parempi mitä pidempään vauvat pysyisivät masussa.
Kävin tänään katsomassa kolmen viikon ikäistä vauvaa, ja nyt tuo oma 1v4kk vaikuttaa jo melkoiselta rötkäleeltä... Snif... Onneksi on kohta oma pienenpieni sylissä! Tai kohta ja kohta... Hermot menee, kun " hyväntahtoiset" ihmiset jatkuvast huomauttelee kuinka iso masu mulla jo on. No on iso on, mutta varppina vielä tästä kasvaa enkä ainakaan sitä haluaisi kauheasti miettiä...
Suhni & Monni (29+6)
Pitipä tulla käväsemään kun niin taas jännittää.
Huomenna on aamulla hyvinkäällä pelkopoli käynti kätilön luona. Pääsen synnytyssaliin juttelemaan ilmeisesti ja paljon on kysymyksiä ja ajatuksia synnytykseen liittyen jotka toivottavasti muistan ottaa puheeksi. No huomenna olen sitten viisampi sen asian suhteen.
Meillä on lapset 3v ja 2v vihdoinkin tajunneet että äidin masussa on vauva. Tyttösen 2v reagointi pelottaa hieman, että miten suhtautuu vauvaan kun on hieman mustasukkaista sorttia.
On se kyllä suloinen kun tulee iltaisin antaa mulle pusun ja haluaa pussata myös mahaa...sanoo että vauvalle kans pusu. =)
Toivottavasti on yhtä hellä luontoinen kun vauva on syntynyt.
Sairaalakassista ollut puhetta. En ole asiaa vielä sen kummemmin ajatellut kuin että huulirasva ja hammasharja/tahna on ne kaikkein tärkeimmät. Tyttöä synnyttäessä huulet rohtu ihan korpuiksi ja oli tosi kurjaa kun ei ollut huulirasvaa.
Rytmistä: Meillä poika oli rauhallinen mahassa ja niin oli synnyttyäkin. Tyttö taas oli melkoisen vilkas mahassa varsinkin iltaisin ja kappas oli myös hankala iltaisin. Huusi joka ilta noin 3-4 tuntia putkeen kunnes nukahti ihan yks kaks kasvot valkoisina. Teki kyllä joka kerta pahaa ja kävi sääliksi kun ei tiennyt mitä tehdä.
Ja tämä kolmashan on melkoinen maha vilpertti ja jo hirvittää että onko tässä taas " ongelma" tapaus.
Hankinta listalleni muistin yks kaks lisätä vauvalle vaippa paketti ja meille kondomeja. =) Viimeiset tärkeimmät ettei taas käy köplästi ja ole taas ns. pullat uunissa synnytyksen jälkeen. Esikoisen ja toisen välillähän ikäeroa on sen 11kk.
Nyt pitäs pikkuhiljaa hipsiä nukkumaan että jaksaa aamulla lähteä aikasin ajelemaan hyvinkäälle.
Tsirppana rv 31+4
meillä sitten on taas alettu heräämään aikaisin...poika herää siis kuudelta tai aiemminkin...plääh...nukkui pari viikkoa melkein kahdeksaan ja siihenhän jo tottui. Tytsy kyllä nukkuisi vaikka yhdeksään, mut ääniä kuullessaan tuleekin kiire herätä. No nähdäänpäs sentään nelosen lastenohjelmat. Nauroinkin että meidän poika alkaa heräämään ajoissa kun koulut alkaa, tosin ikää on 4 joten jatkuisi vaan sitten kun on oikeasti aika sinne mennä =)
Sairaalakassista:Ei ole vielä pakattu, hyvä jos on edes käynyt mielessä. Ainakin täytynee pakata lukemista ja ristikkolehtiä. Suklaatakin olen pakannut joka kerta, mutta mieshän sen on sitten synnytyksen aikan popsinut =) On kylläkin myöshemmin tuonut tilalle uutta. Niin ja omat sukat ja sandaaalit täytyis kans muistaa.
Toivottavasti kaikilla pysyis vauvat vielä jonkin viikon ainakin matkassa että saisivat rauhassa kasvaa. Niin että Mimmu koittaa nyt vain oikeasti levätä ja laittaa jalat ristiin, mikäli onnistuu(itsellä ei mene enää kun on niin ihanat nuo liitoskivut.)
Liitoskivuista puheenollen, onko kellään käytössä tukiliiviä ja onko siitä ollut apua. Onko parempi sellainen kokomahan peittävä vai vain vatsan alaosaan tuleva? Minä kun en ole päässyt kävelyllekään pitkään aikaan ja pikkuhiljaa jo haluttais. Istuessa tämä kyllä sujuu, mutta kun liikkeelle lähtee niin tuntuu kuin jalka jäis matkasta ja värkkikin halkeaisi keskeltä kahtia...ei aiemmissa kyllä tällaista ollut kuin ihan lopussa pariviikkoa...
Eilen tuli päästö äitiyspakkauksesta ja nyt sitten vain sitä odotellaan. Osalla vielä onkin hakemukset laittamatta ja minä kun kuvittelin olevani myöhässä =)
Mutta siinäpä sitä taas olikin tajunnan virtaa...
moonshine 29+2
Kuumuutta kuumuutta, eli huh hellettä kaikille.
Meillä oli ikkunat levällään koko yön ja silti tuntui, että hiki vaan virtasi.
Saahan nähdä kuin sitä reissussa jaksaa.
Onneksi on ilmastointi ja altaat jne.
Ihanaa päästä viikoksi valmiisiin pöytiin.
Sitten matkan jälkeen meillä alkaakin taas eskari rumba.
Kun vauva vaan olisi tyytyväinen, olis kiva aina pikku lenkkinä ottaa pariin otteeseen päivässä se eskarimatka ees ja takas,
vois nuo raskauskilotkin sitten kaikota hiljakseen=)
Onneksi niitä ei vielä ole montaa tullut, mutta vielähän tuota ehtii..
Kela hakemuksista..
Itse laitoin heti kun neuvolasta sain todistuksen raskaudesta,
itseni tuntien muuten olis jääny myös viimetippaan=)
Sain siis jo päätökset aikaa sitten, ja ne tulikin varsin nopeasti mulla siitä kun olin matkaan laittanut.
Huips, täällä jollain (en muista nimimerkkiä) oli 11kk ikäerolla aiemmat tenavat ja kondomit nyt ostoslistalla.
Itse en ole tullut raskaaksi imettäessä kun kerran, niin siihen alkuun ollaan kyllä aina seilailtu tuurilla..
Nyt pisti kyllä miettimään jälleen kerran ja harkitsemaan tuota kumipuolta kummasti, kun viimeistä lasta sovitusti kuitenkin meille odotellaan...
Meidän suhde ei varmaan kestäis enää yhtään raskautta, niin on nämä kaksi viimoista raskautta ottaneet tonne äitylin nuppipuolelle..
Oon varmaan melko haastava tapaus, kaikki ärsyttää, kaikkea miettii ja vatvoo, tunteet menee tunnissa 30x laidasta laitaan, että on meikäläisessä varmaan " pitelemistä" , heh=)
Sairaalakassia mulla ei ole koskaan ollut pakattuna.
Kamera ja huulirasva+hampiharja vaan olleet hollillaan valmiina mukaan napattavaksi.
Mies voi aina tuoda muut tullessaan=)
Meillä ei vielä lääkäri sanonut missä tarjonnassa vauva on, mutta itse kyllä liikkeistä huomaan, että poikittain siellä köllitään vielä.
Seuraavan neuvola-ajankin sain vasta kk päähän.
Vieläkin ne lisähyllyt meillä ostamatta, argh..
Kun nyt sais edes sen projektin valmiiksi, vois laitella sitten vauvankin vaatteet nätisti hyllyihin..
Nyt kun ne on survottu vähän sinne sun tänne.
Nyyttisellä hurjana ollut hikkaa jo.
Nikottelee todella nopsaan ja pitkään USEIN.
Hassultahan se tuntuu, tietää että se vahvistaa keuhkoja, niin ihan mukava seurailla pienen hikottelua.
Tulipa taas piiiiitkä jorina, lukee ken jaksaa..
Nyt aamupuuhat taas kutsuu=)
Leppoisaa loppuviikkoa,
Tuttiina ja Nyyttinen 28+5
Mä ilmeisesti eileen kirjoittelin ihan vika pinoon, no pääasia että jonnekin...
Mun äiti tulee tänään kylään ja oikeasti onhan se ihan mukavaa, mutta on tosi hallitseva persoona ja päättää aina kaikesta meillä (esim huonekalujen siirtoja jne jne.) ja nyt on saanut päähänsä että me mennään mattopyykille, ihan kiva idea sinänsä mutta mä en kykene mattopyykille enkä kanteluihin kun selkä ollut jo iät ajat poissa pelistä ja nykyään wc pöntölle istuminenkin on tuskaa... Eli mun on pakko herättää mun mies kantamaan matot autoon (ollu 3 päivää töissä 16h päivässä ja ainoa päivä kun voi nukkua) eli mukavaa ja oikeesti mua ei huvita lähteä, kun pitää juosta sitten tuon 1 v 3kk:tta tytön perässä siellä myös ja se huutaa kun syötävä jollei pääse veteen enkä tietenkään voi sitä päästää mihinkään uimaan missä matot pestään kun juo myös vettä. Mutta tää on niin tätä ettei voi sanoa mitään alistuu vaan kohtaloonsa ja tullaan sitten riidan kera pois kun ei olekaan ollut niin kiva reissu kun äiti kuvitteli ja on suuttunut kun en ole kyennyt auttamaan jne.
Sori olipa purkaus mutta kun ei ole ketään kelle purata, siskokin on yövuoroissa olisin muuten soittanut sille :o)
Meillä on aina ennen keskusteltu kolmesta lapsesta, mutta muutama päivä sitten mies viitaten tähän raskauteen sanoi että on sitä mieltä, että tämä jää viimeiseksi lapseksemme ja on aivan kyllästynyt raskauteen, eli en ole ilmeisesti minäkään ihan helppoa sorttia tässä raskaudessa ollut... Joo myönnettäköön niin, eikä mun kroppakaan taitais ainakaan ihan näin lyhyellä välillä uutta raskautta enää kestääkään, niin paljon on ongelmia ollut nyt.
kelan päätös äippärahasta on jo onneksi tullut ettei sitä tarvitse murehtia enää.
Sairaalakassi on pakkaamatta enkä edes ole ajatellut sen pakkaamista, varmaan aika viime tippaan jää se.
Nyt siis mattopyykille. Aurinkoista päivää kaikille.
Katuska ja 32+6
Meille ollaa haaveiltu kolmea lasta, nyt siis toinen tulossa ja mies nyt ei ole vielä alkanu vihjailemaan mitään, että tää olis sittenki meidän vika, mutta minust ittestäni on alkanu kyllä tuntumaan, että näinköhän meidän parisuhde kestäis enää kolmatta raskautta. Tässäki oon ollu jo varmasti 100xärhäkämpi ku ekaa odottaessa. Väsymys ja v*****s tuntuu lisääntyvän päivä päivältä ja sitä sitten puran tietenkin mieheen, joka ei mun mielestä tajua, että oikeesti raskaana oleminen voi tuntua raskaalta, kun olo on kuin möhköfantilla, mihinkää et taivu, mitää et jaksa ja kun vielä ikinä ei voi vaan levätä ja olla. Jos en ole esikoisen kanssa kahdestaan kotona miehen vuorotyön ja pitkien työpäivien johdosta, niin sitten pitää kaikki muu vapaa-aika työn ulkopuolella koko ajan tehdä jotain, käydä kaupassa, siivota, laittaa ruokaa. Jos edes _joskus_ sais olla niin, että aivot narikkaan ja kukaan ei puhuis mulle mitään, ei vaatis minult mitää, antais vaan olla rauhassa.
Ja kun tilanne ei tuu helpottamaan vauvan tulon myötä, päin vastoin, niin miks en sais NYT vielä levätä ja ladata akkuja, kun siihen olis edes pieni mahdollisuus. Edes vaikka kerran viikossa.
Vähän tuli purkausta täältäkin. Tänää viimeks miehen kanssa kinasteltiin noista asioista ja tietenkin me nähdään asiat täysin eri tavalla. Eilen vaan kirpas niin ikävästi, kun ystäväni kertoi omasta miehestään, joka välillä meinaa melkeinpä " hössöttää" liikaakin ystäväni siunatun tilan johdosta. No, heille odotetaan esikoista, joten aikaa on tietysti eri tavalla keskittyä siihen odottavaan äitiin kuin perheessä, jossa jo on lapsia.
Plääh, se siitä oman navan säälimisestä. ;(
Äh, nyt unohdin jo kaiken muun, mitä piti kirjotella.
Ainiin, mimmulle toivon vielä monta viikkoa raskausaikaa, ettei vauva ihan vielä tulisi. Toivottavasti pystyt lepäilemään.
Maha-asukki on tänään ollu supervilkkaalla tuulella. Ja ihanasti tulee potkut tuohon kylkiluiden tienoolle. Toivottavasti pysyisi nyt pääalaspäin loppuun asti, ehdin jo hätäpäissäni lukea kaikkea mahdollista ulkokäännöksistä ja perätilasynnytyksistä yms...
S rv 30+6
Jipii saan siis liikkua, pyöräillä ja poimia marjoja. Olin aivan kauhuissaan kun olen vasta mustikat poiminut ja meillä rakastetaan mm. vadelmia. Painoa pojulla oli vähän vajaa 1400 g ja syntymäpainoarvio 3000 g. Kaikki oli ok.
Aivan hirvittää kun puhutte noista vaatteiden pesuista ja sairaalakasseista. Vaatteita en ole vielä laitellut enkä pessyt yhtään. Pinnasängyt ja hoitopöydät vielä kasaamatta. Sairaalakassinkin olen ajatellut pakkailla sitten kun ekat supistukset tulee. Onhan siinä hyvin aikaa. Mitäpä sitä muutakaan tekee kun muutenkin (itse ainakin) joudun kävellä.
Nyt nukkumaan ja huomenna pirtsakkana siivoamaan. Esikko mummilassa yökylässä. Kyllä siellä prinsessaa passataan. :).
seuraava onkin edessä jo heti 2viikon päästä.... ja sittenhän ne käynnit vaa tihenee ja tihenee!
joka kerta on ollut eri terkkari! ja tänään toisella lääkärikäynnillä jopa lääkärikään ei ollut oma=/
viimeksi neuvolassa sanoi th, että rautaa pitäisi alkaa syödä, nyt puolestaan tämä terkkari ei ollut ollenkaa sitä mieltä että viimeksi olisi ollut liian alhainen hb (111), eikä edes mitannut hb.tä.
paineet oli hyvät 109/70 pulssi 77, noilla main pysytellyt koko raskauden ajan.
Lääkäri oli joku tuore tapaus, se sanoikin ettei hirveästi ole kokemusta odottavista äideistä =O se käynti tuntui vähän turhalta! hänen mukaan kohdunsuu oli kiinteän ja pehmentyneen väliltä ja pituutta 3cm.. ei ollut ihan varma, mutta siis mitään synnytyksen merkkejä ei havaittavissa ja se kai se pääasia näillä viikoilla on!
kohdunpohjan korkeuden mittasi ensin jotenki hassusti, tuolta häpyluun alaosasta ja saikin mitaksi huikeat 30.5cm, eli alakäriltä oltas hypätty kolmessa viikossa yläkäyrille, mittaili sit useamman kerran uudelleen ja löysi oikean kohdan mistä mitata ja sai mitaksi 26cm, (sanoikin että mittasi ensin ihan väärästä paikasta, no kyllähän minä sen huomasin) mikä menis samoilla käyrillä kun edellis kerralla... noh, parin viikon päästäpä sen näkee kun taas on eri mittaaja että mitä lukemia se saa.. pissa puhdas ja painoa olis nyt tullut kaikenkaikkiaan 5kiloa. sydänäänet 150-160 välillä.
vauva oli raivotarjonnassa niinkuin ounastelinkin, koska jalat tuntuu toisessa kyljessä ja peppu tuossa kylkiluiden allla
synnytys tosiaa lähenee lähenemistään ja pikkuhiljaa alkaa pelottaa enempi ja enempi, vauvavakuutus otettiin, niinkuin esikoisellekin, sairaalakassia en ole pakannut, pitännee lähempänä sit pakata... mieluusti kuitenki hyvissä ajoin, jos synnytys alkaa samallai ku esikoisesta, että jo toista vuorokautta aikaisemmin alkaa hirveät supistukset eikä unesta tietoakaan, niin ei siinä muista edes omaa nimeään, saatika sitten että mitä sitä sairaalakassiin pitäisi laittaa!
mutta nyt unille vois suunnata pikkuhiljaa, tosin saattaa olla taas tuskaisa yö tiedossa, ilma on kostea ja sisälämpötila 30 astetta
piipii &masukki 31+5
Lapset viety hoitoon ja mammalla on vähän aikaa ennen kun pitää sännätä kouluun.
KELAAN sain mieki eilen viimein ne paperit kärrättyä, miten sitä voikin olla näin aikaansaamaton??? Pakkausta me ei oteta, tavaraa on ihan liikaa muutenkin näihin asumisneliöihin nähden :D.
NESTEENPOISTO miula on auttanu mansikat ja ananas täysmehu. Tällä kertaa olen säästyny toistaiseksi turvotuksilta, mut viimekesänä sitä oli ihan yllin kyllin... Aatelkaas vuosi sitten minä olin viimeisiä päiviä raskaana :) taisi olla rv 40+2 :D, niin se aika vain menee....
RYTMI meillä esikoinen oli yöjumppailija ja valitettavasti sitä kesti sitten syntymän jälkeenkin, ei kaveria meinannu saada millään nukkumaan jne. Tosin se ny ei muutenkaan nukkunu, valvo jo ihan vauvana 5h putkeen jos kerran heräs :S. Kakkosella ei ollu oikeestaan mitään rytmiä mahassa, ja synnyttyään se olikin paljon helpompi tapaus mitä esikko, melko joustava luonne kaikkien siirymisien yms kanssa. Toki oli varmasti tottunu niin erilaiseen melutasoon ettei sitä pienet jutut häirinny.
SAIRAALAKASSIA en ole ees aatellu :S, miula tää raskaus menee muutenkin niin ettei siihen olen niin joutanut keskittyä mitä edellisiin. Johtunee varmaan tästä tiheästä tahdista näitten raskauksien kanssa. Kaikki on niin hyvässä muistissa edellisistä ettei mikään ole mitenkään ihmeellistä eikä tunnu missään.. Vauva uutisten kuuleminen kyllä kirvoittaa jo meikällekin tipan linssiin ja tulee olo että kohta mieki olen samassa tilanteessa, nuuskutan tuoretta vauvaa sairaalassa jne...
Eipäs muuta tähän hätään! Pitäkäähän pino ylhäällä ja masut pystyyn hop!
väpä ja touho