Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta! Kuinka toiset kehtaavat rahastaa toisilla omat menonsa?

Vierailija
11.03.2009 |

Kävin äsken hakemassa postin ja siellä oli kirjekuori, jossa oli kutsu kaverin vauvajuhliin (siis jonkinlaiset suomalaiset baby shower -juhlat). Hän on siis nyt raskaana ja laskettu aika on kesällä. Kutsun mukana oli oikein lahjalista niistä tarvikkeista, joita voi lahjaksi tulevalle äidille tuoda.

Samainen kaveri on jo aikaisemmin juhlinut samalla konseptilla esim. kihlajaisiaan eli silloinkin oli lahjalista kirjoitettu, häistä puhumattakaan.

Itselleni ei olisi tullut mieleenkään ruveta kerjäämään keneltäkään omalle vauvalleni hoitoalustaa, tuttipullojen sterilisoijaa taikka sitteriä. Kun vuodenvaihteessa kuulin heidän tulevasta perheenlisäyksestä, tarjosin esim. leikkimattoa heille, sillä omani on sen käyttöiän jo ohittanut, mutta heille ei käytetyt tavarat kelpaa.

Taidan jättää koko juhlat väliin sillä en todellakaan halua alkaa kotihoidontuestani ostamaan toisten vauvatarvikkeita.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Nicopetterin 1-v syntymäpäiväjuhliin.

Ohessa lahjalista:

- Reimatec+

- Eccon kävelykengät ja Vikigin goret

- uusi turvaistuin

- polkupyörä

jne

Vierailija
2/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei äiti itse. Tosin ulkomailla on ihan yleistä, että kyllä äiti silti tekee sen lahjalistan, USA:ssa siis, mistä baby showerit ovat lähtöisin. Siellä kun ei ole äitiyspakkausta, niin on ihan normaalia, että äidille järjestetään baby shower, ja ihan normaalia, että on se lahjalista.

Ihan sama, kuin että siellä tuskin on lasten synttäreitä, missä ei ole jotain ohjelmaa, eikä tule kuulonkaan että vieraat eivät saisi mukaansa pientä lahjakassia. Siellä siis myös pienet vieraat saavat syntäreiltä lahjan ja ohjelmaa on varmaan 100% varmuudella.

USA:ssa tuo bs:n lahjalista olisi ihan selvää pässinlihaa, ei sitä kukaan ihmettelisi, mutta tämä onkin Suomi, täällä jo ihan baby shower sellaisenaan on ihmetyksen aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa ihmisten ahneus

Vierailija
4/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on pokkaa pyydellä asioita ja toisilla ei. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Jättäisin juhlat välistä.

Vierailija
5/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vauva on syntynyt, laitat sellaiset "normaalimmat" muistiaiset kuten tapoihin kuuluu kun vauvaa käy katsomassa.

Mua kans ällöttää tuollanen suoranainen kerjääminen.. Ja eikö ne ole yleensä äidin ystävät, jotka nämä showerit järjestää eikä äiti itse? Sekin jo haiskahtaa..

Vierailija
6/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai silloinkin olisit jotain vienyt?

Vierailija
7/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on asia erikseen (ja ehkä lakkiaiset ja rippijuhlatkin) koska niihin on tapana tuoda melko kalliitakin lahjoja. Vauvan syntyessä, lasten synttäreinä ja jouluna kerron toiveita kysyttäessä.

Lisäksi nuo listan lahjat ovat aika kalliita, esim. sitterit alkaen 40 euroa. Itse olen antanut ystävien vauvoille n. 10-20 e lahjan.

Minä kyllä järjestin 'vauvakutsut' itse, mutta korostin, että haluan vain viimeisen kerran ennen lapsiperheaikaa kutsua ystäväni saunomaan, syömään ja viettämään iltaa. Sain 8 ystävältäni yhteisesti lahjakortin jalkahoitoon, olisiko arvo ollut jotain 40 euroa, vaikka olin sanonutkin, että tarkoitus ei ole pitää mitään jenkkityylisiä lahjailtamia. Olin todella iloinen tuosta lahjasta, ei tulisi mieleenkään ostattaa sittereitä yms. ystävillä.

Vierailija
8/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten he varmasti pitää vielä isot ristiäiset, joissa on myös lahjalista.

Vierailija
9/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katso mamman ilmettä kun avaa paketin.

Jos ei itsetehty lahja kelpaa, niin kertoo kyseisestä mammasta enemmän kuin tuo lahjalistan laatiminen...

Kai sillä on aina kalliit lahjat tullessaan kun tulee teille kylään?

Vierailija
10/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjalista on fiksu ajatus.

Vierailija
11/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oleellisempaa olisi mukava yhdessäolo... En kyllä kehtaisi moista listaa väsätä, häissä kyllä oli, mutta sekin sillä tyylillä, että keneltäkään ei mitään _vaadittu_!

Vierailija
12/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti jätä väliin, toi on tosi mautonta "kerjäämistä". Ihan oikeesti

Vierailija
13/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä panisi pahakseni, vaikka tuo perinne Suomeen rantautuisikin, mutta tuo lahjalista...tökeröä.

Vierailija
14/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välitä, mutta jos kyseessä kuitenkin hyvä ystävä, niin menisin kutsuille, mutta en välttämättä veisi lahjaa listan mukaan. Veisin vaikka vaippapaketin, tai keston jos aikoo niitä käyttää :)

Vierailija
15/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla lahjalista ja jopa toivotaan sitä.Entä sitten jos listoja ei olisi? Etkö veisi mitään?Eikö parempi ole viedä jotain sellaista mitä perhe/hääpari tarvitsee oikeasti.Miten sen lahja NIMEÄMINEN tekee asiasta niin kamalan? En tajua!

Vierailija
16/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä esim. kukkakimppu ja vaikka pieni vaate vauvalle kuin hankkia esim. sitteri?!

Rajansa kaikella, itse en tuommoisiin pippaloihin osallistuisi.

Vierailija
17/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin annan lahjan, jota oikeasti toivotaan ja tarvitaan kuin pähkin kuumassa kaupassa tuntikausia ja ostan sen kymmenennen soman sukkasetin.

Vierailija
18/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis nyt ees laittanu listallensa jotain pikkusen halvempaa kerran kavereita on kutsumassa. Ostakoon rikkaat sukulaiset noita sittereitä ym. jos sellasia löytyy. Asenteesta tosissaan kertoo jos mikään käytetty kelpaa. No jossain vaiheessa tulee alas ja kovalla rytinällä sieltä pilvilinnoistaan...

Vierailija
19/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki lahjat ovat minimiltään 40 € luokkaa niin mielummin olen sitten menemättä. Ja joku kyseli, että jos ei ole lahjalistaa eikö silloin viedä mitään..

Tietenkin viedään, mutta kohtuuden rajoissa ja sitä mihin itsellä on varaa!!

Vierailija
20/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä sukulaisia, tulevia kummeja että ystävättäriä. Suhteen "laadun" mukaan voi sitten ostaa sen lahjankin ja esimerkiksi viisi ystävätärtä yhdistää voimansa ja hankkia jonkin isomman järkilahjan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan