faktatietoa Jumalaa tuskin on -kampanjasta
http://uskomaton.fi/kampanja/faq.html
Kampanjan ides siis EI OLE "käännyttää" uskiksia, kuten täällä jotkut kuvittelevat :)
Kommentit (29)
minä olen keskustellut tästä nimenomaisesta kampanjasta. sen tarkoituksista.
en ymmärrä miksi kuvittelet kaikkien ateistien haluavan samaa: uskonnotonta maailmaa. en ainakaan minä halua. haluan vain että tässä maailmassa saisi olla vapaast sitä mitä haluaa, vaikkapa ateisti. tämä ei ole tällä hetkellä mahdollista, edes Suomessa. tästä esimerkkinä koulujen vahva evankelilais-luterialainen kulttuuri.
mielestäni tämä kampanja on oikeasti aiheellinen, näkeehän sen tällä palstallakin: keskustelua aiheesta tarvitaan. ateisteja väheksytään ja heistä on liikkeellä mitä kummallisempia väärinkäsityksiä: kuten esimerkiksi tuo maailmanvalloituksen idea.
aivan varmasti ei ole olemassa kiinteätä joukkoa "ateistit", jotka ajaisivat yhtään mitään maailman uskonnottomuutta ja muiden "opettamista ateismiin".
Todellisuudessa kyse on siis noiden järjestöjen toiminnasta, joka tämän yhden kampanjan kohdalla halutaan naamioida maltilliseksi. Todellisuudessa kyse on kuitenkin siitä, että kyseiset järjestöt haluavat tehdä maastamme uskonnottoman (= oman uskontonsa mukaisen) ja kampanja on vain yksi keino tavoitteen toteuttamiseksi. He esittävät oman näkemyksensä ainoana oikeana ja yrittävät väittää, että opettamalla heidän näkemystään ja toimimalla sen mukaisesti maailmasta tulisi tasa-arvoinen, vaikka todellisuudessa maailma olisi vähintäänkin yhtä epäreilu ja epäoikeudenmukainen kuin se on nytkin, mutta vain eri tavalla (kaikkien pitäisi opetella ateismia).[/]
Miten ihmeessä näet "rivien välistä" tuollaisia todellisia tarkoitusperiä? Uskotko että on olemassa joku mystinen ateistien salaliitto?
Tästäkin ketjusta näkee kuinka paljon keskustelua tarvitaan tästäkin asiasta.
murehtia. Mitään pelastusta ei tule vaan on vain tämä hetki.
valkoset vaatteet ja öljyä tukassa, mutta sitä en tajua, että heteronaisia ja homomiehiä ei ole huomioitu lainkaan kun kaikilla pitäisi olla vaimo?
Ja jotenkin ankeeta pitää jumalan suomaa elämää turhana. Meneekö se jumalanpilkan puolelle?
että on väärinkäsitys ajatella, että kristinuskossa ainakaan olisi kiellettyä nauttia elämästä, että tarvitaan ateisteja vapauttamaan ihmiset murehtimisesta... myös uuden testamentin puolella on kehotuksia olla murehtimatta...
Ja kyllä, juon toisinaan viiniä, Jeesuskin muutti veden viiniksi kun se eräissä häissä oli päässyt loppumaan, ja apostoli Paavali kehotti kirjeessään nauttimaan viiniä : )
Valkeita vaatteita en aina kirjaimellisesti käytä, mutta arvelen että merkitys tässä voi olla että
- kehotetaan pukeutumaan hyvin (vastakohtana askeesille, köyhäilylle ja piittaamattomuudelle tai siisteyden/kauneuden halveksunnalle)
- se voi olla vertauskuvallinen kehotus pysymään siinä uskossa ja sydämen luottamuksessa, että Jeesuksen tähden saamme olla täysin puhtaita Jumalan edessä vailla tarvetta paeta Häntä tai suorittaa hyviä tekoja synneistä puhdistumiseksi
miksi Jumala haluaa että tässä elämässä pitäisi olla niin kieli keskellä suuta, olla öljyä tukassa ja palvoa riittävästi. Ja vasta SITEN pääsee jonnekin paratiisiin.
Ja se paratiisikin on semmonen hippimesta, hedelmiä, valkoisia vaatteita ja ikuinen kesä. Makes no sense. Enkä mä haluaisi iäisyyttä niitten ippien kanssa karkeloida!
Taisit olla et-ryhmässä aikanasi.
mitään sellaista joka saisi tekemään kaupat. Ei löytyis mitään muuta kuin taivasta tai jotain??....
Tai niin kuin jos saisi itse valita oman kohteensa ja seuransa niin olisi paaaljon kiinnostavampaa. Sitten en ole varma tuosta ikuisesta elämästäkään, että onko se nyt oikeastaan lainkaan sitä mitä mä haluan, koska joskus kuitenkin haluan kuolla.
Sinä näet vain sen, minkä haluat nähdä - ihan kuten kaikki muutkin kiihkouskovaiset.
Tottakai kohdassa "kampanjan tarkoitus" kuvataan tarkoitus noin. Toisaalta muualta sivustolta löytyy pilvin pimein linkkejä kaikenlaisten uskonnonvastaisten puljujen sivuille, kirjavinkkejä, facebook-ryhmiä, keskustelupalstoja jne...
Todellisuudessa kyse on siis noiden järjestöjen toiminnasta, joka tämän yhden kampanjan kohdalla halutaan naamioida maltilliseksi. Todellisuudessa kyse on kuitenkin siitä, että kyseiset järjestöt haluavat tehdä maastamme uskonnottoman (= oman uskontonsa mukaisen) ja kampanja on vain yksi keino tavoitteen toteuttamiseksi. He esittävät oman näkemyksensä ainoana oikeana ja yrittävät väittää, että opettamalla heidän näkemystään ja toimimalla sen mukaisesti maailmasta tulisi tasa-arvoinen, vaikka todellisuudessa maailma olisi vähintäänkin yhtä epäreilu ja epäoikeudenmukainen kuin se on nytkin, mutta vain eri tavalla (kaikkien pitäisi opetella ateismia).
Saat ihan vapaasti pitää oman näkemyksesi ja totta kai sinulla on oikeus julistaa sitä. Minun näkemykseni on, että rauha ja oikeudenmukaisuus saavutetaan vain moniarvoisuuden hyväksymisellä ja toisten ajatusmaailmaan ja uskontoon tutustumalla sen sijaan että yritetään tunkea oma pää pensaaseen ja esittää oman mielipiteen olevan se ainoa oikea.