Miksiköhän erityisesti tällä palstalla vihataan opettajia? Heidän halutaan
Kommentit (25)
Harva kuitenkaan haluaisi oikeasti olla 8.25 maanantaiaamuna 28 murrosikäisen silmien edessä ja opettaa niille koko päivän vaikkapa matematiikan koukeroita.
ja pienten lasten äitejä täällä on suurin osa -> kateus
Moni kokee huonoa omatuntoa siitä, että opettaja joutuu tekemään kodille kuuluvaa, mutta siellä laiminlyötyä kasvatustyötä...
Kuulostaa mielenvikaiselta.
Kakkonen on itsekin opettaja, eikä ihan suoraan sanottuna parempaa hommaa voisi olla pienen lapsen äidille.
Ja se, että opettajien ainainen rutina.
Nämä siis itselläni. Minä tekisin innolla työtä, jossa työpaikalla ei tarvi olla niin montaa tuntia ja loput työt saa tehdä kotona. Rakastaisin pitkiä lomiani ja palkkakin riittäisi mulle mainiosti.
Itse aion hakea syksyksi täydentämään opintoja ja toivottavasti saan aineenopen pätevyyden.:)
Vakavasti: tottakai kaikissa töissä on miinuksensa, mutta kokonaisuudessaan opettajan työ on tosi hyvä.
kesäksi hoitovapailta töihin "palaamiset" ja jatkuva narina töiden määrästä ja työaikaan (14 viikon lomat mukaan lukien) nähden huonosta palkasta hieman töyttää.
Yleistäminen alkaa siitä, mihin sivistys loppuu.
*opettavat joka paikassa
*työntävät nenänsä joka paikkaan
*ovat vaan vähän aikaa töissä helvetillisellä palkalla
*kauheet lomat
*vittumaisimpia kaupan asiakkaita
niin ja tiedän mistä puhun isäni oli opettaja siskoni on opettaja,veljeni vaimo on opettaja....ja olen asiakaspalveliana törmännyt vain nariseviin opettajiin...
NE jotka osaa tekee mitä vaan ne jotka ei ryhtyy opettamaan sanoo jo Juicekin kunnia hänelle!!!
Tällä palstallahan inhotaan kaikkia. Oli aloitus mistä aiheesta hyvänsä niin ainakin aloittajan kaltaisia inhotaan.
Kerran vielä: opettajilla ei ole lomaa, vaan kesäkeskeytys työssä. Ennen opettajat saivat palkka vain työssäolokuukausiltaan, mutta jossain vaiheessa palkka jaettiin kaikille 12 kuukaudelle, jotta myös "loman" eli kesäkeskeytyksen ajan tulisi tilille rahaa.
Itse menen joka aamu 30 todella vilkkaan 4.-luokkalaisen eteen ja välitunnit vastailen vanhempien wilmaviesteihin, selvittelen riitoja, monistan, merkitsen ylös unohduksia ym. Ehkä kerran päivässä ehdin opehuoneeseen juomaan kupin kahvia.
Suurin osa oppilaistani on onneksi mukavia ja ihan ok käyttäytyviä, mutta jo yksikin todellinen häirikkö luokassa vie suurimman osan open energiasta ja huomiosta. Omalla luokallani pahoja häirikköjä on kolme ja yhdellä heistä on vielä todella yhteistyökyvyttömät vanhemmat, jotka suoraan haukkuvat minua wilmaviesteissään (todella huonolla kielellä...). Kun soitan, eivät vastaa puhelimeen. Opettelenkin tässä olemaan ottamatta itseeni, koska teen jo niin paljon heidän huomionkipeän lapsensa kanssa.
Ihanaa, enää pari kuukautta ja työni keskeytyy taas 2,5 kuukaudeksi. En malta odottaa, sillä päivien jälkeen olen todella väsynyt. Onneksi saan myös kesäkuukausina tililleni sen vajaat pari tonnia (bruttoni on muistaakseni 2400 euroa).
Olen aina myös ihmetellyt, miten muut työtekijät jaksavat koko vuoden vain muutaman viikon lomalla...
Tosijuntti kuvittelee laivaristeilyllä olevansa yläluokkainen, kun ei syö seisovassa pöydässä. Vrt. englantilaisen white trashin Burberry-ruudut.
Pojalla on ollut ongelmia koulussa ja saanut apua. Nyt vetelee huippunumeroita tärkeistä kokeista.
Ei asuta Suomessa. Huonot liksat opeilla täälläkin.
erityisesti juuri tällä palstalla (ei siis erityisesti opettajia) kritisoidaan opettajia. -ap
erityisesti juuri tällä palstalla (ei siis erityisesti opettajia) kritisoidaan opettajia. -ap
Kuten tässäkin on jo kerrottu, opettajat ovat kitisijöitä ja valittajia, joilla on sekä loistavat työajat että erinomaiset lomat hyvällä palkalla. Ja kyllä monissa muissakin ammateissa ollaan jatkuvasti tekemisissä hyvinkin erilaisten lasten, nuorten ja aikuisten kanssa, eivätkä ne muiden ammattien edustajat ole jatkuvasti itkemässä ja vinkumassa, kuinka työssä pitää tehdä töitä ja on niin vaikeaa.
Lastentarhanopettajat, lastenhoitajat, nuorisotyöntekijät, sosiaalivirkailijat, poliisit, lastenkodin työntekijät, diakonnissat, sairaanhoitajat jne. jne. ammatteja riittää, eivätkä ne muut valita siitä kun työhön liittyviä asioita pitää hoitaa tauoillakin...Tai no, joo, niillä muilla ei edes ole taukoja 45 minuutin välein ja työvuorot voivat olla 8-12h, niin ettei mitään taukoja ehdi edes ajatella. Ja lomat 4-5 viikkoa.
Opettajat ovat asenneongelmaisia valittajia, joilla on valtavat edut, eivätkä yhtään ota vinkuessaan huomioon, että monet muut ammatit sisältävät hyvin samanlaista ja paljon rankempaakin ihmissuhde/kasvatus/opetustyötä, mutta miksi ihmeessä nämä muiden ammattien edustajat eivät valita missään? Tukee taannoista tutkimusta, jonka mukaan 2/3 opettajista eivät sovi työhönsä, ovat väärällä alalla. Se ei ole lasten eikä vanhempien vika.
että me perhepäivähoitajat olemme täällä av-palstalla sitä alinta pohjasakkaa.
Kun usein saa lukea, kun emme osaa hoitaa ja antaa lapsille niin hienoja virikkeitä, kuin esim, päiväkodeissa. Eihän meillä ole koulutuskaan niin hieno, kuin päiväkotien henkilökunnalla.
Minä kyllä kunnioitan opettajia, ja muitakin jotka palkkansa eteen tekevät töitä.
tekevän enemmän, palvelevan perheitä mutta mieluummin nykyistä pienemmällä palkalla. Moni palstalainen olisi tyytyväinen, jos opettajille ei maksettaisi kesän ajalta palkaa, vaikka se raha ei toivojille itselleen tulisikaan. Pääasia, että opettaja ei saa.