G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Kommentit (676)
Maksaako muutkin ruuistaan, vai teettekö numeron vain tästä yhden henkilön ruokailusta ja sen kuluista? Mitä haittaa siitä on, että joku yksinäinen saa myös juhlia, tuskin se teitä konkurssiin syö.
Mun yhden kaverin serkku tunkee usein mukaan meidän kaveripiirin pippaloihin. Kaveri ei osaa ilmeisesti kieltäytyä, kun on eka sopinut meidän kanssa jotakin ja sitten serkku sattuu kysymään, voisiko tää kaveri viettää hänen kanssaan esim. vapun, juhannuksen tms. Kaveri sitten ei voi sanoa serkulleen, että valitettavasti on muita suunnitelmia. Ei, kaveri kutsuu serkkunsa mukaan MEIDÄN juhliin! Monet kerrat on ollut meidän kanssa baarissa, syönyt meidän ruokia (onneksi sentään maksanut niistä) ja kerran tuli jopa meille yöksi. Ei osattu kieltäytyä, kun kaveri kysyi serkkunsa puolesta. Tällä serkulla ei ole omia kavereita, ainut on serkkunsa eli meidän kaveri. En pidä tästä kaverin serkusta, hän on jotenkin liian totisen oloinen hiljainen, mutta yrittää huonosti peittää sen.
Ja jatkan vielä edelliseen:
Mielestäni kaverisi kuulostaa erittäin lämpimältä ja empaattiselta ihmiseltä ottamalla serkkunsa huomioon myös omissa menoissaan, eikä jätä häntä yksin viettämään juhlapäiviä yms.
Toivoisin, että muutkin ihmiset heräisivät ja alkaisivat ottaa huomioon ja mukaan menoihinsa "yksinäisiä serkkujaan".
reagoivat esikoiseni syntymään niin, että kävivät kylässä totuttuun tapaan juomassa kaljojaan ja viinejään. Juomien loputtua pyysivät aina miestäni lähtemään kanssaan baariin.
Nice.
Tällä hetkellä minulla ei ole pahemmin kavereita.
Yksi miehen sukulainen tuli myös yllätysvierailulle perheensä kanssa (3 lasta). Toi omassa kattilassa ruokaa mukanaan, mutta otti kuitenkin meidän jääkaapista kinkut ja juustot kysymättä ja laittoi juhla-astiaston lautasille tarjolle. Ei siis voinut ottaa kinkkupaketista suoraan vaan nosti kaikki kinkut lautasille tarjolle. Muutenkin vain paineli suoraan keittiöön touhuamaan mitään minulle sanomatta, enkä edes tunne tätä naista juuri ollenkaan. Olisi edes ottanut arkiastioita mutta piti ottaa hienoimmat, jotka on ihan omaan kaappiinsa vielä piilotettu. Olohuoneen jossa nukkuivat järjestivät uusiksi, siirsivät kaikki huonekalut pois paikoiltaan ja tekivät pesän keskelle lattiaa. Suihkussa ja saunassa viipyivät tosi kauan, vettä kului kiitettäväksi (huono äänieristys niin kuulee kun joku vettä laskee suihkussa). Samoin vessassa käydessään avasivat lavuaarin hanan täysille kai ääniä peittämään. Kivasti lisää vesilaskua meille kun jokainen viipyy pitkään vessassa hana koko ajan auki...
Näistä käsipyyhejutuista tuli mieleen yksi vieras, joka ei muuten ole kovin paha mutta jumittuu hänkin helposti pitkäksi aikaa. Oli jo käynyt täällä monta kertaa kun yhden kerran käydessään meni vessaan pesemään käsiään. Huusi sieltä sitten että mikä näistä on käsipyyhe. Hyvä että kysyy mutta kun vessassa on 6-nuppinen naulakko, jossa lähimpänä lavuaaria pieni, käsipyyhkeen kokoinen pyyhe, ja sen jälkeen kaksi tyhjää koukkua, jonka jälkeen kylpytakki ja kaksi jättikokoista kylpypyyhettä niin ei luulisi erehtymisen vaaraa olevan :D
[/quote]
Itse olen saanut jopa vihat niskoilleni, koska vien aina mukanani omat liinavaatteet ja pyyhkeen. Mainitsen kyllä aina emännälle, että ne ovat mukanani, koska olen allerginen lähes kaikille pesuaineille, ei suinkaan siksi etteivät talon omat kelpaisi.
Mieheni on kasvissyöjä, eikä halua tehdä siitä numeroa (missä ei siis mitään vikaa ole, mutta ongelma tulee kylätilanteissa). Ei kerro siis asiasta etukäteen, jos mennää kylään, kun ei halua olla vaivaksi. Mut tottakai talon emännät ovat sit aidosti pahoillaan, kun tajuavat, että ruoka ei miehelleni käy ja stressaavat. Pöydässä hän sit syö esim. kaiken salaatin "kun en tuota ruokaa voi syödä", siis aivan kaiken. Nopeimmat ehkä saa itselleen siitä, mut ei riitä enää myöhemmin pöytään tuleville.
Joskus kyläpaikassa tiedetään edellisen kerran perusteella tämä erikoisruokavalio ja on varustauduttu esim. kasvispihvein, mitkä vartavasten on hänelle laitettu. Muille on siis lihaa tms. Hän saattaa jättää kokonaan syömättä lämpimän kasvisruuan, koska "mulla ei nyt ole niin nälkä" ja vetää sitte pöydässä kuitenkin leipää 5-6 siivua ja arvasitte oikein: salaattia. Ja tarjolla ei ole ollut sellaista, mistä hän ei pitäisi. Hän vain kylässä ruokailee aina omituisesti. Joskus jättää syömättä kokonaan, koska "ei ole nälkä", mut sit kotona heti istuu ruokapöytään syömään, kun "on niin nälkä". Mitä ihmettä!? Musta vähän omituista ja on loukannut ainakin äitiäni, joka yrittää aina ees jotenkin huomioida hänet tarjoiltavissaan.
Oon puhunut asiasta hänelle, mutta hän ei edes tiedosta/tajua tätä itsessään.
syö 10 paahtoleipää aamupalaksi
käy vähän väliä kakalla, hirveä haju vessassa
kaivelee vessankaappeja
tunkee rypisteltyä vessapaperia vessan roskikseen
ja aamulla lapsi heräsi kasin maissa ja minä laitoin koko poppoolle aamupalan, kun ystäväni vielä halusi nukkua, kun niin väsytti nuo vauva-ajan heräämiset... Minä sitten hoisin hänenkin lastaan, vaikka itsellä kolme lasta.
ja aamulla lapsi heräsi kasin maissa ja minä laitoin koko poppoolle aamupalan, kun ystäväni vielä halusi nukkua, kun niin väsytti nuo vauva-ajan heräämiset... Minä sitten hoisin hänenkin lastaan, vaikka itsellä kolme lasta.
Miehen ystävä on tullut muutaman kerran kahden poikansa kanssa kylään ja on mm. käynyt lenkillä, lukenut pitkään sanomalehteä ja makoillut sohvalla, kun minä olen mieheni kanssa hoitanut kaikki 5 lasta, laittanut ruuat, siivonnut keittiön jne..
Yksi lapsiperhe vieraili meillä ja kotiinlähdön aikaan meidän ja heidän lasten leikit oli tietenkin parhaimmillaan.Lapset eivät halunneet ryhtyä pukemaan millään. Perheen äiti sitten muistutti heille, minne pitikään mennä kotimatkalla, mäkkäriin. Jopa tuli lapsiin liikettä ja istuivat autossa alta aikayksikön. Mieleen jäi vaan kun vierasperheen lapset huutavat jee jee ja juoksevat ulos hyvästelemättä.
kysyi missä kylpyhuone ja meni sinne pesemään itseään, pyyhki meidän pyyhkeisiin ja tuli keskelle olohuonetta rukoilemaan!!! (muslimi) Tuijotin suu auki ja lähdin pois. Sanoin miehelle että kertoo joko ystävälleen että meillä ei saa rukoilla tai sitten on kokonaan kutsumatta tätä tyyppiä. En ole muslimi ja muutenkin mielestäni on hyvin tökeröä alkaa rukoilla kylässä ollessa varsinkin jos täytyy peseytyä!
tulivat kylään ja tämä äiti pieraisi äänekkäästi ja oli kuin ei olis mitään tehnykkään. No lapseni 4v alkoi nauraa johon tämä äiti tuohtuneena että se on aivan luonnollinen asia eikä sille ole nauramista...kieltämättä itseäkin hymyilytti
muistui vielä mieleen että 6v lapseni kummi tuli pitkästä aikaa kylään (ruoka+kahvit) ja toi lapselleni lelun: kinderin lelun, oli siis itse syönyt sen kinderin!!
patologi ja kerran kun he tulivat meille vieraiksi, niin apelta oli jäänyt duunit kiireen vuoksi vähän kesken. Se oli joutunut ottamaan mukaan yhden kiireellisesti avattavan asiakkaan, joka oli sillä farmariauton perällä makaamassa. Pääruoan jälkeen jälkiruokaa odotellessa se kävi pihalla sitä leikkelemässä ja paloittelemassa, ja tuli välillä myös kysymään mieheltä, olisiko sillä metsästyspuukkoa, kun joku tarpeellinen veitsi oli jäänyt ottamatta mukaan.
mutta vähän hämmästelin, kun odotin kuopusta ja oltiin ystäväperheen kanssa meidän mökillämme. Itselläni oli voimakasta pahoinvointia, joten ihan superihanaa seuraa en ollut. Ystäväperheellä oli kaksi lasta, jotka heräsivät joka aamu klo 7 ja yleensä herättivät meidänkin 2-vuotiaan. Joka aamu tämä perhe oletti, että minä herään heidän lastensa kanssa, keksin heille hiljaista puuhaa meidän päässämme mökkiä, jotta he voivat nukkua rauhassa. Ekan aamun jälkeen vihjaisin, että olen aika huonovointinen myös aamuisin (ja iltaisin), mutta olivat kuin eivät kuulisikaan. Jokainen aamu lähettivät lapset herättämään minut.
patologi ja kerran kun he tulivat meille vieraiksi, niin apelta oli jäänyt duunit kiireen vuoksi vähän kesken. Se oli joutunut ottamaan mukaan yhden kiireellisesti avattavan asiakkaan, joka oli sillä farmariauton perällä makaamassa. Pääruoan jälkeen jälkiruokaa odotellessa se kävi pihalla sitä leikkelemässä ja paloittelemassa, ja tuli välillä myös kysymään mieheltä, olisiko sillä metsästyspuukkoa, kun joku tarpeellinen veitsi oli jäänyt ottamatta mukaan.
oli meillä kylässä, leikin hänen lastensa kanssa. Sanoi että keittää kahvit (oli monta päivää ja oli päiväkahviaika, aamulla keitin toki minä). Minä sanoin että kiva, keitä vaan, onkin päiväkahviaika, me pelataan tämä peli loppuun. Kun peli loppui, sanoin, että nyt otan kupin kahvia ja nousin hakeakseni. Ystävä sanoi että hän joi jo ja kaatoi lopun viemäriin. Ja koko ajan oli siinä samassa huoneessa (asuin yksiössä)... olisi voinut kenties kysyä ensin. Ei ollut edes pahoillaan. Sanoi vielä että mitäs et ottanut.
Minua kummastuttaa ja hämmästyttää mieheni ystävät, joilla on jäänyt opiskeluajat päälle. He tulevat muilta paikkakunnilta, joten kun tulevat he ovat yötä. Tämä on ihan ok. Mutta ensin odotetaan, että kaikki ovat tulleet ja sitten lähdetään kauppaan, jossa kaikki ostavat omat ruuat. Yleensä mieheni ystävät ostavat vielä pakastepitsoja, einespitsoja, valmisruokia ei siis mitään leipää ja makkaraa. He siis syövät aamupalaksi jonkin saarioisten valmiskinkkukiusauksen ja itse miehen kanssa syödään leipää ja kahvia siinä samaan aikaan. se on sitten sama jos mennään jollekin heistä kylään, niin kaikki muut ostavat taas omat ruokansa ja yllätysyllätys isäntä syö omassa kodissaan aamiaiseksi kahvia ja leipää. En tiedä miksi ei voi kylässä syödä samanlaista aamiaista. Olen kyllä aina joka kerta jo etukäteen varannut kaappiin ruokaa riittävästi heillekin jos joskus ihme tapahtuu ja he haluavatkin ottaa leipää ja kahvia aamiaiseksi. Joka kerta kysyn ja tarjoan aamiaista heille mutta ei. Yleensä vielä ollaan tietenkin oltu edellisenä iltana viihteellä, joten aamupalaksi on myös varattuna munia ja pekonia. Itse otan kyllä kylässä tarjotun aamukahvin mutta leivät ollaan ostettu miehen kanssa itse, kun ei kehtaa syödä toisten ruokia kun eivät ole meilläkään syöneet.
Mä en nyt ymmärrä mitä pahaa tässä on. Kyllä meidän kaveripiiriin on aina otettu mukaan myös ne yksinäiset.
Mun mielestä tämä viesti antaa aika huonon kuvan sinusta itsestäsi. Mitä vikaa siinä on jos serkku kuitenkin maksaa omat kustannuksensa jne. Ja miksei serkkua voisi lähestyä hänen omalla tavallaa, jotta hänen ei tarvitsisi esittää mitään muuta kuin todellisuudessa on.