Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 euroa rahaa yhdelle hengelle, tili tulee viimeinen päivä, mitä teen?

Vierailija
26.03.2009 |

Siis lähinnä ruokajuttuja mietin, laskujahan tuolla kolmella eurolla ei paljoa maksella...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Kavereiden luona voi tosiaan mennä käymään "ohikulkumatkalla". Kyllä useimmat silloin istuttaa keittiön pöydän ääreen ja kysyy otatko kahvia + tarjoaa jotain kahvipullaa tms. Näin ei tarvitse kertoa heille raha-asioidesi todellista tilannetta. Jos sukulaisia asuu lähellä, niin heidän luonaan voisi sopia käyvänsä vaikka syömässäkin. Varsinkin iäkkäämmät sukulaiset yleensä pitävät vierailuista ja tarjoavat ruokaa pyytämättäkin.

3€ ei pitkälle riitä. Löytyykö kaapista puurohiutaleita? Puuroa voi syödä muutenkin kuin aamupalaksi. Tonnikala + makaronit taitaa olla ruokana halvimmasta päästä. Itse varmasti tekisin nakki/makkarakeiton: kaupan halvin nakki/makkarapaketti, halvin keittojuurespakaste ja loppurahalla perunaa. Saa kohtuullisen satsin ravitsevaa ruokaa.

Löytyykö leivinjauhetta? Ainakin minä muistelen tehneeni kotitaloustunnilla tee-leipiä, joihin ei tullut hiivaa vaan leivinjauhetta. Koitapa kaivaa sellainen ohje jostain, niin ei tarvitsisi tuhlata hiivaan rahoja.

Ja kun seuraavan kerran saat rahaa, mene ruokakauppaan ja osta halpoja peruselintarvikkeita reilusti kaappiin: puurohiutaleita, jauhoja, makaronia, tomaattimurskaa, hernekeittoa, kananmunia, perusmausteet, kuivahiiva, tonnikala,.. Niin sitten seuraavan kerran rahojen loppuessa voi kaivella ruokaa kaapista.

Vierailija
22/25 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä paras neuvo mutta jos et muuta keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeitto-purkin tuolla saa, ehkä . Lainaa joltakin rahaa tai käytä visaa tms. harkiten. Leipäjonoon?

Vierailija
24/25 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pussi maksaa n.0,60e ja siitä tulee yhdelle monen päivän satsi. Siellä pussin takana on ohje. Lisäksi vaikka näkkileipäpaketti ja puurohiutaleita.

Etkö uskaltais vanhemmiltas pyytää? Eiköhän ne ainakin ymmärtäis, jos kerran tunsivat sen ketkunkin, joka sut tohon jamaan järkkäs.

Vierailija
25/25 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on Hurstin leipäjono kello 12 Helsinginkadulla, jos asut pääkaupunkiseudulla niin mene sinne. Siellä minä ja yli tuhat muuta ihmistä jonotamme joka ke ja pe, jonon jatkoksi vaan!

Enää ei edes hävetä, on vain sääli, että yksityinen ihminen tekee sen, mistä yhteiskunnan pitäisi huolehtia. Että olisi ruokaa.

Nimim. yhtä köyhä olin työssä käydessäni, mutta en päässyt jonoon kun piti olla ko. päivinä töissä, nyt kun työt loppuivat, on todellinen jumalan siunaus että on aikaa hakea ruokaa Hurstilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän