Palkasta menee jo reippaasti yli 1/3 dieselin tankkaamiseen. Kohta on parempi jäädä työttömäksi ja hävittää auto.
Ei tullut euron pensiiniä 😟
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/afc3f57f-b6b4-4402-9cdf-4e7a4a07…
Kommentit (21)
Niin juuri, töihin pääsee muutenkin kuin omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilen töihin. Dieselin laitoin jo vuosi sitten rahoiksi.
Mäkin pyöräilen töihin, tosin myöhästyn joka aamu 3tuntia, sitte teen tunnin töitä ja lähden polkemaan , että ehdin yöksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkiin töihin. Esim. minulla menisi 6 tuntia yhteen suuntaan pyöräillessä ja julkisyhteydet eivät toimi. En käy päivittäin tosin.
Vierailija kirjoitti:
Muuta sinne missä et tartte autoa
Sehän onkin toden teolla näin yksinkertaista ja helppoa! Kas kun ei aiemmin juolahtanut mieleen!
Dieselvero helvettiin jo! (Tiedän kyllä ettei mene)
Suomalainen on tyhmä. Larppaa Yhdysvaltoja "vasemmisto wöö". Mites asiat menee ATM " vasemmistoa" toistavien puolueiden toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkiin töihin. Esim. minulla menisi 6 tuntia yhteen suuntaan pyöräillessä ja julkisyhteydet eivät toimi. En käy päivittäin tosin.
Saat kumminkin vähentää matkakulut verotuksessa joten mikä ongelma?
Kun autoni ei enää mene katsastuksesta läpi, se tarkoittaa että jäämme molemmat työelämän ulkopuolelle. Ei ole varaa sähkövatkaimeen eikä polttoaineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkakuluja korvataan vuosi vuodelta vähemmän ja ajamisen kulut nousee.
Minä olen aina asunut alle 5 kilometrin päässä työpaikaltani ja olen asunut Kuopiossa, Mikkelissä, Leppävirralla, Lohjalla, Espoossa ja Helsingissä.
Ihan oma on valinta, jos haluaa asua kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkakuluja korvataan vuosi vuodelta vähemmän ja ajamisen kulut nousee.
7000 euroa voi vähentää vuodessa ja jos tulee noin paljon ajoa niin sähköauton kuukausimaksut maksaa pelkillä verovähennyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varsinaisesti ole minulle ylitsepääsemätön ongelma, mutta jollekin muulle saattaa hyvinkin olla. Toki itsellänikin kasvaneet kustannukset vähentävät tyytyväisyyttä ja vievät energiaa muualta. Etenkin kun en kuulu edes yleiskorotusten piiriin. Palkkani ei ole vuosiin noussut, mutta inflaatio on.
Ongelma autoilussa ei ole vain polttoaine, vaan kaikkien kulujen yhdistelmä. Auton hankintahinta, huollot, korjaukset, renkaat, verot, vakuutukset ja se polttoaine.
Vierailija kirjoitti:
Typerys. Mulla on 36km työmatka, pyörällä siihen menisi 2 tuntia. Te kaupunkilaistollot olette todellisuudesta täysin vieraantuneita.
Tuolla 1/3 lyhentää jo sähköautoa.
Vierailija kirjoitti:
Toki pääsee - ja sen seurauksena ehtii työmatkojen ja päivän lisäksi käydä enää suurin piirtein paskalla ennen nukkumaan menoa.
Ap on väliinputoaja. Persutkin puhuu vain euron bensasta. Kuka ajaa dieselautoilijan asiaa?
Pyöräilen töihin. Dieselin laitoin jo vuosi sitten rahoiksi.