Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

Vierailija
10.03.2009 |

.

Kommentit (676)

Vierailija
561/676 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana usein kaverin luona yötä, sillä hän aina kutsui jotta päästiin yhdessä baariin (asuin toisella paikkakunnalla). Nukuin levitettävällä sohvasängyllä aina ilman lakanoita tai pussilakanoita. No, sama se mulle, omatpahan olivat petivehkeensä, mutta kun yhden kerran patjaan ilmestyi hänen veljensä ja veljensä tyttökaverin vierailun jälkeen spermatahra, jouduin nukkumaan siinä sen tahran päällä. Yhdessä juteltiin ja ällöteltiin sille tahralle ja mietittiin että miten ne kehtaa ja miks eivät viitsineet siivota jälkiään ja kaverikin oli että oksettaa. Joo no pyysin sitten lakanaa, mutta kaveri sanoi että ei se haittaa, senkus nukut vaan. Nukuin sitte vaatteet päällä ja ihan laidassa, yrittäen väistellä kohtaa mihin mönjä oli kuivahtanut. Yök.

Vierailija
562/676 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin päin, että olimme kummipojan rippijuhlissa kesällä ja koska matka on pitkä, yövyimme heillä kuten muutama muukin sukulaisperhe (meidän perhe nukkui pihavajassa makuupusseissa, mikä oli ihan ok). Ko juhlapäivänä oli konfirmaation jälkeen pitopalvelu eli oli lämmin ruoka ja kahvit. Illalla vieraille ilmoitettiin, että jos haluatte syötävää, niin läheiseltä ABC-asemalta voi käydä ostamassa grillattavaa, grilli löytyy terassilta. No, jokainen perhe kävi ostamassa vähän makkaraa ym. ja grillattiin niitä kukin perhe. Lapset ihmettelivät, että kuka saa nyt syödä mitäkin. Eipä se nyt olisi ollut ylivoimaista jos isäntäperhe olisi ostanut muutaman paketin makkaraa ja sanonut, että makkaraa on tarjolla, mutta jos jotain muuta haluaa, niin voi käydä ostamassa. Tämä olisi ollut ihan ok. Tunsin itseni ihan idiootiksi, mieheni rakensi ko perheelle terassin ennen juhlia ja kiitos on siinä, että käykää kaupassa, jos haluatte ruokaa. Ja viemämme lahjakin oli aika arvokas. Mielestäni noloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/676 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vieraamme eivät mielestäni ole tehneet mitään ihan älyttömiä juttuja meillä ollessaan, mutta sitä jaksan kerrasta toiseen ihmetellä miten monilla vierailla tuntuu olevan tärkeintä heti meille saavuttuaan päästä koneelle ja nettiin. Ja sitten sitä viihdytäänkin facebookissa koko vierailun ajan. Tästä eteenpäin kyllä piilotan läppärin heti kun tiedän että vieraita on tulossa...

Joillain tutuillamme on myös oikein kiva tapa, että jos he jotain kommentoivat esim. sisustuksestamme, se on aina negatiivista. Tai esim. viimeksi kun muutimme, ja meillä oli vielä pari viikkoa muuton jälkeen pari pahvilaatikollista tavaraa pyörimässä nurkissa, niin voi että siitä sai kuulla koko illan.

Myös ihmettelen sitä, että ruokapöydässä ei osata kiittää, vaikka tarjoaisimme minkälaiset sapuskat.

Sitten oma kokemukseni vieraana olemisesta. Olimme mieheni kanssa ajaneet neljä tuntia toiselle paikkakunnalle ja oli sovittu että olemme yhden yön mieheni ystäväperheen luona toisen omien sukulaisteni luona yötä. Saavuttuamme ystäväperheen luokse, tosiaan melko monen ajotunnin jälkeen, meidät pyydettiin ruokapöytään. No, perheen äiti siinä kattoi vain heidän omalle perheellen lautaset. He söivät antaumuksella meidän istuessa myös pöydässä ja katsoessa nälkäisinä vieressä. Heidän syötyään onneksi kuitenkin meillekin katettiin kahvitusvälineet ja saimme muun perheen kanssa nauttia kupit kahvia ja tarjolla oli myös sellainen nyrkin kokoinen pala kakkua meille kaikille jaettavaksi. Onneksi seuraavana päivänä saimme sentään ruokaa toisessa majapaikassamme. Niin ja huomautuksena, että itse kyllä tarjoamme aina vieraille ruokaa, kahvia, yms. ja huolehdimme, etteivät joudu nälissään olemaan :)

Vierailija
564/676 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivät sano etukäteen vierailleen, että me emme sitten ruokaa tarjoa. Niin, ja söisivät itsekin ennen vieraiden tuloa. Nolointa on syödä toisten katsellessa vierestä. Tottakai silloin tarjotaan myös vieraillekin.

Kyllä jos ihmiset tulevat yökylään, ihan perusoletus on ainakin jonkinlaisesta iltapalasta tai suolaisesta piirakasta kahvipöydässä. Että osaakin olla outoja isäntäperheitä!

Vierailija
565/676 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään ihmeellistä ole sattunut. Sen sijaan huomaan lasten kanssa että meillä on aina ovi auki, kaverit tervetulleita ja aina tarjotaan sitä mitä mekin syödään. Lasten kaverit viihtyvät meillä ja ovat tosi kivoja. On vain pari paikkaa, missä omat lapset saavat vastaavan kohtelun. Ei se mua haittaa- olen ajatellut että osa ihmisistä on kummallisia.

Vierailija
566/676 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kaveri joka kävi syömässä mun luona todella usein. Sen mielestä oli tosi hauskaa kun ei tarvinnut tehdä itse ruokaa vaan pystyi käymään mun luona syömässä. Ei siinä mitään, mutta kun se söi aina KAIKEN. Siis jos olin ajatellut että teen ruokaa nyt 2-3 päiväksi niin tämä nainen veti kerralla niin paljon ruokaa että hyvä jos mä sain itse syötyä. Kutsuipa kerran sitten mut kotiinsa syömään. Yllätys oli kun ruoan jälkeen antoi mulle pokkana LASKUN mitä tuo ruoka oli maksanut, yht. 1,75 euroa ja sanoi pokkana että voin laittaa myös tilille jos ei ole käteistä mukana. Sanoin silloin ihan suoraan että on sulla pokkaa, käyt mun luona ilmaiseksi mättämässä ruoat monta kertaa viikossa, mutta kun ensimmäistä ekrtaa moneen vuoteen teet minulle ruokaa, kehtaat laskuttaa siitä.

Tämä samainen nainen oli kanssa aina pummimassa multa vaatteita. Kulki mitä karmeimmissa rikkinäisissä, likaisissa rytkyissä, ja minä aina hellyin antamaan. Syy oli se etten kehdannut julkisesti kulkea sen kanssa, kun näytti niin kamalalta omissa karseissa vaatteissaan.

Nyttemmin on olleet jo välit poikki monta vuotta, kun sain tuosta pummimisesta tarpeekseni.

Vierailija
567/676 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin kaverin lapsen hoitajana, no sitten äiti tuli ja olin siinä kylässä vielä. Äiti halusi että olen vielä siellä. He rupesivat sitten syömään pöydän ääressä.

Istuin puolen metrin päässä ja tuntui kyllä aika ikävälle että mulle ei tarjottu ruokaa vaikka olin ollut päivän siinä kiinni, lapsen hoidon takia.

Ja se oli ikävää kun söivät kaikki ihan siinä vieressä..

Vierailija
568/676 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
569/676 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia toki, joten vasta harjoittelevat käyttäytymisnormeja.

Vierailija
570/676 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä oli paljon vieraita, kaikki aikuiset olivat iältään 30-40v + heidän lapsiaan. Ensimmäinen asia joka pisti silmään oli eräs pariskunta joka istui sohvan nurkassa ja luki seiskaa, eivät keskustelleet toisten vieraiden kanssa vaan keskittyivät vaan lehteen.

Yksi vieras puhui puhelimessa pitkää puhelua ja isolla äänellä tottakai niin että toisten oli vaikea keskustella.

Yksi perhe tuli paikalle, riisuivat lapsilta vaatteet pois, mutta vanhemmat olivat toppahousuissa ja toppatakissa vierailunsa ajan.

Sitten kun osa meistä pyydettiin kahvipöytään, tuli samaan aikaan kylään joku mies lapsensa kanssa. Pöydässä oli yksi vapaa paikka johon olin aikeissa istua, laitoin oikein kahvikupin siihen paikalle ja menin ottamaan toisesta pöydästä kakkua. No, kah kummaa kun käännyin pöytään päin istui se vasta tullut mies minun paikallani. Otin kahvikupin ja hörppäsin sen seisaallani, kun toinen lapseni oli saanut syötyä sanoin hänelle (korostetun selkeällä äänellä) että kun et enää syö päästä toiset istumaan ettei tarvi seisaaltaan juoda kahvia.

Sanoin miehelleni että lähdetään kotiin, sanoin heipat emännälle, en saanut vastausta.

Talon väessä ei ole sinällään moittimista, mutta heidän vieraissaan, voi jestas.

Vierailija
571/676 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitansa oli kainaloista aivan läpimärkä. Sanoi että unohti laittaa dödöä ja sen kummemmin kyselemättä alkoi laittaa mun dödöä haiseviin, likaisiin kainaloihinsa.

Vähänkö yökötti. Heitin menemään sen dödön, todella ärsyttävää.

Vierailija
572/676 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kahville käymään, mutta menikin heti ovesta tultuaan makaamaan selälleen raajat levällään meidän olohuoneen matolle. Vähän ihmettelin. No, kuskasin kahvit sitten olkkariin... Nousi sentään istumaan kun joi.

Vierailija
573/676 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin ovat silti tuoneet omat eväät ja syöneet vain niitä. Ja ei puhettakaan mistään nyyttärimeiningistä, että tarjottaisiin kaikille vaan ovat tosiaan tuoneet ne eväänsä vain itselleen.

Omituista oli minusta myös se, että olin vieraana paikassa, jossa toinen vieras toi kaikkien iloksi kuohuviinipullon. Hän sitten ihan pokkana laskutti lasillisen hinnan jokaiselta...

Vierailija
574/676 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin olen joskus kysynyt jostain vaikkapa kirjahyllystä hintaa. Siis tyyliin, et onpa ihana hylly, mistä ostit? sitten jatkokyssärinä et saanko olla utelias, että paljon maksoi? Ja on moni kysynyt multakin enkä siitä loukkaanu... Tosin tietenkin kummastuisin, jos joku kyselisi systemaattisesti jokaisen huonekalun hinnan =)

(apet, mun vanhemmat jne) on ihan normaalia kysellä. Kai meillä on läheiset välit.

Vierailija
575/676 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavien lapsi, ylipainoinen 10v tivaa heti ovesta tultuaan mitä on tarjolla ja milloin, kuinka paljon ja mitä merkkiä.

Sitten pöydässä kommentoi että yääk, tää on kauheeta, jotkut muut keksit tms. on parempia, limu on väärän merkkistä jne...

Vanhemmat (lääkäri ja insinööri) eivät koskaan huomauta huonosta käytöksestä, yrittävät vaan suostutella maistamaan jotain muuta jos olis parempaa. Huh.

Vierailija
576/676 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälläni oli kaveri, joka kaikissa juhlissa veti hirveät perseet, meni kakalle ja sammui vessaan. Näin tapahtui siis usein.

No, mies oli työmatkalla ja pidin meillä vappukemut. Kakka-Pete oli tässä vaiheessa pilannut sen verran monet kekkerit, että koko kaveripiiri ymmärsi kun ilmoitin, etten aio kutsua häntä. Ihan jo sen takia, etten halunnut joutua yksin ruotimaan Kakka-Peten edesottamuksia.

Bileet olivat jo hyvässä vedossa kun ovikello soi. Kakka-Pete oli tullut kuokkimaan ja toi vielä jonkun tuntemattoman kaverinsa mukana! Ilmoitin, etteivät ole tervetulleita aiempien sekoilujen takia, mutta Kakka-Pete alkoi anella ja rukoilla että päästäkää nyt sisään. Eräs kaveri lupasi auttaa jos Kakka-Pete ryhtyisi vaikeaksi, joten päästin heidät sisään.

Kakka-Pete ripuloi kylpyhuoneen lattian täyteen ja sammui niin pahasti, että tuo apua tarjonnut kaveri joutui murtamaan oven. Onneksi talossa oli juuri ollut putkiremontti ja vieraat pääsivät käymään remonttimiesten käymälässä.

Sen jälkeen ei Kakka-Peteä ole meillä päin näkynyt.

Vierailija
577/676 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälläni oli kaveri, joka kaikissa juhlissa veti hirveät perseet, meni kakalle ja sammui vessaan. Näin tapahtui siis usein.

No, mies oli työmatkalla ja pidin meillä vappukemut. Kakka-Pete oli tässä vaiheessa pilannut sen verran monet kekkerit, että koko kaveripiiri ymmärsi kun ilmoitin, etten aio kutsua häntä. Ihan jo sen takia, etten halunnut joutua yksin ruotimaan Kakka-Peten edesottamuksia.

Bileet olivat jo hyvässä vedossa kun ovikello soi. Kakka-Pete oli tullut kuokkimaan ja toi vielä jonkun tuntemattoman kaverinsa mukana! Ilmoitin, etteivät ole tervetulleita aiempien sekoilujen takia, mutta Kakka-Pete alkoi anella ja rukoilla että päästäkää nyt sisään. Eräs kaveri lupasi auttaa jos Kakka-Pete ryhtyisi vaikeaksi, joten päästin heidät sisään.

Kakka-Pete ripuloi kylpyhuoneen lattian täyteen ja sammui niin pahasti, että tuo apua tarjonnut kaveri joutui murtamaan oven. Onneksi talossa oli juuri ollut putkiremontti ja vieraat pääsivät käymään remonttimiesten käymälässä.

Sen jälkeen ei Kakka-Peteä ole meillä päin näkynyt.

Vierailija
578/676 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
579/676 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhden kaverin serkku tunkee usein mukaan meidän kaveripiirin pippaloihin. Kaveri ei osaa ilmeisesti kieltäytyä, kun on eka sopinut meidän kanssa jotakin ja sitten serkku sattuu kysymään, voisiko tää kaveri viettää hänen kanssaan esim. vapun, juhannuksen tms.

Kaveri sitten ei voi sanoa serkulleen, että valitettavasti on muita suunnitelmia. Ei, kaveri kutsuu serkkunsa mukaan MEIDÄN juhliin! Monet kerrat on ollut meidän kanssa baarissa, syönyt meidän ruokia (onneksi sentään maksanut niistä) ja kerran tuli jopa meille yöksi. Ei osattu kieltäytyä, kun kaveri kysyi serkkunsa puolesta.

Tällä serkulla ei ole omia kavereita, ainut on serkkunsa eli meidän kaveri. En pidä tästä kaverin serkusta, hän on jotenkin liian totisen oloinen hiljainen, mutta yrittää huonosti peittää sen.

Vierailija
580/676 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako muutkin ruuistaan, vai teettekö numeron vain tästä yhden henkilön ruokailusta ja sen kuluista? Mitä haittaa siitä on, että joku yksinäinen saa myös juhlia, tuskin se teitä konkurssiin syö.

Mun yhden kaverin serkku tunkee usein mukaan meidän kaveripiirin pippaloihin. Kaveri ei osaa ilmeisesti kieltäytyä, kun on eka sopinut meidän kanssa jotakin ja sitten serkku sattuu kysymään, voisiko tää kaveri viettää hänen kanssaan esim. vapun, juhannuksen tms. Kaveri sitten ei voi sanoa serkulleen, että valitettavasti on muita suunnitelmia. Ei, kaveri kutsuu serkkunsa mukaan MEIDÄN juhliin! Monet kerrat on ollut meidän kanssa baarissa, syönyt meidän ruokia (onneksi sentään maksanut niistä) ja kerran tuli jopa meille yöksi. Ei osattu kieltäytyä, kun kaveri kysyi serkkunsa puolesta. Tällä serkulla ei ole omia kavereita, ainut on serkkunsa eli meidän kaveri. En pidä tästä kaverin serkusta, hän on jotenkin liian totisen oloinen hiljainen, mutta yrittää huonosti peittää sen.

Ketju on lukittu.