Kokemuksia Touhula päiväkodeista?
Erityisesti Fallåker kiinnostaa. Kannattaako laittaa lapsi sinne?
Kommentit (492)
Moi.fi
Touhulassa 38 avointa paikkaa ympäri Suomen
Varmasti kertoo paljon henkilökunnan viihtyvyydestä
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin on enemmän paikkoja auki, niin opettajaa kuin hoitajaa. Mitä se kertoo Helsingin kaupungista työnantajana ja seutuna.....
Esimiehet hoitavat laiskasti velvollisuuksiaan.
Eiköhän tuo ole tapauskohtaista. Samalla tavalla kunnalla ja yksityisellä on opettajia ja hoitajia jotka hoitavat hommat "vähän sinne päin"
On niin paljon töitä, ettei me esimiehet millään ehditä kaikkea tekemään. Omat esimiehet vaativat tekemään niin paljon ettei 8 h riitä, mutta yleensä esimiehet yrittävät kaikkensa. Touhulassa esimiehet ovat puolet työajasta ryhmässä, joten aikaa esimiestöihin ei vain riittävästi ole. Ylemmältä tulee käskyjä tehdä sitä sun tätä, mutta ei ymmärretä ettei kerkiä. Itse olen jo aivan uupunut, vaikka on vasta lokakuun alku.
Itsekin kaipailen tietoa Joensuun touhulasta. Ja Kontiolahden.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtuvuutta näköjään jonkinverran.....hoitsut haluaa mieluummin kunnanhommiin.
Kävin kahden lapseni kanssa tutustumassa Jpään Touhulassa ja ja järkytyin. En ikinä vie lastani sinne. Siellä oli 14 alle 3 vuotiasta yhdellä aikuisella. Ja sekin työntekijä lähdössä pois. Kehtasi vielä väittää, että he retkeilevät paljon😮. Siitä nyt on turvallisuus kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kahden lapseni kanssa tutustumassa Jpään Touhulassa ja ja järkytyin. En ikinä vie lastani sinne. Siellä oli 14 alle 3 vuotiasta yhdellä aikuisella. Ja sekin työntekijä lähdössä pois. Kehtasi vielä väittää, että he retkeilevät paljon😮. Siitä nyt on turvallisuus kaukana.
Kumpi jpään touhula?
Meille on taas käynyt tuuri, lapseni ryhmässä sekä naapuriryhmässä ovat samat tutut hoitajat pysynyeet koko ajan. Ainoa muutos oli sairauslomasijaisuus. Tämäkin sijainen taisi jäädä pidemmäksi aikaa kun edelleen naapuriryhmässä toimii. Lapseni tykkää ryhmästä ja tutuista hoitajista, ja hänestä pidetään huolta siellä. se on pääasia. Vanhempana näen tottakai epäkohtia mutta olen nähnyt niitä kunnallisellakin puolella. Ammatiltani olen opettaja eikä ne asiat peruskouluissakaan ole hyvin vaikka lapsi tykkää opesta ja luokasta.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti Touhula päiväkodeissa ei oteta ikinä sijaisia, vedetään työntekijät piippuun, vaaditaan raportteja kaikista liikuntahetkistä jne. Rankkaa hommaa olla siellä töissä. En sitten tiedä millaista on lapsen näkökulmasta.
auts. varmaan kaikilla kutaa.
Vierailija kirjoitti:
14 alle 3-vuotiasta metsäretkellä yhdellä aikuisella ? O-Ou .......
Eikös Keravalla ole pian jo neljä Touhulaa?
Yksi työntekijä on valittanut Keravalla sijaispulaa jo pitkään, mutta asiaan ei ole tullut korjausta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi työntekijä on valittanut Keravalla sijaispulaa jo pitkään, mutta asiaan ei ole tullut korjausta.
Kyllä Keravalla sijaisia on ollut, en sitten tiedä onko aina tarpeen vaatiessa vai vain silloin tällöin.
Ovat esitelleet itsensä "hei olen nimi ja olen ollut sijaistamassa tänään x ryhmässä"
Kunnallisessa liikuntaa paljon enemmän. Meillä oli lapsella kunnallisessa opettajina sm tason entisiä urheilijota. Liikuntaa oli jokapäivä. Toouhulassa hyvä jos kerran viikossa ja onkohan siellä liikunnan osaajia töissä?
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisessa liikuntaa paljon enemmän. Meillä oli lapsella kunnallisessa opettajina sm tason entisiä urheilijota. Liikuntaa oli jokapäivä. Toouhulassa hyvä jos kerran viikossa ja onkohan siellä liikunnan osaajia töissä?
Kaikissa kunnallisissa ei ole SM tason urheilijoita, kuten ei ole myöskään kaikissa touhuloissa.
Hyvän päiväkodin tekee hyvät hoitajat, opettajat ja johtaja, oli se sitten kunnallinen tai yksityinen, pph tai ryhmis
Vierailija kirjoitti:
Neljä? Rakentavat kaksi uutta?
Onko tuo sijaisuuksia kummassakin Keravan touhulassa?
Häh?