Miten onnistuisin laihduttamisessa
itsesi anssa, että voit pitää kerran viikossa herkkupäivän ja muina päivinä et osta suklaata ym?
Liikunta nyt on mullakin sellaista, että jos päästän rytmin häviämään, niin hankalalta se salille meno taas tuntuu. Muutaman kerran on pakko pakottaa itsensä ja sitten se lakaa taas tuntumaan mahtavalta. Ja mä nyt olen salilla käynyt viimeiset 5v melko säännöllisesti, mutta välissä on noita taukojakin. Joten tieädn että se alku on hankalinta. Voisko joku kaveri alkaa kaveriksi liikkumaan ja samalla potkisi sua sinne mukaan?
Kommentit (15)
ja nyt 10 kiloa ylimääräistä masennuksen jäljiltä. Oon aivan koukussa kiloklubiin...pakko saada pallukat vihreiksi joka päivä...varmaan aika terveellistä ruokailun kontrollointia :)
Olen yrittänyt tuota, mutta se ei toimi minun kohdallani, etenkään nyt :(.
Olen oikeasti ollut ihan liikuntaaddikti, mutta nyt en saa itsestäni irti mitään. Työpäivän jälkeen on mehut niin poissa, että hyvä jos jaksan lapsille ruokaa laittaa. Ennen kävin lenkillä, hoidin kotitöitä, tapasin ystäviäni jne, nyt en tee muuta kuin istun ja syön :(.
Ehkä jos joskus pääsen jaloilleni tästä :(
-ap
että saatko tarpeeksi rautaa, eli tiedätkö mikä on hemoglobiinisi? Itse aloitin rautakuurin kolme viikkoa sitten ja olen kuin toinen ihminen! Talvi on mennyt kuin sumussa, olen ollut ihan puhki koko ajan, vaan enpä ole enää. Mieskin sanoi, että tää mamma pidetään nyt rautatableteissa, kun noin pirteäksi olen muuttunu :)
käyn katsomassa klubin. Jos vaikka saisin sen avulla vähän otetta elämään.
-ap
- Osta kotiin pelkästään pahaa ruokaa. Eli sitä juustoa, jota eniten inhoat jne. Käy kaupasssa vain kerran pari viikossa, eli ei voi hakea lisää herkkuja.
- Koita pitää itsesi kiireisenä. Tämä voi olla masentuneelle mahdotonta, mutta mitä enempi on tekemistä ja poissa kotoa, sitä vähempi tulee syötyä. Tikusta voi keksiä asiaa jotta olisi pakollista tekemistä.
- Yritä unohtaa ruoka ja syöminen. Itselläni laihduttaminen usein alkaa pyörimään liikaa ruuan ympärillä ja siinä käy huonosti. Eli itselleni on parempi mitä vähemmän ajattelen ruokaa ja keskityn kaikkeen muuhun.
- Koita jumpata samalla kun katsot telkkaria. Vähän jotain pientä teet, mutta jos telkkaria tulee katsottua paljon niin tämä käy kyllä treenistä.
- Mikä tärkeintä, yritä hyväksyä nykyinen tilanne, itseinho ei ainakaan minulla edistä laihtumista. Eli koita ajatella että nykytilanne on ihan ok ja jokainen lähtenyt gramma on vaan lisäparannusta. Älä liikaa hekumoi sillä kaukaisella tavoitekropalla, vaan keskity siihen, miten hyvä olo on nyt ja jokaisen keveämmän päivän jälkeen.
mutta syön lisärautaa lähes päivittäin.
Mulla valitetavasti kyse on enemmän masennuksesta kuin raudanpuutteesta.
-ap
kiitos vinkeistä. Noista voi olla apua jos saan itseni vähän ylemmäs täältä suosta.
Jotenkin nyt kun tajusin, että masennus on uusiutumassa, annoin periksi ja niskaote itsestä tuntuu entistäkin mahdottomammalta :(.
Yritän kuitenkin edetä pienin askelin.
-ap
Oon aivan koukussa kiloklubiin...pakko saada pallukat vihreiksi joka päivä...varmaan aika terveellistä ruokailun kontrollointia :)
"osta vain pahaa ruokaa"!! HUIPPUA!
Nyt kun oon ollu 2 vkoa flunssassa, kaikki ruoka ällöttää. Mies käyny kaupassa ja ostaa aina edam-juustoo mitä inhoon. nyt 2 vkoo ei oo ollu yhtään himo ruokaan kun ei oo makuaistia.ja mies ostanu vaan pahaa ruokaa :)
kun paranen, alan noudattaa tota neuvoo että ostan vaan pahaa ruokaa tai pistän miehen kauppaan!
terveisin toinen jolla saamattomuutta ja 10kg ylimääräistä.
TSEMPPIÄ aloittajalle!
Jos laihdut 5 kiloa niin mahdut hoikkiin vanhoihin vaatteisiin? :D
Mitä jos nyt hoitaisit masennuksesi? Ja lopettaisit itsesäälin?
Saattaa olla ihan positiivistakin ettet mahdu niihin vanhoihin vaatteisiin. Buuhuu!
PS. masentuneet ei tollasia kirjottele. Sulla on tylsää ja märehdit ongelmiesi kanssa. Ei kaikki tunteet ole masennusta. Et ainakaan "käännä kelkkaa masennuksesta" tosta vaan. Saat olla aika pinnallinen jos 5 liikakiloa masentaa!
ja kyllä, mahtuisin suurimpaan osaan vanhoista vaatteista (nytkin esim. paidat menevät edelleen päälle, ovat toki tiukempia).
Olen sairastanut masennuksen aikaisemmin paljon pahempana kuin nyt. Tunnistan masennuksen oireet itsestäni varmaankin keskimääräistä (?) nopeammin. En missään tapauksessa ole vakavasti masentunut, mutta sen verran että tiedän tilanteen olevan huolestuttava.
Ja masennukseni ei johdu 5 liikakilosta, vaan aivan muista asioista (joita olen puinut myös terapiassa). Mutta olen sairastanut myös syömishäiriön, jonka tiedän vanhasta kokemuksesta nousevan pintaan lihomisen ja masennuksen vaikutuksesta -ensimmäisiä oireita siihen suuntaan on jo. Syömishäiriön mallia en haluaisi lapsilleni tarjota, ja siksi yritän puuttua asioihin jo ennen kuin niistä tulee todellisia ongelia.
Masennustakin on monentasoista, minä olen vielä jokseenkin toiminnallisessa kunnossa, mutta ikävä kyllä menossa kovaa vauhtia alaspäin.
-ap
Jos laihdut 5 kiloa niin mahdut hoikkiin vanhoihin vaatteisiin? :D
Mitä jos nyt hoitaisit masennuksesi? Ja lopettaisit itsesäälin?
Saattaa olla ihan positiivistakin ettet mahdu niihin vanhoihin vaatteisiin. Buuhuu!
PS. masentuneet ei tollasia kirjottele. Sulla on tylsää ja märehdit ongelmiesi kanssa. Ei kaikki tunteet ole masennusta. Et ainakaan "käännä kelkkaa masennuksesta" tosta vaan. Saat olla aika pinnallinen jos 5 liikakiloa masentaa!
kiitos kiloklubi -vinkistä.
Vaikuttaa ihan hyvältä systeemiltä tuo.
Olen uusineen masennuksen myötä lihonut n. 10 kg. Tiedän lihomisen pian laukaisevan syömishäiriöni taas pintaan, jos tahti ei pian muutu.
Masennuksen vuoksi en saa laihdutettua, en vain pysty siihen, sillä olen lohtusyöjä. Masennuksen vuoksi en pysty potkimaan itseäni lenkille, vaikka _tiedän_ miten hyvä olo liikunnasta tulee.
Olin aikaisemmin tosi hoikka, joten tilanne ei vielä ole kauhean paha. Jopa 5 kg laihduttaminen auttaisi (mahtuisin vaatteisiini), mutta samalla kun mietin sitä, miten kiva olisi taas olla hoikka, kävelen kassalle suklaan ja muiden herkkujen kanssa. Ja ajattelen, että huomenna sitten.
En kestä tätä, inhoan itseäni ja olemustani, eikä se ainakaan helpota masennusta.
Lääkäriaika on varattu ja olen melko varma, että saan mielialalääkityksen. Mistä voisin saada motivaation muuttaa kelkan suuntaa jo ennen lääkäriä.
Ja eihän mielialalääkkeet vaan lisää ruokahalua?