Mikä syndrooma mun lapselle tulee kun syön maksaa vaikka olen raskaana?
Mulla on aivan hirveä himo maksamakkaraan ja rv 13 jälkeen olen syönyt kerran viikossa suurinpiirtein ison pötköllisen maksamakkaraa.
Kommentit (32)
että se neuvoloiden lista on ihan sattumanvarainen? Että siihen on poimittu ihan vaan vittumaisuuttaan sitä sun tätä, että saatais vähän turhaa stressiä odottaville äideille? Siltä vähän vaikuttaa, kun näitä teidän juttuja lueskelee...
JA jos oikeasti elämä on jostain maksamakkarasta tai homejuustosta tai viinilasillisesta kiinni, niin kannattaa odotella kypsempiä aikoja vauvan saannille. Vauvan synnyttyä kun jotuu ihan oikeasti sitä omaa elämää muokkaamaan aika paljon.
iso pötkö maksamakkaraa kerran viikossa, hyi hitto! ei ihme että odottavat äidit ovat entistä lihavampia.. maksamakkara on todella rasvaista, suolaista ja sisältää paljon kolesterolia noista muista huonoista puolista puhumattakaan..
että se neuvoloiden lista on ihan sattumanvarainen? Että siihen on poimittu ihan vaan vittumaisuuttaan sitä sun tätä, että saatais vähän turhaa stressiä odottaville äideille? Siltä vähän vaikuttaa, kun näitä teidän juttuja lueskelee...
JA jos oikeasti elämä on jostain maksamakkarasta tai homejuustosta tai viinilasillisesta kiinni, niin kannattaa odotella kypsempiä aikoja vauvan saannille. Vauvan synnyttyä kun jotuu ihan oikeasti sitä omaa elämää muokkaamaan aika paljon.
Kyllä Suomi on ihmeellinen auktoriteetti ja aina "ylhäältä" tulee suuri viisaus- yhteiskunta. Kyllä tässä maailmassa on eletty ja eletään ihan hyvin ilman liian suuria rajoituksia. Tokihan ap:kin on asian tiedostanut, mutta tämä "neuvola tietää kaiken"-fanaattisuus on saanut ihan älyttömät mittasuhteet. KIELTO; KIELTO ja vielä KIELTO!!! Miten nuo lapset tuolla maailmalla pärjäävätkään... Hyvinvointiyhteiskunnalla on ikävä kyllä myös ihmisten omaa älyä ja toimintaa latistava vaikutus. T. äiti 44 vuotta ja lapset 16,14,9 ja olen nauttinut kaikkia noita sinun mainitsemiasi herkkuja... lapset on IHANIA JATERVEITÄ!!! He ovat kaikkein tärkeitnä ja niistä tulee sitä tasapainoisempia mitä tasapainoisempi äiti on! Ps. elämä ei ollut noista kiinni, relaa vähän, niin sunkin lapset huomaa sen...
tyypit, jotka ovat sitä mieltä, että "koska mun kohdalla ei käynyt niin, niin sen täytyy olla oikein". Huoh. Jos ollaan tieteellisesti todistettu tiettyjen aineiden haittavaikutukset sikiölle, ja niistä laadittu suosituslista neuvolaan, niin miksi hitossa jättää sitä noudattamatta? Vai miten teette, jos esim. syöpä tulee kohdalle, luotatteko omaan maalaisjärkeenne edelleen, vai lääkäreiden tutkimuksiin? On se kumma, miten jotkut ovat yksinkertaisia.
Siis se, että joku on saanut terveitä lapsia alkoholisti/röökistä/maksasta/juustosta tai mistä tahansa riippumatta ei tarkoita sitä, että ko. tuotteet olisivat turvallisia.
Vältettävät tuotteet kasvattavat RISKIÄ sairastua, eivät aiheutta sitä välttämättä kaikille. Muta eivät tuoteet silti terveellisiäkään ole.
Se, että omat lapset ovat terveitä maksamakkarasta huolimatta, on ihan naurettava argumentti tässä keskustelussa.
mutta mulle santtiin neuvolassa, että voin aivan huolettaa syödä purkillisen kevytmaksapasteijaa viikossa.
mitä korvaavaa mulle annetaan tilalle riippuvuuteen ettei tule vierrotusoireita? ap
Tuohan on niin pieni määrä, että senkun popsit. Itse olen syönyt koko raskauden ajan maksamakkaraa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Veri ja kunnon maksa ruoat olen sivuuttanut kuitenkin täysin.
nauttikaa hyvät ihmiset siitä raskaudesta, älkääkä aina panikoiko kaikkea.