Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttamisesta tietävät, neuvokaa..

Vierailija
21.03.2009 |

"Kuluta enemmän kuin syöt -> laihtuminen"

Sitten kun avautuu, että ei laihdu millään, ja listaa päivän syömisensä, on tuomio "syöt liian vähän, olet säästöliekillä". Ööö, se "kuluta enemmän kuin syöt -> laihdut" ei siis pitänytkään paikkaansa...?

Missä siis menee raja? Mikä on liian vähää syömistä? Miten anorektikot sitten kiertää tän homman? Miten ne laihtuu, vaikka syövät niin vähän? Ja jaksavat vielä hullun tavalla liikkuakin... Sanottakoon vielä, että en missään tapauksessa ihannoi kyseistä toimintaa, vaan ihmettelen näitä fysiikan lakeja...

Toisekseen luin juuri tutkimuksesta, jonka mukaan rasva hidastaa lihasten kasvua. Eli siis kannattaisi ensin laihduttaa ja vasta sitten aloittaa lihastreeni..?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotta liikunnalla laihtuisi, pitäisi liikkua kuten huippu-urheilijat. Kaikkein tärkeintä on se, mitä syö ja miten paljon. Itse en liiku juuri yhtään, ja syön kaikkea mitä tahdon (melkein, en ole esim. suuri suklaan ystävä) mutta pieniä annoksia, ja paino pysynyt normaalina. Tämä taktiikka sopii minulle, en ole urheilijatyyppiä.

Vierailija
2/2 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta enemmän kuin syöt -> laihtuminen: tottahan se on.

Mutta jos syöt liian vähän, elimistö kuluttaa ensin kaiken muun saatavilla olevan energian(1.hiilihydraatti 2. proteiini) pois ja sitten vasta rasvan. Proteiini siis lähtee lihaksista -> lihakset pienenevät. Lähteehän siinä kiloja, mutta läski ei.

Anorektikot tottakai laihtuvat, eivät he tätä säästöliekkiä millään kierrä. Menevät sen ohi ja kyllä sitä sitten laihtuu, tottakai. Vaan tässä onkin kyse terveydestä. Ymmärräthän että anorektikot ovat myös fyysisesti sairaita? Raju laihdutus sotkee elimistön tasapainon oikestaan joka alueella, elimistö alkaa pikkuhiljaa sulkemaan toimintojaan. Onko se sitten hyvä?

Se oma laihdutustasapaino vaan pitää hakea. Se vaihtelee yksilöittäin. Mulla lähtee parhaiten kiloja kun syön 1400 kcal päivässä. Alle sen niin hidastuu, yli 1500 kcal niin hidastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi