Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan sukunimi..? mitä tehdä?

Vierailija
19.03.2009 |

-ap

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin yleinen sukunimi et on monella täällä kyläpahasessa. Luulekohan ne nyt et kaikki lapset on mun miehen?

"Kauhean kiva varmaan ex-miehen mielestä kun koko kylä on täynnä oman sukunimisiä lapsia vaikkei niiden tekemiseen ole ollut osaa eikä arpaa"

Vierailija
22/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ota sinulle ja lapsille kokonaan uusi sukunimi. Turha näistä on ruveta numeroa tekemään. Et tietenkään anna uudelle vauvalle ex-miehesi sukunimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään tapauksen ja sitä monet ihmiset ovat huvittuneina kommentoineet. Puhumattakaan ex-miehestä, joka ei ymmärrettävistä syistä oikein pitänyt ajatuksesta.

Otat tyttönimesi takaisin ja annat vauvalle sen. En ymmärrä, että edes mietit ex-miehen nimen antamista. Ymmärrän, että eron jälkeen sulle on nimi jäänyt jo pelkästään yhteisen lapsen takia, mutta eri miehen vauvalle ei anneta ex-miehen nimeä. Mun mielestä aivan kauhistuttava ajatus, vaikkakin on vaan sukunimi, mutta silti.

Jos et halua antaa avomiehesi nimeä vauvalle (minä haluaisin olla lapseni kanssa saman niminen), otat siis tyttönimesi sulle ja vauvalle.

Vierailija
24/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota takaisin OMA sukunimesi ja anna se vauvalle.

Minun lapsellani on minun sukunimeni, eikä asiasta edes keskusteltu.

MIKSI ihmeessä lapselle PITÄÄ antaa isän sukunimi?

Mä en tajua.

Lapsihan syntyy avioliiton ulkopuolella äidin nimellä, Miksi hitossa sitä pitää lähteä muuttamaan?!??!?

(Niin, ja vaikka naimisiin menisinkin, ei nimeni tulisi muuttumaan.)

Vierailija
25/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietenkin uusi lapsi isänsä nimelle ja seuraavat jne.

Vierailija
26/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on ap:n sukunimi ihan yhtä paljon. Laita ihmeessä oma sukunimesi omalle lapselle. Sisaruksistakin on mukavampi että on kummallakin sama sukunimi.

Vierailija
27/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valitettavasti ihan vaan sen takia, että sitten sulla ja sun molemmilla lapsilla olisi sama nimi. Jotenkin en näe, että tuo sinun ja nykyisen miehen liittokaan tulee loppuelämää kestämään :(. Jos kestäisi, niin 1. Et tätä asiaa edes pohtisi. 2. Mies olisi menossa naimisiin kanssasi. 3. Olisi ehkä se ekakin liitto vähän pitempään lapsiperhearkea jaksanut...

Vierailija
28/33 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex:n nimi vauvalle on ihan reikäpäinen idea ja varmasti hiertää välejänne seuraavat 18 vuotta. Jos haluat sitä niin siitä vaan. Jos haluat kiristää tuolla keinolla naimisiin niin suosittelen että et edes yritä.

Miehen nimi vauvalle tai sitten vaihdat tyttönimesi takaisin.

Vierailija
29/33 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinpiirtein haukutaan kuinka tyhmä olen kun mulla on lapsia... :S

No, kuitenkin vauva saa sitten isänsä sukunimen. Mietin kyl vielä sitä jos vaihtaisin takaisin tyttönimeksi, mut en sit tiedä meniskö se liian vaikeeks kun olis 3 eri sukunimeä 4 hengen perheessä..

Ei mulla ollut mitään tarvetta vaihtaa pois sukunimeäni kun erottiin ex-miehen kaa. Olin jo tottunut tähän sukunimeen eikä ollut mitään katkeruutta avioerossa.

-ap

Vierailija
30/33 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen sitä, MIKSI naimisiin mennessä PITÄÄ vaihtaa sukunimi...???!

Minä ainakin olen XXX XXXX hautaan saakka, en koskaan vaihda sukunimeäni...! Lapseni saa isänsä sukunimen (jos eroamme ja saan lisää lapsia, he saavat isänsä nimen)

Tavallaan tahtoisin lapseni omalle nimelleni, mutta koska nimi merkitsee enemmän miehelle, niin lapsi saa hänen nimensä.

Minä en aioi edes avioliitoon solmimisen yhteydessä vaihtaa nimeäni. Mutta JOS olisin eronnut, en misäsään nimessä tahtoisi antaa uuden suhteen lapselle ex:äni nimeä.... Se olisi varmasti kiusallista myös sen lapsen kannalta...

Vierailija
31/33 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen nimen ja jos nyt voisin palata ajassa takaisin, en enää ikinä suostuisi siihen! Yllättävän kova paikka siiitä vain tuli, vaikka silloin ajattelin että ei sillä ole merkitystä millä nimellä menevät. Nyt harmittaa ja kovasti.

Sinulle sanoisin että älä muuta lapsen nimeä, hän syntyy sinun nimellesi, ja se on hyvä.

Eikä sukunimesi todellakaan ole ex-miehesi, vaan ihan sinun omasi!

Ihmeellistä ajattelua joillakin, ihan kuin nainen olisi jotenkin merkattu miehen sukunimellä joka on miehen omaisuutta...

Vierailija
32/33 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saa syntyessään sinun sukunimen ja sitten kun annatte hänelle nimen ja isyys on vahvistettu voitte sukumiksi antaa avomiehen nimen. Itse en ainakaa antaisi sellaista sukunimeä (ex-miehesi nimi) mikä ei liity vauvaan mitenkään.

Vierailija
33/33 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos tulee taas ero, niin olet samassa liemessä kuin nyt. Vaan sillä erotuksella, että sulla on 2 eri nimellä olevia lapsia...

- Vauhdittaisi nykyisen miehesi naimisiin meno halukkutta...