Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*TAMMIvauvat 2009* vk13

23.03.2009 |

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 27v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=159337&_…

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puklailusta! Onko se alkanut nyt vai jatkunut pitempään? Meillä alkoi tytön allergia oireet ihan noin, että maidot lensi kaaressa ulos. Neuvolassa ei alkuun otettu vakavasti tyyliin "kaikki vauvat pulauttelee", mutta kun ei meillä aiemmat olleet niin pulautelleet. sitten iho lehahti ihottumalle ja saatiin lähete testeihin muutaman kuukauden viiveellä. No, mm. maitoallergiahan sieltä löytyi.

Tuo on ihan tyypillistä maitoallergiaoirehdintaa. Toivotaan ettei teillä olisi siitä kyse,on tämä allergikon äidin elämä sen verran rankkaa ettei tätä kellekään suosittele, niin ihana kuin tuo meidänkin multiallergikko on. Mutta ihan vain varmuudeksi, jos jatkuu niin kannattaa varmaan puhua neuvolassa ja kysyä lääkäriltä lähetettä allergiatesteihin. Meillä helpotti, kun sopiva korvike aikanaan löydettiin.

Peukut pystyssä, että olisi vain tavallista, hieman normaalia runsaampaa pulauttelua.

Vierailija
22/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota maitoallergiaa minäkin pelkään. Ainon serkku on kokonaan maidoton ja hänellä on myös jotain ihottumaa. Anoppi on ollu maitorupilapsi, eli mun käsittääkseni just tuota maitoallergiaa hänelläkin ollu. Ja anopilla ja miehen siskolla on jotain ihottumaa, mikä on tosi hankala hoitaa. Antibioottia joutuvat välillä siihen syömään, kun tulehtuu iho. Kun kuulemma tämmöset allergiahommat voi hypätä yhden sukupolven yli? Oonki miettiny, että pitäskö testata maidotonta dieettiä itellä että vaikuttaako Ainon puklailuihin. Ens viikolla neuvola ja aattelin siellä asiasta puhua. Viimeksikin sanoin, muttei terkka ottanu mitenkään kantaa. Pulauttelut siis alkanu muutaman viikon ikäsenä. Ainolla kun on tuota sukurasitetta, niin luulis että herkemmin sitten kans tutkittais. Mutta toisina päivinä tulee enemmän ku toisina. Mikä on normaali määrä pulauttelua? Ja iho on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän tekstin ja kopioin myös varalta.. Kun painoin lähetä niin tietenkään ei mennyt perille ja en saa sitä kopioitua tekstiäkään enää tulemaan esiin...huoh. Ja neiti päätti herätä niin taas jää kirjoittelemiset tähän.. On kyllä niin syvältä tää sivustojen takkuilu.

Mur..

Lila82 +neiti 8vko

Vierailija
24/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh...en tiedä miten näin väsyttää... Varmaan ku Kalle nukkui monta viikkoa aina 8 tai 9, niin nyt tyyppi herää jo 06.40 tänä aamuna ja köllötteli vieressä rauhassa höpisten 07.20 joten sain jonkinlaista koiranunta nukkua siihen asti. Sitte öisin on alettu heräämään 00, 03,05, 06 ja 07 ylös. Tiedän, että ihan normaalia, mut saiskohan noita yön pätkiä piteneen....tutti ei pysy suussa eikä sitä huolikkaan.Voiskohan yövalo myös auttaa.... Pitäisköhän kokeilla syöttää myös toinen rinta....nukahtaa kyllä sen ekan rinnan jälkeen, että en tiedä söiskö. En syötä päivälläkään ku yhden rinnan per syöttö. MITEN TE MUUT SYÖTÄTTE TISSIT,MOLEMMAT VAI VAIN TOISEN?

Nyt Kalle nukkuu parvekkeella, mut en ossaa itse nukkua, ku pitäis nukkua ikkuna auki, että kuulen jos se herää(ku en oo vielä ostanu sitä itkuhälytintä) ja nukkuu vähä levottomasti tuolla....pitää käydä välillä heiluttaan vaunuja. No, jospa nukkuis iltapäivällä päikkärit ku mies tulee kotiin menoiltaan. Miten mää jaksan sitte yksin vauvan kaa ku mies mennee töihin, ku oon niin tottunu tähän,että toinen on apuna?! Pelottaa.... Niin ja ku siis mies mennee reissutöihin, että oon aina viikon yksin vauvan kaa. Meillä on nyt ihana systeemi, että vuoropäivinä toinen nousee Kallen kaa ylös ja toinen saa jatkaa unia vielä...viikonloppuisin sitte noustaan yhdessä.

Anteeksi ku valitan yöunta ja vauvan kans yksin olemisesta, ku tiedän, että joillain teillä nukutaan vielä huonommin, eikä voi nukkua aamulla ku muut lapset herää... Hatun nosto teille, että jaksatte monen lapsen kaa!

Ja niiiiiin kateellinen olen Jadmiraksen vauvan unista!!!

Eikös se äidinmaito jotenkin sulanut mahassa nopeammin kuin korvike ja siksi tissivauvoilla oli tiheämmin nälkä?

MITEN PALJON IMETÄTTE JULKISILLA PAIKOLLA? Tai jos joudutte tähän tilaanteeseen niin onko teille ihan helppo nakki, että tissi esille vaan vai? Mulla on vieläkin vähä totuttelua imettää vaikka anoppilassa sillai jos on yleisöä...just vaikka jos appiukko siinä pyörii niin vähä on nolo olo ottaa tissiä esille vaikka se onkin ihan normaalia. Pitäis päästä ostoksille henkkamaukalle, että sais imetyspaitoja.... Tietääkö joku onko Oulussa muita liikkeitä missä ois imetysvaatteita???

Hassua, että teillä etelä-suomalaisilla on lumiongelma. :) Täällä on asfaltilla pyörätiet ja muutenkin aika keväistä vaikka pakkasta onkin.

juu, pittää lähtä jotain laittaan suuhun, ku Kallekin vielä nukkuu...

Amelie ja Kalle

Vierailija
25/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille joiden vauvat nukkuu tosi pitkiä pätkiä yöllä ja päivällä niin olkaa tyytyväisiä, meillä ei todellakaan nukuta noin pitkiä pätkiä... päiväunet ne yhdet pitkät on maks 3h, yleensä 2-2,5h sitten kahdet pikku torkut. Öisin syödään 3 kertaa..ainakin ja aamulla noustaa 7 ylös, mies töihin ja isommat samalla katsomaan lastenohjelmia. 9 aikaan lähdetäänkin ulkoilemaan ja esikoinen kahdesti viikossa kerhoon klo 9. Jos sen yhden 4h pätkän sais nukuttua yöllä putkeen niin se riittäs,mutta vielä se ei oikein onnistu. pioika kyllä nukkuu ekan pätkäs sen 4h mutta menee jo 20-21 nukkumaan ja mä en millään viitsi niin aikasin mennä. Mutta mitään suurta väsymystä en tunne,kun kaikkeen tottuu...niihin vähiinkin uniin. Mutta lapset kasvaa ja vuoden päästä mietitään, että mitkä yösyötöt? ne vaan kuuluu nyt tähän pikkuvauvan elämään, syödä myös öisin.

Meillä on varmaan nyt tiheänimunkausi kun tissillä ollaan oltu tiukasti nyt kolmatta päivää, päiväunetkin on nukuttu tosi huonosti, haluttas vaan sylissä nukkua...eikös se 6 viikon iässä tule se eka kausi, tietääkö kukaan? pojalla nyt ikää se 6,5 viikkoa, että silleen täsmäis...

Amelielle, että mä syötän yhden tissin/ syöntikerta, näin ollut jokaisen kohdalla. Minä syötän vauvantahtisesti,eli syöttöjen välillä on joskus vaan puol tuntia ja joskus se 2 tuntia. Yleisillä paikoilla aika nihkeetä on syöttäminen mullakin ja just anoppilassa, vaika menen toiseen huoneeseen niin saattaa anoppi tulla sinnekin höpisemään jne.. Imetyspaidat on hyviä kun niissä saa rinnan aika hyvin suojaan. Oulussa kannattaam käydä tsekkaa Taikapilvi kauppa ( on myöls nettisivut niillä), ja anton&ninassa on ainakin äitiysvaatteita, eli oisko imetyspaitojakin..

Vauvakuumeesta, että täällä sitä ei ole, eikä tule =). Mutta tiedän tunteen kun kakkosen jälkeen se vauvakuume alkoi heti melkein vauvan synnyttyä..hormoonitko sen tekee vai mikä. Mutta nyt on meidän lapsiluku täynnä ja olen onnellinen näistä kolmesta terveestä lapsesta mitkä meille on annettu.

Meidän perhe on nyt tässä ja onhan tässä työmaatakin kun 3 lasta alle 4 vuoteen...

Juu, täällä kaikki lapset nukkuu tai lepäilee ja kohta välipalan kautta koko sakki ulos. Pyykitkin kutsuu ripustajaansa =)

mehiz + poika 6,5 vko

Vierailija
26/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä joidenkin vauvat nukkuu jo pitkiä pätkiä tosiaan. Ihan täysiä öitä. Meilläkin on muutaman kerran nukuttu yöllä 5h putkeen, mutta normaalisti menee siinä 3h:n pätkissä. Minusta sekin on kyllä ihan hyvin, enkä mahdotonta väsymystä ole tuntenut.

Minäkin syötän vaan toisen tissin kerrallaan ja ilmeisesti siitä mahansa täyteen saa. Yksi päivä pumppasin maitoa varalle pakkaseen ja 5min jälkeen maitoa oli pullossa 80ml, että uskon kyllä että tuo rinta kerrallaan hänelle riittää.

Mulla ei ole vauvakuumeesta tietoakaan ja hyvä niin koska meidän lapset on nyt tässä. Lottovoitto on kun on kolmekin tervettä lasta saanut.

Mekin luotetaan ehkäisyssä imetyksen voimaan. Eikös sen pitänyt olla yli 90%:n luokkaa kumminki kun säännöllisesti imettää.

Vaavi on tänään ollut aika tiuhaan tissillä eikä pitkiä oo nukuttu, että liekö menossa tiheän imun kausi sitten. Katsotaan.. tai sitten on taas muita vauvamaisuuksia=)

Joops, mut pitää varmaan lähteä valmistelemaan iltaruokaa.. se on zau!!

miuwau ja typy tasan 7vko

Vierailija
27/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeviikolla en onnistunut kertaakaan, ja sitten paloi hihat etten viitsinyt edes yrittää :D

Tänään oli lääkäri neuvola, painoa 5003kg ja pituutta 55cm, sopusuhtainen pötkylä meidän tytteli on ja antoi rauhallisesti lääkärin tutkia eipä paljoa välittänyt, lonkkiakin kun tutkittiin ähisi vain... siitä kyllä sitten vähän hermostui kun puettiin vaatteet eikä saanutkaan tissiä, vaan tungettiin tutti suuhun.

Meilläkin nukutaan yöt, ja uskon että rytmi ei mihinkään muutu koska kaikki meidän mukulat ovat aina nukkuneet yönsä hyvin. Eli kun tyttö menee nukkumaan siinä 21-22 välillä niin herää aamulla 6-7 aikaan eli n.8h putkeen ja pelkällä tissi maidolla.

Vauvakuumetta ei ole ikä tule. Ehkäisyasia on vielä kovasti mietinnän alla, ajattelin tarkistuttaa nuo essure implantit (varjoaine kuvauksella) ovatko munanjohtimet vihdoin ja viimein kasvaneet umpeen jos eivät ole niin sitten varmaan päädyn kierukkaan...

Meillä on muutamat 50cm vaatteet ja ovat nyt sitten juuri ja juuri sopivia eli viikon sisään varmaan sitten jäävät pieniksi, vaaleanpunainen toppa haalari 50-56 cm on ihan nafti, onneksi löysin huutonetistä tilalle toisen vähän isomman vaahtokarkki unelman, odottelen että tulee postissa. Niin esikon peippari sitten saa tuon kaikista pienimmän puvun.

Muutamat kestotkin ovat jo jääneet pieniksi, ja uusiin villapöpiin ostin jo langat täytyisi vain saada aikaiseksi ja aloittaa tuo puikkojen heiluttaminen.

Mukavaa talvipäivää kaikille

JB72

28/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin pitkästä aikaa.Lukemaan oon välillä ehtiny mutten tosiaankaa kirjoittamaan. Nytki Juulia sylissä vääntää mulle hommia, mutta aattelin jotain ees sepustaa, ku neuvolaski just tuli oltua,

Painoa oli 3 viikossa tullu puoli kiloa, eli nyt 5940 g. Pituutta oli 57 cm. Että hyvin kasvetaan äitin 'maitoruualla' kuten isosisko 4v sanoo. =)

Ehkäisyssä mä en luota imetykseen, menkatki alkaa n 4kk synnytyksestä, niin en oikein luota. Meillä on yks 1v1kk ikäero ja se oli mun jaksamiselle liian pieni. Kuumettakaa ei nyt oo, ku just kuultiin, että veli saa vaimonsa kans kolmannen syksyllä. Katotaan sitä viimeistä sitte vähä myöhemmin...

Mutta pitää mennä ku huuto yltyy.

Aurinkoisia kevätpäiviä toivoopi Äippä ja Juulia 2kk ja vähä päälle

Vierailija
29/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet kyllä tosi uhkarohkea, jos kerta olet 100 varma, ettet enää lapsia halua ja luotat kuitenkin vain imetyksen voimaan! Itelläni on menkat alkaneet n. 10vk synnytyksestä (eli varmaan taas näinä päivinä alkaa, neiti kun on just 10vk), vaikka täysimetyksellä mennäänkin.

Olenko muuten ainut, joka ei ole vielä synnytyksen jälkeen päässyt sänkypuuhien makuun? Jotenkin vaan illat menee niin vauhdilla ja uni iskee heti kun muksut olen saanut nukkuun, et ei vaan ole aikaa/kiinnostusta, puhumattakaan päivistä.. =/ Mies nukkuu alakerrassa sohvalla, minä yksin parivuoteessamme yläkerrassa (yläkerrassa nukkuu myös kaikki muksut, pinnis lähellä meidän sänkyä ja mies ei kestä yhtään itkua (ärsyttää ja vie haluja sekin)).

Vierailija
30/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ainoa, joka ei ole ollut "sänkypuuhissa"... tunnustan, että meillä viimeksi rv22, minkä jälkeen supistelujen takia jäivät... nyt sitten ainoa "petipuuha" imetys vielä toistaiseksi... (tässäkin syy, miksi ei ehkäsyasiat paljon kiinnosta, kun ei tunnu ajankohtaiselta)... Menkat palailee varmaan vasta joskus 7-12kk synnytyksestä... Ei avistustakaan, koska muu kuin imetys alkaa kiinnostaa (meillä on aina ollut tämä sama tilanne vauvan ollessa pieni, joten tämä ei ole uutta, eikä meidän suhdeta rasita, kun tiedetään tilanteen olevan ohimenevä)

Vierailija
31/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa,kun ulkona on vielä valoisaa ja hetki sitten vielä paistoi aurinkokin!!Ja eikös viikonloppuna siirrytä taas kesäaikaan,sittenhän on vielä tunnin pidempään valoisaa. Ihanaa,mä olen niiiin kevätihminen että!!!Tosin nuo säätiedotuksen pakkaslukemat loppuviikoksi eivät kovin keväisiltä vaikuta...Jotenkin tuosta auringosta saa vaan niiiin paljon voimaa ja jaksamista tähän väsyneeseen vauva-arkeen!!!

Vai että vauvakuumeilua täällä ilmassa!!!Mulla/meillä EI TODELLAKAAN ole sellaista.Nyt tuntuu,että hyvä kun jaksaa tämänkin pikku-kitisijän kanssa...Ja kuten joku muukin kirjoitti,niin munkin täytyy olla todella kiitollinen 3 terveestä tyttärestä,jotka olemme saaneet. Ja ikäkin tässä alkaa mulla jo painaa,ja koti ja autokin täytyis vaihtaa,jos perheemme vielä kasvaisi...Eli 99.9% voin vannoa,että tämä on meidän viimeinen vauva,vaikkei meillä sitä poikaa olekkaan.Ja tuo pojattomuus on siis enemmänkin ulkopuolisten ongelma,ei meidän perheelle ongelma.

Voih,kateellisena luen minäkin teidän vauvojen pitkistä yöunista.Meillä siis pisin pätkä siinä nukkumaanmenon jälkeen klo 21-01.Ja sitten syödäänkin 2-3 h:n välein.Tuntuu,että tuo on tihentynyt nyt tuo yösyöminen...Ja ennen kun tyttö huusi illalla niin nyt viime päivinä se on siirtynyt aamuun.Kuin nakutettu vauva herää klo 06.10 ja alkaa huutonsa,johon ei meinaa löytää lohtua mistään,huoh!

Meillä on nyt torstaina neuvola ja lääkärintarkastus niin vauvalla kuin minullakin.Viimeeksi olemme olleet neuvolassa kk sitten,mielenkiinnolla odotan vauvan mittoja,paljonko on kasvanut tässä kuukaudessa. 56cm:n vaatteet menee vielä eikä 62cm:nkään ole enää niin himoisoja.Mulla on semmoinen muistikuva,että terkkari ois sanonut,että äidin pitää antaa virtsanäyte vielä tällä neuvolakäynnillä,kun on lääkärikin,muistanko väärin???Jos meinaan justtinsa käy kotona vessassa lähtiessä,en kyllä saa pisaraakaan rutistettua siellä neuvolassa,jos näyte pitää antaa...

Pappi tulee vierailulle torstaina ja nyt on siis korkea aika päättää tytön nimi! Mulla ja isosiskoilla on ollut nimi selvänä jo pidemmän aikaa,mutta miehen mieleen ei niin kuulemma ole...Olen käskenyt ehdottaa parempaa nimeä,mutta häneltä ei tule kun Emilia,jota ollaan ajateltu toiseksi nimeksi.Eli luultavasti saan oman nimiehdotukseni läpi etunimeksi.

Eipä tässä kai muuta,tyttö huutaa tossa isänsä sylissä(vaippa vaihdettuna ja masu täynnä maitoa,mikä lie siis on???),täytyy mennä "pelastamaan" hänet...

Mukavia kevätpäiviä kaikille!!

T:kotiäityli + tyttönen 7vkoa2pvää

Vierailija
32/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minnikki: et oo ainut...täälläkään ei oo peittoja heiluteltu...viimeksi joskus rv:llä36 kai... Mut ku ei oo ollu kiirusta kummallakaan. Aluksi kaikki energia meni vauvaan, nyt odotetaan, että sais aikaiseksi käydä apteekissa ostaan mulle ne minipillerit, niin ei tarvi kortsujen kaa sählätä. Ja mulle on vähä kynnystä myös siitä pinnasängystä makuuhuoneessa....ku jotenkin jännittää muutenkin se "eka kerta" niin sitte vielä jos sieltä pinniksestä inahduskaan kuuluis niin taitais mun halut olla sitte siinä. Ja jänskättää kyllä se epparihaava, vaikkei se ole enää mitenkään kipeä kylläkään, mut silti.... Ja ei kai sitä seksiä tarvi harrastaa sen takia, että tulis joku "keskiverto seksin harrastamis määrä" täyteen. :)

Mulla on vähä ongelma, ku Kalle itkee niin harvoin, että sitte ku se itkee, enkä tiedä mitä se itkee, meen paniikkiin. Tai en nyt paniikkiin, mutta ahdistun... Tänäänki se yhtäkkiä alkoi huutamaan ihan kurkku suorana sellaista kipuitkua ja en hoksannu mihin sillä yhtäkkiä sattui (sitte myöhemmin tajusin, että se hetki sitä ennen kopsautti päänsä mun silmälasin sankoihin, mutku itku alkoi pienellä viiveellä niin en heti tajunnu syytä) ja menin heti ihan "paineeseen", että mikä sillä on. Tai mulla heti tulee jotenkin sellainen, että sillä on joku hengenvaara tms. En osaa ajatella järkevästi ja miettiä, että mitähän pikkumies nyt itkee. Veikkaan, että tää johtuu siitä, ku olen joutunut näkemään äitini sairaskohtauksen, jossa hän meni tajuttomaksi ja jouduin antamaan hänelle ensiavun ja soittamaan ambulanssin ja olin 16-vuotias tuolloin, joten on tainnu sieltä jäädä vähä sellainen pelko tilanteita kohtaan missä olen avuton. En esim siedä sitä, että mua säikäytetään. Pitää ensi kerralla vaikka neuvolassa jutella asiasta...eiköhän tuo ahdistus mene ohi, ku joudun olemaan enemmän myöhemmin Kallen kaa yksin ja selviytyyn yksin niistä sen itkuista. (mies oli nyt kotona ja oli taas se vahvempi osapuoli)

nyt suuntaan unten maille, että jaksaa aamulla taas nousta. Onneksi on miehen vuoro nousta Kallen kaa. :) voi ku muistais arvostaa sitä kuinka hyvä mies mulla loppujen lopuksi kuitenkin on! siitä tuli niin hyvä isä. Pitääpä sanoa tämä hänelle. :)

Amelie ja Kalle

Vierailija
33/90 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle, miten saatte vauvan nukkumaan? Meillä illat on yhtä taistelua. Tai Aino ei tahdo suostua jäämään omaan sänkyyn. Olen yrittäny sitä puoliunessa laittaa, hereillä ja täysunessa. Joka kerta heti tai jonku ajan päästä alkaa huuto. Sitten ei kelpaa mikään muu ku tissi suuhun ja heti on taas rauhallinen ja nukahtaa. Tätä jatkuu joinakin iltoina useita tunteja. Tänä iltana kaks tuntia, satatuhatta kertaa oon yrittäny ja taas alko ääntely.

Rutiineista oon yrittäny pitää kiinni. Samaan aikaan iltapesut, ilmakylvyt, iltasatu ja pimeä makkari, mutta mikään ei auta. Ja vaan tissille haluais nukahtaa. Mulla tämä ahistaa, koska miten mies voi nukuttaa Ainon esim pullon kans jos en ole paikalla? Ja mun tissi toimii Ainolle huvituttina, tavallinen tutti ei kelpaa.

Väsyttää ja ahistaa nämä illat ja ainainen tappelu nukkumaan menosta. Vituttaa jo alkuillasta, kun tietää mitä tuleman pitää. Luulen kyllä, että Ainokin aistii mun ahistuksen ja sitten alkaa vielä huonommin nukkumaan...

Ja nuista sänkyhommista piti sanoa, että meillä eka kokeilu meni puihin just mun jännittämisen ja pelkäämisen takia. Pelkäsin että sattuu ja epparihaava repeää, niin eihän siitä sitten mitään tullu ku emäntä oli ku viulunkieli :D Toinen yrittämä onnistu vähän paremmin. Mutta kieltämättä jännitti paljon enemmän ku "eka kerta" ;) Ja mulla kyllä kokoajan oli se pinnasänky takaraivossa. Jotenkin ahisti, että lapsi oli ihan vieressä..

Mutta mä lähen taistelemaan tuon tyttären kanssa. Yleensä se sammuu kl 23.30 että enää tunti jäljellä... Jipii...

Epätoivoinen hömppä

Vierailija
34/90 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä mun ihana langaton lähiverkko toimisi, eilen taas blokkasi mut ulos, kun olisin noista allergia-asioista hieman kirjoitellut Hömpälle, jos sua (ja miki ei muitakin) yhtään kiinnostaa.

Ensinnä, siitä pulauttelun määräseä. Vaikeahan se on ulkopuolisen sanoa, mikä on normaalia, mutta jos maito lentää kaaressa ja kaikki vaatteet + harsot + lakanat menee vähän väliä vaihtoon niin se ei enää ole mitään pulauttelua vaan kunnon oksentelua ja moinen ei ole normaalia. Eli yritä puhua se lähete teille, kun tuo taipumus suvustakin tulee. Allergiageeni on periytyvä, meillä tuon on saanut tyttö, pojat eivät (tosin nuorimman osalta vielä jännään, mutta hyvältä vaikuttaa tähän asti).

Monet lapset reagoivat vain vatsallaan, eli kaikille allergikoille ei välttämättä tule lainkaan ihottumaa. Itkuisuus ja nukahtamisvaikeudet ovay nekin usein allergiaan liittyviä oireita.Mtiiläkin neiti oli vauvana sellainen, että illalla kanneltiin tuntikausia ja krväällä, kin tuli valoisat illat lähdin yleensä poikien nukahdettua vaunuttelemaan, ulkona sai unen ja kotiintultua sain minäkun sitten pari tuntia nukuttua. Yöllä rauhoittui vain rinnalle ja joka syötön jälkeen oli kannettav 1/2 - 1h noin keskimäärin ennenkuin taas nukahti. Kun oikea ruokavalio löytyi, tilanne helpotti aikalailla, mutta viekälin tyttö on aika huono nukkumaan.

Voit kyllä kokeilla, auttaako sinun maidoton dieettisi mitään. Meillä ei tytön kanssa sopivaa imetysdieettiä löytynyt - kun minä pösilö en missään vaiheessa tajunnut luopua perunasta, joka siis meillä on tytölle yksi pahimmista (muita mm. maito, kananmuna, kotimaiset viljat, pähkinät, mausteet, porkkana, kala, naudanliha - lisea edelleen 3-vuotiaana piekä kuin nälkävuosi lisäksi siitepöly- ja eläinallergiat). Lohduksi voin sanoa, että jos allergia löytyisi niin YLEENSÄ pikkulasten maitoallergia paranee noin kahden vuoden ikään mennessä. Meidän tyttö on ääriesimerkki, jolla tilanne on mennyt toiseen suuntaan (alkuun maidon vasta-aineet veressä n.6, 3v9kk:n iässä jo liki 30). Me olemme siis opetelleet elämään sen kanssa, että tyttö ei varmaan joskaan voi syödä samaa ruokaa muiden kanssa... vaikeinta oli kuitenkin koirista luopuminen! Pahalta tuntuu lukea jatkuvasti juttuja lrfdtstä, joissa kerrotaan akkergia ruokavalioiden olevan usein turhia. Kun tiedotusvälineiden kanta on tuo, allergiaa vähätellään, eikä käsitetä miten vakava ja elämäänvaikuttava asia se joillekin on. Kyllä minäkin mieluusti purkaisin ruokavalion ja antaisin tytölle samaa ruokaa kuin muille, en vain tahdo tappaa lastani! Hups tämä loppu meni ihan omaan napaan, anteeksi!

Vierailija
35/90 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sun vaikea saada Ainoa nukkumaan. Meillä ei ole edes mitään säännöllisiä iltarutiineja, tai no kuudelta meen vikan kerran rattailla pikkulenkin, seittämältä oon takas kotona ja Oona jää niihin rattaisiin nukkumaan siksi aikaa, että kerkeen salkkarit kattoa, sitten se vaan syö ja menee yöunille. :) Ja ihan hereillä ollessaan sen vien tuonne sänkyynsä. Tosin eilen nukahdettiin vasta kymmenen jälkeen, kun nenä ihan tukossa pikkuisella ja vaikea hengittää. :( Ja kauheita kökköjä saa kyllä niistimellä hänen nenustaan ulos.

Jaa, neiti sammus kesken ruokailun, kai mun täytyy viedä hänet takasin sänkyyn. :)

Jaksamisia kaikille valvoskeleville.

Jadmiras ja Oona 2kk1vko

Vierailija
36/90 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti jotain selvää saa. Tämä yhdellä kädellä makuulla kirfoittaminen (vauva vatsanpäällä) on edelleen hankalaa!

Vierailija
37/90 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie, meilläkin syödään yksi tissi aina kerrallaan. Tai usein kyllä ei jaksa syödä sitäkään kokonaan tyhjäksi, yöllä varsinkaan.

Hömppä, meilläkin Emma puklailee aikas lailla. Yleensä sen verran että nousee maidot suuhun ja räkii ne sitten vaatteilleen ja usein myös mun vaatteille, harvoin enää kaaressa lentää.

Aika monella vauvalla kuulostaa olevan jo tiheän imun kausia! Meillä ei ole vielä ollut. Justiinsa muuten mietin sitäkin, että yhtään ei ole vielä ollut rintaraivareita, onko muilla ollut? Esikoisella nimittäin oli jo tämän ikäisenä.

Emma on alkanut ihan itse pidentää syöttövälejä. Yöllä syö tosiaan sen 2 kertaa, ekalla kerralla ihan kunnolla. Toisella kerralla vaan naureskelee mulle ja pyörittelee nänniä suussaan ja ottaa muutaman imun. Just sen verran että saa molemmat tissit kunnolla suihkuamaan ;) Ensin syö ja klo 9.30 alkaen nukkuu vaunuissa ne pitkät päikyt, yleensä 5h. Eilenkin sain viiden tunnin jälkeen herätellä. Kun herää niin tietenkin syö kunnolla ja seuraavan kerran siitä sitten syö 2h päästä. Illallakaan ei enää asu tissillä vaan pitää ainakin 1-2h taukoa.

Emmalla on tänään 2kk neuvola ja mulla huomenna jälkitarkastus. Tulen varmaan tänään kertomaan vielä neuvolakuulumiset :)

Nyt täytyy mennä, Emma heräsi pikku tirsoilta...

Vierailija
38/90 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste ulkona! Mut aika paljon pakkasta vaan kun aiemmin näytti -15c. Pitäis alkaa heti imuroimaan ja sit sen jälkeen katraan kanssa ulos.

Juu, kyllä tiedetään että uhkarohkea olen ollut tuon ehkäisyn suhteen, vaikka siis luotankin kyllä vielä tässä vaiheessa aika paljon siihen imetyksen tehoon. Mulla alkoi viimeksi menkat vasta sitten kun lopetin imetyksen ja sittenkin vasta kun siitä lopetuksesta oli kulunut melkein 3 kuukautta. Eli kun esikoinen syntyi lokakuussa ja 5-kuiseksi asti imetin niin kesäkuussa vasta menkat alkoi. Heti samantien annettiin kakkoselle lupa tulla ja lokakuun lopulla tein positiivisen raskaustestin. Mutta eihän se jokakerta noin mene tietenkään.

Mutta pitää jutella sen neuvolaterkan kans onko tuo kumi minulle ainoa vaihtoehto ennen sterilisaatiota. Meidän lääkäri ei mielellään määrää edes noita minipillereitä jos imettää. Että eipä paljon vaihtoehtoja taida olla.

Mutta joo, pitää lähteä imuroimaan niin selvitään jossain vaiheessa sinne uloskin.

Moni teistä on muuten koukussa lemmen viemää-sarjaan. Mä olen ihan koukussa tunteisiin ja tuoksuihin! Noloa kyllä, mutta laitan sen ihan tallennukseen jos en muuten ennätä sitä katsoa. Oon vaan seurannu sitä niin pitkään ettei irtipääsy ole enää mahdollista.. =D

Mut nyt menen. Heipat!

miuwau

Vierailija
39/90 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin t uossa aamulla miettimään, että mitähän sitä tekis jos vauva meilläkin nukkuis 9 tai 10 sinne kolmeen.. siis käytännössä koko päivän =) ois aika hassua ja luksustakin! vielä parempi jos nukkus yöllä tuollasen pätkän.. Niin ne on vauvat erilaisia, toiset nukkuu luonnostaan pitkiä unia ja toiset lyhyempiä. ( ja meille on kaikki kolme sattunut noita jälkimmäisiä...) Itsekin kyllä olen aika vähäuninen ja aamuvirkku, mies kyllä nukkus jos olis mahdollisuus..tulleet siis äitiinsä nuo mukulat =)

Peittojen heiluttelusta, että meillä sitä heiluteltiin ihan raskauden loppuun asti, varsinkin kun meni niin pitkään yli niin koitettiin muka silläkin sitä käynnistää..pöh. Mutta nyt ei olla vielä kokeiltu, halujakin alkaa olla ja haava parantunut jne.. mutta iltaisin väsymys vaivaa ja uni korjaa molemmat.. Mutta eiköhän sitä kohta puoliin kokeilla, mielessä se on kuitenkin alkanut pyöriä jo, väsymyksestä huolimatta.

Mehiz ja poika huomenna 7 vkoa

Vierailija
40/90 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikaisesti lukasin taas pinoa, ja kotiäitylin teksti oli kuin ninun suustani.

Täällä ei enää podeta vauvakuumetta, 3 vilkasta poikaa saa riittää, vaikkakin itse sitä tyttöä kovasti odottelin aluksi.

Meilläkään ei nukuta yöllä pitkiä pätkiä, eka syöttö 01-02 välillä ja siitä n. 2 tunnin välein. aamuyöstä pitää sellasta ihme kitinää. Nyt on kakannut joka toinen päivä ja se ilmeisesti kiertää mahassa

Nyt lopetan kun rattaista kuuluu huutoa...

T: Minna ja poju