Tarvitseeko kylpylässä laittaa uimavaippa lapselle?
Kommentit (15)
Vähän outo kysymys. Onko susta ihan ok, että lapsi pissaa altaaseen?
enkä itsekään lapsella käyttäisi. eri asia sitten jos isolla lapsella on jokin vamma ja pidätyskyvyn kanssa ongelmia.
eli mun mielestä uikkarit riittä ihan hyvin.
ja vauvauinneissakin olen käynyt.
aloitimme uimisen hallissa 10kk ikäisenä. Lapsi ei ole koskaan ollut taipuvainen pissaamaan muualle kuin pottaan.. paitsi ihan vauvana vaippaan
Musta noi uimavaipat on kyllä hieman arveluttavia. Jos lapsi kakkaa vaippaan, kukaan ei huomaa mitää ja siellä lapsukainen vaan levittää kolibakteeria. Vaikka se vaippa pitää pökäleet piilossa niin tuskin se bakteereja onnistuu pitämään vaipan sisällä. Jos lapsen pissattaa ennen altaaseen menoa ja esim 1/2 tunnin välein (tuskin kauemmin tarkenee kerralla kuitenkaan olla altaassa) niin ei sinne altaaseen monet pissat joudu. Pahempia on kyllä teinit jotka pissaa kurittomuuttaan ja vanhukset joilla on vaikeuksia pidätyskyvyn kanssa.
mutta se kakka... tiedathan etta koko allas joudutaan tyhjentamaan - seka ihmisista etta vedesta - jos joku kakkaa sinne? Olisi aika noloa olla sen lapsen aiti jonka kakkakikkare on toisten (ja oman) kylpylareissun pilaaja...
Meidän kuopuksella oli uima-kestovaippa. Siinä ei ole oikeastaan mitään isoa eroa tavallisiin uimahousuihin verrattuna. Uimavaipassa on sisäpuolella verkkokangas ja lahkeensuissa on kuminauhat.
Olen ollut useita kertoja perheeni kanssa useissa eri kylpylöissä. Vauvoilla on yleensä vauvojen uimapuku, taaperoilla on myös ihan tavallinen uikkari. Olen joskus nähnyt kertisuimavaipan ja se on näyttänyt lähinnä säälittävältä... sori vaan. Tulee sellainen olo, että onpas tuossa uusavuttomat vanhemmat, jotka menevät libero-halpaan..
Sinuna hankkisin tavallisen vauvauimapuvun tai sitten, jos haluat, ostaisin KESTOuimavaipan.
on ollut aina ihan kuiva poislähtiessä,mutta kuitenkin. Monesti on uintireisu päättynyt jonkun muun lapsen vuoksi kun on kakannut altaaseen
Minulla jo isompi lapsi, mutta pisti silmään noista Flamingon ohjeista, että kaikilla pienillä lapsilla alle 4v.!!! (tämä siis pisti silmään, kun ihmettelin tuota ikärajaa) tulee olla uimavaippa.
Pienten lasten (alle 4-vuotiaiden) oleskelu lasten altaassa on sallittu vain uimavaipan / vauvauimapuvun kanssa
Mikä on vauvauimapuku?
Pienten lasten (alle 4-vuotiaiden) oleskelu lasten altaassa on sallittu vain uimavaipan / vauvauimapuvun kanssa
Mikä on vauvauimapuku?
jotta pökäleet eivät pääse uikkareista pois
jäikö se pökäle uimavaippaan vai uimahousuihin. Pissat ja bakteerithan uimavaipasta tulee läpi joka tapauksessa, joten sen suhteen se on täysin merkityksetön!
Tuossa flamingon ohjeessahan lukee, että uimavaippa TAI uimahousut (vauvauimapuku on siis uimapuku, jota käytetään vauvoilla). Ohjeistuksella nähtävästi halutaan varmistaa, ettei altaassa ole nakuja vauvoja, tai vauvoja tavallisissa bodeissa tai sortseissa.
Eli laitat ihan just sellaiset uikkarit kun teillä on/ haluat. Esim. noi elloksen.
uimavaippahan ei sitä pissaa edes ime, kun eihän se ime sitä vettäkään sieltä altaasta ;)
"mukavampi" jos se kakka on kuitenkin siellä uimavaipassa eikä pitkin allasta ja lattioita kun lasta kiikutetaan pukuhuoneelle. Voi nääs tulla ihan löysä kakka eikä mikään pikkuinen kova papana vaan :))