Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä syndrooma mun lapselle tulee kun syön maksaa vaikka olen raskaana?

Vierailija
21.03.2009 |

Mulla on aivan hirveä himo maksamakkaraan ja rv 13 jälkeen olen syönyt kerran viikossa suurinpiirtein ison pötköllisen maksamakkaraa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika retinoli on vaaraksi. Porkkanassa ei sitä ole.

Vältä siis porkkanaa.

iika a-vitamiini on vaaraksi sikiön normaalille kehitykselle

Vierailija
2/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein suurin vaara sikiölle ja lapselle on tiukkapipoinen ja stressantunut äiti! On tulossa neuvolan kieltolistoille seuraavan työryhmän (kestää yleensä vuosia, kun STM miettii ja kansa maksaa...) myötä. Hih! T. normaalijärkinen neuvolantäti, joka sanoo ap:lle, että voit vaihtaa pikkupötköön, mutta ei ole kauheata tuokaan! Hyvät mammat, relatkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun ne on 25v. ja kärsii vaikka lapsettomuudesta, niin omat maksansyönnit on jo unohdettu...

Ap:lle sanoisin, että aloita raudan syöminen. Maksanhimosi kertoo elimistön raudantarpeesta.

Vierailija
4/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa on maksamakkaralla ja maksalaatikolla? Siis miksi makkaraa saa syödä mutta laatikkoa ei?

Eli syöt aikal suositusten mukaan tuota maksamakkaraa. Tietty olis parempi jos pystyisit vähentämään. Ettei vauvalle tulis mitään sairauksia.

* Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan.

* Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g.

* Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä. Tämä vastaa käytännössä noin 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2 ruokalusikallista maksapasteijaa

Vierailija
5/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ole haittaa.

Vierailija
6/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun ne on 25v. ja kärsii vaikka lapsettomuudesta, niin omat maksansyönnit on jo unohdettu...

Ap:lle sanoisin, että aloita raudan syöminen. Maksanhimosi kertoo elimistön raudantarpeesta.

pillerit on aina parempia...

Vierailija
7/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sisältää runsaasti retinoidimuotoista A-vitamiinia, joka suurina annoksina voi lisätä sikiövaurioiden ja keskenmenon riskiä. Lisäksi maksa voi sisältää runsaasti kadmiumia ja lyijyä, joilla voi olla haitallinen vaikutus sikiöön. Tämän vuoksi on suositeltu, että raskaana olevat naiset välttäisivät maksan syöntiä.

Vierailija
8/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sama kun mikä mulla on (eimikäänsyndrooma), kun äippä oli kuuskytluvulla vetänyt maksaa ja kaikkee muutakin ihan surutta. Eli ei allergioita, ei sairauksia, hyvin olen elämässä pärjännyt ja saman olen tehnyt omien lapsieni kanssa (heillä myös menee hyvin, ei allergioita, terveitä olleet/ovat). Mä söin kyllä ehkä pienen pötkön verran... Joten anna palaa vaan, tämä tietty mun mielipide. T. äiti 44, lapset 15, 8 ja 6. Ps. Minä en pidä terveysterrorismista, järjen käyttö on sallittu!

Vierailija
9/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syöt aikal suositusten mukaan tuota maksamakkaraa. Tietty olis parempi jos pystyisit vähentämään. Ettei vauvalle tulis mitään sairauksia.

* Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan.

* Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g.

* Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä. Tämä vastaa käytännössä noin 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2 ruokalusikallista maksapasteijaa

Vierailija
10/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään karjalla syötetään. Mikä silloin oli turvallista, ei välttämättä ole sitä enää.

Vierailija
11/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen millä viikolla olet raskaana, eli mitkä elimet on kehittymässä.

Vierailija
12/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään karjalla syötetään. Mikä silloin oli turvallista, ei välttämättä ole sitä enää.[/i

Mun lapset ei ole syntyneet 60-luvulla ja terveitä ovat... T. se kuuskytluvulla syntynyt.

Vierailija
13/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne kirjoittaa ja kysyy, niin kuolo korjaa jos syöt mitään KIELLETTYÄ!!! Tämä on ihan hirveetä tämä nykymaailman kieltolista. Ei ihme, että lapset sairastaa, allergiat kasvaneet räjähdysmäisesti samoin kun esim. diabetes. Järjenkäyttö on edelleen sallittua! Ps. Miksiköhän lapset ovat niin paljon perusterveitä kehitysmaissa? Heidät ikävä kyllä kuolo korjaa muista syistä...

Vierailija
14/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksiköhän lapset ovat niin paljon perusterveitä kehitysmaissa? Heidät ikävä kyllä kuolo korjaa muista syistä..."

Siksi kun siellä ei vakavasti sairaat/vammautuneet elä. Diabetes on lisääntynyt koska ei syödä terveellisesti. Ja nykyisin eläimen maksa sisältää huomattavasti enemmän lyijyä yms. kuin kultaisella 60-luvulla. Ja ihmisen elinikä on myös pidentynyt noista ajoista...

Vierailija
15/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vaikeaa... tää on ihan samaa paskaa kuin mitä röökaajat aina selittää... JOS himottaa, silloin pitää vaan oll aihan kokonaan ilman, eikä yrittää vähän natustaa sitä maksamakkaraa tai vetää sitä röökiä.

T: Röökaamisen raskausajaksi lopettanut myös maksaa raskausaikana himoinnut.... Yrittäkää nyt edes vähän rakastaa niitä lapsianne, eikä vain itseänne.

Vierailija
16/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vaikeaa... tää on ihan samaa paskaa kuin mitä röökaajat aina selittää... JOS himottaa, silloin pitää vaan oll aihan kokonaan ilman, eikä yrittää vähän natustaa sitä maksamakkaraa tai vetää sitä röökiä.

T: Röökaamisen raskausajaksi lopettanut myös maksaa raskausaikana himoinnut.... Yrittäkää nyt edes vähän rakastaa niitä lapsianne, eikä vain itseänne.

Tää on päivän paras maksa versus rööki! Reps kops ja hih hih!!! T. itserakas maksamakkaran popsija, viis niistä lapsista. REPS...

Vierailija
17/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksiköhän lapset ovat niin paljon perusterveitä kehitysmaissa? Heidät ikävä kyllä kuolo korjaa muista syistä..."

Siksi kun siellä ei vakavasti sairaat/vammautuneet elä. Diabetes on lisääntynyt koska ei syödä terveellisesti. Ja nykyisin eläimen maksa sisältää huomattavasti enemmän lyijyä yms. kuin kultaisella 60-luvulla. Ja ihmisen elinikä on myös pidentynyt noista ajoista...

mun lapset on siis ilmeisesti poikkeustapauksia... T. äippä joka syönyt maksaa ja silakkaa ja kaikkea muutakin kiellettyä ihan 90 ja 2000 luvuilla... En nyt kyllä tuota eliniän pidentymistä ymmärrä... Yhä edelleen järjen käyttö sallittu! Ap:lle, älä ota stressiä tosta maksan syönnistä, se stressi on paljon pahempaa. Tietty voit vähän vähentää, jos siltä tuntuu. T. syntinen maksasilakkaäiti 42v.

Vierailija
18/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä voi paljastua ihan mitä tahansa, jota tuskin maksamakkaralla olen aiheuttanut

Vierailija
19/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä jo edellä mainituista syistä ei muutenkaan kannata syödä paljon maksaruokia.. eläinten maksaan todellakin varastoituu aikamoinen määrä kaikenmaailman myrkkyjä.. en usko että lapsellesi mitään syndroomaa tulee jos syöt maksamakkaraa, se kun ei ole pelkkää maksaa.. ehkä kannattaa pikkasen rajottaa kuitenkin varmuuden vuoksi..

Vierailija
20/32 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikeesti relaa. Älä usko näitä "kaikesta kaiken tietäviä ja jos en tiedä niin googlan tutkimuksen"-mammoja. Tsemppiä sulle ja tuskin maksamakkaralla mitään merkitystä. Kaikkea hyvää sulle ja elä rennosti ja fiksusti, kuten Sinusta tuntuu hyvältä. Olet varmasti hyvä äiti kaikkine maksamakkara himoinesi. Hih. T. toinen maksasta diggaava