Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKUUN SYDÄMET~~ vko 13

24.03.2009 |

Heipä hei kaikille, huomasin ettei kukaan ollut aloittanut uutta viikkoa ja täsäs etsiskelin minne kirjoittaa.

Angelmom kyseli pahoinvoinnista, täällä jatkuu edelleen iltapäivä kello 15 jälkeen. Eli sen jälkeen velloo nukkumaan menoon asti, ja oksennus tulee liki päivittäin, mutta siltä osin helpottanut että aamupäivisin pystyy olemaan liikenteessä ja olo on suht normaali.

Täällä myös kuplintaa tuntunut, välillä vaikea paikantaa onko ilmaa suolistossa vai oikeasti vauvan liikkeitä. Maha on selvästi selällään ollessa toispuoleinen, eli vauva ilmeisesti tykkää olla vasemmalla puolella.

Eilen tuli vähän urheiltua, kävin uimahallissa uimassa 1000m, ja illalla veto oli aivan loppu- viimeiset 3 kuukautta on tullut vain makoiltua ja lähinnä oksennettua.

Angelmom: Voisitko pistää tänne vähän ruokavaliostasi infoa, kun kirjoitit että aloitit uuden "elämän" ja painoa sait pudotettua sen pari kiloa? Mulla nimittäin paino nousi juuri ennen raskautta liki 10kg lopetettuani viime kesänä tupakan polton, ja nyt tuntuu että kaipaisin neuvoja ruokavalioon, josta saisin vauvalle tarpeeksi ravintoa mutta liika lihominen jäisi vähemmälle...

Kaverin 2 viikkoista vauvaa tuli eilen hyssyteltyä, ja oli se niin ihanaa ajatella että itselläkin olis loppukesästä/syksystä semmoinen, vaikka välillä tuntuu että siihen on niiiiiiiiiiiiiiiin pitkä aika.

Choko 15+4

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: Ihanaa, että kaikki on hyvin. Varmasti tuollainen kyllä säikäyttää.

Työtilanne: Mie olen tällä hetkellä ihan kotiäitinä, on kyllä vakiopaikka odottamassa. Tosin mun sijainen on kyllä niin pätevä, että saapa nähä otetaanko minua takaisin =) Olen ollut kotona nyt reilu kaksi vuotta ja toivottavasti pystyn olemaan kotona siihen asti, että nuorimmainenkin olisi päälle kahden vuoden. Jos vain rahat riittää...

Lapsen sukupuoli: Ensimmäisellä kerralla ei haluttu tietää, ei varmaankaan kysytä nytkään. Sieltä tulee kumpi tulee, minulle kelpaa molemmat. Mies tosin kaipailisi poikaa.

Santra: Nykyisin en enää käy kuntosalilla, mutta esikoista odottaessani kävin yli puoleenväliin asti. Kuntosaliohjaajani sanoi silloin, että ylhäältä alaspäin vedot molemmilla käsillä yhtaikaan voivat olla haitallisia. En vain muista minkä takia, mutta ne tulisi tehdä vuorokäsin. Muuten en kyllä muista mitään erityisiä kiellettyjä liikeitä. Tietenkin pitää pidemmällä alkaa varoa jo itse vatsaakin. Minun kuntosaliohjelma oli aika lailla samanlaisia raskauden aikana, kuin ennen raskauttakin. Ainoastaan en tehny niin suurilla painoilla ja kuuntelin koko ajan omia tuntemuksia. Jos tuntuu pahalta jossain, kannattaa jättää väliin. Toivottavasti ei ollu kovin epäselväsetiseliletty =)

Isyyspakkauksesta: Olisi tarkoitus tehdä, jos keksi jotain jännää sinne. Tein myös esikoista odotellessa. Silloin pakkauksesta löytyi mm. isi-muki, kylpylelu ja toinen soiva autolelu, puhdistuspyyhkeitä, pyykkipoika hajuvaippoja vastaan, pikakahvia kiireisiin hetkiin, keittokirja ja varpajaispullo. Ja mahdollisesti vielä jotain muuta. Oli ihan mukava kerätä sinne tavaraa ja vielä mukavampaa oli seurata, kun mies aukaisi sitä.

Mulla itsellä olo on ollu tosi hyvä viimeisen viikon ajan. Tosi energinen olo ja saapi taas vaihteeksi jotain aikaankin. Ja on ihanaa, kun on taas mahdollisuus käydä iltaisin lenkillä, varsinkin nyt, kun ei tule heti pimeää. Vähän jo kauhistuttaa seuraava neuvola, että kuinka paljon on painoa tullu.

Tämä viikko kuluukin pyykätessä ja pakkailessa. Lähdetään lauantaina katsomaan neidin puolivuotiaita pikkuserkkuja. Matkaa on reilu 700 km, joten hieman hirvittää, että miten meidän neiti jaksaa istua autossa sen matkan. Hyviä vinkkejä? Yleensä meidän neidillä palaa hihat jo puolen tunnin ajomatkalla. Täytynee varmaan pysähdelllä hyvin tiheästi.

Mutta eipä muuta tällä kertaa. Mukavaa tiistaita kaikille!

Neppali 14+0

Vierailija
2/21 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille! Olen siis taustaillut jo aivan raskauden alusta lähtien täällä mut nyt vasta aikaseks sain kirjautua tänne.Raskausviikkoja tänään 17+0 ja nyt on mieli vähän maassa kun viime yöstä lähtien supistellu ja vasta huomenna lääkärille..yritän lohdutella itseäni sillä et olisivat vaan niitä vaarattomia harkkasupisteluja mut ihan täysillä vaan lepoa joka tuntuukin auttavan.Mulla olis myös viikon päästä paksunsuolentähystys ja sekin pelottaa vimmatusti pikkuisen hyvinvoinnin takia enkä tiedä et kuin sen tähystyksen kans käy jos supparit jatkuu..ois vaan kiva tietää et mikä tuol suolistos mättää mut tietenki jätän sen väliin jos on pienikin mahdollisuus et siit olis vauvalle haittaa.

Hieman on omanapaista tekstiä mut oon niin huolissani nyt et ei pysty keskittymään muuhun.:/

Mutta olen kuitenkin hengessä mukana ja toivotan kaikille hyviä vointeja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sit sama asia selitettyä hieman eri tavalla ; luulin et eka viesti ei tallentunut ja kirjotin siks ton toisen..:)

Vierailija
4/21 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo raskauden alkumetreiltä lähtien käynyt täällä lueskelemassa juttujanne ja nyt sitten sain aikaiseksi rekisteröityä :) Eli olen 24-vuotias esikoistani odottava nainen Hyvinkäältä ja raskausviikkoja nyt tasan 17+0.Alkuraskauden pahoinvointien jälkeen olen voinut hyvin mutta nyt olen äärimmäisen huolissani koska heräsin viime yönä selkeisiin supistuksiin joita on myös tullut nyt päivän mittaan.Neuvolassa kehottivat lepäilemään ja antoivat lääkärin ajan huomiselle,pelottaa kuitenkin vimmatusti et jos vauvalla jokin hätä.Mulla tosin on kotidoppler ja sillä tänään paikantanut sydänäänet ja muutamat potkutkin olen tänään tuntenut mutta silti huolestuttaa sillä eihän nyt vielä ole edes harjoitussupistusten aika(?).

Nyt ei tule muuta jutusteltavaa mieleen,kun on niin kova huoli masuasukista mutta olen hengessä mukana ja toivotan kaikille hyviä vointeja ja mukavaa uutta viikkoa!:)

Suffeli 17+0

Vierailija
5/21 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Choko:

En oikeestaan oo mitään ees jättäny pois.. Ennemminkin lisänny ruokavaliota ja yritän syödä enemmän. Siis enemmän vihanneksia, hedelmiä ja juomaksi vesi. Kaikki maito ja lihatuotteet mahdollisimman rasvattomana. Eläinperäinen rasva on sitä huonoa rasvaa. Ja herkkuttelen viikonloppuna, mutta en pitkin viikkoa. Ainakin yritän :)

Ja kun kelit on hyvät, nii on ihanaa ulkoilla! Se auttaa veresokerin laskuun aika tehokkaasti.

Nii ja viis ateriaa päivässä! Se auttaa pitämään sokerit kurissa myös! Ja tulee just syötyäki vähemmän jos popsii porkkanaa tai omppua välipaloiksi.

Vierailija
6/21 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heissan taas viikon jälkeen. Lomareissulta palattiin eilen illalla ja aamulla oli ikävä herätys töihin, kun lämpö(kylmyys)mittari näytti 13 astetta pakkasta. Ei ollu kiva ei.

Mutta muuten olo on hyvä, vatsa ei oikein tykännyt lennon viivästymisestä menomatkalla, oli jokseenkin ilmaa täynnä perille päästyä. Mieluusti sitä vatsaa tuolla lämmössä kasvattelisi, ei huolta vaatteiden sopimisesta, bikinit kun ei kiristä! ;)

Pikaisesti lukaisin viime viikon ketjun ja mukavia uutisia sielläkin oli. Ja tervetuloa kaikille uusille syyskuulaisille.

Sukupuolesta: minä haluaisin tietää, että shoppailuvietti voisi kohdistua tietyn oloisiin vaatteisiin. :) Nyt on vaan katseltu niitä neutraaleja värejä, joita mielestäni on tarjolla aika suppeasti. Mies taas ei halua tietää, hänelle jo kolmas tenava ja molemmat sukupuolet jo löytyvät, joten haluaa jännittää syyskuulle asti.

Ja vakkaripaikalla olen töissä, tilalleni on jo tiedossa harjoittelijakin. Mielellään kotona sen hoitovapaankin olisin, mutta kuten muillakin, taitaa tuleva asuntolaina pakottaa jo aiemmin töihin.

Isyyspakkausta olen miettinyt, mutta taidan jättää viime hetkille, kun ei tuo isäntä ole ekaa kertaa matkassa , toisin kuin minä. Että jos voimia vielä loppumetreillä riittää, panostan siihen sitten.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, pakko painua nukkumasan maille..

Anis 15+2

Vierailija
7/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Suffelille tervetuloa joukkoon, toivottavasti sulla ja vauvalla on kaikki kunnossa!

Sitten vähän näitä omia kuulumisia. Mulla oli maanantaina verenpaineet tosi korkeella, nyt olis sitten tänään ja perjantaina tarkkailukäynnit neuvolassa, kun epäilivät raskausmyrkytystä (jonka ei pitäisi tulla näin aikaisin..). Vähän huolestuttaa, kun paineet on aiemmin olleet tosi alhaalla ja yhtäkkiä tuli sitten kova nousu, mut toisaalta olo on ollut maanantain jälkeen taas hyvä, joten eiköhän (toivottavasti) kyseessä oo vaan väärä hälytys.

Aurinkoista päivää kaikille, palaan paremmalla ajalla.

Äippä09 & Viljo 16+4

Vierailija
8/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tervetuloa Suffelille! Toivottavasti sulla ja vauvalla on kaikki kunnossa. Meillä on muuten ihan samat viikotkin (LA 1.9., eiks niin?) ja arvaa mitä? Minä ihmettelin eilen iltasella, että jopas on outo olo mahassa, ihan kuin supistelisi kovasti. Yritin muistella millaisia ne supistukset onkaan, kun tuli välillä sellainen henkeäsalpaava olokin. Mutta kai kunnon supistukset ovat kipeitä, sellaisia menkkamaisia jomotuksia kuiteskin... Harjoitussuppareita voi hyvinkin olla näillä viikoilla, mulla ne on alkaneet kahdessa aiemmassa raskaudessa myös tuntua jo ennen 20.viikkoa. Joten ehkä huolesi on aiheeton, peukut pystyyn bd. Sen huomasin eilen itsekin, että lepo ei taida olla pahitteeksi jo nyt...

Muuta: liikkeet ovat edelleen hentoisia ja tunnen niitä harvakseltaan. Ja aina ne tuntuu vain ihan nivusrajassa. Kohdunpohja tuntuis olevan nyt aivan navan alapuolella. Ensi viikolla on pitkästä aikaa neuvola, sitten tietää taas statuksen paremmin.

Olisko täällä ollut vielä muita, jotka haluaisi tulla suljetulle palstalle kirjoittelemaan? Meitä on nyt muutama tältä puolelta aktivoitunut yahoossa, ois kiva jatkaa syvällisempää keskustelua & tutustumista siellä?

Voikaahan hyvin!

Kerttukasperi rv17+1 (kääk miten noi viikot kertyykin nyt vauhdilla!)

Vierailija
9/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana oli herätä tänään auringonpaisteeseen,helpotti oloa :)

..Kiitos kovasti tervetulotoivotuksista kaikille!Kiva kun voi viimein jakaa tuntemuksiaan täällä.

Kerttukasperi: Kyllä,meillä tismalleen samat viikot!:) Onkos sulla jo kovin iso vauvamasu??kun mulla ei näy viel mihkään,paitsi iltasella kun on turvotusta.Tosin olen aika pitkäkin ja väittävät et vauva mahtuu paremmin olemaan ja ei sen takia vatsaa ole vielä.Mut ois se ihanaa kun vois sitä esitellä ja ois ihanaa kun ois rakenneultra onnellisesti ohi.Meillä se on 15.4,mitenkäs teillä?Jollain tavalla sitä pidän jonakin virstanpylväänä,et vasta sen jälkeen alan kunnolla intoilla raskaudesta..oon tullu tosi varovaiseksi kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 13.Supistuksia on tänäänkin muutama tullu ja alaselkä on ihan turkasen kipeä,mut kohta neuvolaan tarkastaa asia.Ja kotidopplerilla olen jo tarkastanut kaverin kuulumiset :)

Pelkkä lepo on muuten todella vaikeaa mulle koska olen tosi liikkuvaisessa työssä(ja melko vaarallisessa että mut varmasti kohta siirretään,mikä tosi hyvä vaan) ja harrastan myös paljon,mulla on oma hevonen jonka kans tulee touhuttua paljon.Mut asiat tärkeysjärjestykseen;teen raskauden eteen mitä vaan.Huh,tulipas pränttiä.:)

Onkos teillä muuten ollut jotakin himoja tiettyihin ruokiin tms...?? mul on aivan kamala kuumotus salmiakkiin mut kun sitä ei sais syödä.Ni en ole syönyt.Mut vaikeeta se on kun kaupassakin kuola valuu suupielestä kun menen irttarihyllyn ohitse ;D

Niin ja onko teillä painoa tullut vielä lisää??Mä olen tosi honkkeli joten nämä muutamat lisäkilot ovat vaan ilo silmälle,myös miehen mielestä...;) Nyt sitä alkaa taas tuntea itsensä naiseksi kun on noi alkuraskauden pahoinvoinnit ohi ja joko mul on kevättä rinnassa tai sit muuten vaan hormoonit hyrrää.:D

Jeps ja minä ainakin oisin kiinnostunut siitä yhteisö hommelista,ois kiva raapasta muutakin kuin pintaa.

Mutta eipä tässä tällä kertaa muuta,jään pyörittelemään peukaloita ja nauttimaan auringosta.Hauskaa keskiviikkoa kaikille ja voidaan hyvin!

Suffeli 17+1

Vierailija
10/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tänne joutanut, mutta nyt molemmat tyäret päikkäreillä, nii hetki aikaa =)

Ei oo enää täällä pahaa oloa ja hyvä niin, koska sain kärsiä siitä alussa 24/7, yäk! Isyyspakkausta en oo koskaan tehnyt, mutta pitisköhän nyt skarpata ;)

*Neppali* Oisko teillä mahollisuutta ajaa yöllä?

*Suffelille* oikein paljon teretulemasta tänne =) Miten meni lääkärissä? Kävi mielessä, että oisko sulla joku tulehus päällä, ko suppareita tulee jo nyt?! Mulla oli kakkoselta kipeitäkin suppareita n. 20 viikolla ja mulla oli tulehus alapäässä. Lääkkeillä hoidettiin ja supparit loppu siihen.

Mikä on muuten *Äippä09:n* vointi? Miten neuvolassa?

*Kerttukasperi* kyseli halukkaista suljettuun :) Ite voisin tulla, mutta en tiiä sitten...

Ja mielihimoista - omenat, suklaa ja grillisapuska maistuu, suklaa maistuu esikoltakin. Kakkoselta ja kolmoselta oli hillitön salmiakin himo ja söin kyllä! Suklaa ällötti sekä grilliruuan hajukin jo etoi noissa raskauksissa eli oiskohan meille sitten poika tulossa?! ;) Taitaapi olla... Painoa tainnu tulla kilo, kaks..

Nyt pyykit kuivumaan ulos, on niin ihana auringonpaiste täällä taas...

Vierailija
11/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mainittematta se tärkein..Aamulla tunsin natiaisen mellastavan masussa, ko itekkin olin heräilemässä. Todella ihanaa tiedostaa toinen <3 Mulla kuiten istukkaa tossa eessä, nii se hieman vaimentaa niitä tuntemuksia.

Vierailija
12/21 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: Mennessä ei oikein viitsi ajaa yöllä, koska mies on töissä vielä perjantaina, joten olis liian rankkaa. Minusta ei ole paljon apua yöllä ajettaessa, en millään pysy niin virkeänä, että minua tohtis päästää auton rattiin =) Mutta jonkun laista seuraa juuri kykenen ajajalle pitämään. Ainakin alkumatka. On mietitty, että jos menomatka on tuskaa, niin ajellaan sitten yötävasten takaisin.

Suffelille tervetuloa mukaan ja toivottavasti kaikki on kunnossa.

Mulla ei ole mitään mielihimoa tällä hetkellä. Paitsi tietenkin älytön makeanhimo, mikä mulla on kyllä aina. Olen vain yrittäny välttää tuota ylimääräistä sokeria, ettei tule sitten mitään ongelmia, vaikka en varsinaisesti riskiryhmään kuulukaan. Mutta oli ihan tarpeeksi työlästä synnyttää kolmikilonen neiti, joten pyrin olemaan kasvattamatta vauvaa turhan isoksi sokerilla. Mutta katotaan nyt miten käy... Toistaiseksi olen aika kehnosti pystyny vastustaa makean himoa ja painoaki on tullu ainakin tarpeeksi =)

Nyt kuitenkin vähän huilimaan sohvalle, kun neiti nukkuu. Päivänjatkoja!

Neppali

Vierailija
13/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa suffeli! Oliko kaikki hyvin lääkärissä?

Työmatkalla ollut taas pari päivää, nyt kotona ja iltavuoro edessä. Pahoinvointia ei enää ole ollut juurikaan, mitä nyt eilen kun junassa istuin niin oli tosi huono olo! Ja ollut joka kerta, kun nyt raskauden aikana olen junalla joutunut reissaamaan monta kertaa! Jotenkin varmaan matkustus lisää sitä pahoinvointia?! Muuten toki jo parempi olo.

Eilen oli tullut H&M:ltä tilattu paketti vaatteita, ihanaa! En vielä eilen jaksanut alkaa kokeilemaan, mutta nyt voisi katsoa..kunhan vielä tuo maha kasvaisi, kun ovat tietysti äitiysmalliston vaatteita! :) ihan malttamattomana odotan mahan kunnollista kasvua, kun nyt tosiaan sen näköinen kun olisin vain lihonut..

Joku olikin jo kommentoinut sitä isyyspakkausta, kiitos vinkeistä! Vinkkailkaahan muutkin vielä, tai palataan sitten aiheeseen, kun niitä aletaan tekemään. Vielä on kuitenkin aika aikaista..

Ihanaa tuo auringonpaiste ulkona!! Jaksaa paljon paremmin nousta ylös ja olo tuntuu virkeämmältä, tai tiedä mistä se sitten johtuu.. Valitettavasti paiste paljastaa myös todellisuuden ikkunoiden puhtaudesta.. ;)

Hyviä vointeja kaikille!

myym 13+4

Vierailija
14/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän muiden painoillenne on käynyt? Itseä pelottaa, pari viikkoa sitten alkoi vatsa kasvaa, tosi nopsaan, nyt jotenkin jämähtänyt. Kuuntelen kotidopplerilla sydänääniä, jotka ovatkin kuuluneet, eli kaiken pitäisi olla ok. Mutta voiko olla niin, että vaikka sydänäänet kuuluisi, niin vauva olisi lopettanut kasvamisen? Painan nyt 0,5 kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa kahdeksan viikkoa sitten. Eikö painon kuitenkin pitäisi nousta raskauden aikana? Ennen poltin askin tupakkaa päivässä, ja nyt lopetin tupakoinninkin raskauden myötä. Kuvittelin, että paino lisääntyisi senkin vuoksi nopsaan. Mites muilla?

Mutta muuten kuuluu ihan hyvää, ulkona on ihana ilma, kesälomaan enää kolme kuukautta ja siitä sitten äippälomalle.

kiloja odotellessa,

Nanuuk rv 16+1

ps. Äippä 09, onko sullakin la 090909?

Vierailija
15/21 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva kasvamistaan lopeta, vaan kasvamisessa tapahtuu koko raskauden ajan kasvupyrähdyksiä, kun joskus puolestaan on niitä lepokausia. Sama asia on myös noissa liikkumissa, että välistä vauva riehuu mahottomasti ja välistä taas chillailee masussa. Ja tuo painon nousu/lasku on niin yksilöllistä raskauden aikana - mulla tuli ekassa raskaudessa yli 20 kiloa painoa ja viimeksi kolmosen aikaan sitä tuli vain 5-7 kiloa. Ja tottakait painoon vaikuttaa liikunta, ravinto ja oma aineenvaihdunta. Kyllä sulla varmasti on kaikki hyvin :)

Vierailija
16/21 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on la 090909 myös :)

Vierailija
17/21 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla huomattavissa aivotoiminnan hiipumista? :D Mulla tuntuu pää olevan niin tyhjä nykyään että hukkaisin varmaan senkin jos ei olisi kaulassa kiinni... Ihan uskomattoman hajamieliseksi olen sis ruvennut. Ei varsinaisesti ehkä raskauden syytä mutta enivei :)

Työtilanteista on ollut puhetta: Itellä on vakkaripaikka ja työ mistä tykkään tosi paljon, mutta työajat on aika kurjat. Vapaita on vaihtelevasti 2-3 viikossa, olen vähän vähentänyt töitä äitiyslomalta palatessa. Työajoissakaan ei muuten ole vikaa mutta päivän aikana ei tahdo saada mitään kotihommia tehtyä kun töihin lähden arkisin n. klo 14 ja lauantaina klo 13 ja sunnuntaina 11.... Muuten ihan jees kun mies tekee normi aamuvuoroa, niin lapsen hoito järjestyi helposti eikä tavinnut viedä vieraalle hoitoon. Nyt hirvittää jäädä lomalle kun viime äitiysloman aikana sijainen oli ehtinyt tehdä aikamoista vahinkoa siellä, että kuinkahan uusi sijainen sitten taas pärjää. Tavoitteena olisi kuitenkin pysyä poissa kaksi vuotta, mutta asuntolaina painaa päälle, eli katsotaan kuinka kauan pärjätään.

Äippä09: Paljonko sulla oli paineet nousseet? Minulla oli viime raskaudessa alkava raskausmyrkytys, toisn myöhäisillä viikoilla, mistä syystä synnytys käynnistettiin rv 38. Paineet eivät missään vaiheessa nousseet tosi korkealle (korkeimmillaan taisi olla 150/98), mutta koska mulla on normaalisti matala paine (n. 110/56) niin aiheutti oireita ja otettiin vakavasti. Proteiinia ilmestyi pissaan vain 1 plussa ihan viimeisellä neuvolakäynnillä vasta. Nyt olen seurannassa taas koska kuvio näyttää ikävän samalta kun viime raskaudessa, eli paineet olivat hieman nousseet (110/60 -> 130/72) ja samoin hb nousee ilman lisärautaa. "Normaalitilanteessa" molemmat, sekä paine ja hb hieman laskevat alkuraskaudessa mutta eipä mulla.

Pahoinvoinnista: Helpotusta on huomattavissa mutta edelleen se oksennus per aamu... koko päivää ei sentään enää kuvota! Ja ruokakin maistuu sitten huomattavasti paremmin!

joku taisi noista mielihaluista kyselläkin, mulla vaihtelee päivittäin, mutta ihan yökötykseksi on tulleet kaikki rasvaiset ruoat! pizzat ja sen sellaiset ei uppoa ei millään. Hyvähän tuo kai silti on :) Tomaatti-chilipastakastike sen sijaan maistuu aina! eilen piti alkaa iltayhdeksältä laittaa kun teki mieli... Niin ja perinteisesti suolakurkkuja ja maksamakkaraa näkkileivällä nam. onneksi tuo maksamakkara on nykytiedon mukaan pienissä määrin turvallista :D

Monet on tuntenut jo liikeitä mutta ite en oo varmasti. Vaikka yksi odotus on jo koettu, en ole ihan varma miltä ne ekat hipaisut tuntui... Pian varmaan varmasti tunnen! Nyt tuntuu jo välillä unohtuvan koko raskaus kun ekaa odottaessa se oli koko ajan mielessä. Tulee oikein paha mieli masuvauvan takia välillä kun illalla huomaa ettei ole ajatustakaan suonut toiselle koko päivänä. Eiköhän tuo muutu kun liikkeet tulee selvemmiksi ja masu alkaa tosissaan kasvaa.

Aurinkoista viikonloppua, tämä mamma puurtaa töissä koko viikonlopun!

T:Viuhti83 15+4(?ehkä)

Vierailija
18/21 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Piti vaan alkaa kirjoitteleen et mukana ollaan, en vaan oo saanut aikaseksi kirjoitella vahään aikaan.

Kaikki on ok, tunsin viimeviikolla jo pikkusen hipsuttelun!!! Sen oon pannu merkille et tyttöjä kun ootin olo oli aivan upee ja tosi naisellinen, kaunis ja yms. vaan nyt on ihan päinvastainen fiilis :( No jospa se tästä vielä iloks muuttuis!!

Ruoka himoja/haluja on tomatti, salmiakki, raejuusto, ananas mutta silti mieli tekis roskaruokaa vaan sille tielle en oo lähteny pelkään nimittäin niin nuitten kilojen nousua.

On ollu aivan ihanaa kun masu alkaa näkyä kunnolla ja saa sanoo porukoille vauvasta.

Vaan nyt pitää lähtee ulos aivan ihana kevätsää täällä!

Hyvää viikonloppua!

lippo 14+4

Vierailija
19/21 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vaan maannut sängynpohjalla viime päivät kun iski sit flunssakin,ei oo jaksanu ees koneella olla mut tervehtymään päin..minkä ihmeen takia kaikki tapahtuu aina yhtä aikaa elämässä..Ne mun supistelut ja armoton selkäkipu munuaisten kohdalla oli sitten sitä virtsatietulehdusta(kiva kun muita "oireita" esim.kirvelyä ei ollut mistä ois heti ja aikaisemmin tajunnu) ja tääkin selvis vasta yhden kivuliaan päivystyskäynnin kautta.Olihan mulla se neuvolalääkäri tän takia keskiviikkona ja ottivat virtsatestin mut niitten aparaatti olikin yllättäen rikki eikä antanut mitään suuntaa antavaa vastausta ja sitten se testi lähtikin eteenpäin ja käskivät kysellä perjantaina tuloksia.Mut torstaina oli jo niin helvetilliset selkäkivut et oli pakko päivystykseen mennä ja sieltä sitten antibiootit jotka alkaa nyt vasta tehoomaan..ja tänään aloitan suolentyhjennyksen tyhjennyslääkkeillä ja huomen tähystykseen,jihuu.Vaik oonki aika peruspositiivinen ihminen ni pakko myöntää et kyl alkaa veetuttaa ku ei hetken rauhaa saa vaivoilta(vaik nuori olenkin ja kuvitellu terve olevani)ja sit pahin on ehdottomasti huoli vauvan puolesta..ja kun stressikin tekee vaan pahaa sille ni pitäs välttää mut välil mahdotonta(meil ei ole mitenkään tasapainoinen suhde mieheni kanssa tällä hetkellä ja pinnan alla kytee).Noh,mut onneks sillon keskiviikkona ultrasivat neuvolassa antiikkisella ultralla ja hyvin näytti asiat olevan masussa :) ..mut huomista odotellessa.

Huhhuh,et on taas omaa napaa mut hyvää tekeekin et saa kirjottaa vähän ajatuksiaan ulos.Luin tarkkaan kaikki kirjotukset ennen kuin aloin tätä väsää mut enhän mä enää mitään muista :D ...pitäis kikkailla ne kirjotukset tohon viereen auki jotenki et vois samal lukea niitä.

Joku muukin tykkäs maksamakkarasta??se on niin namia,onneks sitä tosiaan ei tartte vältellä kunhan pysyy kohtuullisena käyttö.Muutenki kaikki suolanen on alkanu himottaa ja eilen pidinkin tätä päivää silmällä pitäen herkuttelupäivän johon kuului kiinalaista ja sipsejä ja salmiakkia.Oli niiiin hyvää.

Muutenkin tuntuu et ruokahalu on selvästi kasvanu??olikos muilla samaa?

...annoskoko on kasvanu ja enemmän vaan tarvitsee energiaa ja kun yhden aterian saan syötyä ni mietin jo et mitäs seuraavaks.. :D ja uusin villitys on jääkaappikylmät greipit,aivan mahtavaa herkkua.

Onks muuten kellään yhteydenpito tiettyihin kavereihin jäänyt lasten/raskauden myötä???vähän pelkään et kuin käy muutaman kaverin osalta,ei ole meinaa heistä paljoa kuulunut raskausuutisten jälkeen ja toisen kans oltu hyviä ystäviä jo ala-asteelta lähtien,et olen tosi pettynyt.Raivostuttaa vaan se et heti kun en olekaan potentiaalista baariseuraa ni sit unohdetaan..niinku ei vois tehdä vaikka mitä muuta mukavaa yhdessä.Mut toisaalta,heidän on tappionsa..ehkä sellaisia "ystäviä" ei sitten tarvita edes.

mutmut,tällasta tällä kertaa!kohta taas uus viikko ja uudet kujeet :)...vaikka aika välil tuntuu matelevan( kun odottaa vaikka mitä tapahtuvan kropassa raskauden edetessä) ni kyllä silti mennään niin huimaa vauhtia etiäpäin että oksat pois..kohta puolivälissä raskautta?!!!!!..tuntuu uskomattomalta.

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille ja voidaan hyvin!

Suffeli 17+6

Vierailija
20/21 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjauduin ajatuksissani vanhalla säpolla tänne (edellisen raskauden aikana toi nikki).Nii et suffeli tääl edelleenki on :) toiv.nyt on oikee nimimerkki.pS.menee niin hermo tän sivuston kans ku aina jumissa!