Tapaus Bertta ja lisäsiipi...
Tarvisivatko he lisätilaa, jos lapsia olisi normaalimäärä? Eli tarvitseeko sitä lisätilaa sairas lapsi vai sittenkin se iso lapsilauma...? Miksi he eivät vain tiivistä? Yksi huone sairaalle, muut minne mahtuvat. Ennen perheet asuivat yhdessäkin huoneessa ja keittiö oli yhteiskeittiö. Onko tämä nyt sairausongelma vai mukavuusongelma?
Kommentit (1124)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]Hanna on sosionomi AMK, en ymmärrä, miksi puhuu muuta. T. Entinen opiskelukaveri [/quote] Ohhoh! Minä kun ihmettelin tuossa, että naisella on 13 lasta, ikää alle 40 ja filosofian maisterin (teologia ja musiikkikasvatus) ja lääketieteen lisurin koulutus, ettämätön rakennussilmä ja tilanhamotus, eli vähintään rakennusalan AMK-tutkinto, ellei jopa arkkitehdin tutkintoa niin päälle on vielä kunnostautunut opiskelemalla sosiaalialaa! Kyllä tälle perheelle kuuluu se luksus-lisäosa äidin näköiskuvataulu seinällä ja äidille vuoden äiti metalli siitä, että tosiaan opiskellut kaiken tämän ja sivussa saanut lapsia, vielä yhden on-off- kehitysvammaisenkin! [/quote] Luuletko olevasi vitsikäs? [/quote] En, ärsyttää vain ihmiset jotka eivät osaa olla nöyriä edes tällaisellä hetkellä! Eivätkö he uskokaan siihen, että maanpäällä eletään köyhempi elämä ja kärsitäänkin vähän ja vasta taivaassa on paratiisi ja täydellistä? Itse olen antitesisti ja silti kiitollinen kaikesta tämän elämäni aikana! Elämää tietenkin uskon minun hiilestäni ja ravintoaineistani kehittyvän, luultavasti minua syöneiden toukkia jälkeläisiä... Sielu-juttuihin en mene.. [/quote] Kerrotko vielä, että miksi ja ketä heidän täytyisi erityisesti nöyristellä? Kunta on tehnyt lainvastaisen päätöksen heidän vaikeasti sairaan lapsen elämää koskevassa, merkittävässä asiassa, joten ei mielestäni ainakaan kuntapäättäjiä. [/quote] Itseni vetäisi nöyräksi kunnioituksesta jo se, että taitavat ihmiset ovat hoitaneet minun kasvaimen kanssa syntyneen lapseni niin hyvään kuntoon ja sen että lapsi on näin monen operaation jälkeen ELOSSA! Se, että kunta maksaa minun lapselleni ammattilaisen hoidot yöksi, oli paikka mikä tahansa saisi minut myös tuntemaan nöyryyttä, minä en kehtaisi vaatia parempaa. Eläisin siinä onnessa että lapseni on pelastunut lääketieteen ja nimenomaan Suomen julkisen terveydenhuollon vuoksi. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa!
[/quote]
Mistä kaikista lakisääteisistä oikeuksistasi esimerkiksi itse olet luopunut ja millaisten syiden takia? Oletko luopunut esimerkiksi lapsilisistä, koska olet niin kiitollinen koulujärjestelmästä, vai millaisia ratkaisuja olet tehnyt?
[/quote]
Onko sulla lapsia? Oletko koskaan kiitollinen mistään?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:12"]
Kuulostaa toki karmealta, mutta hoitoa pitäisi miettiä pidemmällä tähtäimellä. Myös sekin, liitetäänkö lapsi joskus kehitysvammalain piiriin, vai mikä on tilanne.
[/quote]
Minkä kehitysvammalain piiriin lapsi liitettäisiin? Lapsi on vaikeasti vammainen ja tuo muutostyö on vammaispalvelulain mukainen. Hallinto-oikeudessa on varmasti arvioitu muutostarve asiantuntijoiden antaman tiedon pohjalta ja se on todettu välttämättömäksi.
Onhan mahdollista, että perhe joutuu liikenneonnettomuuteenkin. Melkein mitä vaan voi torjua sen nojalla, että ei tiedetä tulevaisuutta. Laissa ei onneksi edellytetä, että kukaan osaisi ennustaa ja syöpäsairaita tai vanhuksiakin hoidetaan, vaikka saattavat kuolla lähikuukausina.
[/quote]
Kehitysvammalaki ja vammaispalvelulaki ovat erit
Vammaispalvelulaki on kehitysvammalakiin nähden ensisijainen, mikäli palvelu tai tukitoimi voidaan myöntää molempien lakien perusteella. Kehitysvammaisilla henkilöillä on kuitenkin oikeus saada kehitysvammalain mukaisia palveluita silloin, jos vammaispalvelulain mukaiset palvelut eivät ole riittäviä tai sopivia.
[/quote]
Tuo lapsi tuskin muuttuu kehitysvammaiseksi tuosta noin vain? Ja turha alkaa saivartelemaan nyt sairauksista, jotka voivat kehitysvamman aiheuttaa myöhemmälläkin iällä, kun yhtä lailla sitten pitäisi miettiä meidän kaikkien kohdalla, että siirrytäänköhän me joskus kehitysvammalain piiriin. Mitään tekemistä sillä ei ole tässä hetkessä.
[/quote]
Et voi siirtyä kehitysvammalain piiriin, jos et vammaudu alle 16 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]Hanna on sosionomi AMK, en ymmärrä, miksi puhuu muuta. T. Entinen opiskelukaveri [/quote] Ohhoh! Minä kun ihmettelin tuossa, että naisella on 13 lasta, ikää alle 40 ja filosofian maisterin (teologia ja musiikkikasvatus) ja lääketieteen lisurin koulutus, ettämätön rakennussilmä ja tilanhamotus, eli vähintään rakennusalan AMK-tutkinto, ellei jopa arkkitehdin tutkintoa niin päälle on vielä kunnostautunut opiskelemalla sosiaalialaa! Kyllä tälle perheelle kuuluu se luksus-lisäosa äidin näköiskuvataulu seinällä ja äidille vuoden äiti metalli siitä, että tosiaan opiskellut kaiken tämän ja sivussa saanut lapsia, vielä yhden on-off- kehitysvammaisenkin! [/quote] Luuletko olevasi vitsikäs? [/quote] En, ärsyttää vain ihmiset jotka eivät osaa olla nöyriä edes tällaisellä hetkellä! Eivätkö he uskokaan siihen, että maanpäällä eletään köyhempi elämä ja kärsitäänkin vähän ja vasta taivaassa on paratiisi ja täydellistä? Itse olen antitesisti ja silti kiitollinen kaikesta tämän elämäni aikana! Elämää tietenkin uskon minun hiilestäni ja ravintoaineistani kehittyvän, luultavasti minua syöneiden toukkia jälkeläisiä... Sielu-juttuihin en mene.. [/quote] Kerrotko vielä, että miksi ja ketä heidän täytyisi erityisesti nöyristellä? Kunta on tehnyt lainvastaisen päätöksen heidän vaikeasti sairaan lapsen elämää koskevassa, merkittävässä asiassa, joten ei mielestäni ainakaan kuntapäättäjiä. [/quote] Itseni vetäisi nöyräksi kunnioituksesta jo se, että taitavat ihmiset ovat hoitaneet minun kasvaimen kanssa syntyneen lapseni niin hyvään kuntoon ja sen että lapsi on näin monen operaation jälkeen ELOSSA! Se, että kunta maksaa minun lapselleni ammattilaisen hoidot yöksi, oli paikka mikä tahansa saisi minut myös tuntemaan nöyryyttä, minä en kehtaisi vaatia parempaa. Eläisin siinä onnessa että lapseni on pelastunut lääketieteen ja nimenomaan Suomen julkisen terveydenhuollon vuoksi. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa!
[/quote]
Mistä kaikista lakisääteisistä oikeuksistasi esimerkiksi itse olet luopunut ja millaisten syiden takia? Oletko luopunut esimerkiksi lapsilisistä, koska olet niin kiitollinen koulujärjestelmästä, vai millaisia ratkaisuja olet tehnyt?
[/quote] Jos lapseni olisi selviytynyt leikkauksesta ja saisi hoitoa, en valittaisi siitä, että oikeuteni on tulkittu "väärin".
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:59"]
[/quote]
[/quote]
Onko sulla lapsia? Oletko koskaan kiitollinen mistään?
[/quote]
On ja olen jatkuvasti kiitollinen mm. siitä, että he ovat terveitä. Sen lisäksi olen kiitollinen niiden lasten puolesta, jotka eivät ole terveitä, että meillä on sosiaalihuoltojärjestelmä, jonka tarkoitus on taata heillekin ihmisarvoinen elämä.
Ah, eli tämä ompeluhuone/-tupa ei siis olekaan talossa = eli se ylimääräinen tila jota voitaisiin käyttää? Ketjussa kunnianloukkauksista puhuvalla on siis parempaa tietoa tästä?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"]Tämä ketju alkaa olla jo aika surullista luettavaa.... Pääpointti on mennyt aikaa sitten ohi, nyt jankataan, kirjoitellaan ala-arvoisia kommentteja (puolin ja toisin), vääristellään, solvataan, jne. jne. Aluksi olin 100% vastustajien puolella, mutta nyt on argumentit, hyvät sellaiset, ovat vähentyneet ja mennään epäolennaisuuksiin. No eipä lisäsiiven puolustajatkaan osaa enää keskustella. Tiedän, että ei mun tarvitse lukea tätä, mutta olen pari kommenttia heittänyt ja oli kiva seurata miten tämä etenee. Eipä enää. Jatkakaa te ketkä vielä jaksatte, vaikka uutta sanottavaa teillä ei olekaan, mä jätän tän uppoavan laivan . [/quote] Samaa mietin. Katsoin äsken tuota Äitien sota-ohjelmaa ja mielessäni nostin hattua syöpää sairastavan pojan äidille. Ihan oman perheen kesken hoitivat pojan kotona ilman lisäsiipiä tai steriilejä tiloja. Yrittivät tehdä pijan elämästä mahdollosimman normaalia vaikka poika pystyi olemaan vain kotona, sairaalassa tai pihalla. Ei voinut mennä kavereille eikä kaverit tulla heille eikä edes kauppaan voi mennä. Silti koko perhe vaikutti onnellisilta kun pojan tila kohenee. Siinä jos missä oli lapsen vointi etusijalla
[/quote]
Syöpää ei sairasteta koko loppuelämää.
[/quote]
Saatetaanpa hyvinkin sairastaa. Joissain tapauksissa se loppuelämä on vähän pidempi, joissain lyhyempi. Etkö ole kuullut kenenkään kuolleen syöpään?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]Hanna on sosionomi AMK, en ymmärrä, miksi puhuu muuta. T. Entinen opiskelukaveri [/quote] Ohhoh! Minä kun ihmettelin tuossa, että naisella on 13 lasta, ikää alle 40 ja filosofian maisterin (teologia ja musiikkikasvatus) ja lääketieteen lisurin koulutus, ettämätön rakennussilmä ja tilanhamotus, eli vähintään rakennusalan AMK-tutkinto, ellei jopa arkkitehdin tutkintoa niin päälle on vielä kunnostautunut opiskelemalla sosiaalialaa! Kyllä tälle perheelle kuuluu se luksus-lisäosa äidin näköiskuvataulu seinällä ja äidille vuoden äiti metalli siitä, että tosiaan opiskellut kaiken tämän ja sivussa saanut lapsia, vielä yhden on-off- kehitysvammaisenkin! [/quote] Luuletko olevasi vitsikäs? [/quote] En, ärsyttää vain ihmiset jotka eivät osaa olla nöyriä edes tällaisellä hetkellä! Eivätkö he uskokaan siihen, että maanpäällä eletään köyhempi elämä ja kärsitäänkin vähän ja vasta taivaassa on paratiisi ja täydellistä? Itse olen antitesisti ja silti kiitollinen kaikesta tämän elämäni aikana! Elämää tietenkin uskon minun hiilestäni ja ravintoaineistani kehittyvän, luultavasti minua syöneiden toukkia jälkeläisiä... Sielu-juttuihin en mene.. [/quote] Kerrotko vielä, että miksi ja ketä heidän täytyisi erityisesti nöyristellä? Kunta on tehnyt lainvastaisen päätöksen heidän vaikeasti sairaan lapsen elämää koskevassa, merkittävässä asiassa, joten ei mielestäni ainakaan kuntapäättäjiä. [/quote] Itseni vetäisi nöyräksi kunnioituksesta jo se, että taitavat ihmiset ovat hoitaneet minun kasvaimen kanssa syntyneen lapseni niin hyvään kuntoon ja sen että lapsi on näin monen operaation jälkeen ELOSSA! Se, että kunta maksaa minun lapselleni ammattilaisen hoidot yöksi, oli paikka mikä tahansa saisi minut myös tuntemaan nöyryyttä, minä en kehtaisi vaatia parempaa. Eläisin siinä onnessa että lapseni on pelastunut lääketieteen ja nimenomaan Suomen julkisen terveydenhuollon vuoksi. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa! [/quote] Mistä kaikista lakisääteisistä oikeuksistasi esimerkiksi itse olet luopunut ja millaisten syiden takia? Oletko luopunut esimerkiksi lapsilisistä, koska olet niin kiitollinen koulujärjestelmästä, vai millaisia ratkaisuja olet tehnyt? [/quote] Jos lapseni olisi selviytynyt leikkauksesta ja saisi hoitoa, en valittaisi siitä, että oikeuteni on tulkittu "väärin".
[/quote]
Lapsen oikeudet, ei sinun, eikä Kinnustenkaan vanhempien.
Siis millä rahalla tuo perhe hengaa useita kuukausia ulkomailla? Kyllä on Suomessa hyvät tuet lapsiperheille. Naapurissani asuu yh-äippä muksunsa kanssa 1200 euroa maksavassa asunnossa kotihoidontuella ja aika tichttps://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10965923_865738523467702_895774919_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=01e59fc6f8e717b5f76550bd55e569f8&oe=54DAD96E&__gda__=1423626803_24dde9cda07683b0d857af7ecd5b8d32i tico elämää viettää. Nyt ymmärrän.
Luulisi vahvan yhteisön saavan maalipensselin käteen ja maalavan parakin seiniä iloisemman värisiksi ja tilkitsevän ovea. Näin tehdään muuallakin, kun on tukiverkkoja. Meillä ainakin ystävät ovat paljon auttaneet talkooporukalla.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"]Tämä ketju alkaa olla jo aika surullista luettavaa.... Pääpointti on mennyt aikaa sitten ohi, nyt jankataan, kirjoitellaan ala-arvoisia kommentteja (puolin ja toisin), vääristellään, solvataan, jne. jne. Aluksi olin 100% vastustajien puolella, mutta nyt on argumentit, hyvät sellaiset, ovat vähentyneet ja mennään epäolennaisuuksiin. No eipä lisäsiiven puolustajatkaan osaa enää keskustella. Tiedän, että ei mun tarvitse lukea tätä, mutta olen pari kommenttia heittänyt ja oli kiva seurata miten tämä etenee. Eipä enää. Jatkakaa te ketkä vielä jaksatte, vaikka uutta sanottavaa teillä ei olekaan, mä jätän tän uppoavan laivan . [/quote] Samaa mietin. Katsoin äsken tuota Äitien sota-ohjelmaa ja mielessäni nostin hattua syöpää sairastavan pojan äidille. Ihan oman perheen kesken hoitivat pojan kotona ilman lisäsiipiä tai steriilejä tiloja. Yrittivät tehdä pijan elämästä mahdollosimman normaalia vaikka poika pystyi olemaan vain kotona, sairaalassa tai pihalla. Ei voinut mennä kavereille eikä kaverit tulla heille eikä edes kauppaan voi mennä. Silti koko perhe vaikutti onnellisilta kun pojan tila kohenee. Siinä jos missä oli lapsen vointi etusijalla [/quote] Syöpää ei sairasteta koko loppuelämää. [/quote] Saatetaanpa hyvinkin sairastaa. Joissain tapauksissa se loppuelämä on vähän pidempi, joissain lyhyempi. Etkö ole kuullut kenenkään kuolleen syöpään?
[/quote]
Lakkaa saivartelemasta.
Perheen kotihan on noin 200 neliön omakotitalo, eli siellä on vallan mainiosti tilaa 15-henkiselle perheelle. Se parakki pihalla ei ole järkevin ratkaisu, kaikki säästäisivät ja hyötyisivät eniten siitä, jos taloa vaan laajennettaisiin sen verran, että olisi vammaisen hoitoon sopiva.
PS. Minusta on muuten hyvä, että vielä edes jotkut kantasuomalaiset ja normaalijärkiset ihmiset lisääntyvät.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:21"]
En ymmärrä. Onko olemassa lestadiolaisia ja lestadiolaisia? Olen vl, ja minulle ei ole opetettu, että naisen pitäisi olla miehen alistamana. Olen jutellut tästä myös muiden vl:n kanssa ja he ovat jakaneet minun kanssani saman näkemyksen. En myöskään tunne vl-perheitä, joissa vaimo olisi alistettu. Sen sijaan tunnen useita perheitä, joissa mies rakastaa ja kunnioittaa vaimoaan. Yhtään pedofiileja puolustamatta ei voi väittää, ettei vastaavia tapauksia ole ollut muualla kuin vl-liikkeessä. Pedofilialla ei ole hiljaista hyväksyntää. Kyllä tästä asiasta on puhuttu liikkeen sisällä paljon ja siitä on yhtenäinen näkemys, että "pedofiilinen toiminta" on synti. Sitä en kiellä, etteikö näitä tapauksia ole hoidettu luokattoman huonosti. Ihmettelen myös vauvavarasto -oppia. Olen kuullut siitä vasta Rauhalan kirjasta! Olen siis oikeasti ihmeissäni.
[/quote]
Miksihän minä sitten tunnen näistä pikkupaikkakuntien vl-perheistä miehiä, jotka käy reippaasti vieraissa. Perikunnalle tulee myös tietämässäni parissa tapauksessa yllärinä, ettämiehellä on lapsia rakastajansa kanssa.
[/quote]
En tiedä. Mutta kerro vaimoille, joita petetään!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"]Tämä ketju alkaa olla jo aika surullista luettavaa.... Pääpointti on mennyt aikaa sitten ohi, nyt jankataan, kirjoitellaan ala-arvoisia kommentteja (puolin ja toisin), vääristellään, solvataan, jne. jne. Aluksi olin 100% vastustajien puolella, mutta nyt on argumentit, hyvät sellaiset, ovat vähentyneet ja mennään epäolennaisuuksiin. No eipä lisäsiiven puolustajatkaan osaa enää keskustella. Tiedän, että ei mun tarvitse lukea tätä, mutta olen pari kommenttia heittänyt ja oli kiva seurata miten tämä etenee. Eipä enää. Jatkakaa te ketkä vielä jaksatte, vaikka uutta sanottavaa teillä ei olekaan, mä jätän tän uppoavan laivan . [/quote] Samaa mietin. Katsoin äsken tuota Äitien sota-ohjelmaa ja mielessäni nostin hattua syöpää sairastavan pojan äidille. Ihan oman perheen kesken hoitivat pojan kotona ilman lisäsiipiä tai steriilejä tiloja. Yrittivät tehdä pijan elämästä mahdollosimman normaalia vaikka poika pystyi olemaan vain kotona, sairaalassa tai pihalla. Ei voinut mennä kavereille eikä kaverit tulla heille eikä edes kauppaan voi mennä. Silti koko perhe vaikutti onnellisilta kun pojan tila kohenee. Siinä jos missä oli lapsen vointi etusijalla [/quote] Syöpää ei sairasteta koko loppuelämää. [/quote] Saatetaanpa hyvinkin sairastaa. Joissain tapauksissa se loppuelämä on vähän pidempi, joissain lyhyempi. Etkö ole kuullut kenenkään kuolleen syöpään?
[/quote]
Lakkaa saivartelemasta.
[/quote]
Tuoko on ainoa kommentti mihin pystyt? Tiesitkö, että syöpää voi sairastaa vuosikymmeniä, jatkuvalla täsmälääkityksellä ja seurannalla ja koskaan ei voi tietää milloin se aktivoituu?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]Hanna on sosionomi AMK, en ymmärrä, miksi puhuu muuta. T. Entinen opiskelukaveri [/quote] Ohhoh! Minä kun ihmettelin tuossa, että naisella on 13 lasta, ikää alle 40 ja filosofian maisterin (teologia ja musiikkikasvatus) ja lääketieteen lisurin koulutus, ettämätön rakennussilmä ja tilanhamotus, eli vähintään rakennusalan AMK-tutkinto, ellei jopa arkkitehdin tutkintoa niin päälle on vielä kunnostautunut opiskelemalla sosiaalialaa! Kyllä tälle perheelle kuuluu se luksus-lisäosa äidin näköiskuvataulu seinällä ja äidille vuoden äiti metalli siitä, että tosiaan opiskellut kaiken tämän ja sivussa saanut lapsia, vielä yhden on-off- kehitysvammaisenkin! [/quote] Luuletko olevasi vitsikäs? [/quote] En, ärsyttää vain ihmiset jotka eivät osaa olla nöyriä edes tällaisellä hetkellä! Eivätkö he uskokaan siihen, että maanpäällä eletään köyhempi elämä ja kärsitäänkin vähän ja vasta taivaassa on paratiisi ja täydellistä? Itse olen antitesisti ja silti kiitollinen kaikesta tämän elämäni aikana! Elämää tietenkin uskon minun hiilestäni ja ravintoaineistani kehittyvän, luultavasti minua syöneiden toukkia jälkeläisiä... Sielu-juttuihin en mene.. [/quote] Kerrotko vielä, että miksi ja ketä heidän täytyisi erityisesti nöyristellä? Kunta on tehnyt lainvastaisen päätöksen heidän vaikeasti sairaan lapsen elämää koskevassa, merkittävässä asiassa, joten ei mielestäni ainakaan kuntapäättäjiä. [/quote] Itseni vetäisi nöyräksi kunnioituksesta jo se, että taitavat ihmiset ovat hoitaneet minun kasvaimen kanssa syntyneen lapseni niin hyvään kuntoon ja sen että lapsi on näin monen operaation jälkeen ELOSSA! Se, että kunta maksaa minun lapselleni ammattilaisen hoidot yöksi, oli paikka mikä tahansa saisi minut myös tuntemaan nöyryyttä, minä en kehtaisi vaatia parempaa. Eläisin siinä onnessa että lapseni on pelastunut lääketieteen ja nimenomaan Suomen julkisen terveydenhuollon vuoksi. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa! [/quote] Mistä kaikista lakisääteisistä oikeuksistasi esimerkiksi itse olet luopunut ja millaisten syiden takia? Oletko luopunut esimerkiksi lapsilisistä, koska olet niin kiitollinen koulujärjestelmästä, vai millaisia ratkaisuja olet tehnyt? [/quote] Jos lapseni olisi selviytynyt leikkauksesta ja saisi hoitoa, en valittaisi siitä, että oikeuteni on tulkittu "väärin".
[/quote]
Lapsen oikeudet, ei sinun, eikä Kinnustenkaan vanhempien.
[/quote] Minulta kysyttiin omakohtaista oikeuden polkemista. Kyllä tämä mamma on tullut ihan oma tahto eikä Bertan olot etusijalla vaatimaan.
Muistin juuri yhden, olin jo unohtanut kun en kanna kaunaa: minulla on pieni, hyvälaatuinen aivokasvain jonka hoitoon minulle on kirjattu tämänhetkiseksi vuosittaiset tarkkailut magneettikuvilla. Viimevuonna en saanut kutsua ja soitin sairaalaan, jossa valiteltiin resurssipulaa, onhan kasvain pysynyt samassa tilassa jo kolme peräkkäistä kuvaa. Menin yksityiselle, sama tulos. En nostanut paskamyrsykyä tai säälikamppanjaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:07"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"]Tämä ketju alkaa olla jo aika surullista luettavaa.... Pääpointti on mennyt aikaa sitten ohi, nyt jankataan, kirjoitellaan ala-arvoisia kommentteja (puolin ja toisin), vääristellään, solvataan, jne. jne. Aluksi olin 100% vastustajien puolella, mutta nyt on argumentit, hyvät sellaiset, ovat vähentyneet ja mennään epäolennaisuuksiin. No eipä lisäsiiven puolustajatkaan osaa enää keskustella. Tiedän, että ei mun tarvitse lukea tätä, mutta olen pari kommenttia heittänyt ja oli kiva seurata miten tämä etenee. Eipä enää. Jatkakaa te ketkä vielä jaksatte, vaikka uutta sanottavaa teillä ei olekaan, mä jätän tän uppoavan laivan . [/quote] Samaa mietin. Katsoin äsken tuota Äitien sota-ohjelmaa ja mielessäni nostin hattua syöpää sairastavan pojan äidille. Ihan oman perheen kesken hoitivat pojan kotona ilman lisäsiipiä tai steriilejä tiloja. Yrittivät tehdä pijan elämästä mahdollosimman normaalia vaikka poika pystyi olemaan vain kotona, sairaalassa tai pihalla. Ei voinut mennä kavereille eikä kaverit tulla heille eikä edes kauppaan voi mennä. Silti koko perhe vaikutti onnellisilta kun pojan tila kohenee. Siinä jos missä oli lapsen vointi etusijalla [/quote] Syöpää ei sairasteta koko loppuelämää. [/quote] Saatetaanpa hyvinkin sairastaa. Joissain tapauksissa se loppuelämä on vähän pidempi, joissain lyhyempi. Etkö ole kuullut kenenkään kuolleen syöpään? [/quote] Lakkaa saivartelemasta. [/quote] Tuoko on ainoa kommentti mihin pystyt? Tiesitkö, että syöpää voi sairastaa vuosikymmeniä, jatkuvalla täsmälääkityksellä ja seurannalla ja koskaan ei voi tietää milloin se aktivoituu?
[/quote]
Tiedän kyllä, ja sinäkin tiedät ihan hyvin mitä minä tarkoitin. Suurin osa syöpälapsista paranee, pienelle osalle jää joitakin haittoja hoidoista, mutta siinäkin tapauksessa että syöpä on remissiossa ja uusii, lapset elävät väliajan yleensä normaalia elämää.
Ihan selkeä syy siihen lisätilaan on se, että niitä lapsia on liikaa. Siis mitä sitä jauhaa, jos olisi normaali määrä lapisa, homma hoituisi.
Kun meillä ei ole varaa enempään kuin kahteen lapseen, niitä ei lisää tule. Miksi ihmeessä minun ja mieheni on verorahoilla kustannettava jonkun toisen perheen lapset ja päälle erikoisjärjestelyt??!!! Voisiko joku ystävällisesti vastata, miksi minä kustannan noiden lisääntymisen?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:12"]
Kuulostaa toki karmealta, mutta hoitoa pitäisi miettiä pidemmällä tähtäimellä. Myös sekin, liitetäänkö lapsi joskus kehitysvammalain piiriin, vai mikä on tilanne.
[/quote]
Minkä kehitysvammalain piiriin lapsi liitettäisiin? Lapsi on vaikeasti vammainen ja tuo muutostyö on vammaispalvelulain mukainen. Hallinto-oikeudessa on varmasti arvioitu muutostarve asiantuntijoiden antaman tiedon pohjalta ja se on todettu välttämättömäksi.
Onhan mahdollista, että perhe joutuu liikenneonnettomuuteenkin. Melkein mitä vaan voi torjua sen nojalla, että ei tiedetä tulevaisuutta. Laissa ei onneksi edellytetä, että kukaan osaisi ennustaa ja syöpäsairaita tai vanhuksiakin hoidetaan, vaikka saattavat kuolla lähikuukausina.
[/quote]
Kehitysvammalaki ja vammaispalvelulaki ovat erit
Vammaispalvelulaki on kehitysvammalakiin nähden ensisijainen, mikäli palvelu tai tukitoimi voidaan myöntää molempien lakien perusteella. Kehitysvammaisilla henkilöillä on kuitenkin oikeus saada kehitysvammalain mukaisia palveluita silloin, jos vammaispalvelulain mukaiset palvelut eivät ole riittäviä tai sopivia.
[/quote]
Tuo lapsi tuskin muuttuu kehitysvammaiseksi tuosta noin vain? Ja turha alkaa saivartelemaan nyt sairauksista, jotka voivat kehitysvamman aiheuttaa myöhemmälläkin iällä, kun yhtä lailla sitten pitäisi miettiä meidän kaikkien kohdalla, että siirrytäänköhän me joskus kehitysvammalain piiriin. Mitään tekemistä sillä ei ole tässä hetkessä.
[/quote]
Aikuisesta (yli 18v) joka tapaturmassa loukkaantuu, vaikka miten, ei tule kehitysvammaista.
En tiedä miten aivopestyjä olelette, mutta se, että naisen on oltava kotona ja pakotetaan synnyttämään lähes vuosittain lasketaan jo naisen alistamiseksi. Yksi alistamisen muoto on toisten ylentäminen, tässä yhteisössä mies vaan käy töissä ja elää muutoin normaalia elämää, paitsi että hänellä on kotona kakarakatras ja pelotteluajattelulla alistettu synnytyskone
Kiitos suomalaisten tukien ja palvelujen lapsista aiheutuvat kulut ovat marginaalisia verrattuna maihin jossa ei ole lapsilisiä ja maksulliset koulut ja terveydenhuolto. Eli eipä lapset edes näy miehen työmäärässä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:21"]
En ymmärrä. Onko olemassa lestadiolaisia ja lestadiolaisia? Olen vl, ja minulle ei ole opetettu, että naisen pitäisi olla miehen alistamana. Olen jutellut tästä myös muiden vl:n kanssa ja he ovat jakaneet minun kanssani saman näkemyksen. En myöskään tunne vl-perheitä, joissa vaimo olisi alistettu. Sen sijaan tunnen useita perheitä, joissa mies rakastaa ja kunnioittaa vaimoaan. Yhtään pedofiileja puolustamatta ei voi väittää, ettei vastaavia tapauksia ole ollut muualla kuin vl-liikkeessä. Pedofilialla ei ole hiljaista hyväksyntää. Kyllä tästä asiasta on puhuttu liikkeen sisällä paljon ja siitä on yhtenäinen näkemys, että "pedofiilinen toiminta" on synti. Sitä en kiellä, etteikö näitä tapauksia ole hoidettu luokattoman huonosti. Ihmettelen myös vauvavarasto -oppia. Olen kuullut siitä vasta Rauhalan kirjasta! Olen siis oikeasti ihmeissäni.
[/quote]
Miksihän minä sitten tunnen näistä pikkupaikkakuntien vl-perheistä miehiä, jotka käy reippaasti vieraissa. Perikunnalle tulee myös tietämässäni parissa tapauksessa yllärinä, ettämiehellä on lapsia rakastajansa kanssa.