Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleekohan nuo busseihin ateistimainoksia hommaavat todellakin, että

Vierailija
19.03.2009 |

uskovat luopuu uskosta kun näkee sen mainoksen :)? Ja eihän liikennelaitokset ole vielä edes antaneet lupaa tuollaisiin mainoksiin (Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä).

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt tuo, jolle kysymyksen tarkoitit, mutta uskovaisilla nimenomaan se Jumala on voima, joka on ollut aina. Ei siis alku eikä loppupistettä. Kyse onkin siitä, että niille, jotka eivät usko Jumalaan ei siis ole tällaista ikuisuutta ja "yliluonnollista" voimaa.


sinä uskovainen, joka taas et evoluutioon usko (muuten, alkuräjähdys ei kylläkään oikeastaan mitenkään liity evoluutioteoriaan), mistä sinun ajatusmaailmassasi itse Jumala on sitten syntynyt, jos kaikella kuitenkin täytyy olla alkupiste? mistä Jumala otti ne ainekset josta maailman loi?

Vierailija
82/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse onkin siitä, että niille, jotka eivät usko Jumalaan ei siis ole tällaista ikuisuutta ja "yliluonnollista" voimaa.

tajuaa miten hirmu monimutkaisia nämä jutut on ja miten ihmisaivot taistelee ymmärtääkseen. Esim. sitä on vaikea ymmärtää että aika ja avaruus liittyy yhteen niin että ilman avaruutta ei ole aikaa. Alkuräjähdyksessä syntyi siis myös aika. Aika kuluu erilailla eri paikoissa ja nopeuksilla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse kyllä ilmaisee ystävyytensäjos joku haluaa sitä. Ei kirkon pyrkimys ole todistaa tieteellisesti Jumalan olemassaoloa tai Hänen tekojaan. Jumala toimii suvereenisti niiden keskuudessa, jotka sitä itse haluavat.

Vaikea on kuvitella, että joku loukkaantuisi.

aikoinani olen rukoillut ja anellut Jeesuselta ja Jumalalta jonkinlaista ymmärrystä. MITÄÄN ei tapahtunut. Rukouksiini ei ole vastattu. En ole nähnyt Jumaan läsnäolo kertaakaan elämässäni. Vuosia olin ahdistunut asiasta, miksi Jumala ei näe minua, olenko niin paha ja syntinen. Sitten tajusin, ettei häntä taida ollakaan. Olen ollut onnellinen siitä saakka.

Olen siitä erilainen ateisti, että voin sanoa, että Jumalaa EI OLE. Jos olisi, hän olisi vastannut rukouksiini.

Minua loukkaa muiden uskisten ylimielinen asenne, että kyllä se Jumala vain kuule on sinunkin ystäväsi, vaikkei sinusta välittäsi sen vertaa että kuulisi rukouksiasi. JUMALAA EI OLE.

Vierailija
84/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain vähän yliluonnollisia kokemuksia. Niitäkin on. On hyvin mielenkiintoista se, että moni ateisti/uskonnoton ajattelee kaikkea Jumalaan liittyvää tieteen kautta. Ilmeisesti monilla kuitenkin on tarve saada tukea ateismiinsa jostakin. Mutta Jumala ja hänen tekonsa eivät mahdu laboratorioihin eikä tieteellisiin kokeisiin.

aivoista on otsalohkosta paikannettu alue, joka tuottaa yliluonnollisia kokemuksia. tällaiset ihmiset ovat taipuvaisempia olemaan uskonnollisia. uskonto, kuten myös muinaset menninkäishavainnot, nykyaja ufosieppaukset yms. ovat ihmisaivojen omaa tuotantoa.

[

Vierailija
85/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain vähän yliluonnollisia kokemuksia. Niitäkin on. On hyvin mielenkiintoista se, että moni ateisti/uskonnoton ajattelee kaikkea Jumalaan liittyvää tieteen kautta. Ilmeisesti monilla kuitenkin on tarve saada tukea ateismiinsa jostakin. Mutta Jumala ja hänen tekonsa eivät mahdu laboratorioihin eikä tieteellisiin kokeisiin.

joutuu tieteellisen ajattelun kanssa tekemisiin, jos haluaa jotain perustella. Se että "musta vaan tuntuu ettei jumalaa ole" on ihan samantasoista puhetta kuin uskovaisillakin. Onko se sitten "tarvetta saada tukea ateismiin tieteestä". Jos haluaa perustella sitä ettei usko vaikkapa nyt sitten spagettihirviöön, niin onko se myös tarvetta saada tukea spagettihirviö-ateismiinsa, jos sanoo että en usko spagettihirviöön, koska hänestä/siitä ei ole mitään havaintoja joita voisi jotenkin todentaa tai mitata tai havaita reaalimaailmassa. Mielestäni tämä asia nyt vaan yksinertaisesti on maalaisjärkeä. Sitäpaitsi ihan jokainen meistä harrastaa tätä pelottavaa tieteellistä ajattelua joka päivä. Jos sormeen sattuu, niin sitten tutkitaan että mikä siinä on vikana, ei ruveta miettimään metafyysisiä kysymyksiä.

Vierailija
86/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäisivät halun tavata ja keskustellla kasvotusten eri (tai samalla tavoin) ajattelevien kanssa, ilman halua käännyttyää, lynkata, saivarrella tai mesota omaa sanomaansa.



Saisivatkohan vapaa-ajattelijat ja humanistit järjestettyä avoimia keskustelutilaisuuksia esim. erilaisten uskonnollisten yhteisöjen kanssa (muitakin on kuin evl.lut.kirkko ja kristinusko...)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite saavutettu, sen kertoo tämäkin palsta!!! Kiitos kaikille ja keskustelu jatkukoon!

Vierailija
88/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minäkin aika usein yllätyn ateistien kovasta halusta "käännyttää". Hieman myöskin ärsyttää se, että aika usein (ymmärrän että ateistit EIVÄT ole homogeeninen joukko, kuten ei kristitytkään) ateistit mainostavat itseään suvaitsevina yms. Pelkästään termi vapaa-ajattelija on mielestäni ristiriitainen. Siis vapaa-ajattelija saa ajatella vapaasti niin pitkään kunnes uskoo johonkin jumalaan. Sitten hänet suljetaan vapaa-ajattelijoiden kategorian ulkopuolelle. Siinä menee vapauden raja.



Yllättävän usein ateistit mainostavat itseään suvaitsevina, vapaina ja ajattelevina, mutta silti haluavat, että kaikki muutkin ajattelevat samoin kuin he. Ne jotka eivät ajattele samoin ovat sitten usein heidän mielestään jotenkin manipuloituja, rajoittuneita, alistettuja ja epätieteellisiä. Täsmälleen sama ajattelu kuin uskovaisilla: "joko kuulut meihin tai olet meitä vastaan (väärässä)."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä

Ihan kuin uskovaiset murehtisivat eivätkä nauttisi elämästä?

Uskovaiset ystäväni (itse en ole) tuntuvat enemmänkin luottavan siihen, että elämä ja Jumala kannattelee jne. Itse taidan murehtia enemmän :-).

Vierailija
90/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäisivät halun tavata ja keskustellla kasvotusten eri (tai samalla tavoin) ajattelevien kanssa, ilman halua käännyttyää, lynkata, saivarrella tai mesota omaa sanomaansa.

Saisivatkohan vapaa-ajattelijat ja humanistit järjestettyä avoimia keskustelutilaisuuksia esim. erilaisten uskonnollisten yhteisöjen kanssa (muitakin on kuin evl.lut.kirkko ja kristinusko...)?

En nyt muista mikä instanssi, mutta lapsen koulukaverin vanhempi on moisessa töissä. Järjestää mm. muslimien ja eri kristinuskon edustajien kanssa keskustelupaneeleja jne - ja toimii kovinkin ekumeenisesti.

Ei siihen tarvita vapaa-ajattelijoita :-).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osassa jumalanpalveluksista on lastenhoito tai lapsille omaa ohjelmaa. Ja lastenkirkoissa lapset tosiaan saa osallistua, askarrella, puuhata ym. Jumalanpalvelus ei todellakaan ole enää vain kello 10 mummojen messu.

Vierailija
92/114 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lausahdus sisältää ajattelun, että "Elä (ja ajattele) kuten me, niin nautit elämästä. Me elämme (ja ajattelemme) oikein ja osaamme nauttia elämästä." En käsitä miten tämä eroaa uskovaisten käännytystyöstä, jossa on täysin sama ajatus: "Usko Jeesukseen, niin saat sydämeesi rauhan ja onnen." Eli "elä (ja ajattele) kuten me, niin nautit elämästä. Me elämme (ja ajattelemme) oikein." Täysin samalla tasolla kummatkin käännytykset. Ja yhtä "suvaitsevia" ja "avarakatseisia". Ainoastaan ME, MEIDÄN JENGI tietää oikean elämän avaimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Vierailija
94/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Vierailija
96/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Vierailija
97/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Vierailija
98/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Vierailija
99/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Vierailija
100/114 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä