Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sari Sarkomaa jättää hallituksen perhesyiden vuoksi

Vierailija
11.12.2008 |

Mitä lienee taustalla?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin että oho, onpa tarmokkaat vanhemmat kun toinen on johtototehtävissä ja opiskelee ja toinen on ministeri. Sitten luin juttua vähän pidemmälle ja alkoi kuulostaa aika kamalalta. Musta on ihan ok että omat vanhemmat auttavat ja osallistuvat, mutta tuntui että tuossa perheessä isovanhemmat ja vanhempien sisarukset pyörittivät arkea ihan täysin. Tietenkin hienoa että tuollainen mahdollisuus on eikä sukulaiset ole vielä kypsyneet hommaan.

Itse emme moiseen pystyisi jo ihan siitä syystä että kaikki sukulaisemme asuvat kaukana ja palkattukaan lastenhoitoapu tuskin pystyisi sinkoilemaan tuollaisen aikataulun mukaan - olemaan öitä ja tulemaan lyhyellä varoitusajalla aina kun kutsu käy. AuPaireillakin on työaika.

Vierailija
62/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tärkeämpi kuin SS:n ministeriys. Silti ihmettelen että miksi eivät ottaneet kotiapulaista.

Kyllähän kotiapulainen voi tuurata äitiä kotihommissa ja lastenhoidossa.

Niin se pitäisi järjestää kuin ennenvanhaan oli vielä tavallista joskus 60-luvullakin vielä.

Ehkä mies on uhannut erolla tai pienin muuttunut vaikeaksi ja itkuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, olenkin itsekin äiti, mutta toisaalta sitten on turha itkeä, että naisen euro on 80 senttiä.

Vierailija
64/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vielä asuu Munkkiniemessä ja on kenties kuplahintaisen kämpän velka niskassa, niin äkkiä huomaa, ettei se ministerinkään nettopalkka kaikkeen riitä. Ja ehkä ukko ei jousta siksi, että sillä on paremmin palkattu ja varmempi työ, jolla sitä asuntolainaa lyhentää.

-

- Miksi ei ole palkattu kotiapua? Luulisi ministerin palkalla palkkaavan jonkun hakemaan lapset hoidosta, käymään kaupassa ja laittamaan lämpimän ruuan joka päivä? Niin jäisi aika monta stressiä pois joka päivästä, eikä ihan joka narahdukseen tarvitsisi pyytää sukulaisia...

Vierailija
65/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vielä asuu Munkkiniemessä ja on kenties kuplahintaisen kämpän velka niskassa, niin äkkiä huomaa, ettei se ministerinkään nettopalkka kaikkeen riitä. Ja ehkä ukko ei jousta siksi, että sillä on paremmin palkattu ja varmempi työ, jolla sitä asuntolainaa lyhentää.

-

- Miksi ei ole palkattu kotiapua? Luulisi ministerin palkalla palkkaavan jonkun hakemaan lapset hoidosta, käymään kaupassa ja laittamaan lämpimän ruuan joka päivä? Niin jäisi aika monta stressiä pois joka päivästä, eikä ihan joka narahdukseen tarvitsisi pyytää sukulaisia...

Ei siitä ole kauaa kun luin jostain lehdestä, miten edullista se loppujen lopuksi on vähennysten kanssa. Tuossa tilanteessa olisin ehdottomasti palkannut kotiapua heti kuopuksen synnyttyä. Pieni olisi voinut jäädä kotiin tutun hoitajan kanssa. Mutta tämä on kaikki spekulaatiota ja sanahelinää, kun en tunne asianomaisia enkä heidän tilannettaan.

Vierailija
66/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikea Ministeri tietää tehtävään ryhtyessään onko hänestä siihen.Vastaisuudessa voidaankin kysyä mielessä..jaksaakohan Sari,kun hän johonkin ryhtyy.Aviomieheksi olisi ainakin varmaan kannattanut valita esim. lastentarhahoitaja tai opettaja, eikä liikemies.

Jep,olen mies, hoidan kahta lasta kotona ja teen välillä töitä öisin.Kun lapset menevät kouluun,aion olla kotona heidät sinne lähettämässä.Avovaimo käy päivät töissä.Tämän järjestelyn takia olen ottanut lopputilin ja vaihtanut ammattia

ps. Onneksi Presidentti on jo vanha mummo!

Vierailija
67/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni suunnitteli sen suorittamista pari vuotta sitten ja hänelle sanottiin koulun taholta ihan suoraan, että seuraavan kahden vuoden aikana (minkä koulutus yleensä kestää), ei pidä:

-mennä naimisiin

-hankkia lapsia

-muuttaa

-vaihtaa työpaikkaa

Eli ilmeisesti mitään ylimääräistä ei silloin mahdu kuvioon, jos tekee MBA:ta työn ohella.

Vierailija
68/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto Sarkomaalle. 14-tunnin työpäivät jatkuvalla syötöllä-sairasta. Uskon, että kansanedustajan työ on riittävän haasteellinen työ kolmen pienen lapsen äidille.

Vierailija
69/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu kuvioon jos tekee MBA:ta.

Mutta että muuttaminen ja naimisiin meno... Meillä ainakaan nuo eivät olleet semmoisia viikko/kuukausitolkulla kestäviä sirkuksia vaan häissä meni se 2 vrk ja muutossa 1 viikko. Jos ei kykene tuohon MBA:n ohella niin taitaa muutenkin olla vähän väärä tutkinto menossa ;)

Eri asia tietysti jos esim rakentaa taloa mutta perusmuutossa ei kauaa aikaa tuhraannu. EIhän kukaan voisi koskaan opiskella mitään, ainahan sitä on jotain meneillään.

Vierailija
70/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse luulen, että Sarkomaalla ei oma pää kestänyt vaativia ministerin hommia ja halusi pois "kasvoja menettämättä". Lapset tarjosivat siihen hyvän syyn. Myös hänen katseensa oli jotenkin välttelevä eilisessä lehdistötilaisuudessa.

Vierailija
71/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoineen olen ainakin kiinnittänyt huomiota, että opetusministeri Sarkomaa olisi lupaillut yliopistoille, että nyt kun ne eivät yliopistouudistuksen myötä tule enää olemaan valtion tilivirastoja, tuottavuusohjelma ei enää koskisi niitä. Olin itse tilaisuudessa, jossa hän näin sanoi. Lisäksi oli puhetta indeksikorotuksista yliopiston rahoihin, joka olisi ihan hyvä diili yliopistoille.

Tämän jälkeen valtionvarainministeriöstä on älähdetty ainakin liittyen tuohon tuottavuusohjelmaan. On se raskasta olla kahden puun välissä, yo:t pitäisi suostutella uudistukseen, mutta mitään todellisia porkkanoita ei sitten ehkä ollutkaan?

Myös tuo miehen MBA-tutkinnon suorittaminen tuollaisessa perhetilanteessa, on aika käsittämätön ratkaisu.

Vierailija
72/74 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika pehmeämpien arvojen!

Vierailija
73/74 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen kuolema oli järkytys. Sari on hieno edustaja toivon että asettuisi Pihan tilalle pormestariehdokkaksi. Toinen on Salomaa P. joka on luontoihminen. Helsingin luonto pitää pelastaa kokoomuksen ja Vihreiden kaavoitusvimmalta!

Vierailija
74/74 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Sarkomaa olisi todella hyvä Stadin pormestariksi. On myös Malmin lentokentän puolustaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme