Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita lapsen isän kanssa seurustelevia "yksinhuoltajia"?

Vierailija
25.03.2009 |

Ärsyttää noi kelan mummot!

Asun lapsen kanssa kahdestaan, mutta silti seurustelen lapseni isän kanssa. Tosi paljon ärsyttää kun kelan henkilökunta sanoo etten ole oikeutettu yksihuoltajakorotukseen vaikka poikaystäväni ei myöskään saanut minkäänlaista isyysrahaa....

Onko muita tällaisessa tilanteessa? Miten ootte toimineet kelan kanssa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä kummallakin on eri osoitteet virallisestikin, niin ketä käskee kertoa Kelan tädeille yhtään mitään???

Eihän sillä merkitystä ole, kenen kanssa seurustelet.

Vierailija
2/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää heille kertoa kenen kanssa seurustelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ne Kelan mummot tietää sun seurustelusta.

Juu, mulla on sama tilanne ja korotukset tulee kyllä:)

Vierailija
4/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ette asu samassa osoitteessa.

Vierailija
5/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin aikoinaan hakemaan isyysrahaa. olin tosi yllättynyt tilanteesta ettei sitä saanutkaan. Ärsytti tosissaan ne kelan tätit niin olen tähän asti nostanut yksinhuoltajakorotusta hyvällä omalla tunnolla. mietin vaan että mikä on tilanne kun muutan pian yhteisessä omistuksessa olevaan taloon.. että pitääkö kela sitä huijauksena jos asun lapsen isän omistamassa talossa ja nostan yksinhuoltajakorotusta.

Vierailija
6/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutatko lapsen kanssa kaksin isän omistamaan taloon? ja mitenkäs se nyt tohon vaikuttaa. yh-korotus tulee jos on vain yksi aikuinen taloudessa. heti kun asuntoon muuttaa toinenkin aikuinen, korotus loppuu, ihan sama onko kyseessä biologinen isä/äiti vai ei. Sekin on kyllä kummaa, että oletetaan että äidin avopuoliso osallistuu lapsen menoihin. Minä olen kuitenkin vähän sillä kannalla, että maksan itse lapseni kulut ja mahdollinen avopulise hoitaa omat menonsa.

Vierailija
7/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 10v yhteistä eloa. asumme 18 km päässä toisistamme, eri kunnissa. isä ei halua kihloihin eikä naimisiin, niin en ole muuttanut hänen luokseen hänen taloonsa. lapsemme on minun nimellä. ehkä joskus vielä muutamme yhteen, sitten totta kai olemme samaa taloutta.

Vierailija
8/8 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) sinulla ja miehellä on yhteinen lapsi b) asut kohta miehen ja lapsen kanssa samassa taloudessa

Kuulostaa siltä, ettet tuossa tilanteessa ole yksinhuoltaja millään, vaan avovaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä