Laulu, jota inhosit lapsena?
Omassa lapsuudessa inhosin laulua " höpö höpö höpö se on ihan löpö joka leikistä suuttuu". Syynä varmaankin serkku, joka kiusasi ja sitten kun aloin itkemään, niin lällätti mulle tätä laulua. Vieläkin karvat nousee pysyyn kun ajattelen sitä.
Kommentit (120)
Jänikset maailman kartalle....tiluliii....
Meillä oli jollakin kasetilla lapsen laulamana "te ette erota saa" -kappale. En ole kuullut sitä varmasti 30 vuoteen, mutta muistan kuinka se itketti joka ikinen kerta. Isosiskoni tiesi tämän ja soitti kappaletta ihan minua ärsyttääkseen usein.
Mörköooppera!!! Hyi hitto. Etenkin" mörkö Se tahtoi lumiukon laittaa parkkipaikan..jotain" tätä levyä kuunneltiin päiväkodissa 80- luvun puolivälissä, vieläkin muistuu mieleen muovilattian ja pinaattilettujen haju yhdistettynä tuon mörön inhaan, narisevaan ääneen.
Perseraiskaus - Ulla ei vaan osaa
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:25"]
Meillä oli jollakin kasetilla lapsen laulamana "te ette erota saa" -kappale. En ole kuullut sitä varmasti 30 vuoteen, mutta muistan kuinka se itketti joka ikinen kerta. Isosiskoni tiesi tämän ja soitti kappaletta ihan minua ärsyttääkseen usein.
[/quote]Kappale olikin Hanna-Riikka Siitosen laulama ja etsin sen netistä. Se oli ihan karmea ja en voinut kuunnella sitä loppuun asti. Kuunnelkaas tämä kappale jos olette miettineet eroa ja teillä on lapsia, se jää aika ikävästi päähän soimaan. :(
Hyljätty nukke. Sen melodia ja sanat olivat tosi ahdistavat ja pelottavat. Miten lapsille voidaan tehdä tuollaisia lauluja... syyllistetään lapsi siitä ettei leiki nukellaan...
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 16:45"]Kaikki M A Nummisen laulut.. Hyih, inhoon vieläkin
[/quote]
Jestapo jepulis, penikat sipuliks...
Mörkö se lähti piiriin, tinttanttanttantallallei
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:25"]
[/quote]Kappale olikin Hanna-Riikka Siitosen laulama ja etsin sen netistä. Se oli ihan karmea ja en voinut kuunnella sitä loppuun asti. Kuunnelkaas tämä kappale jos olette miettineet eroa ja teillä on lapsia, se jää aika ikävästi päähän soimaan. :(
[/quote]
Hyi kamala! Kuuntelin se äsken... en ole aiemmin kuullut tuota. Kaikkea sitä lasten laulettavaksi tehdäänkin. melodia on tuollaista ällöä aikuisten jamppahumppatyyliä.
"Mirri sairastui" tmv, en ole varma mikä kappaleen nimi on, mutta ahdistava laulu. itse ymmärsin niin, että mirri kuolee laulun lopussa joten en yhtään tykännyt tästä iltalauluna
Laurentsia pien... Sitä laulettiin partiossa toisinaan ja aina, kun sanottiin viikonpäivä, piti mennä kyykkyyn. Jostain syystä koin sen kyykyttämisenä...
"Aja hiljaa isi" tms. oli jotenkin pahaneteisen kuuloinen ja herätteli lapsen kauhukuvia siitä mahdollisesta onnettomuudesta...
Karhunpoika sairastaa. Kuka helvetti haluaa kuunnella saiastelu aiheisia biisejä? Muutenkin ihan masentava sävelmä. Ahdistaa vieläkin ja äiti rakasti sitä kappaletta että sitä sitten soitettiin ihan tosissaan.
Äideistä parhain oli selkäpiitä karmiva. Jos minun lapseni laulaisi sen minulle, niin kyllä hirvittäisi... niin teennäinen biisi se on.
Päivänsäde ja menninkäinen ja Magdaleena. Sukat on sillä makkaralla.. hyi helvetti.
Grrrrrr, nyt on soinut tovin jos toisenkin Aatsipoppaa päässä.
Minä soitan harmonikkaa... Sitä inhosin siksi koska siitä tuli mieleen Neuvostoliitto.
No se mokoma känkkäränkkälaulu. Onneks en enää muista tarkalleen miten se meni mutta oli ärsyttävä. Ja toinen se ei itkeä saa ei meluta saa joululaulu
Täti Monika