Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaus Bertta ja lisäsiipi...

Vierailija
10.02.2015 |

Tarvisivatko he lisätilaa, jos lapsia olisi normaalimäärä? Eli tarvitseeko sitä lisätilaa sairas lapsi vai sittenkin se iso lapsilauma...? Miksi he eivät vain tiivistä? Yksi huone sairaalle, muut minne mahtuvat. Ennen perheet asuivat yhdessäkin huoneessa ja keittiö oli yhteiskeittiö. Onko tämä nyt sairausongelma vai mukavuusongelma?

Kommentit (1124)

Vierailija
681/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:36"]

SUNNUNTAI 24. MARRASKUUTA 2013 päivitystä tilanteeseen   Enpä ole pitkään aikaan jaksanut päivittää blogia. Elämä on ollut niin vaihtelua täynnä- minä sain tuossa kesällä vakituisen työn ja meille syntyi ihana pieni tyttönen 17.10.  irkkasin lauantaina JUJU kirjasta saamasta ideasta räsymattoa muistuttavan hameen meidän Sigrid-tytölle, tuli kyllä aivan kivan näköinen, laitan kuvan siitä ja muista virkkaamistani mekoista ja hameista huomenna illalla, kun on aikaa enempi istua koneen ääressä:) on ollut niin kiirettä ettei ole ehtinyt oikeastaan koneella käydä ku nopean vilkaisun vaan. Tein päätöksen viikonloppuna että otan paikan vastaan ja jätän ala-asteella opettajan työn ja lähden yläasteelle musiikin ja uskonnon lehtoriksi, on aika suuri muutos työhön opettaa murrosikäisiä, kun on tehnyt aina työtä vaan ala-asteella:) katsotaan miten sitä pärjää vähän isompien kans, jotka usein on ulkoisesti isoja, mutta sisältä vielä aivan pieniä:)

[/quote]

Miksi yrität vääristellä asiaa laittamalla kaksi erillistä lainausta peräkkäin niin, että ne vaikuttaisivat siltä kuin niissä olisi kyse samasta työpaikasta?

[/quote]

En yrittänyt vääristellä. Kappalejakoa ei vain tullut, vaikka yritin laittaa. Mutta on silti lehtorin paikan saanut. Vakituisesta paikasta ei ole kertonut, missä se on.

Mutta myös ala-asteen opettajana toiminut

[/quote]

Älä selitä. Tahallasi jätit vuosiluvunkin pois toisesta, ettei yritys paljastuisi.

[/quote]

Usko mitä haluat. Toivottavasti tulet uskollasi autuaaksi

Vierailija
682/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:18"]

Mitenköhän tämä liittyy otsikon aiheeseen?

[/quote]

Lestadiolaisuuus on iso ja vahva liike. Miksi sen yhden jäsenen pitää meuhkata "oikeuksiensa" perään lehdistössä. Missä on tämän vahvan yhteisön tuki. Heille ei olisi mikään ongelma auttaa. Rahoitus ja tekijät löytyisivät omasta kirkosta. Tämä ihmetyttää. Eikö verkosto toimikaan. Vai pitääkö meidän veronmaksajien ja maallisten auttaa? Tässä oh yhteiskunta jo auttanut, mutta mikään ei riitä. Lestadiolaisilla on keskimäärin parempi elntaso kuin muilla.

[/quote]

Tarkoitatko, että jos kuuluu isoon ja vahvaan liikkeeseen, ei tarvitse yhteiskunnan säätämiä tukia? Minä en tiedä paljoa lestadiolaisuudesta, mutta olen ymmärtänyt heidänkin maksavan veroja. Jos olen oikein ymmärtänyt, heitä arvostetaan työelämässä työmoraalin ansiosta. Taitavat olla sellainen liike, joka ylläpitää suomalaisen perimän osuutta nuorimmassa polvessa.

Pitäisikö heillä olla omat yliopistolliset sairaalat, jotta yleiset sairaalat ja terveydenhuolto voitaisiin varata muuten vanhenevalle väestölle ja maahanmuuttajille? Silloin kai se tarkoittaisi, että heidät pitäisi vapauttaa veroistakin.

[/quote]

-------------------------------------

Nyt et varmaan ymmärtänyt. Tätä perhettä on autettu ja autetaan yhteiskunnan varoilla. Mutta jos haluaa lisää eli yli tavallisen tason mikä on riittävä, voi pyytää omalta yhteisöltään apua. Tämä äiti ei kyllä ole kerinnyt niitä veroja hirveästi maksaa. Taitaa olla yhteiskunnan antama apu ollut enemmän.

[/quote]

Sinä et taida ymmärtää. Meillä Suomessa on ihan kaikkia koskeva lainsäädäntö, tosin joidenkin erityislakin piiriin pääsee tietyin edellytyksin, esim. vammaispalvelulaki. Mitään kriteerejä palvelujen käytölle ei olla määritetty sen suhteen, kuinka paljon on maksanut veroja ja kuinka paljon käyttänyt yhteiskunnan palveluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]Hanna on sosionomi AMK, en ymmärrä, miksi puhuu muuta. T. Entinen opiskelukaveri [/quote] Ohhoh! Minä kun ihmettelin tuossa, että naisella on 13 lasta, ikää alle 40 ja filosofian maisterin (teologia ja musiikkikasvatus) ja lääketieteen lisurin koulutus, ettämätön rakennussilmä ja tilanhamotus, eli vähintään rakennusalan AMK-tutkinto, ellei jopa arkkitehdin tutkintoa niin päälle on vielä kunnostautunut opiskelemalla sosiaalialaa! Kyllä tälle perheelle kuuluu se luksus-lisäosa äidin näköiskuvataulu seinällä ja äidille vuoden äiti metalli siitä, että tosiaan opiskellut kaiken tämän ja sivussa saanut lapsia, vielä yhden on-off- kehitysvammaisenkin! [/quote] Luuletko olevasi vitsikäs? [/quote] En, ärsyttää vain ihmiset jotka eivät osaa olla nöyriä edes tällaisellä hetkellä! Eivätkö he uskokaan siihen, että maanpäällä eletään köyhempi elämä ja kärsitäänkin vähän ja vasta taivaassa on paratiisi ja täydellistä? Itse olen antitesisti ja silti kiitollinen kaikesta tämän elämäni aikana! Elämää tietenkin uskon minun hiilestäni ja ravintoaineistani kehittyvän, luultavasti minua syöneiden toukkia jälkeläisiä... Sielu-juttuihin en mene..

[/quote]

Kerrotko vielä, että miksi ja ketä heidän täytyisi erityisesti nöyristellä? Kunta on tehnyt lainvastaisen päätöksen heidän vaikeasti sairaan lapsen elämää koskevassa, merkittävässä asiassa, joten ei mielestäni ainakaan kuntapäättäjiä.

[/quote]

Onko lääkitys kohillaan?

Vierailija
684/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:40"] Niin, nyt sinulla alkaa olla parempi olla sitä näyttöä. Tämä väite on helppo linkittää koulutoimenjohtajan sähköpostiin ja kysyä onko asia noin. Syytät häntä aika vakavasta asiasta. Osoite koulutoimenjohtajalle löytyy helposti. [/quote] Kuule ei paljoa paina vaikka linkität suoraan Herralle Jeesukselle. [/quote] Kannattaisiko hakea hoitoa ja kun kirjoitit isolla, käydä antamassa synninpäästö? Tuo vihasi ei ole terveellä tasolla.  [/quote] En minä tunne vihaa mitään enkä ketään kohtaan. Viha on melko vahva tunne. Minua korkeintaan ärsyttää liikoja vaativat ihmiset, mutta missään nimessä en vihaa. Synninpäästöllä en tee mitään. Kuoltuani pukkaan koiranputkea tuhkauurnassa, mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään tai sielunvaellukseen en usko. Kiitos kuitenkin tarjouksesta.

[/quote]

Millä perusteella liikoja, kun hallinto-oikeuden mukaan heidän vaatimuksensa ovat olleet oikeutettuja?
[/quote]

Olet ilmeisesti nähnyt tuon hallinto-oikeuden päätöksen ja tiedät sen olevan täysin yksiselitteinen? Että siinä sanotaan lisäsiiven rakentamisen olevan välttämätöntä?

Vierailija
685/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:14"]

Aika paljon olen tutustunut, omakohtaista kokemusta on. Tässä yksi linkki myös.

http://www.thl.fi/fi/web/vammaispalvelujen-kasikirja/itsenaisen-elaman-tuki/asuminen/asunnon-muutostyot

[/quote]

Mutta et vaan ymmärrä lukemaasi, vaikka se on väännetty tuossa mahdollisimman kansantajuiseen muotoon? Linkki ei nyt oikein riitä, kun sitä on tässä keskustelussa jo monta kertaa suositeltu.

Vierailija
686/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostavat isomman asunnon itse omilla rahoilla, niin yleensä tehdään kun perhe kasvaa, sairaan lapsen jälkeenkin on  perheeseen syntynyt lapsi. Sinne remontoidaan kunnan rahoilla hoitohuone.

Vierailija
687/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]Hanna on sosionomi AMK, en ymmärrä, miksi puhuu muuta. T. Entinen opiskelukaveri [/quote] Ohhoh! Minä kun ihmettelin tuossa, että naisella on 13 lasta, ikää alle 40 ja filosofian maisterin (teologia ja musiikkikasvatus) ja lääketieteen lisurin koulutus, ettämätön rakennussilmä ja tilanhamotus, eli vähintään rakennusalan AMK-tutkinto, ellei jopa arkkitehdin tutkintoa niin päälle on vielä kunnostautunut opiskelemalla sosiaalialaa! Kyllä tälle perheelle kuuluu se luksus-lisäosa äidin näköiskuvataulu seinällä ja äidille vuoden äiti metalli siitä, että tosiaan opiskellut kaiken tämän ja sivussa saanut lapsia, vielä yhden on-off- kehitysvammaisenkin! [/quote] Luuletko olevasi vitsikäs? [/quote] En, ärsyttää vain ihmiset jotka eivät osaa olla nöyriä edes tällaisellä hetkellä! Eivätkö he uskokaan siihen, että maanpäällä eletään köyhempi elämä ja kärsitäänkin vähän ja vasta taivaassa on paratiisi ja täydellistä? Itse olen antitesisti ja silti kiitollinen kaikesta tämän elämäni aikana! Elämää tietenkin uskon minun hiilestäni ja ravintoaineistani kehittyvän, luultavasti minua syöneiden toukkia jälkeläisiä... Sielu-juttuihin en mene..

[/quote]

Kerrotko vielä, että miksi ja ketä heidän täytyisi erityisesti nöyristellä? Kunta on tehnyt lainvastaisen päätöksen heidän vaikeasti sairaan lapsen elämää koskevassa, merkittävässä asiassa, joten ei mielestäni ainakaan kuntapäättäjiä.

[/quote]

Onko lääkitys kohillaan?

[/quote]

Ja siihen ilmeisesti loppuivat sitten argumentit, kun olisi pitänyt perustella eikä vaan jeesustella.

Vierailija
688/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:44"] Minä kans haluan tietää kuka haukkui h.... koska oli ripsienpidennykset ym. facebook-kuvassa. Otin ihan henkilökohtaiseksi loukkaukseksi, ja ehkä en ollut ainoa. Tulee yhteissyytös.  Mielestäni h....-sanan käyttö on ihan selkeä kunnianloukkaus. Ja kyllä ainakin minä niin mieleni pahoitin...

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:40"]

Täällä on jo aika moni viesti täyttänyt kunnianloukkauksen tunnusmerkistön: vihjailut siitä, että perheellä on tilaa, mutteivät halua hoitaa sairasta lastaan, haluavat kieroilla itselleen kuulumattomia etuuksia itselleen jne. Toivottavasti vanhemmat lukevat nämä ja vievät asian eteenpäin. Taidankin laittaa blogin kautta hänelle viestiä.

Siltä varalta, että joku ei tiedä mitä kunnianloukkaus merkitsee eikä itse osaa tietoa etsiä:

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta.

[/quote]

En laittaisi tätä ketjua äidille luettavaksi... Jos ei ole lukenut, joku on puhunut täällä aika kauheaan sävyyn. Ennemmin tuolle koulutoimenjohtajalle.

[/quote]

Vierailija
689/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuon äidin kirjoittama Bertan tarina FB:stä. 

Bertan tarina

Bertta on 1,5-vuotias tyttö, toinen perheemme kaksosista. Hänellä oli syntyessään suuri verikasvain, joka oli loinen. Se kasvatti itseään syömällä Bertan verta ja näin kasvaen suuremmaksi. Kasvain on lähellä suolistoa joten se vei veren suolistosta ja paljon suolistoa meni kuolioon. Sen vuoksi suolistosta on jouduttu jo 55% poistamaan ja jäljelle jäänytkin on pahasti vaurioitunutta. Bertta on käynyt jo 17 suurta leikkausta läpi. Lisäksi hänen kasvaimeen tehty embalisointi eli kasvaimeen johon meni 3 suurta valtimosuonta on kahteen ruiskutettu akryyliliima ja näin eliminoitu niiden toiminta tehden kuoliota kasvaimeen. Bertan elämä oli taistelua elämästä ensimmäiset 3,5 kk. Nyt Bertta on muuten kuin muut ikäisensä lapset mutta hänen ravitsemuksensa on todella haasteellista. Öisin hän on tiputuksessa ja maito menee infuusiopumpun kautta gastrostoomaan. Päivisin hän syö 6dl yhteensä soseita ja maitoa. Osa ruoista menee letkun kautta suoraan mahalaukkuun. Lääkkeitä joudutaan antamaan parikymmentä annosta päivässä.Bertta on ollut elämänsä Oulun yliopistollisessa sairaalassa. Välillä hän on ollut hoidettavana Helsingin yliopistollisessa sairaalassa. Kaikesta huolimatta Bertan henkinen kehitys on ihan normaalia eli hän ei ole kehitysvammainen vaan suolistosairas lapsi, jonka diagnoosi on lyhytsuolisyndrooma. Bertan hoito vaatii öisin sairaanhoidon ammattilaisen seurantaa. Bertta voisi asua kotona, mutta tarvitsee siihen tilat, joissa hoito voi yöaikaan tapahtua. Meidän kotimme tiloista ei ole mahdollisuutta irrottaa lain vaatimia tiloja hoitajille ja bertalle, vaan hänelle pitäisi rakentaa tila talomme yhteyteen.Bertta kuuluu vammaislain piiriin, jonka mukaisesti kaupungin tulisi maksaa kotiimme muutostyöt, jotta Bertta voisi kotiin tulla muun perheen kanssa asumaan. Tornion kaupunki hylkäsi vammaistukihakemuksemme perusteluina että lapsemme ei kuulu avohuollon piiriin eli hänen pitäisi siis asua laitoksessa ja vain siitä syystä että tarvitsee yöllä tipparuokintaa ja sen vuoksi sairaanhoitajan hoitamaan yön ajaksi. Kaupunki kyllä perusti hoitoringin eli palkkasi 3 hoitajaa hoitamaan häntä öiksi. Mutta koska tiloja ei ole joutuu Bertta asumaan yöt Kemissä sairaalassa ja joudumme joka aamu hakemaan hänet sairaalasta kotiin ja joka ilta viemään takaisin sairaalaan. Me emme saa Berttaa pitää päivisin sairaalassa emmekä tietysti haluakkaan, mutta kuljetusta ei ole järjestetty vaan itse joudumme kuljettamaan hänet 7 päivää viikossa eli joka aamu ja joka ilta. Päivässä kuljetuksen vuoksi joudumme ajamaan 120km. Mieheni on vuorotyössä joten joudun aamuisin samalla kun laitan koululaiset kouluun laittaa alle kouluikäiset lapset valmiiksi ja lähteä heidän kanssa Bertta Kemistä kotiimme Tornioon. Samoin iltaisin kun mieheni on iltavuorossa joudun toisten lasten kanssa ajamaan Kemiin viemään bertta sinne nukkumaan. Ja hän voisi olla kotona jos kaupunki olisi tehnyt niin kuin lain mukaan kuuluukin. Kirurgi, joka on hänet leikannut 14 kertaa on tehnyt lausunnon, jossa hän sanoo, että Berttaa voidaan hoitaa kotona avohuollon toimenpitein. Kaupungin virkamiehet ja päättäjät eivät piitanneet lääkärin lausunnoista yhtään. He yrittävät kieroillla siten, että haluavat meidän hakevan valtiolta Ara-rahoitusta ja kertoivat että sitä voisi saada n. 60% kustannuksista ja meidän perheen pitäisi maksaa loppu itse. Siis miettikää joutuisimme ottamaan lainaa pankista että saamme lapsen kotiin. Ja kaupungin ei tarvitsisi maksaa itse senttiäkään. Se kieroilu liittyy juuri tähän päätökseen ja Ara-rahoitukseen eli tätä kyseistä rahoitusta ei voi hakea jos vammaistukipäätös on myönteinen. No kaupunki teki sen vuoksi kielteisen päätöksen. Jos nämä muutostyöt tehtäisiin vammaistukena kuten lain mukaan kuuluisi joutuisi kunta ne maksamaan, mutta kunta yrittää rikkomalla lakia saada valtiota ja perhettämme maksamaan ne. Bertta ei ole samanarvoinen muiden lapsien kanssa, joiden kunnat ovat noudattaneet lakia ja toimineet sen mukaisesti kustantamalla muutostyöt, jotta lapsi voisi asua perheen kanssa kotona eikä tarvitse laitokseen laittaa. Nyt asia on viety oikeuteen ja saimme juuri vastineen minkä tornion kaupunki on kantelustamme antanut. Se alkaa sanoilla että lapsemme on erittäin vaikeasti vammainen! Missään lääkärin lausunnossa ei lue näin! Nämä päättäjät eivät ole koskaan nähneet lastamme koska eivät ole lääkäreiden pyynnöistä huolimatta suostuneet tulemaan katsomaan häntä. Hänellä on vaikea suolistosairaus, mutta hän ei ole vaikeasti vammainen. Lisäksi lausunnossa kerrottiin että kaupungilla on myönteinen asenne siihen että tilat rakennetaan, mutta ne tulee kustantaa Ara-rahoituksella ja perheen omista varoista.päättäjät eivät ymmärrä että nytkin kaupunki joutuu maksamaan siitä kun lapsemme joutuu olemaan yöt sairaalassa. Olisi jo aika saada lapsemme kotiin ja hänelle rakennettua sellaiset tilat, joissa häntä voidaan hoitaa ja mitä laki tällaisen hoitamiseen asettaa. Tämän taistelutarinamme saa jakaa.

Vierailija
690/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju alkaa olla jo aika surullista luettavaa.... Pääpointti on mennyt aikaa sitten ohi, nyt jankataan, kirjoitellaan ala-arvoisia kommentteja (puolin ja toisin), vääristellään, solvataan, jne. jne. Aluksi olin 100% vastustajien puolella, mutta nyt on argumentit, hyvät sellaiset, ovat vähentyneet ja mennään epäolennaisuuksiin. No eipä lisäsiiven puolustajatkaan osaa enää keskustella. Tiedän, että ei mun tarvitse lukea tätä, mutta olen pari kommenttia heittänyt ja oli kiva seurata miten tämä etenee. Eipä enää. Jatkakaa te ketkä vielä jaksatte, vaikka uutta sanottavaa teillä ei olekaan, mä jätän tän uppoavan laivan .

Vierailija
691/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:40"] Niin, nyt sinulla alkaa olla parempi olla sitä näyttöä. Tämä väite on helppo linkittää koulutoimenjohtajan sähköpostiin ja kysyä onko asia noin. Syytät häntä aika vakavasta asiasta. Osoite koulutoimenjohtajalle löytyy helposti. [/quote] Kuule ei paljoa paina vaikka linkität suoraan Herralle Jeesukselle. [/quote] Kannattaisiko hakea hoitoa ja kun kirjoitit isolla, käydä antamassa synninpäästö? Tuo vihasi ei ole terveellä tasolla.  [/quote] En minä tunne vihaa mitään enkä ketään kohtaan. Viha on melko vahva tunne. Minua korkeintaan ärsyttää liikoja vaativat ihmiset, mutta missään nimessä en vihaa. Synninpäästöllä en tee mitään. Kuoltuani pukkaan koiranputkea tuhkauurnassa, mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään tai sielunvaellukseen en usko. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. [/quote] Millä perusteella liikoja, kun hallinto-oikeuden mukaan heidän vaatimuksensa ovat olleet oikeutettuja? [/quote] Olet ilmeisesti nähnyt tuon hallinto-oikeuden päätöksen ja tiedät sen olevan täysin yksiselitteinen? Että siinä sanotaan lisäsiiven rakentamisen olevan välttämätöntä?

[/quote]

Eiköhän Tornion päätöksen tekijät olisi kiistäneet, jos siitä jotakin valheellista tietoa olisi julkisuudessa ollut. Kaupungin päätös on kumottu, joten silloin välttämättömyys on osoitettu, koska se on muutostöiden korvaamisen edellytys.

Vierailija
692/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:12"]

Kuulostaa toki karmealta, mutta hoitoa pitäisi miettiä pidemmällä tähtäimellä. Myös sekin, liitetäänkö lapsi joskus kehitysvammalain piiriin, vai mikä on tilanne.

[/quote]

Minkä kehitysvammalain piiriin lapsi liitettäisiin? Lapsi on vaikeasti vammainen ja tuo muutostyö on vammaispalvelulain mukainen. Hallinto-oikeudessa on varmasti arvioitu muutostarve asiantuntijoiden antaman tiedon pohjalta ja se on todettu välttämättömäksi.

Onhan mahdollista, että perhe joutuu liikenneonnettomuuteenkin. Melkein mitä vaan voi torjua sen nojalla, että ei tiedetä tulevaisuutta. Laissa ei onneksi edellytetä, että kukaan osaisi ennustaa ja syöpäsairaita tai vanhuksiakin hoidetaan, vaikka saattavat kuolla lähikuukausina.

[/quote]

Kehitysvammalaki ja vammaispalvelulaki ovat erit

Vammaispalvelulaki on kehitysvammalakiin nähden ensisijainen, mikäli palvelu tai tukitoimi voidaan myöntää  molempien lakien perusteella. Kehitysvammaisilla henkilöillä on kuitenkin oikeus saada kehitysvammalain mukaisia palveluita silloin, jos vammaispalvelulain  mukaiset palvelut eivät ole riittäviä tai sopivia.

[/quote]

Tuo lapsi tuskin muuttuu kehitysvammaiseksi tuosta noin vain? Ja turha alkaa saivartelemaan nyt sairauksista, jotka voivat kehitysvamman aiheuttaa myöhemmälläkin iällä, kun yhtä lailla sitten pitäisi miettiä meidän kaikkien kohdalla, että siirrytäänköhän me joskus kehitysvammalain piiriin. Mitään tekemistä sillä ei ole tässä hetkessä.

Vierailija
693/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:44"] Minä kans haluan tietää kuka haukkui h.... koska oli ripsienpidennykset ym. facebook-kuvassa. Otin ihan henkilökohtaiseksi loukkaukseksi, ja ehkä en ollut ainoa. Tulee yhteissyytös.  Mielestäni h....-sanan käyttö on ihan selkeä kunnianloukkaus. Ja kyllä ainakin minä niin mieleni pahoitin...

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:40"]

Täällä on jo aika moni viesti täyttänyt kunnianloukkauksen tunnusmerkistön: vihjailut siitä, että perheellä on tilaa, mutteivät halua hoitaa sairasta lastaan, haluavat kieroilla itselleen kuulumattomia etuuksia itselleen jne. Toivottavasti vanhemmat lukevat nämä ja vievät asian eteenpäin. Taidankin laittaa blogin kautta hänelle viestiä.

Siltä varalta, että joku ei tiedä mitä kunnianloukkaus merkitsee eikä itse osaa tietoa etsiä:

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta.

[/quote]

En laittaisi tätä ketjua äidille luettavaksi... Jos ei ole lukenut, joku on puhunut täällä aika kauheaan sävyyn. Ennemmin tuolle koulutoimenjohtajalle.

[/quote]

[/quote]

Ollaanpa täällä nyt niin vitsikkäinä.

Vierailija
694/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:40"] Niin, nyt sinulla alkaa olla parempi olla sitä näyttöä. Tämä väite on helppo linkittää koulutoimenjohtajan sähköpostiin ja kysyä onko asia noin. Syytät häntä aika vakavasta asiasta. Osoite koulutoimenjohtajalle löytyy helposti. [/quote] Kuule ei paljoa paina vaikka linkität suoraan Herralle Jeesukselle. [/quote] Kannattaisiko hakea hoitoa ja kun kirjoitit isolla, käydä antamassa synninpäästö? Tuo vihasi ei ole terveellä tasolla.  [/quote] En minä tunne vihaa mitään enkä ketään kohtaan. Viha on melko vahva tunne. Minua korkeintaan ärsyttää liikoja vaativat ihmiset, mutta missään nimessä en vihaa. Synninpäästöllä en tee mitään. Kuoltuani pukkaan koiranputkea tuhkauurnassa, mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään tai sielunvaellukseen en usko. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. [/quote] Millä perusteella liikoja, kun hallinto-oikeuden mukaan heidän vaatimuksensa ovat olleet oikeutettuja? [/quote] Olet ilmeisesti nähnyt tuon hallinto-oikeuden päätöksen ja tiedät sen olevan täysin yksiselitteinen? Että siinä sanotaan lisäsiiven rakentamisen olevan välttämätöntä?

[/quote]

Eiköhän Tornion päätöksen tekijät olisi kiistäneet, jos siitä jotakin valheellista tietoa olisi julkisuudessa ollut. Kaupungin päätös on kumottu, joten silloin välttämättömyys on osoitettu, koska se on muutostöiden korvaamisen edellytys.
[/quote]

Katsos kun kaupunki ei vaitiolovelvollisuuden vuoksi voi kommentoida mitään yksittäistapauksia. Sama kuin huostaanottovideoissa, kuullaan vain toisen osapuolen näkökulma kun toinen ei voi ottaa kantaa

Vierailija
695/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"]

[/quote]

[/quote] Itseni vetäisi nöyräksi kunnioituksesta jo se, että taitavat ihmiset ovat hoitaneet minun kasvaimen kanssa syntyneen lapseni niin hyvään kuntoon ja sen että lapsi on näin monen operaation jälkeen ELOSSA! Se, että kunta maksaa minun lapselleni ammattilaisen hoidot yöksi, oli paikka mikä tahansa saisi minut myös tuntemaan nöyryyttä, minä en kehtaisi vaatia parempaa. Eläisin siinä onnessa että lapseni on pelastunut lääketieteen ja nimenomaan Suomen julkisen terveydenhuollon vuoksi. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa!

Vierailija
696/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:50"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:40"] Niin, nyt sinulla alkaa olla parempi olla sitä näyttöä. Tämä väite on helppo linkittää koulutoimenjohtajan sähköpostiin ja kysyä onko asia noin. Syytät häntä aika vakavasta asiasta. Osoite koulutoimenjohtajalle löytyy helposti. [/quote] Kuule ei paljoa paina vaikka linkität suoraan Herralle Jeesukselle. [/quote] Kannattaisiko hakea hoitoa ja kun kirjoitit isolla, käydä antamassa synninpäästö? Tuo vihasi ei ole terveellä tasolla.  [/quote] En minä tunne vihaa mitään enkä ketään kohtaan. Viha on melko vahva tunne. Minua korkeintaan ärsyttää liikoja vaativat ihmiset, mutta missään nimessä en vihaa. Synninpäästöllä en tee mitään. Kuoltuani pukkaan koiranputkea tuhkauurnassa, mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään tai sielunvaellukseen en usko. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. [/quote] Millä perusteella liikoja, kun hallinto-oikeuden mukaan heidän vaatimuksensa ovat olleet oikeutettuja? [/quote] Olet ilmeisesti nähnyt tuon hallinto-oikeuden päätöksen ja tiedät sen olevan täysin yksiselitteinen? Että siinä sanotaan lisäsiiven rakentamisen olevan välttämätöntä? [/quote] Eiköhän Tornion päätöksen tekijät olisi kiistäneet, jos siitä jotakin valheellista tietoa olisi julkisuudessa ollut. Kaupungin päätös on kumottu, joten silloin välttämättömyys on osoitettu, koska se on muutostöiden korvaamisen edellytys. [/quote] Katsos kun kaupunki ei vaitiolovelvollisuuden vuoksi voi kommentoida mitään yksittäistapauksia. Sama kuin huostaanottovideoissa, kuullaan vain toisen osapuolen näkökulma kun toinen ei voi ottaa kantaa

[/quote]

Kaupunkihan on kommentoinut tätä, jos et ole huomannut.

Vierailija
697/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"]Tämä ketju alkaa olla jo aika surullista luettavaa.... Pääpointti on mennyt aikaa sitten ohi, nyt jankataan, kirjoitellaan ala-arvoisia kommentteja (puolin ja toisin), vääristellään, solvataan, jne. jne. Aluksi olin 100% vastustajien puolella, mutta nyt on argumentit, hyvät sellaiset, ovat vähentyneet ja mennään epäolennaisuuksiin. No eipä lisäsiiven puolustajatkaan osaa enää keskustella. Tiedän, että ei mun tarvitse lukea tätä, mutta olen pari kommenttia heittänyt ja oli kiva seurata miten tämä etenee. Eipä enää. Jatkakaa te ketkä vielä jaksatte, vaikka uutta sanottavaa teillä ei olekaan, mä jätän tän uppoavan laivan .
[/quote]

Samaa mietin. Katsoin äsken tuota Äitien sota-ohjelmaa ja mielessäni nostin hattua syöpää sairastavan pojan äidille. Ihan oman perheen kesken hoitivat pojan kotona ilman lisäsiipiä tai steriilejä tiloja. Yrittivät tehdä pijan elämästä mahdollosimman normaalia vaikka poika pystyi olemaan vain kotona, sairaalassa tai pihalla. Ei voinut mennä kavereille eikä kaverit tulla heille eikä edes kauppaan voi mennä. Silti koko perhe vaikutti onnellisilta kun pojan tila kohenee. Siinä jos missä oli lapsen vointi etusijalla

Vierailija
698/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:26"]Hanna on sosionomi AMK, en ymmärrä, miksi puhuu muuta. T. Entinen opiskelukaveri [/quote] Ohhoh! Minä kun ihmettelin tuossa, että naisella on 13 lasta, ikää alle 40 ja filosofian maisterin (teologia ja musiikkikasvatus) ja lääketieteen lisurin koulutus, ettämätön rakennussilmä ja tilanhamotus, eli vähintään rakennusalan AMK-tutkinto, ellei jopa arkkitehdin tutkintoa niin päälle on vielä kunnostautunut opiskelemalla sosiaalialaa! Kyllä tälle perheelle kuuluu se luksus-lisäosa äidin näköiskuvataulu seinällä ja äidille vuoden äiti metalli siitä, että tosiaan opiskellut kaiken tämän ja sivussa saanut lapsia, vielä yhden on-off- kehitysvammaisenkin! [/quote] Luuletko olevasi vitsikäs? [/quote] En, ärsyttää vain ihmiset jotka eivät osaa olla nöyriä edes tällaisellä hetkellä! Eivätkö he uskokaan siihen, että maanpäällä eletään köyhempi elämä ja kärsitäänkin vähän ja vasta taivaassa on paratiisi ja täydellistä? Itse olen antitesisti ja silti kiitollinen kaikesta tämän elämäni aikana! Elämää tietenkin uskon minun hiilestäni ja ravintoaineistani kehittyvän, luultavasti minua syöneiden toukkia jälkeläisiä... Sielu-juttuihin en mene.. [/quote] Kerrotko vielä, että miksi ja ketä heidän täytyisi erityisesti nöyristellä? Kunta on tehnyt lainvastaisen päätöksen heidän vaikeasti sairaan lapsen elämää koskevassa, merkittävässä asiassa, joten ei mielestäni ainakaan kuntapäättäjiä. [/quote] Itseni vetäisi nöyräksi kunnioituksesta jo se, että taitavat ihmiset ovat hoitaneet minun kasvaimen kanssa syntyneen lapseni niin hyvään kuntoon ja sen että lapsi on näin monen operaation jälkeen ELOSSA! Se, että kunta maksaa minun lapselleni ammattilaisen hoidot yöksi, oli paikka mikä tahansa saisi minut myös tuntemaan nöyryyttä, minä en kehtaisi vaatia parempaa. Eläisin siinä onnessa että lapseni on pelastunut lääketieteen ja nimenomaan Suomen julkisen terveydenhuollon vuoksi. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa!

[/quote]

Mistä kaikista lakisääteisistä oikeuksistasi esimerkiksi itse olet luopunut ja millaisten syiden takia? Oletko luopunut esimerkiksi lapsilisistä, koska olet niin kiitollinen koulujärjestelmästä, vai millaisia ratkaisuja olet tehnyt?

Vierailija
699/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"]Tämä ketju alkaa olla jo aika surullista luettavaa.... Pääpointti on mennyt aikaa sitten ohi, nyt jankataan, kirjoitellaan ala-arvoisia kommentteja (puolin ja toisin), vääristellään, solvataan, jne. jne. Aluksi olin 100% vastustajien puolella, mutta nyt on argumentit, hyvät sellaiset, ovat vähentyneet ja mennään epäolennaisuuksiin. No eipä lisäsiiven puolustajatkaan osaa enää keskustella. Tiedän, että ei mun tarvitse lukea tätä, mutta olen pari kommenttia heittänyt ja oli kiva seurata miten tämä etenee. Eipä enää. Jatkakaa te ketkä vielä jaksatte, vaikka uutta sanottavaa teillä ei olekaan, mä jätän tän uppoavan laivan . [/quote] Samaa mietin. Katsoin äsken tuota Äitien sota-ohjelmaa ja mielessäni nostin hattua syöpää sairastavan pojan äidille. Ihan oman perheen kesken hoitivat pojan kotona ilman lisäsiipiä tai steriilejä tiloja. Yrittivät tehdä pijan elämästä mahdollosimman normaalia vaikka poika pystyi olemaan vain kotona, sairaalassa tai pihalla. Ei voinut mennä kavereille eikä kaverit tulla heille eikä edes kauppaan voi mennä. Silti koko perhe vaikutti onnellisilta kun pojan tila kohenee. Siinä jos missä oli lapsen vointi etusijalla

[/quote]

Syöpää ei sairasteta koko loppuelämää. 

Vierailija
700/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:50"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:40"] Niin, nyt sinulla alkaa olla parempi olla sitä näyttöä. Tämä väite on helppo linkittää koulutoimenjohtajan sähköpostiin ja kysyä onko asia noin. Syytät häntä aika vakavasta asiasta. Osoite koulutoimenjohtajalle löytyy helposti. [/quote] Kuule ei paljoa paina vaikka linkität suoraan Herralle Jeesukselle. [/quote] Kannattaisiko hakea hoitoa ja kun kirjoitit isolla, käydä antamassa synninpäästö? Tuo vihasi ei ole terveellä tasolla.  [/quote] En minä tunne vihaa mitään enkä ketään kohtaan. Viha on melko vahva tunne. Minua korkeintaan ärsyttää liikoja vaativat ihmiset, mutta missään nimessä en vihaa. Synninpäästöllä en tee mitään. Kuoltuani pukkaan koiranputkea tuhkauurnassa, mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään tai sielunvaellukseen en usko. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. [/quote] Millä perusteella liikoja, kun hallinto-oikeuden mukaan heidän vaatimuksensa ovat olleet oikeutettuja? [/quote] Olet ilmeisesti nähnyt tuon hallinto-oikeuden päätöksen ja tiedät sen olevan täysin yksiselitteinen? Että siinä sanotaan lisäsiiven rakentamisen olevan välttämätöntä? [/quote] Eiköhän Tornion päätöksen tekijät olisi kiistäneet, jos siitä jotakin valheellista tietoa olisi julkisuudessa ollut. Kaupungin päätös on kumottu, joten silloin välttämättömyys on osoitettu, koska se on muutostöiden korvaamisen edellytys. [/quote] Katsos kun kaupunki ei vaitiolovelvollisuuden vuoksi voi kommentoida mitään yksittäistapauksia. Sama kuin huostaanottovideoissa, kuullaan vain toisen osapuolen näkökulma kun toinen ei voi ottaa kantaa

[/quote]

Kaupunkihan on kommentoinut tätä, jos et ole huomannut.
[/quote]

Kaupunki on kommentoinut melko niukasti eikä ole kertonut mitään mitä ei äiti jo olisi julkisuuteen tuonut. Kannattaa huomioida myös toimittajalisä, iltapäivälehdet muokkaa ihan taatusti kummankin osapuolen kommentteja lehteä paremmin myyväksi

Ketju on lukittu.