Tapaus Bertta ja lisäsiipi...
Tarvisivatko he lisätilaa, jos lapsia olisi normaalimäärä? Eli tarvitseeko sitä lisätilaa sairas lapsi vai sittenkin se iso lapsilauma...? Miksi he eivät vain tiivistä? Yksi huone sairaalle, muut minne mahtuvat. Ennen perheet asuivat yhdessäkin huoneessa ja keittiö oli yhteiskeittiö. Onko tämä nyt sairausongelma vai mukavuusongelma?
Kommentit (1124)
Pitää myös muistaa se, että VANHEMMAT ITSE ovat valinneet paraakin lapselle yösijaksi terveyskeskuksen sijasta. Eiköhän sieltä tk:sta olisi eristyshuone löytynyt. Minä ainakin olisin valinnut tk:n oman lapseni kohdalla, osaava henkilökunta olisi lähellä lähettämässä sairaalaan, jos jotain sattuisi. Nyt ambulanssi joutuu rämpimään jonnekkin paraakille keskelle pihaa, jippii.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:11"]
2 lasta on vähän eri asia kuin 13 lasta, huhheijaa.
[/quote]
Ihanko itse pystyt noin hienosti päättelemään? 2 ja 13 ovat tosiaan eri lukumäärät.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 03:12"]
Tarvitseeko Bertta sairaanhoitajaa jos laajennus toteutetaan?
[/quote]
Totta kai, lisätilan tarve on juuri siksi, että hän tarvitsee sairaanhoitoa ja sairaanhoito tarvitsee tilat.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 00:59"]
Jokos uusi pulla on jo uunissa?
[/quote]
Lestadiolaiset sentään taistelevat ääri-islamilaisia kohtupommittajia vastaan, vaikka eivät tietenkään itse niin ajattele, mutta synnyttävät sentään uusia kantiksia - ja nimenomaan islamistiset radikaalisaarnaaja siis itse puhuvat kohtupommittamisesta - eli että muslimit valtaavat länsimaat kohduillaan.
Israelissa palestiinalaiset harrastavat tätä kohtupommittamista myös - Gazasta tiedotetaan, että taas ylittyi tämäkin raja jne. - ja siksi Israelissa joudutaan hyysäämään näitä äärijuutalaisiakin, kun pistävät edes hiukan musuille kampoihin lastenhankinnasssa.
Muslimien väestönkasvu on hurjaa ja tietoista touhua! Oulun nokialaiset IT-osaajatkin monet olivat lestaperheistä eli heistä on hyötyä, siinä missä muistakin kantiksista - mutta mitä hyötyä on muslimeista?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:08"]
Pitää myös muistaa se, että VANHEMMAT ITSE ovat valinneet paraakin lapselle yösijaksi terveyskeskuksen sijasta. Eiköhän sieltä tk:sta olisi eristyshuone löytynyt. Minä ainakin olisin valinnut tk:n oman lapseni kohdalla, osaava henkilökunta olisi lähellä lähettämässä sairaalaan, jos jotain sattuisi. Nyt ambulanssi joutuu rämpimään jonnekkin paraakille keskelle pihaa, jippii.
[/quote]
Ei ole mitään eristyksen tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 03:33"]
Lestadiolaiset ovat tunnetusti ahneita.
[/quote]
Tunnetusti ahkeria. Vertaapa joihinkin muslimimeihin, esim. somaleihin - jotka elävät sossun rahoilla ja kuitenkin saavat superasuntoja Hesasta moniavioisille jättiperheilleen, mukulat pyörii kaduilla häiriköimässä ja ryöstelemässä jne.
[/quote]
Samalla tavalla ahkeria lisääntymään kuin kanit; rikollisella tavalla sortavat naisia ja alistavat nämä vain poikiviksi eläimiksi.
Kuinkahan myötätuntoista porukkaa täältä löytyisi jos tuo sairas 12-lapsisen perheen vesa olisikin nimeltään pikku-Fatima? Tuli vaan mieleen...
En jaksanut tavata koko ketjua, mutta jos kerran lisätilaa tarvitaan, rakentakoon perhe sen itse ja kunta voi muuttaa tarvittavan siivun sitä hoitotilaksi
Lapsen tilanne käy todella sääliksi (eikä vain sairauden takia vaan perheen 12. lapseksi syntyminen tuskin on muutenkaan hääppöinen osa).
Vanhemmilla tässä kuitenkin tuntuu olevan kyse enemmän periaatteesta kuin lapsen parhaasta (mikä näkyy muissakin elämäntapavalinnoissa). Yksi ratkaisuhan vaati vanhemmilta vain omavastuuosuutta lisärakentamiseen, joka oli reilu 24000. Summa, jonka perhe saa pelkkinä lapsilisinä vuodessa valtiolta.
Talon arvonnousu olisi ajanmittaan kattanut lainan kulut, MUTTA silloin kaupunki ei olisi joutunut maksamaan penniäkään. Koska sehän tämän hyvinvointivaltion idea on, maksattaa kaikki viimeiseen asti muilla.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:06"]Lapsi tarvitsee loppuelämänsä hoitoa sillä sairastaa vakavaa suolistosairautta. Monta leikkausta jo takana. Välineet joita tarvitaan lapsen hoitoon ei mahdu talon mihinkään huoneeseen joten laajennus on ainoa mahis. Parakkiin jäätyy sisältäkin. Tuskin laittaisi te omaa lastanne yöksi jääkylmään parakkiin
[/quote] No kyllä laittaisin ja laitankin, sillä nykykouluissa varmaan joka kolmannessa on parakki luokkatilana.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:28"]
Lapsen tilanne käy todella sääliksi (eikä vain sairauden takia vaan perheen 12. lapseksi syntyminen tuskin on muutenkaan hääppöinen osa). Vanhemmilla tässä kuitenkin tuntuu olevan kyse enemmän periaatteesta kuin lapsen parhaasta (mikä näkyy muissakin elämäntapavalinnoissa). Yksi ratkaisuhan vaati vanhemmilta vain omavastuuosuutta lisärakentamiseen, joka oli reilu 24000. Summa, jonka perhe saa pelkkinä lapsilisinä vuodessa valtiolta. Talon arvonnousu olisi ajanmittaan kattanut lainan kulut, MUTTA silloin kaupunki ei olisi joutunut maksamaan penniäkään. Koska sehän tämän hyvinvointivaltion idea on, maksattaa kaikki viimeiseen asti muilla.
[/quote]
Perhe ei olisi oikeutettu tuohon ARAn rahoitukseen, koska heillä on oikeus vammaispalvelulain mukaisiin asunnonmuutostöihin. Lain mukaan siis olisi, kaupungin mukaan ei.
Mulla tulee parakista mieleen sellanen pressutalli. Ei taida nykynen majoitus kuitenkaa ihan nii huono olla.
Kuinkahan myötätuntoista porukkaa täältä löytyisi jos tuo sairas 12-lapsisen perheen vesa olisikin nimeltään pikku-Fatima?
Kas, päivystävä persu on herännyt maahanmuuttokritisoimaan jo näin aikaisin. Hail Allah-Aholle o/
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:23"]
Kuinkahan myötätuntoista porukkaa täältä löytyisi jos tuo sairas 12-lapsisen perheen vesa olisikin nimeltään pikku-Fatima? Tuli vaan mieleen... En jaksanut tavata koko ketjua, mutta jos kerran lisätilaa tarvitaan, rakentakoon perhe sen itse ja kunta voi muuttaa tarvittavan siivun sitä hoitotilaksi
[/quote]
Eipä Bertta saa juuri myötätuntoa - sama porukka olisi todennäköisesti valmis lahjoittamaan omia rahojaankin, jos kyse olisi somaliperheen Fatimasta...
Kateus suomalaisia kohtaan vie kalatkin vedestä, omia ei auteta - mutta ulkomaisille sossupummeille ollaan antamassa aina parasta....
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:37"]
Kuinkahan myötätuntoista porukkaa täältä löytyisi jos tuo sairas 12-lapsisen perheen vesa olisikin nimeltään pikku-Fatima?
Kas, päivystävä persu on herännyt maahanmuuttokritisoimaan jo näin aikaisin. Hail Allah-Aholle o/
[/quote]
Kuinka helvetissä sait tuosta persukortin vedettyä? Koska yksi sana oli Fatima?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:37"] Kuinkahan myötätuntoista porukkaa täältä löytyisi jos tuo sairas 12-lapsisen perheen vesa olisikin nimeltään pikku-Fatima? Kas, päivystävä persu on herännyt maahanmuuttokritisoimaan jo näin aikaisin. Hail Allah-Aholle o/ [/quote] Kuinka helvetissä sait tuosta persukortin vedettyä? Koska yksi sana oli Fatima?
[/quote]
Plus niistä edellisistä muslimiaiheisista...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:37"]
[/quote]
Sossutuilla elävät ympärileikatut somalinaiset punnertavat moniavioisissa suhteissaan yksinhuoltajina kymmenkunta lasta - kunnes se ympäleikattu ja moneen kertaan parsittu toosa lopulta sitten hajoaa...
Mutta ei lestojen kritisoijia koskaan huoleta näiden somalinaisen asema - tai päivänselvä lapsitehtailu, lapsiahan saatetaan jopa lähettää sinne entiseen kotimaahan, josta on paettu...
Pidäppää kuule itse se leipäläppäsi kiinni 117, äläkä tule tänne valehtelemaan. Ei ole mistään lisäosasta kyse jos kylppäri rakennetaan alakertaan, se nimittäin tehdään asuntoon.
No todista faktaa ja näytä toteen talo jota jatkettu lisäosalla eli taloa on laajennettu. Ehkä toi sun paskan puhuminen voisi loppua.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:23"]
Kuinkahan myötätuntoista porukkaa täältä löytyisi jos tuo sairas 12-lapsisen perheen vesa olisikin nimeltään pikku-Fatima? Tuli vaan mieleen... En jaksanut tavata koko ketjua, mutta jos kerran lisätilaa tarvitaan, rakentakoon perhe sen itse ja kunta voi muuttaa tarvittavan siivun sitä hoitotilaksi
[/quote]
Eipä Bertta saa juuri myötätuntoa - sama porukka olisi todennäköisesti valmis lahjoittamaan omia rahojaankin, jos kyse olisi somaliperheen Fatimasta...
Kateus suomalaisia kohtaan vie kalatkin vedestä, omia ei auteta - mutta ulkomaisille sossupummeille ollaan antamassa aina parasta....
[/quote]
Pistäkää täällä keräys pystyyn te joiden mielestä Bertalle pitää rakentaa lisäsiipi taloon. Täällähän on pelkkiä akateemisia ja vähintään 5000e/kk tienaavia, äkkiäkös te suurperhettä autatte
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 06:48"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:47"]Ehdotan että isä ja osa terveistä lapsista yöpyy lisärakennuksessa. Loppuu se poikiminen ja sairas lapsi saadaan taloon. [/quote] Ei mahdu tuonne parakkiin montaa ihmistä. [/quote] Hmm... Sehän on perheen olohuonetta isompi tila. Olohuone kun oli liian pieni hoitohuoneeksi. Kyllä sinne mahtuu. Kolmeen kerrossänkyyn mahtuu nukkumaan kuusi henkilöä. [/quote] Ei ole olohuonetta isompi. Menkääpäs itse nukkumaan parakkiin ja katsokaa sitten tilannetta uusin silmin. Suurin osa teistä ei tiedä mitään perheestä ja jauhaa tällasta paskaa täällä
[/quote]
Nyt jos miettii miksi tätä puidaan julkisesti, niin ymmärtääkseni perhe itse toi asian julkisuuteen. Reaktiot eivät vissiin olleet vain halutun mukaisia.
[/quote]
Nii ja jos kerran parakki on olohuonetta pienempi niin miksei sitä olohuonetta voi muuttaa kotisairaalaksi? Siksi että muu perhe joutuu kärsimään epämukavuutta? Vaatimassa kyllä ollaan muttei valmiita joustamaan
KHO 2006/66
Erilainen tapaus, mutta kunnan tekemä kielteinen päätös lapsen vakavan sairaudesta aiheutuvan tarpeen lisätilasta aiheutuvien kustannusten korvaamisesta kumottiin korkeimmassa hallinto-oikeudessa vammaispalvelulain vastaisena.