Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala tuo juttu että 4-vuotias unohtunut yksin tyhjään, pimeään päiväkotiin!

Vierailija
20.03.2009 |

Iltalehden sivuilla juttu...Liedossa päiväkotilaiset lähteneet retkelle, lasten laskenta unohtunut ja 4-vuotias jäänyt yksin päiväkotiin, jossa joutunut olemaan yksin 1,5h!

Äitinä oikein sydäntä kylmää ja itkettää kun ajattelee lapsen hätää =(

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mikään isoimmista, koska niissä on aina jotain henkilökuntaa paikalla.

Tästä vaan huomaa, että päiväkodin pieni koko ei välttämättä ole joka tilanteessa etu.

terv. toinen lietolainen

mutta toivotaan että nytei toistu enää. miksi tätä päiväkotia ei muuten ole voitu nimetä julkisesti? ei kai asia nyt piilottelunkaan arvoinen ole?

itselläni laspet päiväkodissa liedossa, ja haluaisin kyllä teitää tarkasti mikä kunnan pk on kyseessä. onko se tuo turun rajoilla olevan kylän joku pk? juuri peruskorjauksessa oleva?

iso/pieni?

Vierailija
82/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain sen sieltä netistä tosiaan selville helpostikin.

ei ole meidän lapsien päiväkoti kyseessä.

ja jos tuo nyt tosiaan on se päiväkoti joka uutisiin on joutunut, ja retki tehtiin turkuun ohjelman mukaan, niin kyllä mä sanoisin että hullu on se joka kuvittelee liedon asemalta polkaisevan pyörällä 20 minuutissa turun linnaan!

eli suhteellisen äkkiä on varmaan huomattu tuo puuttuminen kuitenkin, varmaan heti retkikohteeseen perille päästyä ja siellä jonoon järjestäydyttyä tms.

mutta onni onnettomuudessa tosiaan nyt oli se ettei mitään kamalampaa päässyt tapahtumaan, ja varmasti taas monessa päiväkodissa skarpataan enemmän tämän ikävän tapauksen tultua ilmi.

tuo on suht helppo selvittää, kun katsoo tapahtumakalenterit

Se ei ole mikään isoimmista, koska niissä on aina jotain henkilökuntaa paikalla.

Tästä vaan huomaa, että päiväkodin pieni koko ei välttämättä ole joka tilanteessa etu.

terv. toinen lietolainen

mutta toivotaan että nytei toistu enää. miksi tätä päiväkotia ei muuten ole voitu nimetä julkisesti? ei kai asia nyt piilottelunkaan arvoinen ole?

itselläni laspet päiväkodissa liedossa, ja haluaisin kyllä teitää tarkasti mikä kunnan pk on kyseessä. onko se tuo turun rajoilla olevan kylän joku pk? juuri peruskorjauksessa oleva?

iso/pieni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä on niin monta joiden mielestä 4-vuotiaan pitäisi tuollaisessa tilanteessa vaan olla reippaana eikä juurikaan säikähtää edes..??

Onhan se ihan päivänselvää, ettei neljävuotiaalla vielä "toimi" logiikka läheskään niin hyvin kuin esim. kouluikäisellä tai vanhemmalla.

Meidän tyttö olisi taatusti pelästynyt todella pahasti ja varmasti saanut pitkäksi aikaa traumat!! Olkoon sitten "pullossa kasvatettu", mutta ei neljävuotiaan vielä tarvitse tuollaisessa hylkäämistilanteessa mitenkään pärjätä :(

Neljävuotias ajattelee juuri varsin epäloogisesti tuollaisissa tilanteissa: " Apua minut on jätetty ikuisiksi ajoiksi tänne yksin, joudun olemaan koko yön, mitä jos äiti ja isä ei hae pois, mitä jos täällä on mörköjä kun on pimeääkin!!!!"

Meillä 5,5v esim. hätääntyy jo kaupassa jos olen hänen mielestään "liian kauan pois", vaikka kuinka olisin sanonut että istu siinä lasten tv:n äärellä, tulen heti takaisin 5 min sisään, älä mene mihinkään, tulen tähän takaisin hakemaan sinua kun olen maksanut". No! Menee 2min ja tyttö tulee itkien ja hätääntyneenä että missä äiti viipyy, luuli että olen jättänyt hänet.. Eli logiikka ei pelaa, vaikka olisi sata kertaa sanonut ja vannonut että äiti ei jätä ;)

Toki lapsen luonne vaikuttaa myös. Mutta silti 4v lapsi yksin tuossa tilanteessa on järkyttävä ajatus.

Inhimillinen ja vakava erehdys tietysti tuo on ollut, ja siitä opitaan toivottavasti.

Vierailija
84/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saanut rauhassa tutkia kaikkea

Vierailija
85/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ollut ihanaa jäädä yksin päiväkotiin!Olisi saanut rauhassa tutkia kaikkea

etköhän sä ole ainakin asemalle jäänyt ...

Vierailija
86/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin lapsen vanhempina terapiaa jos lapsi oireilee.

Olen ollut matka-aikuisena koulun luokkaretkillä ja kyllä siellä ne päät lasketaan se on kätevin tapa katsoa onko kaikki paikalla.

Opettajilta se käy varsin rutiininomaisesti.

Sama juttu se on päiväkodissakin että pitäisi muistaa ja osata laskea.

Huolimattomuusvirhe jota ei olisi saanut sattua.

Vierailija
87/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkavirhe. Ei kuntaa voi kaikesta syyttää. Luulisi että päiväkodin johtaja on ohjeistanut henkilökuntaansa?! Huolellisuus? Mitä jos lapsi olisi ollut diapeetikko tms? Luulisi, että unohtunut lapsi ei tainnut olla ainakaan se ryhmän vilkkain..

Vierailija
88/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti muistan kerran kun olin ehkä noin 6-7v ja asuttiin omakotitalossa.

Äiti ja iskä lähti lenkille ja kysyivät lähdenkö mukaan vai haluanko odottaa kotona? Lenkin mitta noin 30 min.

Halusin jäädä kotiin. Ilta alkoi hämärtää ja yhtä-äkkiä huomasin että alkoi kuitenkin pikku hiljaa jännittämään... kohta kuulin jotain rapinaa, ja alkoi jännittämään enemmän.

En enää halunnutkaan olla yksin kotona. Menin pihalle seisomaan ja odottamaan vanhempiani.

Mietin vaan, että olin kuitenkin vanhempi kuin ko lapsi ja omassa kotonani ja silti menin melkein paniikkiin. Voi tuo lapsi raukka. 4-V ja pimeässä päiväkodissa. Kyllä sielläkin on varmasti ehtinyt pienessä päässä pyöriä jos vaikka minkälaista ajatusta...

Vierailija
89/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en jaksa uskoa, että tosta mitään pitempiä traumoja jäisi. Ainakaan jos sitä ei koko ajan jauheta että noi voi vitja nyt koit kauhean trauman. Olihan se päiväkoti sille kuitenkin tuttu paikka ja tosiaan ei siellä nyt mitään pilkkopimeää ollut päiväsaikaan. Pahempaakin maailmassa tapahtuu.

Vierailija
90/90 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saanut rauhassa tutkia kaikkea

Kuvitteleeko joku oikeasti, että pystyy sanomaan, miten olisi neljä-viisivuotiaana reagoinut siihen, että jätetään yksin puoleksitoista tunniksi yksin? Useimpien muistikuvatkin noilta vuosilta on aika hatarat ja mieli on värittänyt ja sekoittanut ne moneen kertaan. Olen kuullut pariinkin otteeseen jonkun ihmisen puhuvan, kuinka sitä ja sitä tapahtui kun olivat 4-5 -vuotiaita, ja itse olen tiennyt, että kyseinen asia on tapahtunut, kun henkilö on ollut pikemminkin 7-8 -vuotias...

On täysin käsittämätöntä, jos jonkun mielestä on neljävuotiaan vika, jos hänet jätetään porukoista. Vaikka lapsi menisi säännöllisesti hoitajiaan piiloon ja juoksisi huutaen karkuun, se ei missään tapauksessa oikeuta jättämään lasta yhtään minnekään! :O Ihmisten logiikka kyllä heittää tänään niin paljon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi