Suomalaisesta asumisesta kysymys
Katselin asuntoja Etuovi.comista. Silmaan pisti suihkutilat joita ei ole mitenkaan eristetty muusta kylpyhuoneesta. Eikos sita vetta sitten roisku kaikkialle?
Toinen juttu oli eteiset joissa oli vaatenaulakko ja sitten siina roikkui ulkovaatteet kaikkien katseltavana. Etteko tunne komeroita ulkovaatteille?
Ja ne verhoviritelmat, oli jos jonkinlaista harsoa ja pitsiliinaa ikkunoissa.
Kommentit (46)
Sehän on ihan hirveä piikki sähkönkulutuksessa lauantaisin kun puoli Suomea saunoo samaan aikaan!
Itse rakastan kylpemistä (saunominen on jees mutta tykkään itse enemmän kylvystä), mutta en minäkään nyt jatkuvasti siellä lotraa :) Me ei saunota, ja sanoisin kyllä näppituntumalla että se mun kerran kuussa ottama kylpy kuluttaa vähemmän energiaa kuin kerran viikossa (sähkö)saunominen....
Ja minäkään en ymmärrä miksi joka ikinen asunto Suomessa olisi rakennettava esteettömäksi, se vie hirveästi tilaa muulta vaikak esteettömyyttä tarvitsee vain pieni osa. Eikö riittäisi että esim. alimman kerorksen asunnto/joka kerroksessa yksi asunto olisi esteettömiä?
Ammekylpy vastaa aika pitkää suihkuttelua. Lisäksi Suomessa suositaan esteetöntä rakentamista. Kuinka pääset esim. pyörätuolipotilaana pesulle jos ainut peseytymismahdollisuus on amme?
ilmastonmuutokselta energiankulutustaan vähentämällä ;)
ok, mutta eipä sitten marista muiden maiden tavoista kun ei omistakaan olla valmiita keskustelemaan tai tinkimään...
kuitenkin saunoo ja haluaa saunoa omassa saunassa, eikä missään yleisissä.
Itse rakastan, että kotona on lämmin ja saa olla t-paidassa ja paljain jaloin! Palelkoot muut jos haluaa, minä en näe sitä mitenkään tarpeelliseksi.
Aina unohdan kun menemme jouluksi Suomeen ettei pida pakata talvivaatteita (sisavaateita, siis) mukaan, kun muuten on koko ajan liian kuuma! ;-)
En minakaan halua palella, siksi pidan kiinni siita etta sisalampo on 19-20, eika esim. 18 astetta!
Itse rakastan, että kotona on lämmin ja saa olla t-paidassa ja paljain jaloin! Palelkoot muut jos haluaa, minä en näe sitä mitenkään tarpeelliseksi.
Kylpyammeessa on muuten inhottava käydä suihkussa
Tiedän 5-henkisen perheen joka asuu 40 neliön asunnossa, asunnossa on kolme makuuhuonetta, keittiö, olohuone ja kylpyhuone. Ihan kohtuullisen varakaskin perhe jossa kolme työssäkävijää (vanhin poikakin) Asunnot täynnä torakoita, niitä metsästetään kengillä eikä edes parveketta virkistykseen.
kuitenkin saunoo ja haluaa saunoa omassa saunassa, eikä missään yleisissä.
Ainoa mikä raivostuttaa nykyisessä talossa, on se, ettei meillä ole erillistä pukeutumishuonetta/takkahuonetta, vaan saunasta tullessa pitää pukeutua kodinhoitohuoneessa.