Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuun helmet viikko 13 ***************************

23.03.2009 |

Huoh. 3 tuntia valvottuaan nettiin kapuaa hän. Pääsin mäkin vihdoin tähän unettomien kerhoon. Eli nukahdin illalla lastenhuoneen lattialla patjalle ja puolilta öin heräsin, että siirryn omaan sänkyyn. Tässä tulos. Rankka viikonloppu takana, meillä oli serkut (2 kpl, toinen koulussa, toinen eskarissa) yökylässä, kun heidän hoitosuunnitelma oli mennyt pyllylleen. Eli siis vähän yllättäen. No, itse kun tässä varautuu kaikkiin mahdollisiin lastenhoitovirityksiin toivottavasti seuraavaan kuukauden (tai ainakin 7 viikon) sisällä, niin ei ole varaa sanoa ei. Eli 4 lapsen rumba vei mammasta mehut ja nukahdin varmaan ysiltä. Mutta hyvin meni ja nyt on varahoitopaikka aika hyvällä hollilla, jos ykkösvaihtoehtoon eli mummolaan tulee jotain ongelmaa. :-) Siis olishan ne muutenkin ottaneet, mutta nyt kehtaa soittaa vaikka yöllä ;-)

Maksoin tuossa aikani kuluksi loppukuun laskut ja tarkistin sivuilta Kelan päätöksen, oli vihdoin tullut ja vielä 6 kk palkkatulojen mukaan :-) On mullakin yöhuvit!

ON: Ei supista, ei särje, vauva liikkuu. Eli olo on ihan lokoisa, kunhan ei yritä taipua ja muistaa olla syömättä rasvaista ruokaa ja iltaisin. Orvokki, perjantai-iltana vedin pussin popcornia lasten nukkumaan menon jälkeen ja 30 h närästi. Eli ei vaan sovi mulle!

Tsilille valtaisat onnittelut pikkuneidistä ja meidänveijon kuulumisia täälläkin odotellaan.

Jo-hanna, toivottavasti toi sisätutkimus sai jotain aikaan ja jos vaikka kohta pääsisit lähtemään. Aakulle tsemppiä käynnistykseen ja Verticialle raha-asioiden hoitoon.

Meidän kakkonen tuolla on alkanut jutella itsekseen, eli pitäisköhän palata sinne lastenhuoneen patjalle...

tuuti, rv 35+loput pitää laskea aamulla

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santra, onneksi pääset tänään polille. Vointisi kuulosti jo niin huonolta, että minua ihan huolestutti puolestasi. Tänään on minullakin taas äitiyspolikäynti. Taisin jo mainitakin että TH arveli etteivät antaisi raskauden mennä yli lasketun ajan, mutta tänäänhän tuo sitten selviää. Hyvistä aikeista huolimatta en sitten saanutkaan koko sairaalakassia pakattua, mutta ainakin sain vauvan kotiintulovaatteet laitettua turvakaukalon päälle.

Voi Johanna voin vain hämärästi kuvitella miten ikävältä sinusta tuntui kun kaikesta huolimatta asiat eivät olleetkaan edistyneet. Toivottavasti olo joko rauhoittuu tai sitten supparit alkaisivat olla tehokkaampia että pääsisit pian asiaan. Minulla oli esikoisesta kolme vuorokautta puolen tunnin välein kivuliaita supistuksia ja olin sen rumban jälkeen niin uupunut että epiduraalin saatuani nukuin parisen tuntia, eli lähes koko lopun avautumisvaiheen.

Kolmonen3 oli ollut huolissaan liikkeistä ja vähän samaa on täälläkin. Eli minulla tulee koko ajan harjoitussuppareita, sekä levossa että erityisesti jos liikkuu (esim. tuolilta nousu aiheuttaa supistuksen). Vaikka supparit eivät olekaan kivuliaita, niin niiden aikana ei tunnu liikkeitä laisinkaan. Ja sitten kun niitä tulee oikeastaan koko ajan, niin liikkeitäkään ei tunnu, ellei oikein varta vasten asetu laskemaan liikkeitä. Viikonloppuna sitten tein pariinkin kertaan päivässä liikelaskentaa kun alkoi huolestuttaa ja loppujen lopuksi liikkeitä tuli joka kerran noin parikymmentä ensimmäisen puolen tunnin aikana. Eli ihan riittävän vilkasta onneksi tuntuu olevan.

Nyt on ihan viime metreillä iskenyt hirveä hinku käydä vauvanvaateostoksilla, vaikka entisetkin täyttävät kaapit ihan kokonaan. Jotenkin vaan kaikki esikoisen vaatteet eivät näytäkään kivoilta. Täytyy nyt vain vastustaa houkutusta.

Ja vielä viimeiseksi Aakulle paljon tsemppiä käynnistykseen!

Juliaana ja työnimetön 38+jotain

Vierailija
22/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin näköjään tota yövalvomista harrastetaan! Mä sit onneksi saan nukkua aamusta puoleen päivään ku mies ja poika on lähteny töihin ja tarhaan. Paitsi tänään nousin "jo" kymmeneltä :D

Saatiin oma kämppä (miehen omistuksessa) myytyä! (kaksio) Meni kyllä vähän liian halvalla, mut tuleva julkisivuremontti (+parvekkeet ja katot) pelottaa sen verran että pakko oli myydä ku tarjous kerta tuli! Ja eilen välittäjä soitti että meidän tarjous yhestä rivarineliöstä meni läpi. Ja vielä tosi matala tarjous eli voitettiin uuden kämpän hinnassa se mitä hävittiin vanhan myynissä! Jee! Nyt ei ehkä tarvii heti luopua tuosta toisesta koirastakaan kun saadaan vähän lisätilaa millä erottaa koira jos vauva on lattialla. Huhtikuun loppuun mennessä siis mulla on eka oma asunto ja oma piha! :)) Miehen 6-v poikahan asuu meillä kans ni on ollu hiukkasen ahdasta... Voi olla että ehditään muuttaa jo ennen synnytystä. Mies haluis muuttaa heti, mut mä kyllä odottaisin että vauva on syntyny! Se ois kuitenkin sit huhtikuun lopussa jo vähintää vajaa pari viikkoa vanha vaikka menis rv 42 asti synnytys.

Olin sit niin tohkeissani eilen että nukahdin joskus yheltä vasta ja sit alotin tavallisen vessarumban (janotti, pissatti, kakatti, kutitti, kolotti, puudutti jne.) neljältä ja nukahdin uudelleen vasta ku mies lähti töihin kasin aikaan.

Ihanat kortit verticia oli tehny! Ku itekin viittis... Mulla on tullu jotenki laiska vaihe päälle enkä saa oikeen mitän tehtyä! Tsemppiä verticialle rahajuttuihin! Toivottavasti appiukolla on hyviä uutisia! :)

On Jo-hannalla kestämistä! (ja oliko muita supistelijoita?) Toivottavasti jotain edistystä tapahtuu ja pian!

Tositosi paljon onnea Tsilille! Pian saadaan varmaan lisää huhtikuisia ulkomaailmaan!

Täällä omassa navassa ei mitään uutta. Eritevaroitus! Vaihdoin leseiden popsimisen levolaciin ja nyt tyhjenee sit parin päivän välein. Mulla yks pahimmista raskausoireista on toi ummetus. Inhottavaa!

Mut nyt yritän saada jotain kotihommia aikaseksi... oon vaan maannu viimesen 3 viikkoa kun tää flunssa vei voimat. Nyt alkaa vähän jo helpottaa :)

Terv.

Sirppu ja Itu 38+4 (hui! jo noin paljon!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toosi pitkä ketju jo ilmaantunut, kiva juttujanne on lukea. Kotiuduttiin juuri Jesper Juniorin 1/2 hintapäiviltä josta mukaan tarttui joitain kevätjuttuja noille pojille; vauvalle ei mitään kun vieläkän en uskalla uskoa että tyttö masussa pötkisi. Ehtiihän noita sitten vielä ostaa mitä tarvii. Vähän alko kauppareissulla kauhistuttaa että miten sitä kolmen kanssa pääsee asioille ja jääkö ihan tänne höperöitymään kun noitten kahden kanssain on täys työ pikkuriikkisessä vaateliikkeessä pitää ne aisoissa.

Oma olo suht ok. Tuutille vielä tuosta närästyksestä: Otin neuvostasi vaarin ja ollut nyt illat lähes syömättä ja oikeassahan sinä olit, olo on helpottanut kummasti .. Vieläkin kyllä huokailen noitten herkkujen perään mutta näin parempi.

Verticia oli hienoja kortteja väsännyt; itse en saa mitään askartelujuttuja aikaseksi. Juuri ajattelin että pitäs jotaain pääsiäistä askarrella poikien kanssa mutta mistä sais idioottivarmoja ohjeitä tipujen väsäämiseen.. Samoin kestoista kyselit. Pieni muovipussi laukussa, esim. pakastepussi niin sinne tungen vaipat reissun päällä ja kotona sitten kannelliseen astiaan pesua odottamaan. Vesipesua itse suosin myös pepun pesussa kakkojen jälkeen kertisliinojen sijaan. Alussa vauva pissaa aikasta vähän ja imut pitävät mutta useinhan nuo kakkaavat niin usein että vaihtoja tulee useita. Yöaikaan en juurikaan ole vaippoja vaihdellut ellei tullut läpi tai kakannut. Vaikea antaa ohjeitä miten usein koska riippuu imuista. Fuzzien imut olen aikanaan tuplannut kun pissamäärät kasvavat.

Nyt katkesi ajatus.. sohvalle siis oikaisen ma.. terkuin orvokki rv 38+1

Vierailija
24/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva fiilis, kun meidän vauva ei ole enää keskonen, vaikka päättäisi syntyä jo nyt. :) Vaikka kovasti toivon, että ei vielä tulisi, on sen verran hommaa vielä tehtävänä..

Minäkin sain vihdoin aloitettua siivoamisen ja järjestelyn (että terkut vain Candelafi! ;). Yhtä tervanjuontiahan se on, mutta pakko vain yrittää saada työt tehtyä. Ekoja vauvapyykkejäkin oon tänään pessyt. Lakanoita yms, että saa huomenna pedattua vaikka sängyn. Huomenillalla olis tarkoitus koota sänky ja muutenkin rullata vähän huonekaluja uuteen järjestykseen. Onneks mä saan vain osoitella, että tuo tuonne ja tuo tuonne! :D

Siivosin remontoidun vauvanhuoneen äsken. Ihanaa! Nyt se on listoja vaille valmis ja puhdas! :) Vaikka eihän vauva sinne mene vielä piiiiiiiitkään aikaan, eikä se siellä leiki vielä piiiiiiiiitkään aikaan, mutta onpahan homma hoidettu ja vauvan tavaroille paikat. Pinnis tietty tulee meidän makkariin, mutta vaatteet ja muu hoitokama menee toiseen huoneeseen. Ei sit tartte yölläkään makkarissa sytytellä valoja vaipanvaihtoon, jos minä tai mies saataisiin toinen edes nukkua..

Muuten ei napaan kuulu mitään uutta. Ei suppaile, ei nippaile, unet maistuu (paitsi aamuaurinko tuppaa herättämään). Eikä vauva laskeudu alaspäin, ei sit millään. :/ Vähän alan jo sitä toivoa, kun välillä niin ikävältä tuntuu tuossa tissien alla. Vaiks en mä tiedä onko sitten yhtään parempi, että hän painaa tuonne haaroväliin! ;D

Vertician vinkistä taidan minäkin ottaa seuraavaksi kameran käsittelyyn ja tyhjentää muistikortilta vanhat kuvat pois. Kiitos muistutuksesta! Meillä on myös uusi videokamera (vai millä nimellä niitä nykyään kutsutaan??), pitäs opetella sitäkin käyttämään.

Verticialle vielä peukutukset tälle päivälle.

Ja Aakulle lämpimät ajatukset sinne käynnistykseen. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja riittävän nopeasti.

Ja Santralle kontrolliin kanssa parhainta onnea.

Mitä muuta täällä oli..

Synttärijärjestelyjä vaikka kenellä. Jaksamisia.

Oho! Alkoi sataa lunta! :o Aamulla paistoi aurinko niin kivasti ja yhtäkkiä tuli taas talvi. On tää kummallista. Ilma on ihan valkeana lumesta.

Nyt mun ajatus katkesi ihan kokonaan. Taidan ottaa hetken vaaka-asentoa tuossa sohvalla, jos sit jaksaisi tarttua makkarin siivoukseen. Blaaaaaaah.

Paaru 37+2

Vierailija
25/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verticialle vastauksia:

jos nyt esim. neuvolassa tai ihan missä vaan tarvitsee vaippa vaihtaa kuin kotona on hyvä olla pieniä muovipusseja mukana tai voihan invstoida vaippojen säilytyspussin. meillä oli semmoinen pussi päiväkodissa käytössä tytöllä. jos ihan minimiin haluaa hajuhaitat niin laittaa muutoman tipan teepuu öljyä tai ruokasoodaa pussiin. valmiissa kuljetuspussissa on mukana ihan semmoinen lappukin mihin voi teepuu öljyä tiputtaa.

meillä ainakin pikku neiti kakki melkein joka vaippaan joten jokainen piti vaihtaa. sitä oppii kyllä titämään milloin vaippa niin märkä että pitää vaihtaa ja mihin aikaan kannattaa vaihtaa. kuten kertiksissäkin. tietenkään ei edes kannata ihan litsumäriksi odotella eikä vauvakaan tykkää. kyllä hän ilmoittaa milloin kannattaa vaihtaa :) ne kertakäyttöiset vaippaliinat on käteviä etenkin sen lirukakan kanssa. helpompi heittää semmoinen pois kuin putsata vaippa.

tämä taitaa olla yleisesti kaikkien vaippojen käyttäjillä eli turhaa vauvan pyllyn pesua kannattaa välttää. jos pelkkä pisu on tosi kätevä pyyhkiä joko sillä kosteuspyyhkeellä tai pumpulitukolla johon ceridal-öljyä (meillä tämä toinen vaihtoehto). kakat tietenkin pestään pois. meillä neuvottiin myös että vauva voi käydä kerran viikossa kylvyssä. sen useammin ei tarvitse. hiukan laitoin vauvaöljyä kylpyveteen.

minä intoilin taas huutonetissä ja tilailin uusia vaippoja vaikka niitä jo kaappi täynnä :)

ONNITTELUT tsilille pikku tyttösestä!

minäkin kävin muuten torstaina ensi avun puolella kun verenpaineet oli 164/106 luokkaa. keskiviikkona oli puhetta neuvolassa että otan yhteyttä sairaalaan jos nousevat alapaineet yli 90 ja niinpä paniikissa sitten soitin. paineet siellä 152/98 eikä lääkärin mielestä edes hälyttävät. sanoi että nousee luonnostaan loppuraskaudesta. lupasin seurata turvotusta ja protskuja (kotona stiksejä). mikä lie sitten nosti kun nyt on olleet taas 130/80 luokkaa koko ajan. tuntuu että kun silloin torstaina vaan makasin niin nuosivat mutta perjantaina touhusin niin oli ihan hyvät. säikähdin siksi kun edellisestä oli tosiaan se myrkytys. huomenna taas neuvolassa kerrottavaa.

kamalasti nykyään väsyttääkin koko ajan ja mikä lie että aina herään viideltä ja en saa sitten unta millään. päivällä väsyttäisi mutta pitäisi olla tytön kanssa ja kun tyttö nukkuu ei aivot malta nukahtaa.

Voi kun minä toivoisin niin että tämä pikku kaveri jo syntyisi niin ei tarvitsisi tuonkaan asian takia jännittää.

mistäköhän johtuu kun välillä tulee semmoinen hengitys salpautuu yhtäkkiä olo ja tulee hiki sekä posket punoittaa? jonkin moinen paineet tuntu.

voi kun te olette niin ahkeria kirjoittamaan etten millään jaksa lukea ihan kaikkea viime viikon pinosta...anteeks nyt jää kommentoimatta monta asiaa ja vaikka lukisinkin niin rade on niin mahtavaa ettei millää jaksa muistaa mitä piti kirjoittaa.

tirppana 37+5

Vierailija
26/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa, yök!

verticia oli tehnyt hienoja kortteja, toivottavasti appiukko on jo soittanut.

En ole kestovaippoja koskaan edes kokeillut(häpeän) mutta nyt meinaan kokeilla.

Ajattelin että jos olen reissussa muksun kaa niin silloin kertakäyttövaippoja ja kotona kestoillaan.

Me ollaan aina pesty pylly vedellä oli sitten kakka tai pissa, kosteuspyyhkeitä sitten reissussa käytetty.

Mä meinaan nyt etten mene mitään saippuaa vauvan päähän laittamaan!

Mulla on yksi tuttu joka ei ole käyttänyt saippuaa muksujensa hiuksiin ja tyttö on

nyt ainakin 4v, pojan ikää en muista. Kummankaan hiukset ei ole rasvaisia tai haise pahalle! Mutta heidän esikois tyttärensä hiuksia he olivat pesseet ja meinasivat sitten lopetta saippuan käytön niin ei se sitten enää onnistunutkaan koska hiukset rasvoittuivat ym...

Elikä saippua tuhoaa joko hiuspohjaa tai hiusten pintaa tai ???

Santralle ja jo-hannalle tsemppiä, kohta saadaan kaikki nyytit syliin ja supparit/tuskat unohtuu.

Meillä muksut ja äijä oksenteli viime yön ja minä sitten juoksin vadin kanssa muksujen välissä ja vaihdoin petivaatteita ja tämän päivän on pesukone huutanut armoa!

Mulla on huomenna kampaaja ja nyt en kyllä sinne pääse kun meidän pienempi oksensi taas tunti sitten joten ei voi huomenna tarhaan mennä, enkä voi ketään pyytää lastenvahdiksi tähän tauti taloon:(

Masentavaa!

Mun piti tänään järjestellä kaapit+ mun äijän piti hakea kaksi uutta kaappia tänne, noh tuolla se makaa sängyssä ja kämppä on ihan hirveen näköinen:(

Vähän rupee taas ahdistaan kun on ne synttärit lauantaina, täytyy nyt koittaa rauhoittuu kun ei se mitään auta ruveta panikoimaan.

Nyt mun tyttö haluu my little ponykakun, toivottavasti ei muutu taas huomenna.

Synnytyksistä, en muista olenko jo kommentoinut, en kai?

Esikoisesta heräsin aamulla supistuksiin jotka sitten päivän mittaan tasaisesti yltyivät, menimme sairaalaan vasta klo.00.00.

Olin 7cm auki ja sain heti epiduraalin, pari tuntia meni hyvin ja sitten alko helvetti:)

Ponnistusvaihe kesti 50min ja synnytyksen kestoksi merkittiin 3h50min.

Seuraavasta neidistä heräsin yöllä n.03.00 kunnon supistuksiin heti.

Muksu ylös ja hoitoon ja sitten suoraan tyksiin.

Olin vasta 3cm auki mutta kivut oli ihan järkkyjä, luvattiin heti epiduraali mutta sitten tuli joku odottaja salosta jolle tehtiin hätäsektio ja lääkäri lähti mun selän takaa sektioon.

Niinpä minä sitten huusin kaikki vitut ja äiti ikävät ym.... mun mies raukka:)

Olin 9cm auki kun lääkäri tuli takaisin ja vaadin puudutusta, sain sen.

Kätilö puhkaisi kalvot ja käski nousta ylös että saadaan vauhtia hommaan ja saatiinhan sitä!

Samantien kun nousin ylös tuli ponnistuksen tarve!

Ponnistuksen kesto oli 2minuutti, koko synnytyksen jotain vähän päälle 2tuntia.

Epiduraalia ei olisi kannattanut enää ottaa kun ei se kovin montaa minuuttia mua enää auttanut:)

Meiltä matkaa tyksiin joku 25kilsaa, saas kattoo kuin kiire tulee!

Nyt lähden ostamaan itselleni lohdutus pitsaa (lähimpään pizzeriaan 10km!)

Ja colaa, nam!

Muut tässä talossa ei haluu ruokaa joten olkoon ilman:)

Ai niin, join lauantaina lasin punkkua ja sunnuntai aamuna mulla oli krapula!!!!

Että sellaista.

Koitetaan tytöt jaksaa:)

Sailori&Panu 34+6 kai...

Vierailija
27/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Musta ette näemmä eroon enää pääse, joka välissä pitää olla jotain kommentoimassa.

Meillä ei kans käytetä shampoota juurikaan lasten hiuksiin. Tai siis jos on mennyt paljon kermavaahtoa päähän tai jotain vastaavaa, niin sit joo, muttei mitenkään joka viikko. Eivät mitenkään haise tms. Luin jostain, että saippuan hajusteet ja hiusten rasva yhdessä muodostavat sen likaisen tukan hajun. Eli periaatteessa shampoon käytön voi lopettaa, kunhan pitää linjan riittävän pitkään. En ole ajatellut kokeilla :-) Mutta siis noilla meidän nutipäillä toimii oikein hyvin. Meillä on siis käytössä äidin kotiparturi, eli noin joka toinen kuukausi menee hiukset 9 mm terällä. Ei ole siis edes paljoa mitä pestä. Jos tää kolmas on tyttö, niin saa nähdä, mitä sit tapahtuu :-)

Mä olen muuten synnyttänyt molemmat lapset ilman puudutuksia. Eka puoli vahingossa, kun joku änkes kans leikkaukseen samaan aikaan ja nukutuslääkäriä tai mikä se nyt on ei saatu paikalle. Toisessa pyysin kohdun kaulan puudutetta, ja sen ehkä olisin saanutkin, mutta annoin hölmö puhkaista kalvot ennenkuin lääkäri ehti tulla ja sit taas mentiin. Nyt luulen, että yritän taas saada sen kohdunkaulan puudutteen, mutta saapa nähdä, ehdinkö. Mulla ei aukeamisvaihe ole koskaan ollut mitenkään kamala, mutta ponnistusvaiheeseen olis kiva saada jotain jelppiä, kun ilokaasua on vaikea vetää siinä samalla, eikä lämpöpussiakaan saa varmaan koko aikaa aseteltua / lämmitettytä...

Yäk, taidan jättää koko synnytyksen väliin, on sen verran sottaista ja rasittavaa.

;-)

tuuti

Vierailija
28/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meidän beibillä turvakaukalo ja matkarattaat, joihin sen saa kiinni. Niillä pärjätään varmaan alkuun. Minäkään en ole kestovaippoja ennen käyttänyt, mutta nyt aion ainakin osaksi käyttää. Jonkin verran olen kestiksiä ostellut käytettynä. Ajattelin ensin katsoa, miten lähtee käyntiin. Yhden kertispaketin olen myös ostanut vastasyntyneen kokoa.

Joka päivä olen lyllertänyt kävelylle, kun on ollut niin kauniita ilmoja. Supistaa tietysti koko ajan, mutta ei varmaan tapahdu mitään. Aina mietin, millaista olisi, jos yhtäkkiä hulahtaisivat lapsivedet keskelle metsää... Ainakin sitten tietäisi, että vauva syntyy lähiaikoina ;)

Kaikki edelliset synnytykset ovat alkaneet viikolla 39, joten ensi viikko on aika todennäköinen pikkunelosenkin syntymiselle. Joka tapauksessa ei kovin monta viikkoa enää mene :) Ensimmäinen alkoi aamusella limatulpalla, jota seurasivat säännölliset supistukset. Esikoinen syntyi kuitenkin vasta seuraavan päivän iltapäivällä sektiolla, kun ei suostunut tulemaan ulos. Toiselta ja kolmannelta onkin sitten näitä kipeitä supistuksia riittänyt parin viimeisen kuukauden ajan. Toista odottaessa olin käynyt muutaman turhan reissun ja neuvolakäynnillä supisteli kovasti. Terveydenhoitaja kehoitti käymään sairaalassa ja niinpä pyysin miehen sitten viemään minut sinne. Yllätys oli molemmille, että sinne jäätiinkin. Vauva syntyi samana iltana tunnin ponnistamisen jälkeen, huh. Kolmatta käynnisteltiin jo viikolla 38, kun olin ihan hysteerinen vauvan suuresta koosta ja pelkäsin synnytyksen päättyvän jälleen sektioon. Lapsivedet menivät sairaalassa iltakymmeneltä ja vauva syntyi aamukolmelta. Saa nähdä, miten nyt käy. Ainakin tämä vauva on huomattavasti pienempi...

Mukavaa viikkoa kaikille!

adelia rv 38

Vierailija
29/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä santra ole ilmottautunut, olisikohan jäänyt sairaalaan? Mulla tuli tässä illalla tosi kipeä supistus (yhdestä ei kai pidetä) mutta tältä ei ole vielä tuntunut. Saas nähdä. Esikoinen syntyi siis tasan viikolla 39 ja se tulisi nyt torstaina. (miehellä valmiiksi pekkanen torstaille) Hyviä öitä. Eiköhän tässä vielä kokonaisena olla aamusella kuitenkin.

pikkuäiti rv38+4

Vierailija
30/182 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin laittaa edelliseen viestiin että molemmat tytöt tuli40+2.

Meillä on koko talo ihanan hiljainen kun kaikki potilaat nukkuu, pitäisi itsekkin mennä jos vaikka saisi nukkua vähän enemmän kuin viime yönä!

Mutta eipä nukuta, mahakin on outoa kyllä ihan hiljaa, yleensä tähän aikaan esittelee kantapäitään mulle:)

Menen makaan ja kattelemaan telkkaria jos vaikka nukkumatti tulisi.

Öitä!

Sailori

Vierailija
31/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni ihan pipariksi. Kävin kympiltä nukkumaan eikä aikaakaan kun kuulen kuinka jossain rapsuttaa kissa nurkkaa. Yksi noista meiän tyttökissoista on vähän sekopää ja tykkää välillä merkitä nurkkia (joo tiedän todella ällöä mutta en tajua millä saan sen lopettamaan) Kyllä taas suututti! Mulla on onneksi vapautus kaikista kissan eritteisiin liittyvästä joten mies nousi siivoushommiin (ja kissa lensi kaaressa ulos). Puolen yön aikaa herään kun kuopus itkeä tihrustaa . Käyn katsomassa kun kaveri istuu yläkerran aulassa ja vaatteet ovat vaihtuneet. Jaahas, pissat tullu housuun. Käyn itse vessassa ja siellä lojuu lattialla pissaiset vaatteet. No menen sitten tenttaamaan että sänkyynkö pissasit vai minne. Ei kun vaan vaatteisiin. No mene sitten takaisin sänkyyn ja nukkumaan. En jaksanut käydä tarkistamassa sänkyä vaan rojahdin omaani ja ihme kyllä nukahdinkin aika nopsaan. Kunnes taas parin tunnin päästä herään kun isompi poika rymistelee vessaan pissalle ja herättää pienemmän taas itkemään. Argh, tässä vaiheessa jo keitti ja potkasin miehen hereille ja katsomaan mitä siellä taas porataan. No siellä oli sänky ihan märkä (oli siis ollut jo siitä puolesta yöstä asti, ei vaan uskaltanut sanoa) No siitä sitten seurasi se että mies toi pojan siihen meiän väliin pyörimään. Ja mä olin niin pahalla tuulella etten saanut unta pitkään aikaan. Sitten kun sain unta niin hetikohta mies heräsi ja minä kanssa. Taas sain unenpäästä kiinni niin sitten mies tuli herättämään vieressä nukkuvaa poikaa viedäkseen päiväkotiin..... ja tunnin päästä rymisteli hereille isommat lapset. Voi paska en kyllä jaksa taas tänäänkään tehdä mitään, ainakaan lähteä kouluun =(

Tietääkö joku jotain niistä neuvolasta saatavista hälytyspatjoista? tuo poika on jo 4,5v ja lorottelee edelleen kuin hevonen yöllä unissaan... =(

Näin myös ensimmäisen synnytysunen viimeyönä. Oli aika outo uni. Synnytin jostain ihmeen syystä mummoni mökissä (mummo kuollut 2001 ja mökki myyty jo silloin...) siellä oli jotkut hirmu bileet, kauheesti kaikkia mun kavereita. Tyttö syntyi kauhealla vauhdilla, plop vaan kuului kun se sinkosi pihalle kuin shamppanjapullon korkki, juuri ja juuri joku sai kopin. Sitten sillä oli jalat jotenkin oudosti vinksallaan (ei kannattaisi katsoa synnytyssairaalaa faktalta...) Kaikki oli kuitenkin olevinaan ok ja sain vauvan tissille ja heräsin sitten siihen kun tissejä poltti ihan törkeesti, sekä siinä unessa että ihan oikeasti. Odotin ihan että kohta maito lentää.... Lienee tietää että synnytys lähenee kun tissejä polttelee, ei mua koskaan aiemmin ole poltellut ennen kuin vasta maidon noustua pari päivää synnytyksen jälkeen.

Haa nyt sain purettua yön pahan mielen pihalle, kiitos "kuuntelusta". Palailen vielä tänään kommentoimaan oikeastikin juttuja. Nyt lähden pesemään niitä pojan sänkyvaatteita!

helmielina ja neposka 38+4 tänään, taisin laittaa kyseiset lukemat jo eilen....

Vierailija
32/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Helmielina mikä yö teillä on ollut :( Onneksi se on takanapäin! Toivottavasti saat nyt päivällä lepäiltyä!

Meilläkin 4 kisua ja kyllä ne välillä osaa tempaista :D

Sailorin poppoolle pikaiset paranemiset!!! Toivottavasti sinä säästyt! Ja pizza ja cola on aina hyvää... ;)

Orvokki-tuo kauppareissu ja mietintä kuulosti hyvin tutulta!

Meillä jos kundit villiintyy niin kyllä on aisoissa pitelemistä.. Kyllä kadehdin niitä kenen muksut kävelevät lasihyllyjen ym. läpi ilman yhtään vahdintaa tai pelkoa persauksissa että tekisi mieli ojentaa pieni talvirukkanen ja hieman tutkia mikä toi kiva juttu oikein on.. :)

Nyt hommattiinkiin tälle(joku muukin oli ollut samoilla asioilla :) telakallinen kaukalo minkä siis saa helposti autoon ja rattaisiin kiinni. Ihan sitä silmällä pitäen että päästään sitten liikkumaankin jos ei mies mukana...

Ja heti aamusta ylistys miehelle :)

Poitsut meni vaihteeksi eilen mummolle yökylään(musta tuntuu että muuttavat kohta sinne...), mies vei mut sitten kunnolla syömään illalla ja nyt aamusta lähti hakemaan poikia ja kerhoilemaan(vanhempi srk:n kerhossa, nuoremman kanss käydään samaan aikaan avoimessa kun srk:n ikäraja 4), sanoi että nuku vaan.

Nyt kun soitin ja valitin että ei uni tuu kun supistaa vaikka yö mennyt taas valvoessa niin kultaisena totesi että lähde vaikka shoppailemaan!

Musta tuntuu näin 9 vuoden jälkeen että olen uudestaan rakastunut :)

Näin muuten viime yönä(sen 3h kun sai unta.. :/ ) unta että mies petti mua! Oli tosi sikapossu, ilmoitti vaan että hoiteli edellisenä päivänä 4 seksikumppania, what!

Sitten kun heräsin meinasin ekaksi monottaa vihoissani sitä mutta onneksi tokenin ja sitten tuijottelinkin rakastuneena varmaan seuraavan vartin.. Nukkua tuhisi suloisena, mun omana kultaisena, ei minään sikapossuna.. :)

Jos olis herännyt siihen olisi varmaan säikähtänyt tuijotusta!! :D

Nauroin muuten että kun lähdetään kunnolla syömään niin varmaan supparit kiusaa silloin. Ja jep, väli 5min :P Mies naureskeli että tilataanko samalla lämmintä pyyhettä ja vettä...

Kun päästiin kotiin niin sauna päälle ja lenkille. Lenkillä supparit tulivat tosi tiuhaan(väli 1min...? 5min..?) alkuun pysähdyin mutta sitten aina supparin tullessa kiristin tahtia ja mennä puuskutin eteenpäin. Lenkki on hieman hämärän peitossa, muistikuvana vaan se polttelu..

Saunan saldo yksi kipeä supistus ja sitten ne rauhoittuivat :P :P :P

Yöllä lueskelin ajan kuluksi vanhoja vauvalehtiä ja kärsin jomotuksesta..

Huoh, tänään olisi se vyöhyketerapia ja perään neuvola, toivottavasti on apua!

Ei tosiaan Santrasta kuulunut, toivottavasti kaikki ok!

Mukavaa, aurinkoista päivää kaikille!

Jo-hanna ja Lupunen 39+1

Vierailija
33/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi täällä kahdellä P:llä. Juu, peräpukamalla ja päänsäryllä. Yläpäästä särkee ja alapäästä kutittaa. Kuulostaa kyllä niin huvittavalta, että ihan itseäänkin naurattaa. Joo ja sit ei ole muuta elämää kuin kirjoitella tänne palstalle, että mitä oireita on tänään. No täytyy kyllä sanoa, että raskausaikana tämä tälläinen vertaistuki on kyllä harvinaisen tarpeellinen. Eihän näitä juttuja voisi edes kaikille kertoa ;-) ;-)

Eilisistä synttäreistäkin on selvitty. Uskomaton määrä mekkalaa tulee kyllä 10 v tytöistäkin. Vauvakin oli masussa varmasti pelosta jäykkänä ja ihmetteli yllättäen tullutta mekkalaa.

Tänään aattelin mennä tytön kanssa leffaan. Se on nyt kinunut jo niin kauan ja kohta pian käy niin, että nyytti kainalossa on vaikea sinne leffaan lähteä. Jos saisi auton lainaksi ja lähtisi heti koulun jälkeen.

Mulla on selvästi alkanut tulemaan ikävä töihin. Mä näin taas viime yönä unta töistä ja siitä miten mä kävin siellä mammalomalla. Tuntuu, että ois ollut poissa jo kaksi kuukautta vaikka siitä on vasta 2 viikkoa.

Tänään pitäisi käydä tarkistamassa protskut ja paineet itse terkkarissa, että ne ovat pysyneet aisoissa. Seuraava aika on sinne vasta viikon päästä. Aatelin, että jos soittais NKL:ään ja kysyis et jos sinne pääsis vielä tutustumaan.

Tälläistä tänään!

Supparirikasta päivää kaikille jotka jo laitokselle mielisivät mennä.

Päkkänä ja Saku

Vierailija
34/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Helmielina:* Kisujen pisut. Muutama mulla toiminut vinkki. Edellises asunnos loppui sillä, kun ostin mustista ja mirristä Pis't vaek - pissi pois ainetta. Myydään sellaisessa valmiiksi laimennetussa suihkepullossa eikä se nyt niin hirveen kallistakaan ollu kerta olen sitä raaskinut ostaa. Mut sitä suihkutetaa aina siihe mihin kissa pissiny ja sit vaikutus ja poisto. Ei pissi toista kertaa. Ja nykyises asunnos sain yhellä kissalla loppumaan siihen, että pesin joka kerta kohan sitruunapesuaineseoksel. Eli ihan normaalia jotain andy:ä tms sitruunan hajuista tällaista yleispuhistusainetta, sitä paljon! veden sekaan ja pesu. Sit laitoin vielä appelsiinin ja sitruunan kuoria yöksi siihen kohtaa lattiaa lautaselle. Ei oo toiste pissiny! Ja pienimmän kissani kohalla joka kärsi stressistä (meillä oli silloin muutto, mutta voisiko teillä vaikuttaa lapset, lapsen tulo jne. Kissa vaistoaa tuollaiset ja stressaa helposti) niin vein sen eläinlekurille, se otti siitä pissanäytteen ja määräsi antibioottikuurin. Stixis sil oli tulehus mut näyttees ei mitään, mut syötin silti antibioottikuurin loppuun ja siihen sit loppu viimisenkin kissan pissailut meinaan! Ei oo sen jälkee tarvinnu siivoilla enää. Täytyy koputtaa puuta.

Juu ja sit se hälytyspatja. Kannattaa kysyä apuvälinelainaamosta mut kyl niitä saa omaksikin ostettua. Pitää sit ihan hemmetinmoista meteliä ku alkaa lorisee ja varmasti koko kämppä herää! Mutta varmasti toimii. Siinä se juur on ku se pitää niin kovaa ääntä niin se jotenki pelottaa tavallaan muksua ettei uskalla unissa pissiä sit enää, ku herkästi näkee jotain unta vaikka et on vessas pissal vaikkei olekaan.

On sulla kyllä ollut raskas yö!! Voimia!

Jo-hanna ei vaan jakaudu :(, kunpa ne supparit ny alkais tulee pidemmän aikaa. Ei oo kivaa tuollainen odottelu. :(

Meillä ei eilen vielä selvinnyt asiat. Tänään taasen odotellaa appiukon soittoa :( ja epäili itse et heidän oljenkorrestaa ei nyt taida apua olla.. Juu ja lopettelenki ennen ku alan taas pillittää.

Verticia & masukkiasukki Rv 36+4

Vierailija
35/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa. Kävin tänään neuvolassa. Verenpaine näyttäisi olevan nousussa, ei onneksi mitenkään hälyyttävästi. Nyt 130/79. Liekö syynä mm. nämä: huonosti nukutut yöt, synttärirumbat x2, korvatulehdus ja miehen työmatka.

Paino oli viime viikolla tasoissa ja tällä viikolla se oli laskenut 700g:tä. häh? Onko jollain muulla käynyt sama näillä viikoilla? Neuvolan täti sanoi ystävällisesti, että kyllä se saisi nyt nousta. Mutta minkäs teet, en viitsisi ruveta ahtamaan sokeria ja rasvaa ihan vaan kasvamismielessä. Nyt syön kuitenkin kaksi lämmintä ateriaa päivässä plus aamu-, ilta-, välipaloja yms. ja ruokahaluakin on. No toivottavasti vauva kasvaa kuitenkin, vaikka minä kutistunkin.

Hurjia nuo kissajutut. En tiennytkään, että kissat saattavat merkkailla sisätiloissakin, vaan luulin että ne ovat varsin sisäsiistejä eläimiä. Ehkä selitys löytyy juuri tuosta mitä Verticia kirjoitti, että kissa vaistoaa jotain muutosta ja reagoi siihen.

Päkkänä, täydet sympatiat sinulle tuosta synttärirumban läpiviemisestä. Hienoa, että jaksoit! Vanhempi lapsesi arvostaa varmasti sitä kovasti. Itse ajattelin, että vanhempien lasten synttärit ovat tosi tärkeä juttu kun kohta eletään varmaan erittäin vauvakeskeistä aikaa.

Jo-hanna täytyy kyllä sanoa, että sulla täytyy olla superhermot. Itse hyppisin tuossa tilanteessa varmasti seinille.

Paaru, vai olet sinäkin siirtynyt siivoilijoihin ;). Minä pysyn kyllä vielä laiskojen joukossa ja yritän teettää työt lapsilla ja miehellä. Ulkoistus rules!

Vierailija
36/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äitiyspolilla ja lopputulema oli se, että ellei mitään erityistä ilmene (verenpaineen nousua, valkuaista virtsassa tms.) saan jatkossa odotella synnytystä neuvolan seurannassa. Vauvan kokoarvio ultran perusteella oli 3,2kg, eli kuulemma juuri keskikäyrällä. Istukka oli myös kunnossa, samoin napanuoran virtaukset. Kuulemma minun verenpaineillani olisi voinut odottaa istukan kalkkeutuneen, mutta onneksi ei. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kohdunkaulaa oli jäljellä 2,5cm. Kuulemma hyvin tyypillistä uudelleensynnyttäjille näillä viikoilla. Eli kun ei ole ollut supistuksiakaan, niin ei tässä taida olla mitään kiirettä synnyttämään.

Eilen kävi sitten semmoinen pieni onnettomuus, että autosta noustessani laitoinkin jalan jäiseen kohtaan ja kun toinen jalka jäi autoon niin pääsin melkein spagaatiin. Tuntui aika mukavalta noin kylmiltään ja koko eilisen päivän olikin sitten sellainen kolotus tuolla jalkovälissä että oksat pois. Erityisen ikävä olo oli kääntyessä tai kävellessä. Mies sanoikin että minä kävelen kuin bodari - jalat harallaan. Silloin ei naurattanut kun sattui kovasti, mutta nyt on jo onneksi parempi olo ja hymyilyttää tuo kommentti. Ajattelin kyllä jo tänään uskaltautua kauppakeskukseen hypistelemään vauvanvaatteita.

Helmielinalle yöpissimisestä: Ystävällä on ollut kolme lasta, jotka kaikki ovat oppineet tosi myöhään kokonaan yökuiviksi (kastelua vielä kouluiässäkin). Heillä on ollut käytössä se hälytyspatja, joka auttoi yhdellä, mutta muilla ei. He saivat sen neuvolasta lainaan kun olivat pitäneet (muistaakseni) kuukauden kastelupäiväkirjaa. Kerran kun tästä juteltiin, niin kaverin mukaan heillä paras ja hermoja säästävin konsti on ollut vaippojen käyttö niin kauan kuin säännöllistä yökastelua on ollut. Lisäksi jonkin verran on ollut apua juomisen rajoittamisesta illalla ja lapsen viemisestä pissille kun vanhemmat menevät nukkumaan.

On tosiaan tainnut Santra joutua sairaalaan kun ei ole mitään kuulunut. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Kun nyt näyttää siltä että tässä on vielä ainakin tämä viikko aikaa, niin taidankin soitella ja varata ajan sekä kampaajalle että jalkahoitoon. Samalla voisi sitten vielä värjäyttää ripsensä ja kulmansa, ettei näytä ihan olmilta kun päästään tositoimiin.

Juliaana ja työnimetön 38+5

Vierailija
37/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita vaan keitellään. Mies soitti töistä ja kysyi vointia kun eilen pelottelin vähän. Mua alkaa nyt jännittää mietin välillä vähän tuutin ajatuksia, että jos jättäisi synnytyksen väliin..

Hermot mulla ainakin menee jos kovin pitkään joutuu odottelemaan, muuta vaivaa kun ei ole kuin huonot hermot. Kirjoitin pitempääkin juttua mutta ei ole onnistunut viestin lähetys niin nyt tällainen lyhyt vaan niin ei jää harmittaan.

Mullakin oli muuten parissa viime punnituksessa vähemmän painoa kuin edellisillä kerroilla. Mutta johtuisiko vähän siitäkin mitä on päällä tai onko juuri syönyt tahi kakannut?

Terveisiä kaikkien kissoille, mullakin on ollut kolme.

pikkuäiti rv38+5

Vierailija
38/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin kotiin jo eilen mutta olin niin väsynyt etten jaksanu enää tulla koneelle.

ä-polilla: otettiin vaavin sydänääni käyrää.. käyrä oli jotenkin "aneeminen". erikoislääkärille ajat olivat 20 min myöhässä..oli tuskasta istuu siin kun väsytti oksetti ja selkä oli todella kipeä kun en ollut kipulääkettä ottanut.

ultrassa vaavin paino noussut, kaikki toimi hyvin, ja minun iloni oli että vaavi kääntynyt pääalaspäin. pissassa oli nyt sitten jo prot 1 +.

vauvan olo tutkittiin ja todettiin voivan hyvin...lääkäri ei missään vaiheessa kysynyt miten minä voin ja kun itse olen huono "valittamaan" olostani minut lähetettiin kotiin lepäämään... kätilölle koitin selittää hienoisesti että olen täysin yksin...kun olen kotona yksin en pysty tekee mitään, kun tytöt minulla tekee 10v tyttöni lähes kaiken... kerroin myös että masennus oireeni ovat osittain palannut... kaikki taisi mennä tyhjille korville.

uuden ajan sain 2 vko päähän jolloin minulla rv 37+2... ehkä silloin osaan ilmaista oloni..nyt kumminkin tyytyväinen että saan olla kotona ja että vauva voi hyvin.

eilinen reissu ä-pollille oli minulle niin rankka että menin 18.00 nukkumaan yö unia ja jouduin ottaa kipulääkkeitä ison annoksen koska selkäni kärsi todella siitä reissusta.

olette kaikki ihania! nyt taas väsyttää niin paljon että pakko men nukkuu...

voimia kaikille <3

Vierailija
39/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin jotain kirjoittelisin taas pitkästä aikaa, lukenut kuulumisia olen kyllä, mutta jostain syystä ei tuo runoilu tänne ole luonnistanut...

Äitiysloma alkoi ajat sitten, mutta viime viikolla kävin vielä monena päivänä töissä yhden sopimuksen ja starttipalaverin merkeissä. Ahne kun olen niin en tekemistäni kaupoista alkanut provikoita muille antamaan. :D Eilen sain vihdosta viimein lopullisen äippärahapäätöksen. Kyllä siitä saikin sitten tapella, mutta lopulta sekä palkkatoimisto että kela ymmärsivät, kun rautalangasta väänsin. Jos en olisi pitänyt puoliani niin puolen vuoden tulojen laskuista olisi jäänyt sellaiset 4500 euroa pois... Olisi vaikuttanut ihan tuntuvasti siihen mitä kuukaudessa kelalta saa!

Paitsi töitä, olen myös leiponut ja leiponut ja vähän vielä leiponut äitiyslomallani tähän mennessä. Valmistuin myös leipuri-kondiittoriksi iltakoulusta tuossa viime perjantaina. :D Odottelen, ja varsinkin mieheni odottelee, koska se siivousinnostus alkaisi. Toistaiseksi on pysynyt vielä taka-alalla. Viimeksi synnytykseen johtaneiden supistusten alkaessa nousin aamuviideltä ja aloin silittää pyykkivuorta ja siivota, helpotti jotenkin oloa - tai sitten meni saman kipukiukun piikkiin... Kun yhdeltätoista lähdettiin sairaalaan, koti kiilsi puhtauttaan. Toivottavasti menee samaa rataa tälläkin kertaa tai taitaa olla melkoinen kaaos mihin synnäriltä palataan. :D

Tällä hetkellä kärsin järkyttävästä selkäsärystä ja päätäkin jomottaa niin, että oksettaa. Muuten oikeastaan kaikki vaivat loppuivat heti äippäloman alettua. Toivottavasti viime viikolla ostamamme sänky tulisi pian liikkeeseen niin selkäkin varmaan helpottaa, tuo nykyinen kymmenen vuotta vanha on niin pehmeä etten edes kylkeä saa käännettyä heräämättä. Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin, verenpaine matala kuten ollut koko ajan ja hb saatiin ruokavaliolla 110 nostettua 119. Yritän vältellä rautatabletteja viimeiseen asti, kun en niitä kuitenkaan syödä edes muistaisi ja toiseksi ne sivuoireet ei yhtään nyt kiinnostaisi mitä niistä voi tulla. Alkuraskaudesta hb oli 154, onneksi oli mistä tippua! :D

Jos sitten riittäisi oma napa.

Verticialle tsemppiä raha-asioihin ja muista, että niin kauan kun rakkautta riittää kaikesta lopulta selviää. Helppoa ei taloudellisista ongelmista ole nousta, mutta mahdollista ajan kanssa kuitenkin eli ei maailma siihen kaadu. J Upeita kortteja olet tehnyt ja tulikin mieleen, että onko sulla jo oma blogi missä askartelujasi ja leipomuksiasi olisi näytillä? Jos ei niin siinähän sulle voisi olla mukavaa puuhastelua vauvaa odotellessa, sivujen teko on helppoa! Entäs onko muilla blogeja, olisi mukavaa päästä kurkkimaan? (Omani löytyy täältä: http://karasan.vuodatus.net/ )

Jo-hannalle tsemppiä, mulla ei kyllä hermot kestäisi tuollaista jatkuvaa supistelua, olisi perheellä kestämistä mun kiukuttelussani. (heh, no onhan niillä jo nyt ilman suppareitakin)

Helmielina: Mulle tuli kanssa mieleen, et oliskohan siitä hyötyä jos herättelisitte lasta pissalle vielä ennen kun itse menette nukkumaan ja silloinkin, kun itse yöllä käyt/te. Jos lapsi oppisi siitä vähitellen itsekin, että yöllä herätään jos on hätä? Vai onko tää nyt taas sitä et rinnastan liikaa koirien ja lasten kasvatusta, meillä kun mennään yhtä suoraviivaisesti monessa asiassa molempien kanssa... Hauska synnytys uni muuten sulla, kävi ainakin helposti! Mä en ole nähnyt vielä yhtään unta vauvasta tai synnytyksestä, mutta koiran ja kissanpentuja oon avustanut unissani maailmaan jo kuukausia...

Santra, kuulostaa tosi ikävälle sun olosi. Tulee ihan huono omatunto, että mä kitisen omasta selästäni ja pään jomotuksesta, kun jollain on oikeasti vielä paljon kaameampi olo. Toivotaan, että olosi helpottaa pian!

Jospa lopettaisi tän romaanin nyt tähän tällä kertaa ja menis leipomaan vielä parit kakut pakkaseen, sitten sinne ei varmaan mahdu edes enää muuta...

Vierailija
40/182 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä turhia kaikkien vaivat ovat yhtä suuria... mä oonki päättän et täl hetkel tää on mun vika raskaus koska nämä vaikeempiampia aina.

voimia kaikille