Kai te annatte yövieraille puhtaat petivaatteet??
Miehen siskot taas juttelivat siitä miten eivät yksien yövieraiden jälkeen viitsi laittaa petivaatteita pesuun. Joo ihan ok, jos ne annetaan samoille yövieraille ensi kerralla, mutta jos taas uusille vieraille tyrkätään käytetyt petivaatteet niin yäk!
Mua ärsyttää ihan älyttömästi tollanen, joskus yökylässä huomaa ettei petivaatteet ole puhtaat vaan jonkun toisen jäljiltä. Miten joku kehtaa.
Tämän vuoksi en halua miehen siskon luona yökyläillä...
Kommentit (28)
aina sanon etteivät turhaan tuo omia lakanoita, pyyhkeitä, saippuoita jne. Se on vieraanvaraisuutta ihmiset. Tuhlaavathan vieraat vettä, sähköä jne, mutta jos tekee liian tiukkaa vaihtaa lakanat, niin ehkei kannata majoittaa vieraita? Säästyy vesikulujakin... huoh.
Itse vien aina lakanat, pyyhkeet jne ellei isäntäväki erikseen sano ettei tarvitse viedä.
Esim. lentojen vaihtoon liittyvät yöpymiset. JA esim. mun isoäiti on sellainen että vaikka on sanottu että tuodaan puhtaat lakanat niin se on jo laittanut omansa ja loukkaantuu jos ne vaihtaa pois :P Hänelle se on kunnia-asia että vieraita kestittään.
Ihan hirvee vaiva ja tuhlaus laittaa perheelle kaikki lakanat uusia ja sit yhden yön jälkeen taas pestä niitä!
Meillä kun tulee pyykkiä muutenkin, neljä lasta kun on.
Olenkin oppinut, että aina kun esim. lapset menee yökylään, annan omat peitot ja tyynyt ja lakanat mukaan.
Meille kyllä kelpaa yhden yön nukututkin lakanat. En tiedä johtuuko siitä että ollaan majoituttu usein alkeellisissakin oloissa (sekä työn että vapaa-ajan puitteissa) ettei yhden yön käytetyt lakanat aiheuta edes miettimistä :D
Tuo kyllä mua potuttaa tosi paljon, kun tulee hirveästi ekstrapyykkiä. Meillä käy usein yövieraita ja ne on yleensä aina näitä yhden yön yöpyjiä. Ja tietty aina ovat eri ihmisiä, joten ei oikein voi tehdä niinkään, että laittais talteen seuraavaa kertaa varten. :(
Ja oikeasti kun appiukon jäljiltä ne petivaatteet HAISEE, kuolaa tyynyyn, hyi illotus. :I
jossa oli laitettu pelkät täkit ja tyynyt ilman petivaatteita.... se jos mikä oli yöks...
meillä kävi yhteen aikaan yks miehen kaveri aika usein, ja saattoi sitten jäädä nukkumaan meille, jos meni ilta pitkäksi, ja hänen jälkeen en aina vaihtanut lakanoita, mutta hän olisi siis niillä nukkunut itse sen seuraavankin kerran. Nykyään asuu niin kaukana, ja käy harvemmin, että saa aina puhtaat petivaatteet.
En tosiaan laittaisi ketään nukkumaan jonkun toisen käyttämissä
No ok, jos joku ois hirveessä kännissä ja sammuis johonkin, niin en mä alkais ehkä puhtaista lakanoista huolehtimaan. Enää harvemmin käy tuollaisia vieraita.
Mä laitan uskollisesti aina puhtaat lakanat, pyyheliinat (ja jopa uudet hammasharjatkin varalta) vierashuoneeseen, kun tulee yöpyviä vieraita. Ja aina sanon, ettei omia petivaatteita kannata tuoda. Kyllä meillä niitä riittää.
Täälla on hyvä rutista asiasta, mutta oikeesti mä tykkään vieraista. Ja pidän hyvää huolta vieraistani, joten kyllä ne puhtaat aina vaihdetaan. Itsekseni voin vähän pyykätessä jupista :D
Meille kyllä kelpaa yhden yön nukututkin lakanat. En tiedä johtuuko siitä että ollaan majoituttu usein alkeellisissakin oloissa (sekä työn että vapaa-ajan puitteissa) ettei yhden yön käytetyt lakanat aiheuta edes miettimistä :D
Tuo kyllä mua potuttaa tosi paljon, kun tulee hirveästi ekstrapyykkiä. Meillä käy usein yövieraita ja ne on yleensä aina näitä yhden yön yöpyjiä. Ja tietty aina ovat eri ihmisiä, joten ei oikein voi tehdä niinkään, että laittais talteen seuraavaa kertaa varten. :(
No entä pystyttekö istumaan pesemättömällä sohvalla (ties mitä siinäkin on voitu harrastaa)? Pystyttekö kuivaamaan kädet jonkun toisen käyttämään käsipyyhkeeseen? Pesettekö kyläpaikassa vessanpöntön, ennen kuin istutte siihen?
Itse kyllä tarjoaisin puhtaat lakanat vieraille, mutta ei minulla olisi ongelmaa nukkua lakanoissa, jossa joku toinen nukkunut yhden yön.