*TAMMIvauvat 2009* vk13
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=159337&_…
Kommentit (90)
hömppä82: sulta otettiin papa. mulle sanottiin neuvolassa ettei papaa oteta vielä. pitäisi odottaa ainakin 4-6 kk synnytyksestä, koska muuten tulos ei näy oikein. johtuu estrogeenista tms. sain meinaan kutsun sellaiseen ikärymän papaan ja sieltäkin sanottiin, että tule 4 kk kuluttua synnytyksestä.
aika erikoista.
ja yhdellä kädellä,vasemmalla siis...Tuli luova katkos tuohon siivoukseen,kun neiti heräsi uniltaan syömään.Aloin tuossa vähän siivoilemaan sitä papin vierailua varten ja kuinka ollakkaan,innostuin enemmänkin siivoamaan,kun rauhassa sai paikkoja laitella kenenkään häiritsemättä.
Carena Easyt ostettin mekin "kakkoskärryiksi".Meidän turvakaukalo nimittäin mahtuu niihin ja lisäksi ostin käytettynä pehmeän kantokopan,jonka voi rattaisiin laittaa.Silloinhan noita rattaita voi käyttää jo ihan pienelläkin,niin luki ohjeissakin...
Meillä oli tänään lääkärineuvola.Siltä osin kaikki kunnossa niin minulla kuin vauvallakin,mutta vauvan paino ei tahdo nousta riittävästi.Nyt oli tullut n.500gr kuukaudessa ja neiti painaa siis vaan vajaa 4.4kg.Pituutta oli 56.5cm.Nyt pitäisi antaa sitten pari kertaa päivässä korviketta vielä imetyksen päälle...Eli MITÄ KORVIKETTA SUOSITTELETTE??Meillä kun ei ole isommille tytöille tarvinnut antaa koskaan lisämaitoa,niin ei ole kokemusta noista eri korvikemerkeistä.Olin kyllä luullut vauvan olevan jo painavampi,sen verran tiheään tätä syöttämistä on ollut.Viime yönäkin söi 2h:n välein,kun ensin oli nukkunut 4.5h siinä alkuyöstä.
Mutta nyt siivousprojektin kimppuun takaisin!
T:kotiäityli+tyttönen 7vkoa4pvää
Käytiin tuossa vauvan kaa tunnin kävelyllä ja jatkaa unia sohvalla, meillä kun paistaa aurinko partsille, tosi kurjaa :( No iltasin sitten nukkuu vielä partsilla ja käydäänhän me ulkona esikoisen kaa. Nyt esikko kerhossa ja mä koneella :)
Tuli mieleen, kun vauvasta puhuin, et onpas kiva, kun saa sitten ristiäisten jälkeen kutsua oikealla nimellä :) Et vielä vähän yli viikko..
Piti jotain kommentoida.. MInnikin tyttö olikin nukkunut kunnon yöunet, ihanaa! Ja joillakin muillakin nukutaan ihan kivoja pätkiä. Meillä alkuyöllä semmonen 4,5 h on varmaan ennätys ja sitten toinen parempi pätkä, sitten loppuyö onkin ihme hereillyä..
Tänään herättiin vauvan kaa puoli seiska kakkavaipan vaihtoon ja vähän seukattiin siinä <3 Ja sitten mentiin vie pariks tunniks unille, mies onneks heräs esikoisen kaa. Meillä mies muuten pitää tän ja ensviikon loppuja isyyslomapäiviä, kivaa!
Meillä peittoja heiluteltiin jo tuossa pari viikkoa sitten ekaa kertaa ja siihen jäi, ei vaan oo inspistä.. jotenkin hormonit varmaan vaikuttaa ettei nappaa, ihan hyvin se suju kuitenkin.........
Meillä vauva ei oo ollut hoidossa, isänsä kaa tietty on jo ollu.. ollaan esim. ulkoiltu esikoisen kaa ja sitten kampaajalla oon päässy käymään, luksusta omaa aikaa ja nyt tukka hyvin ristiäisiä varten!!
Esikoinen oli jo kuukauden iässä mummulassa yötä, kun oli kaverien hääpippalot.. mut nyt en raskis millään vielä kellekään jättää :/ Hassua, miten nyt tunnun suojelevan tuota kauheesti vaikka on jo toinen, sen kaa olin paljon enemmän hurlumhei_asenteella.... ihme homma!?!
Mä muuten imetän vaan aina yleensä toisen rinnan kerralla ja ei todellakaan ees kauaa mee enää, en tod mitään varttia ees yhestä imetä.. Kait sitten jo tulee ihan hyvin, kun poika aikas tyytyväinen..
Nyt poitsu heräs eli imetyspuuhin, ja sitten keretään taas hetki seukkaan rauhassa ennen kuin tuo esikoisen riiviö tulee tunkemaan naamaa vaavin naamaan kii, huoh ;)
Emmuli ja Mauno 1 kk ja 1,5 vko.. tarkkaa tuo ikä vielä :)
jatkan yhdellä kädellä..
Meilläkin nuo carena easy matkarattaat, oon tykkännyt!! Suosittelen.
Ja korvikemerkeistä eli oon kuullut NANnin olevan mahaystävällisempää ja sitä ollaan käytetty esikoisella ja tällä aluks iltaisin. Mut voihan niitäkin sitten kokeilla, mut tolla vois aloittaa.. on mun miel halvempaakin.
Nyt pakko lopeetttaa, on vähn hanklalaa :D
E again
En mä saa pysyttyä pois häiriköimästä! Neiti nukkuu pihalla ja en jaksa mitään tähellistä tehä, vaan surffata netissä...
Nuista Carena Easyista, että minkähän kokonen koppa sinne mahtuis? Kun mietin, että mahtuiskohan tuo nuiden vaunujen koppa, vai onkohan liian iso? En oo kyllä ees kattonu onko kova vai pehmeä. Katoin eilen sittarissa niitä ja makso siellä 139€. Mun mielestä aika kalliit ku netistä sais alle 100€! Vai onko niissä jotain eroja?
Onko kellään nuita fuzzi bunz yhdenkoon vaippoja? Mietin,että jos tilais semmosen kokeeksi.. Ääh. Nyt hajoaa jo pää...
Mä lähen ulos.
Hömppä *taas*
Mun jälkitarkastuksesta ei ole mitään kerrottavaa. Voi vitsit sentään mä olin menossa sinne ihan väärään aikaan, myöhässä tietenkin. Seuraava aika vasta reilun 3 viikon päähän, kiire tulee et ehtii ennen sitä kelan vaatimaa 12 viikkoa synnytyksestä! Lähdin sitten kävellen uimaan ja kyllä olinkin ihan poikki sen reissun jälkeen. Kauhea nälkä ja väsy. Vedin kauhean satsin ruokaa ja nukuin tunnin päikkärit. Emman herätin sitten taas 5h unien jälkeen vaunuista.
Emma on ollut muutaman kerran mun äidillä hoidossa 45min :) Ja tietenkin iskän kanssa ollut useasti kotona kun melkeinpä päivittäin lenkkeilen/pelaan lenttistä/kohta sulkapalloilen/käyn uimassa jne :)
Meillä ei ole mitään matkarattaita, eikä varmaan tulekaan. Scooterit on esikoisella ja Emmalla nuo Gessleinen yhdistelmät ja näillä koitetaan pärjätä.
Me käydään perhekerhossa ja lisäksi tapaan usein kavereitani, joilla myös lapsia. Tänäänkin lähdetään heti ruuan jälkeen autoilemaan leikkikavereiden luokse :) Mammakaverit on mun henkireikä jota ilman en jaksaisi. Siskollanikin on onneksi 3 lasta, nuorin 1kk joten heidän kanssa myös vietetään paljon aikaa.
Hömppä, minä käytin esikoisella fuzzeja, ostin suoraan L-kokoa kun neidillä oli niin pulleat reidet silloin 5-6kk iässä.Ne toimi tosi hyvin sinne vuoden ikään asti joilloin neiti taisi hoikistua ja sitten alkoivat valskaamaan reisistä. M-koko saattaa mennä joillakin koko vaippaiän. Mutta kyllä mä silti niitä bumgeniuksia ostaisin lisää mieluummin kuin fuzzeja, bumgeniuksella taitaa olla parempi jälleenmyyntiarvokin :) Käyppäs kurkkaan tälläinen linkki: http://www.beboliina.fi/puoti/product_details.php?p=1183 Meillä ei ole näitä, mutta ehkä Jepsis voi kertoa lisää ;)
Nyt ruokapöytään....
MiaMik ja Emma tasan 2kk
Rota-rokotteen voi ottaa aikaisintaan 6 vkon iässä, ja se annetaan suun kautta. Lisää tietoa saat, kun pistät googleen KTL rotarix. KTL:n sivuilla on tietoa monesta muustakin asiasta. ;-)
Multakin otettiin eilen papa, ja myös sillä joukkotarkastuslomakkeella. Ja lääkäri sen otti. Pitää varmaan kysyä ensi kerran neuvolassa, että onko tulos sitten ok...
Oletteko ostaneet noita bumgeniouksia ostaa jotain kirjainkokoa vai yhden koon vaippoja?
-C-
Mää tilasin sen yhden koon fuzzin testiin ja meille se on melkein parempi ku bumGeniukset. Ku Kallella on ruikkureidet (kaikki kilot on vissiin poskissa), niin siinä fuzzissa pystyy säätämään sitä reisikuminauhaa tosi kätsästi. Ja jos se joskus löystyis niin siihen vaihtais helposti uuden. Vaipan mukana tulleessa lapussa luki enkuksi, että tehdas lähettää kuminauhan jos se löystyy, mut eihän ne niitä ala Suomeen lähetteleen. :) Kannattaa kyllä kokeilla sitä fuzzia jos kiinnostaa.
Mulla on yks s-koon fuzzi ja sekin on vähä iso reisistä...M-koko on oottelemassa, mutta vielä toooosi iso.
Tosta imetyksestä, että eihän se oo ku tottumis kysymys se julkisilla paikoilla imettäminen. Ja toki vois harson nakata suojaksi, meillä tahtoo vaan Kalle heittää välillä rinnasta irti, ku suihkuaa, niin on helpompi, että vaikka imetyspaidan kaa pelaa. Ja mulla on ehkä se, että ku yhden kerran kokeilen imettää vaikka kahvilassa ja pääsen siitä "kynnyksestä" yli, niin eiköhän se sitte luonnistu. :)
Joo, en minäkään muuten pese imuja erikseen, ajattelin vaan ku yks kamu kauhuissaan kysy, ku pesen ne samassa, että enkö tiedä, että puuvilla tukkii mikrokuidun.
Amelie ja Kalle
Pesen bummarit imuineen muun pyykin seassa.
Meillä on yhdenkoon bumGenius taskuvaippoja. Ja ollaan tykätty tosi paljon (ei muita käytetäkään). Niin, ja niihin saa näppärästi tehokasta lisäimua (paksuutta mitättömästi lisäämättä) bambu doblereilla! Suosittelen niitäkin kokeilemaan. =)
Oltiin mun serkun luona käymässä ja siä oli muitaki sukulaisii. Lapsil oli mukavaa ku heit oli nii paljo. Me ei käydä missää perhekahvilois tms. mammakerho meil oli työkavereitte keske joskus ku esikoine oli pieni mut nyt se on jääny ku kaikki muut on taas jo töissä paitsi mää nytte... Kyl mul muutama tuttu on jotka täl hetkel kans mammalomailee ja niitä ollaa nähty välil. Kärrytelty ja käyty kahveel yms.
Mullaki otettii papa eile siä jälkitarkastukses... se vaa katto koneelt, et ei oo merkintää et millo o viimeks otettu enkä todellakaa muistanu sellast itekkää joten päätti sit ottaa. Joudun sit varmaa pia uusiks jos se tulos näyttää jotenki kummalliselt ku on 2kk synnytyksest vast... Mites kaua niit tuloksii pitikää ootella? Unohdin jo mitä se sano... nolo!
Meil on vähis ollu iskän kaa ain ku mul o jotai lenkkeilyi tai käyn yksin kaupas tai parturis tms. Kerran ovat olleet molemmat pappan kanssa sil aikaa ku meil oli pankkitapaamine ja kerra mun äitil ku mul oli lääkäri. Ehkä jos parin viikon pääst mentäs laskettelee yheks yöks ni saavat molemmat mennä yökylää. Meil on esikoinenki ain ollu paljo tekemisis muitte kans ko omien vanhempien ja tähän päivää asti se ei oo ketää vierastanu. Tai tietty pikkusta ujoutta välil on mut... Samal kaavaa ehkä tän toisen kaa koitetaa pärjätä.
Meilläkää ei oo muuten matkarattaita. Iha noi Emmaljungan yhdistelmät ja Scootterit löytyy kans. Toi meiä turvakaukalo pysyy niis Scoottereis hyvi :) Emmä koskaa esikol tarvinnu matkarattai ni ei oo tullu mielee sellasii nytkää...
Kuka oli koittanu sitä ehkäsykapselii? Sori, unohdin nicin. Mite siin tuli aina menkat? Oliko säännölliset ja montako päivää kesti? Mä olin nii sen ajatellu ottaa mut se lääkäri oli nii kovasti sitä vastaa, et oisko se mahtanu mul repsuu siit kirjottaa vaik oisin siä viiko istunu ja vänkänny asiast... Noh, otin sit näytepakkauksen (3kk) niit NuvaRing renkai, katotaa mite homma toimii. Mä ku en niit pillereikä ain säännöllisest muistanu, ni mite mahdan selvitä noist renkaitte vaihtamis ajoist, vähä hirvittää. Se kapseli ois ollu nii näpsä ku ei mun lahopään ois tarvinu vaivautuu yhtää enempää.
Mut mä koitan nyt laahaa takalistoni tonne makkarii vaihtaa vaattei ja kiivetä sitte crossaril treenaamaa, nyt sais rauhas ja ajois ku isäntä tuli kotii...
Ai nii, NANilla suosittelen aloittamaa noi korvikkeet. Meil ei ainakaa isommal joskus sopinu Tutteli lainkaa ja samaa oon kuullu monelt muultaki. Hinnoist en tiiä mut makso mitä makso jos sitä kert tarvii. NAN taitaa olla hellävaraisinta noista korvikkeista mitä kaupasta saa. Eri lukunsa ovat sitte vissii ne apteekista saatavat... en tiiä.
Mut nyt sinne reenaamaa! (mihinköhä oon hukannu sen inspiksen joka jossai välis oli viä talles ;D )
Marlene ja vähis 8vk4pv
vähän tännekin vastailis, kun oli jos jonkin sortin kysymystä...
Meillä on peittoja heilutettu, viimeks tänään aamupäivästä, ku isäntä oli menos töihin vasta iltavuoroon. Oon samaa mieltä ku JB72, että aamusta/päivällä jaksaa paremmin ainakin meikäläinen. Makkarin ovi lukkoon, niin ei tuu yllätysvieraita... :)
Aika kummaa ku yhelle sanotaan että tuu sillon ja toiselta otetaan se papa. Mulle tuli kans joukkotarkastusaika ens viikoksi, mutta se siirrettiin hamaan tulevaisuuteen. Mulle ku sanoi puhelimes, että pitää olla menkat alkanu synnytyksen jälkeen. No, mulla se tarkottaa varmaan kesää, ku 4-5kk menee ja sit alkaa vaikka kuinka imettäis pelkästään. No, on edes pois sen verran.
Mutta täälä pitää saada ittensä sänkyyn, Juuliaki siihen malliin pistää, jotta väsy olis.
Äippä ja Juulia 2kk 1vko kait
Eipä oo pitkään aikaan tullu käytyy sivuilla. Oli mukava lueskella mitä teille muille kuuluu :)
Meillä oli ristiäiset poitsulla 8.3 ja nimeksi sitte tuli Tuisku Elis. :) Olihan se ihan pakko, ku iso veli on Pyry Emil! Nyt onki sit paha paikka jos kolmas poika viel, ni mikä nimeksi Myrskys tai Sumu, heh :) Meinaa meinaa vauvakuumetta jo pukata, voisin tehä sen kolmannen vaikka heti. Onko muilla tämmästä tunnetta jo ilmaantunu? :)
Joku puhu matkarattaista? Hömppä? Niin meillä on semmoset Gracon quattro deluxet, siinä tulee mukana kantokoppa vauvalle ja kuomun saa käännettyä niin että vauvan näkee. Ne on ollu kyllä huippu hyvät. Aina ovat takakontissa, ni eipä tarvi raahata noita vaunuja autossa. Muutenpa noi matkarattaat taitaa olla vasta 6kk ylöspäin?!?
Tuisku syö ja nukkuu. Yöt menee nyt vähä vaihtelevasti, välillä nukkuu 21-07 ja välillä herää sitte tossa välillä syömään kerran. Viime neuvolakäynnillä 2kk 1vko oli 6015g ja 58,5cm. Aika iso poitsu jo :) Tuisku synty viikoilla 37+4 ja kaverin muksu synty 42+4, ni voiko olla mahollista että Tuisku on ns. kehityksestä jäljessä, ku kaverin vauveli jokeltelee jo täyttä häkää ja meijän vasta alottelee. Ku kuitenkii ikäeroo niil on kolme vko. Onko kellää kokemuksii?
Nyt vauva alkaa vissii heräilee ku tissit rupes vuotaa :)
Palailen myöhemmin.
-Siina ja Tuisku 2kk 2vko
Lisään myös itseni listaan, yhden kerran sen jo tein, mutta ei löytyny enää listasta. :)
Amelie p01/09, Oulu
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Ja kiva Siina kun tulit kertomaan kuulumisia. :)
Meillä taas yksi hyvä yö takana lisää, 21 mentiin nukkumaan ja 04.30 syömään ekan kerran. Tosin neiti päätti jo sillon, että nyt on aika nousta ylös, eikä enään nukkumaan mennä, joten tunnin mä sen kanssa taistelin että nukutaanko vai ei. :) Niin, lopullisesti sitten heräsimme 08. Toissayö olikin sitten hieman hankalempi, neiti meni 22 nukkuun, heräs 01 syömään, eikä meinanu millään mennä takas nukkumaan, vasta 02.30 sain sen lopulta jäämään sänkyynsä hiljaa, mutta jo vähän ennen viittä se taas heräsi kuikuilemaan.
Itsekin sairastuin sitten TAAS tähän kaameeseen nuhaan, just ennen ristiäisiä. Mäkun olin just parantunu, yskäkin oli jo tipo tiessään, kunnes neidiltä sain nuhan uudestaan. :( Mutta pääasia olis nyt, että edes Oona tervehtyis, sekun on tosi inhottavaa, kun noin pienellä on nuha.
Niin tosiaan pappi käväs eilen meillä, Oona heräs just sopivasti syömään, joten pappi halusi syöttää sen. :) Hällä on omia lapsia (tyttöjä) 3kpl, joten kokemusta on. Sanoi vain, että ihana saada taas syöttää noin pikkusta, kun edelliskerrasta on aikaa vuosia. :D
Nimestä ei miehen kanssa päästy yhteisymmärrykseen, joten sanoin papille, että sunnuntaina sitten. Itte haluisin siitä niin kovin Oona Aleksandra Emilian, mutta mies ei tykkää yhtään siitä Aleksandrasta. Pappi tosin oli mun puolella asiassa, kun hänen oman tyttärensä nimi on Aleksandra. :) Mutta vielä mä siitä nimestä tappelen sunnuntaille asti ja aijon saada tahtoni läpi. En vaan ymmärrä, miksi miehelle on niin tärkeää, että lapsella on vain kaksi nimeä, ja mitä ihmeen haittaa hälle siitä on, että se nimi siellä välissä olis..:(
Matkarattaita meillä ei ole, ja tuskin tulee olemaankaan, joten tähän on paha kommentoida.
Niin ja Siinalle vielä siitä jokeltelusta, että meillä neiti on sunnuntaina 10vko, kyllä se juttelee, äy öy, mutta ei vielä jokeltele, kaikki vauvat aikanaan ja omaa tahtiaan. :) Mutta kyllä musta tuntuu, että se kohta jokeltelee, kun juttelu alkaa hieman mennä jo sihen suuntaan. :)
Nyt aamupalalle, kun neitikin meni vielä nukkumaan.
Jadmiras ja Oona sunnuntaina siis 10vko :))
Eli uslos lähdössä ihanaan auringonpaisteeseen.
Ihanaa, Minnikki, etten minä olekaan ainoa, joka pesee kestot muun pyykin seassa... kun ei millään jaksa pyörittää niitä erikseen, kun muutenkin joutuu pesemään noin miljoona koneellista viikossa!
Välillä meidänkin kuulumisia. Neuvolalääkärillä oltiin tällä viikolla ja neidin uudet mitat on 5375g ja 57,4cm ja pipo muistaakseni 38.3cm. Muuten kaikki oli ok. Tuosta vatsantoiminnasta puhelin lääkärille, kun neidillä on niin pitkät kakkausvälit, max. 2 viikkoa. Käski sitten antaa mallasuutetta tai Levolacia joka kolmas päivä. No nyt on vatsa toiminut paremmin, joten en sitten ole antanut. Jotenkin kauhistuttaa antaa noita lääkkeitä jtkuvasti. Vaikka lääkäri kyllä sanoi ettei pitäis tulla riippuvaiseksi niistä. No toivotaan, että neidin maha toimii näillä mun kotikonsteilla eli paaaaljon vettä, siis äidille.
Rota-virusrokote-reseptinkin pyysin, tosin ei olla vielä päätetty annetaanko se. Riippuu varmasti siitä paljonko ristiäisissä saadaan rahaa. On niin penteleen kallis rokote. Harmi kun se tulee vasta syksyllä yleiseen rokotusohjelmaan. Saatiin Rotateq-resepti. Ja Hömpälle tiedoksi että se pitää aloittaa viim. 12 viikon iässä. Meillä annetaan se 3kk neuvolakäynnillä. Ja sun kautta annetaan eli ei tarvii pistää. Mä en uskalla kotona sitä antaa vaikka periaatteessa voisinkin, kun koskaan ei tiedä tuleeko jotain reaktiota. Jos vaikka adrenaliinia tarvitaan. Paras se on antaa valvotuissa oloissa, jossa on ea-välineet käsillä.
Tuo MiaMikin antama osoite oli ihan oikea, jos etsii kotimaista yhdenkoon taskua. Olisko peräti ainoa laatuaan? Meillä tuo Beebo toimii tosi hyvin. On tosi kapea vaippa, joten jos hirveesti löytyy reisimakkaroita niin ei varmaan mene koko vaippaikää. Meillä 2,5 vuotiaalle rimpulalle tosin menee kyllä vielä. Kovin matalahan se kyllä hälle on. Mutta vavalle ainakin aivan ihana! Yritä etsiä ensin vaikka kestovaippainfon sivuilta käytettynä. Näitä ei vaan kaheesti liiku, ovat kai aika suosittuja. Just kyllä bongasin pari käytettynä. Niitä myydään tuolla www.beboliina.fi ja sitten www.fanttinen.fi. Yhdenkoon Fuzzista mlla ei ole kokemusta.
Jälkitarkasts mulla on ens tiistaina. Kiva lukea , mitä ehkäisyjä olette ottaneet, kun itsellä on vielä mietinnässä. Tuota rengasta mä oon ajatellut, mut voiko sen ottaa kun imettää. Ja tietty minipillerit on kans yks vaihtoehto. On vaan niin lahopää, ettei muista pillereitä välttämättä ottaa joka päivä. Peittoja ei olla heiluteltu ja eipä kauheesti ole tehnyt mielikään. Alapää tuntuu kyllä olevan jo ihan kunnossa. Joskus halu häivähtää, mutta katoaa kyllä aika nopsaan :-)
Joku kyseli taannoin imettämisestä. Mäkin imetän yhdestä rinnasta kerrallaan. Kovin pitkiä yöunia monen vauva nukkuu. Olkaa tyytyväisiä. Meillä syödään edelleen aika tiuhaan. Neiti nukahtaa siinä klo 22 ja ekan kerran syö yhdeltä. Se onkin sitten ainoa pidempi unipätkä. Aamuyö menee melkein tissillä roikkuessa. Nukun kyllä itsekin sitten siinä. Vieressä vauva nukkuu. Pitäis kyllä koittaa omaan sänkyyn. Vaikka toisaalta nukun kyllä ihan hyvin vaikka vauva onkin vierellä.
Meillä on esikolla matkarattaina Carenan easyt. Ovat ihan ok kakkosvaunuina. Missään loskassa niillä ei kyllä oikein pärjää. Koppaa en ole kokeillut niihin laittaa, mutta vois vaikka koittaa. Vaunut meillä on Brion novat. Lähdetään perheen kanssa Rodokselle toukokuussa ja ajattelin nuo matkarattaat sinne ottaa. Niillä voi sitten tarvittaessa kuskata myös esikkoa. Ja vauvaa vaikka kantoliinassa tai repussa. Me ostettiin halvalla käytetyt tuplatkin.
Ja valjaathan meiltä sitten lähti jo reilu pari viikkoa sitten. Mukavaa kyllä. Puolivuotiaana pitää vielä käydä kertaalleen kontrollissa.
Jepsis ja neiti melkein 2kk
Amelie p01/09, Oulu
Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Ihanan aurinkoista! Ja niin pitkään vielä illallakin aurinko paistaa. KEVÄT!!!!!!!!!!
Minä oon miettiny, että kesäksi ehkä pitäis ostaa jotku matkarattaat, ku niillä ois helpompi kaupassa käyä kävellen tms. Cracon matkarattaat oli veljen muksulla ja ne vaikutti kivoilta. Ja meillä on cracon turvakaukalokin....
Niin sitä tulin tänne höpiseen, ku HIRVEEN vaikee pukea Kallea parvekkeelle! Mittari näyttää -3astetta, mut parvekkeelle viety äitiyspakkauksen mittari näytti klo11 +6astetta ja nyt jo +11 astetta. Ja Kallella päällä body+sukkikset+villapuku ja ei niin kauheen paksu teddypuku ja tietenkin villasukat, fleecelakki ja töppöset käsissä. JA makuupussi, joka ei oo kiinni vaan sepposen selällään.
Lasitettu parveke vielä niin hämää tosissaan ilma! Ja ku se heräilee nyt paljon enemmän ku yleensä...pitää just tunnin unien jälkeen käyä heilutteleen vaunuja. Niin veikkaan, että oisko vähä lämmin. Posket on ihan lämpimät ja niska kuuma, muttei hikinen.
Nyt meen tekkeen pottumuusia ja appiukon tekemää siikaa mikroon ja nam nam.
Amelie ja Kalle
Tämän jälkeen en enää terrorisoi! Ainakaan hetkeen...
Amelie: Minä pesen kaikki sekasi eikä ole kyllä tullu mieleenkään imuja erikseen pestä. Hankaloittais kyllä tuota vaippahommaa ihan liikaa.
Onko olemassa suomalaisia kokoiän taskuvaippoja? Tietääkö kukaan? Nuo bumgeniukset on niin helppoja, kun ei tartte muuta ku imut sisään ja menoks. Eikä tartte kokoja miettiä ja tulee halvemmaksi ku aina ostaa isompia. Ja siis haluaisin kotimaista, mutten ole löytäny...
Hömppä taas..