Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostutko yöpymään perheesi kanssa appivanhempiesi luona?

Vierailija
18.03.2009 |

Minä en - ja mies ei tykkää.

Syy: Appivanhemmilla on hyvin pieni asunto (kolmio) ja kun me yövymme heillä, yhdelle on tarjolla sänky ja kolmelle (siis yksi aikuinen ja 2 lasta) patja lattialla.

Kyseessä on siis lomamatka ja meillä pitäisi olla "hauskaa". Tosiasiassa olen aina lopen uupunut heillä yövyttyäni, sillä en saa nukuttua kunnolla.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilanne olisi tuo.

Vierailija
2/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille myös pedataan aina sänky epämukavaan vuodesohvaan tupakeittiöön. Ja anoppi hyppää kahvinkeittoon noin viideltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kaikille on vuodesohvat nukkumista varten. Vaikka minä kyllä nukun lattialla patjallakin mainiosti, vaikka sukulaisen yksiössä kylässä käydessänikin, ei tule ongelmia siitä

Vierailija
4/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeksi jäänyt anoppini asuu viereisessä korttelissa pikku kaksiossaan. Eli asia ei ole ajankohtainen. Olen kyllä reilut kymmenen vuotta sitten yöpynyt heillä useinkin, kun he vielä olivat hyväkuntoisia ja asuivat 7 huoneen asunnossa. Sänkyjä ja huoneita oli riittämiin.

Olen itsekin herkkäuninen, joten ymmärrän ap:n pointin. Hyvin nukkuvien on vaikea ymmärtää, että huonot yöunet vievät ilon koko seuraavasta päivästä ja lyhentävät pinnan olemattomiin. Tässäkin asiassa perheissä tulisi mennä heikoimman ehdoilla. Yöuni on valtavan tärkeä.

Vierailija
5/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asunnot pieniä, anopilla kolmio ja mun vanhemmilla kaksio. Kyllä on sekaan mahduttu, meillä 3 lasta. Siskonpetiä lattialle vaan.

Vierailija
6/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama yö noissa olosuhteissa ok, mutta pitempään en. Samalaistahan se elämä on pienellä mökilläkin.

Terveisin joku jopa yöpyi lomalla 3 viikkoa appivanhemmilla. 2 lasta 2 kaksi aikuista samassa pienessä makuuhuoneessa.

Vierailija
7/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetkö sinne ilomielin ja odotat mieheltäsi samaa riemua?

Hommatkaa ilmalla täytettävä patja ja pumppu ja ne mukaan kun menette kylään. Kyllä siinä nyt muutaman yön nukkuu kevyesti. Ja jos sulla on vaikeeta, ota sinä se sänky ja ukko ja penskat lattialle, lapset on varmaan aivan innoissaan leiriolosuhteista..

Vierailija
8/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma menee kuten ennen, anoppi antaa makuuhuoneensa meille (vanhemmat ja 2 lasta) ja menee itse nukkumaan olohuoneen sohvalle.

Patjat on lattialla, eikä se meitä haittaa.

Luvassa on megaloma 5 viikkoa ihanan anopin lihapatojen äärellä! Ehkä hän antaa pari kertaa mun tehdä jotein erilaista ruokaa, mutta rättiin en saa tarttua missään nimessä. Anopilla ikää 78v!

Vierailija
9/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei olisi äärimmäinen pakko. En myöskään halua meille yövieraita. Hotellit on loistojuttu.

Vierailija
10/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa on käsittämättömän likaista, eikä siellä ole mitään rauhaa.

Vierailija
11/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on kuitenkin hänen vanhemmistaan! Et sinä varmaan kuole siihen yhteen huonosti nukuttuun yöhön...

Vierailija
12/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan yovytty jo puoli vuotta...:) Mutta meilla onkin kolme makuuhuonetta, oma keittio jne. omaan kayttoon.

Vierailija
13/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ahdasta, eikä osata olla kuin kotonamme. Ollaan yleensä kaksi yötä, sitten jatketaan matkaa ja nukutaan seuraavat pari yötä mukavassa hotellissa. Jos ollaan mummolassa pidempään menee kaikilta hermot, kun ei ole yhtään omaa rauhaa ja tilaa. Pari yötä pari kertaa vuodessa sinnitellään isovanhempien mieliksi ja iloksi.

Vierailija
14/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma menee kuten ennen, anoppi antaa makuuhuoneensa meille (vanhemmat ja 2 lasta) ja menee itse nukkumaan olohuoneen sohvalle.

Patjat on lattialla, eikä se meitä haittaa.

Luvassa on megaloma 5 viikkoa ihanan anopin lihapatojen äärellä! Ehkä hän antaa pari kertaa mun tehdä jotein erilaista ruokaa, mutta rättiin en saa tarttua missään nimessä. Anopilla ikää 78v!

Vierailija
15/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva yökyläillä ja mielelläni otan meillekin yökyläilijöitä. Minusta ap voisi vähän ajatella miestäkin eikä vain itseään. Ei pari huonommin nukuttua yötä ketään nujerra.

Vierailija
16/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asumme itse ulkomailla eli lomamme ovat eri maassa. Ihan sama juttu kumpaan anoppilaan menemme. Paitsi että mun äiti on siivousneurootikko, mutta siihenhän minä olen tottunut jo pienenä enkä anna sen (enää) häiritä.

Appiukkoa mulla ei enää ole. Mieheni ja isäni kalastaa, metsästää, remppaa jne yhdessä vaikka viikkokausia. Ja lapsia kaikki rakastaa ymettömästi.

Taidamme olla varsin onekkaita. Paitsi että isovanhempien luokse on pitkä matka - mutta sekin on oma vika.

Vierailija
17/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten laita. Kyllä niilläkin on oikeus isovanhempiin ja samalla lailla isovanhemmilla lastenlapsiin. Minä ainakin olen huomannut, että vasta silloin lapset ja sukulaiset tutustuu toisiinsa paremmin kun viettävät muutaman yön 24/7 saman katon alla. Luulisi nyt muutaman yön jaksavan...

Vierailija
18/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan itseasiassa anoppilassa aina talon paras sänky, eli miehen vanhempien sänky käyttöön. He itse nukkuvat yläkerran aulassa patjalla jos ei muualle mahdu, tai sitten jonkun lapsensa huoneessa jos nämä eivät kotona käymässä yhtäaikaa. Ennen me saatiin nukkua siellä milloin missäkin, minne nyt sattui mahtumaan. Lapsen syntymän jälkeen ne on aina antanut sänkynsä ja huoneensa meille.

Omien vanhempieni luona en yövy yhtä mieluusti. Siellä me nukutaan mun entisessä huoneessa, mutta mutsi on tehnyt siitä jonkun hemmetin sisäpuutarhan, siellä haisee aina joku kukkamulta ja lannoitteet..

Vierailija
19/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä kyllä nukun lattialla patjallakin mainiosti, vaikka sukulaisen yksiössä kylässä käydessänikin, ei tule ongelmia siitä

mutta kun kyseessä on perheen lomamatka ja ahtautuminen yhteen, erittäin pieneen huoneeseen - ja viikon kuluessa hermot kiristyvät yhdeltä jos toiseltakin... niin...

t. ap

Vierailija
20/49 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama yö noissa olosuhteissa ok, mutta pitempään en. Samalaistahan se elämä on pienellä mökilläkin.

mutta se, missä silloin tällöin käymme, sisältää petipaikkoja vähän enemmän.

t. ap